Dzekoo 12.08.2022 13:33:29 | |
---|
kaljataiteilija: Taisi olla vitsillä heitetty. Pesispalleilla ei ole mitään tekemistä rock n rollin kanssa. Onko Baseballsin kaikki kappaleet muuten covereita?? Jopa Umbrella.. |
elon arska 13.08.2022 00:31:41 | |
---|
Dzekoo: Onko Baseballsin kaikki kappaleet muuten covereita?? Jopa Umbrella.. Liekö bändi vielä muuten olemassa? My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
Daagen 13.08.2022 11:23:47 | |
---|
|
Epämuusikko 13.08.2022 11:33:39 | |
---|
Tähän sen Jaakkoa & Jayta puffanneen ja Apocalypticaa dissanneen markkinamiehen ränttiketju jokusen vuoden takaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
msalama 13.08.2022 16:01:38 (muokattu 13.08.2022 16:03:30) | |
---|
Tietäjät tietää, että LTBR:n aikainen AC/DC ja Let it Bleedin aikainen Rollarit olivat rock'n'rollia, vaikkeivät fiftaria olleetkaan. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
McLeach 13.08.2022 16:09:49 | |
---|
elon arska: Liekö bändi vielä muuten olemassa? Olemassa on. Juuri näin livenä muutama viikko sitten, hyvin vetivät. |
shuffle 13.08.2022 18:58:37 (muokattu 13.08.2022 18:59:11) | |
---|
Roll on se tärkeämpi puolisko, se groove ja svengi, keinunta. Rock on maskuliini, kovaa ja tiukkaa, roll on femiini, lämpö ja voodoo. Olenkin kaivannut jo kauan Roll-radiota. Rock-radio soittaa nykyään lähinnä heviä. Metallicaa, yms. Esimerkkejä? The Black Crowesin Remedy on rock'n'rollia, paino jälkimmäisellä sanalla. Stones rollaa, parhaimmillaan. Ei kyllä hirveän usein. Exile On Main Street. The Stone Rosesin Love Spreads rollaa mahtavasti. |
velipesonen 17.08.2022 06:01:53 | |
---|
Rock and rollilla ja rockilla ei ole mitään eroa. Eräs rockin määritelmä voisi olla että vuonna 1966 siitä mikä oli muodin maailmassa "mod" tuli "rock". Rock on siis muoti ja muodeilla on tapana olla hyvin temporaalisia, ohimeneviä. Toinen rockin määritelmä voisi olla että rockissa rock and rollista tuli vakavasti otettavaa taidetta mutta tarvitseeko tuollaista mielipidettä edes yrittää ottaa vakavasti? Rock on bluesia. Rock and roll on bluesia. Jos jossain joku soittaa sähkökitaroilla ja rummuilla musiikkia joka ei ole pätkääkään bluesia, eikö häneltä pitäisi kysyä, olisiko hänen tarkoituksenmukaisempaa soittaa joillain muilla soittimilla? Joskus kuulee sanottavan että asioissa pitää olla rock'n'rollia. Elämässä pitää olla rock'n'rollia. Jos musiikissa ei ole rock'n'rollia, se on jotain muuta musiikkia. Jos rockissa ei ole rock'n'rollia, se on jotain muuta musiikkia kuin sitä sellaista rokkia. Ei elämällä tai musiikilla ole velvollisuutta olla rock'n'rollia. "I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things." |
Kefiiri 17.08.2022 08:04:43 (muokattu 17.08.2022 08:05:24) | |
---|
Pesonen taitaa heitellä näitä mietelmiään ihan summassa jotta näkisi tarttuuko joku koukkuun. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi :) Tietenkin muoti on ohimenevää, eikös se ole muodin idea? Ja kuka niin on sanonut että sähkökitara ja rummut soveltuvat vain bluespohjaisen musiikin soittamiseen? Rock'n'rollissa on päällimmäisenä musan fyysinen puoli joka laittaa lyömään lapikasta lattiaan. Rockissa näin ei välttämättä ole. En ole musiikin asiantuntija. |
msalama 17.08.2022 08:50:53 | |
---|
Kuten Kefiiri sanoo. Homman pitää mennä jalan alle jotta se olisi rokänrollia. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Epämuusikko 17.08.2022 09:51:47 (muokattu 17.08.2022 09:52:18) | |
---|
Ensimmäinen Velipesosen teoria jota en täysin osta. tosin, arvostan sitä kuten tähänkin astisia. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Gary Enfield 17.08.2022 09:56:05 | |
---|
Se roll jäi pois kun Plant niin kehoitti: To be a rock and not to roll, oh yeah |
velipesonen 18.10.2022 20:05:46 | |
---|
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden. |
Epämuusikko 18.10.2022 23:00:51 (muokattu 18.10.2022 23:20:19) | |
---|
Ne kerrat kun oon Robert G:tä todistanu on käytöksensä ollut vähän jännää. No, R.I.P. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
MiamiBlues 19.10.2022 19:26:33 | |
---|
kaljataiteilija: Miten te näette asian ihan kylmästi raakaten ? Monet pitävät rokkia nykyajan musana ihan yleisenä kutsumasanana ja sitten rock n roll on sitä typerää vanhanajan musaa mitä monetkaan ei nykyään haluaisi sitä sotkevan nykyajan populaarimusiikkia. Itse pidän rock n rollia tiettynä "meininkinä" jossa on ehkä bluesin tuomaa "vapauttavaa" kertsiä tai muuta musiikillista juttua mitä en edes itsekään osaa selittää. Hyvän olon tunnetta tai jotain muuta.. Yleensä ei ole hyväksi tai edes hyvien tapojen mukaan vertailla musiikkia, tai sitten on mutta toivottavasti joku ymmärtää tän jujun mitä haen ! Ehkäpä itse nyt syyyllistyn siihen.. Mutta tästä voi jatkaa muut ! No mun versio on tässä ESIMERKIKSI: Rock n Roll : Sonics Rock : Strokes Rock n Roll : Motörhead Rock : Nightwish Rock n Roll : Johnny Thunders & The Heartbreakers ( varsinkin v. 1977 !! ) Rock : Arctic Monkeys Rock n Roll : New York Dolls Rock : Mötley Crüe Motörhead on mielestäni kyl rokkia, rock n roll-mausteilla, Nightwish on rock-oopperaa; New York Dollsia mä oon pitäny rokkina. . |
Henri Henri Olavi 19.10.2022 19:27:48 | |
---|
Munsta Nightwish on sinfonista rockia. Ei siinä oopeeraa ole lain. CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |