Aihe: Jenni Vartiainen - Seili
1 2 3
Basser
20.11.2010 22:20:02
CountX: En ole tätä Seili albumia kokonaan kuullut, mutta täytyy sanoa että tuo 'Missä muruseni on' on kovin biisi ikinä. Aivan helvetin hyvä biisi. Tekis melkein mieli ostaa levy. 'Nettiin' -osasto ei sitten uppoa millään.

Tän kommentin jälkeen tulee paskaa niskaan aivan varmasti mutta tulkoot. En siis kohdista kirjoitustani lainaamaani kirjoittajaan, vaan käytän hänen tektiään esimerkkinä laajemmasta ilmiöstä. Eli, mielestäni nykypäivänä kynnys ostaa levy joka selvästikin pitää sisällään kuulijalle mieleistä materiaalia, on jostain syystä aivan helvetillisen korkea. Siis mitä kummaa, jos musa toimii, niin eikö sitä olisi silloin syytä tukea? Ja tuon levyn omistavana voin sanoa, ettei kyseinen kiekko ole mikään keskitien pop-lääppäisy, vaan täynnä oikeasti hyvää musiikkia. Esimerkiksi nimiraita Seili on kaunis, haikea, taidokas, sävykäs yms. teos.

Kauppaan siitä :)
Yhdelle on aina sijaa...
Mikaelo
21.11.2010 00:49:50

Basser: Eli, mielestäni nykypäivänä kynnys ostaa levy joka selvästikin pitää sisällään kuulijalle mieleistä materiaalia, on jostain syystä aivan helvetillisen korkea.

Oon ihan samaa mieltä kanssasi. Veikkaisin että intterwebbi palstoineen näyttelee tässä erittäin isoa osaa.

Spice Girls have sold 25 million albums. I cant find a single person who admits buying one.
-Chris Rock (joskus vuosia sitten)

Mulla ei oo mitään vaikeuksia myöntää että tykkään Vartiaisen biiseistä. Eikä siinä mun mielestä oo mitään sen kummempaa.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Basser
21.11.2010 01:01:45
Interweppipä hyvinkin... Ja vielä tarkemmin väottäsin et juutuubbi ja tietty Spotify. Sanoisin varsinkin Spotifyn olevan artisteista katsottuna varsin vihoviimeinen ilmiö, sillä kyllähän se tuottaa rahaa, mutta tuotot menevät käsittääkseni lähes tyystin palveluntarjoajan, sekä muiden välikäsien kukkaroihin.

Itse koen levyn ostamisen paljon mielekkäämpänä kuin, sen samaisen biisilistan tuijottelun jostakin kuvaputkelta. Spotify edustaa ehkäpä karmeimmalla tavalla internetin varjopuolia, eli "kaikki" on saatavilla jos arvon kuluttaja niin toivoo - laittoman waretuksen ohella toki. Ainoa mitä tulee sietää ovat ne ajoittaiset mainokset - joskin tuollaisetkin miniärsykkeet taitavat saada osan nykyihmisistä hermoromahduksen partaalle :D

Mulle äänilevyn ostaminen, kannen availu, levyn asettaminen soittimeen, kansien tiirailu ja nuuhkiminen edustavat paitsi syventymistä kullosenkin artistin sieluntuotteeseen, niin myös rauhottumista jonkin asian äärelle. Parasta :P
Ainakaan minä en saa vastaavia säväreitä musiikista, jos se puskee jonkin nettipalvelun kautta.
Yhdelle on aina sijaa...
AlaE
21.11.2010 01:06:37
Minkä verran Jenni on tehnyt biisejä, lähinnä sanoittanut tai säveltänyt?

Ihan jees, että kuopiolainen tyttö menestyy, paljon pöhkömpääkin on kuultu.

Olen myös vanhan liiton miehiä, kyllä CD kädessä on parempi kuin bittihuttu koneessa. Paras ehkä vinyyli, soitin vaan on mitä on.
Osteri
21.11.2010 11:24:57
oulukyllosa: Missä vastaavat miehet tästä suurinpiirtein samasta genrestä,vai enkö vaan tajua.

Voisin kuvitella että laulamisen ammattilaiset rankkaa esim Tomi Metsäkedon aika korkeatasoiseksi osaajaksi. Vaimo on pari levyä hankkinut ja onhan se Tomi aika kova jäbä laulamaan. Livenäkin on siis nähty yhdessä Jennin kanssa. Itse en tajua mitään laulamisen tekniikoista, korvan perusteella arvioin. Siinä mielessä ihan Hevisauruksenkin laulajalla on aika hyvin soiva ääni.
Paria nimeä kysyttiin joten tuossa pari äijää, vaikken toisen nimeä tiedäkään.
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
elais
21.11.2010 15:55:20
CountX: En ole tätä Seili albumia kokonaan kuullut, mutta täytyy sanoa että tuo 'Missä muruseni on' on kovin biisi ikinä. Aivan helvetin hyvä biisi. Tekis melkein mieli ostaa levy. 'Nettiin' -osasto ei sitten uppoa millään.

Itellä oli samat tuntemukset kun kuulin "Ihmisten edessä"-singlen. Bassokuvio + Jennin tulkinta ja Brunilan sävellystyö vakuuttivat sen verran paljon että ostin ekan levyn. Sen jälkeen ei ole ollut paluuta. :D Kyllä Vartiainen sen verran hyvää tunnelmaa saa pidettyä levyllä yllä että nuo nopeammatkin pop-rallit katoavat siihen äänimaisemaan aika saumattomasti. Duran Durankin on ihan eri biisi albumiyhteydessä kuin yksittäisenä kappaleena.

AlaE: Minkä verran Jenni on tehnyt biisejä, lähinnä sanoittanut tai säveltänyt?

Suunnilleen puoleen sanoituksia on osallistunut tai tehnyt itse, biiseistä muutamaa ollut säveltämässä muistaakseni.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
KooAa
09.08.2011 19:54:24
It ain't what you do, it's how do you do?
Prog Man
11.08.2011 23:30:39 (muokattu 13.08.2011 01:26:15)
KooAa: Onko Jenni ranskassa?

http://www.iltalehti.fi/viihde/2011080914172531_vi.shtml

Ranskassa? :D

Kovasti diggailen kyseistä artistia, Levyjen alut on sitä parhautta. Loppua kohden vähän lässähtää.
Ylläoleva teksti on täyttä paskaa mutta luit sen silti, HA!
Kailis
12.08.2011 01:36:30

KooAa: Onko Jenni ranskassa?

http://www.iltalehti.fi/viihde/2011080914172531_vi.shtml

Jos on, niin mielelläni olisin Jennin saattanut sinne =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Cimble
12.08.2011 22:13:21 (muokattu 12.08.2011 22:14:51)
Jpiteloota: Itellä oli samat tuntemukset kun kuulin "Ihmisten edessä"-singlen. Bassokuvio + Jennin tulkinta ja Brunilan sävellystyö vakuuttivat sen verran paljon että ostin ekan levyn. Sen jälkeen ei ole ollut paluuta. :D Kyllä Vartiainen sen verran hyvää tunnelmaa saa pidettyä levyllä yllä että nuo nopeammatkin pop-rallit katoavat siihen äänimaisemaan aika saumattomasti. Duran Durankin on ihan eri biisi albumiyhteydessä kuin yksittäisenä kappaleena.

Asiaa. Itselläni ei ole yhtään Jennin levyä, mut olen kyllä kuullut niitä ihan silleen juu. Ja jopa kuuntelemalla kuunnellut. Sillä naisella on sellainen kyky ja ääni, että ei se ihan sattumalta ole myynyt poikkeuksellisen paljon levyjä. Madonna on myyny kans suhteutettuna paljon ja vielä uskomattomammin, mut eihän sekään ole sellainen tulkki kuin Jenni. Voisin kuvitella molemmat samalle viivalle akustisesti ja ilman miljoonien rahojen tuottamiskuviota... Aijai, mikä ero!

Kailis: Jos on, niin mielelläni olisin Jennin saattanut sinne =D

Eläpä nyt hättäile. Ei sulla ehkä ole rahaa saattaa Jennia mihinkään, saati sitten Ranskaan tai Orkkugaliin. Ja ei näillä vastaan ottavilla valtioillakaan ole rahaa, tai yleensä koko Euroopalla. Ja Usalla tai Japanilla. Tai koko maailmalla. ;) Lyhyesti siis, ei onnistu!
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
pkangas
23.09.2011 10:29:49

Kyllä tuo Seili levy kolahti ja upposi todella kovaa.
Hassua siinä mielessä, että musamaku on ollyt tähän asti ihan muuta..
Biisit ja tunnelma vaan on NIIN hyviä seilillä!
Täytyy lähteä, että voi palata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)