Aihe: Whitesnake - Forevermore
1 2 3 4 522 23 24 25 26
Musta Arkipyhä
29.12.2010 09:02:06 (muokattu 29.12.2010 09:02:43)
sirdickyj: Niin kun niissä on hyviä biisejä, mutta huonompi toteutus.

Musassa toteustus on ihan yhtä tärkee kun itse sisältökin.

En kyllä näe Whitesnaken alkupään levyjen toteutusta mitenkään huonona.Erilainen se toki on kuin myöhemmin 80-luvulla.Blues on enemmän mukana.Samoin mielestäni varsin toimiva tuplakitarointi.

Vai miltä kuulostais Motörheadin uuden levyn "sävellykset" jonkun munattoman teinibändin esittämänä?

Tuskin se munaton teinibändi olis tollasia biisejä tehnytkään..

Miltä muuten kuulostaisi uusi Motörhead Toton esittämänä? Tai Jorma Hynnisen laulamana? Kiistatta ammattimies.

Niinpä.Itse näen ,että totetutus on aina suhteessa musiikkiin jota esitetään eikä sinällään mikään kiveen hakattu arvo.

Meillä jokaisella on ne omat standardit mikä kuulostaa hyvälle.Ei kuitenkaan tulisi "jumittaa" niihin vaan pitää mielensä avoinna muillekin mahdollisuuksille.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Cucumber?
29.12.2010 12:58:00
Onhan se niin että ajat muuttuu, osa muuttuu mukana osa jää haikailemaan menneitä. En sitten tiedä, pitääkö taiteilijoiden/muusikoiden miten paljon muuttua mukana. Vai vetää vaan sitä omaa linjaansa. Toki myyntiäkin tarvitaan, ja bändissä on monta jätkää joista osa vaihtuu vuosien varrella (kaikkihan tuovat oman juttunsa aina jossain määrin). Ja sitten on tuottajat. Kompromisseja siis pitää tehdä jokaisen. Ja sitten on tietysti vielä teknologinen kehitys, ja sitä hyväksikäyttää monet vanhatkin jäärät. Budjetti voi olla isompi jne...Kaikki tämä vaikuttaa saundiin. Enkä nyt välttämättä itse arvosta ylikompressoituja tasapaksuja 150-raidan tuotoksia, ja autotunella raiskattua laulua. Ihminen pyrkii jonkunlaiseen täydellisyyteen liikakin toisinaan. Musiikin pitäisi silti elää ja hengittää. Kohtuudella siis kaikkea.

Kiintoisaa on kuitenkin se että levy on tuomittu jo paskaksi ennenkuin se on ilmestynytkään. Noh itse tsekkaan levyn ja kommentoin sitten, jos jaksan (luutavasti en). Kovia soittajia on Wsnakessa aina ollut. Nykyiset kitaristit Aldrich ja Beach ovat varsin kovatasoisia ja bändiin sopivia kavereita kyllä. Sopivasti hieman erityylisiäkin, Aldrich menee enempi Sykesin jalanjäljissä (voimakkaampi tyyli soittaa kun Rebillä, pikkailua enemmän jne), Beach taas on ehkä melodisempi tietyllä tapaa, soittelee enempi legato henkisiä juttuja silloin kun sooloilee (omalla tappinki tyylillään paljolti toki). Kokonaisuus siis fudaa kyllä. Coverdale itse on valitettavasti se ailahtelevin lenkki, välillä hyvässä kunnossa välillä ei. Sitten autotunea kehiin ja ...Paljonkohan tuota viimeisintä "liveäkin" on korjailtu(in the shadow of thö bluus), tosin sehän on nykypäivän meininki (jopa virtuooseilla). Sääli sinänsä. Toisaalta se houkuttelee jengiä keikoille kahdestakin syystä.
bluesy
01.01.2011 22:50:23
PsychedelicWarlord: En kyllä näe Whitesnaken alkupään levyjen toteutusta mitenkään huonona.Erilainen se toki on kuin myöhemmin 80-luvulla.Blues on enemmän mukana.Samoin mielestäni varsin toimiva tuplakitarointi.

Tuskin se munaton teinibändi olis tollasia biisejä tehnytkään..

Miltä muuten kuulostaisi uusi Motörhead Toton esittämänä? Tai Jorma Hynnisen laulamana? Kiistatta ammattimies.

Niinpä.Itse näen ,että totetutus on aina suhteessa musiikkiin jota esitetään eikä sinällään mikään kiveen hakattu arvo.

Meillä jokaisella on ne omat standardit mikä kuulostaa hyvälle.Ei kuitenkaan tulisi "jumittaa" niihin vaan pitää mielensä avoinna muillekin mahdollisuuksille.

...no eiks tää jumitusväittely lähtenyt siitä et joku sano et vanhat tylsät bluesäijät vaihtu kitaristeihin...
Journeyman
19.01.2011 10:49:40
Tuolta maistiaisia uudesta sinkusta:

http://www.youtube.com/watch?v=zjiX5InF8p8

Hyvältä kuulosti ainakin mun korviin. Olen jopa positiivisesti yllättynyt:).
Izer
19.01.2011 13:05:29
Journeyman: Tuolta maistiaisia uudesta sinkusta:

Ihan jeppis, samaa kamaa taitaa tulla kuin edelliselläkin levyllä (ei tainnut tosin yllättää ketään?:) )
Got a six-string heartbeat
Mad-Mike
19.01.2011 19:08:34
Ihan mukavan kuulonen biisi mut toivottavasti ei ole se paras levyltä kuitenkaan. Kitaran soolo miellytti korviani mut muuten biisi hiukan oli junnaava ja GTBB- tyylinen rallatushan tuo oli. Mutta eiköhän tuolta levyltä löydy (meikäläiselle ainakin) niitä kipaleita jotka alkavat miellyttää enemmänkin kuin tuo kyseinen biisi. Voi olla että kiekko vaatii taas enemmän pyöritystä niin kuin GTBB- lättykin. Mielenkiinnolla odottelen.
-Half Step Down-
HaloOfFlies
19.01.2011 21:24:37 (muokattu 19.01.2011 21:26:33)

Cucumber?: Onhan se niin että ajat muuttuu, osa muuttuu mukana osa jää haikailemaan menneitä.

Tämä pätee kaikkien muiden bändien faneihin paitsi Metallican. Ne kun eivät muuta teekään kuin haikailevat menneitä.

Pitää tuo uusi Whitesnake-kappalekin kuunnella kun ehtii.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Icy-Sun
19.01.2011 23:39:18
Samoilla linjoilla näytti menevän, entä edellisenkin levyn kanssa. Syna loi taustalla vielä kasarimman fiiliksen. Ihan miellyttävällehän tuo kuulosti, jos kasarikäärmeestä nauttii.
Beyond here lies nothing...
Velli
20.01.2011 01:40:41 (muokattu 20.01.2011 01:41:13)
Tuon uuden biisin harmoniaa on lainailtu aika paljon Ready an' Willingistä. Kitarariffi on toki erilainen.
ukko idänmies
20.01.2011 10:16:35
Journeyman: Tuolta maistiaisia uudesta sinkusta:

Ihanan ilmavat kitarasoundit!
Ei elämästä enää edes juovu.
HaloOfFlies
07.02.2011 11:27:48 (muokattu 07.02.2011 11:28:58)

Tulevat Helsingin jäähalliin kesäkuun 6. päivä. Liput ensi maanantaina myyntiin. Itsehän menen samana päivänä Hartwall Areenalle katsomaan Eric Claptonia, joten tämä jää väliin. Mutta onneksi on nähty jo kertaalleen livenä pari vuotta sitten Oulussa.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=21090
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Izer
07.02.2011 23:06:45
danny: Tulevat Helsingin jäähalliin kesäkuun 6. päivä. Liput ensi maanantaina myyntiin. Itsehän menen samana päivänä Hartwall Areenalle katsomaan Eric Claptonia, joten tämä jää väliin. Mutta onneksi on nähty jo kertaalleen livenä pari vuotta sitten Oulussa.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=21090

Tuli ostettua jo lippu tuonne, kun Menolippu myy ennakkoon. Toivotaan, että Coverdalen ääni on paremmassa vedossa kuin viime kerralla jäähallissa :-)
Got a six-string heartbeat
ukko idänmies
07.02.2011 23:31:43
Izer: Tuli ostettua jo lippu tuonne, kun Menolippu myy ennakkoon. Toivotaan, että Coverdalen ääni on paremmassa vedossa kuin viime kerralla jäähallissa :-)

Toivon kaikkien konserttiin aikovien puolesta samaa. No, tekniikka kehittyy vuosi vuodelta. -hymijö-
jassi
14.02.2011 23:21:26
Tästä uutta videota. Minusta mainio biisi, paluuta vanhaan "kunnon" `snakeen ilmassa. Pirusti paremman kuulosta kuin viime levytyksen anti. http://www.youtube.com/watch?v=TOwd30wXc-0
¨"mies, jonka kasvot ovat raastinrautaa..Jone" Persiilleen kuulemani lyriikka=)
Mad-Mike
15.02.2011 07:32:27
jassi: Tästä uutta videota. Minusta mainio biisi, paluuta vanhaan "kunnon" `snakeen ilmassa. Pirusti paremman kuulosta kuin viime levytyksen anti. http://www.youtube.com/watch?v=TOwd30wXc-0

Olipa positiivinen yllätys ja tosissaan kolahti nyt. Kyllä sieltä kelpo lätty tulee jos tollasta kamaa ovat muutkin kipaleet. Kyllä se taitaa hankintaan mennä levy.
R.I.P. Gary Moore!
Velli
15.02.2011 10:28:42
Hmm, uusi biisi on ihan ok, mutta video ei jotenkin toimi yhtään. Sai biisin kuulostamaan mun mielestä huonommalta.
ukko idänmies
15.02.2011 11:06:36
Aika hyvät laulusoundit on väännetty ja Davidin ääni kuulostaa toimivan tässä äänialassa hyvin! Biisikin toimii, jos unohtaa Ready n willing yhteneväisyydet. Livenä pelottaa juuri tuo laulujen toimivuus. Enkä edelleenkään pidä Aldrichin soitosta. Se on niinkun Toyotalla ajaisi; tuttua ja turvallista mutta joku ärsyttää koko ajan.
StJerky
15.02.2011 11:36:54
ukko idänmies: Aika hyvät laulusoundit on väännetty ja Davidin ääni kuulostaa toimivan tässä äänialassa hyvin! Biisikin toimii, jos unohtaa Ready n willing yhteneväisyydet. Livenä pelottaa juuri tuo laulujen toimivuus. Enkä edelleenkään pidä Aldrichin soitosta. Se on niinkun Toyotalla ajaisi; tuttua ja turvallista mutta joku ärsyttää koko ajan.

Melko lailla samat ajatukset. Tässä oli jotain hyvää kuitenkin laulumelodioissa.
Musta Arkipyhä
15.02.2011 11:49:00
Positiivisen puolelle kääntyivät fiilikset.Rumpalin vanhalla logolla varustettu t-paita hymyilytti ja jotain vanhaa Snakea oli myös biisissä.Ja ääniala tosiaan sopiva Davidille.Aldrich on kyllä hyvä kitaristi joskin miehen persoonattomuus ja soolojen yllättävä melodiaköyhyys hieman häiritsevät.Teknisestihän kaveri on kova luu.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Nick Bone
15.02.2011 16:10:32
OK biisi, odottelen innolla levyn muuta sisältöä. Eipä tuossa mitään järin ihmeellistä ollut, hyvistä ja tutuista aineksista oli biisi pureksittu kasaan. Aneeminen video, mutta enpä mä koskaan ole ollutkaan kovin fileissä ylipäänsä mistään musavideoista :)

Bring Out The Album!
All work and no play makes Nick a dull boy! www.myspace.com/blackflyfinland
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)