Aihe: Disco Ensemble: White Flag For Peace
1 2 3
--Tomppa--
26.05.2010 17:29:44
Exhausted: Ekan kuuntelun perusteella levyn paras biisi on eeppisen komea Lefty, jossa Ylkkä pääsee osoittamaan, että Suomen paras kitaristi -titteli oli oikeutettu paitsi tyylin ja komppauksen, myös tilutuksen myötä.

Ni misä se tilu oli?
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa.
Exhausted
26.05.2010 17:59:56

--Tomppa--: Ni misä se tilu oli?

2:51-2:58. Ei se nyt mitään timotolkkia ihan ole :)
Cathi777
27.05.2010 20:30:29 (muokattu 27.05.2010 20:31:15)

noog: Kuuntelu menossa, vähän epätasaiselta vaikuttaa. Kaksi ennakkoon julkaistua biisiä kovia, samoin muutama muu kappale levyllä, mutta sitten löytyy taas pari melko väsähtänyttä yritystä. Enköhän levyn kuitenkin hommaa, sillä nuo White Flag ja Protectorkin alkoivat toimimaan kovasti paremmin vasta muutaman kuuntelun jälkeen.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että kuulostaa kyllä reippaasti paremmalta kuin edellinen, joka oli lähinnä First Aid Kitin kierrätystä. Nyt on haettu hommaan hieman uusia tuulia eikä mennä koko ajan kaasu pohjassa. Ainoa ongelma tulee vastaan sitten siinä, että herra Koivisto kun ei ole kovin kaksinen laulaja, niin noissa rauhallisimmissa kohdissa laulu on mitä on. Mutta itse kyllä olen pitänyt kuuntelemastani ja vie kuitenkin bändiä hieman uusille urille silti menettämättä sitä Disco Ensemble bändin ominaista soundia. Seuraavalla levylle kyllä odottaisin, että tulisi vielä rohkeampaa heittäytymistä tyylilajista toiseen kuten varmasti bändin suuri esikuva Refused aikoinaan teki.

Mielenkiintoisia kitarajuttuja on levylle saatu ja ne kyllä kanssa erottavat bändin monista samoilla laduilla tallaavista bändeistä. Siitä siis erityismaininta tähän loppuun.
Only pop music can break my heart...
Pedroz
28.05.2010 16:42:32

En ole kauppaan tässä kerennyt, mutta Äxän ennakkokuuntelu onneksi toimii. Varsin hyvältä tuntuu levy, vaikkei mitään varsinaisia loistobiisejä vielä ehkä erotu. Eipä myöskään mitään huteja, joita edellisellä levyllä oli ihan riittämiin. Pitäähän tämä ostaa.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
L.H
28.05.2010 18:30:32
Kyllähän tää uus levykin alkaa jotenkin aueta, kun saa vähän kuuntelu kertoja alle, mutta ihmettelen miten moni ei diggaile Magic Recoveriesistä. Ehdottomasti paras lätty mun mielestä.

Huomenna keikalle ja toivottavasti uus matsku alkaa toimia sitten vielä paremmin.
Cathi777
28.05.2010 20:08:04

L.H: Kyllähän tää uus levykin alkaa jotenkin aueta, kun saa vähän kuuntelu kertoja alle, mutta ihmettelen miten moni ei diggaile Magic Recoveriesistä. Ehdottomasti paras lätty mun mielestä.

Huomenna keikalle ja toivottavasti uus matsku alkaa toimia sitten vielä paremmin.

Eihän se huono levy sinänsä ole, mutta ei oikein vienyt bändiä millään tavoin eteenpäin.
Only pop music can break my heart...
Exhausted
29.05.2010 11:26:32

L.H: Kyllähän tää uus levykin alkaa jotenkin aueta, kun saa vähän kuuntelu kertoja alle, mutta ihmettelen miten moni ei diggaile Magic Recoveriesistä. Ehdottomasti paras lätty mun mielestä.

Minä tykkään kyllä. Ihan kylmän järjellisesti arvioiden bändin paras levy, mutta toisaalta Viper Ethics aiheutti aikanaan niin suuren tunnesidoksen, että se ehkä menee edelle.
carlos
01.06.2010 18:26:24
Oliko kukaan levynjulkkareissa? Oliko kovettu? Oli kuulemma vetäny Dynamite daysin, loistavaa!
by the grace of God
Exhausted
01.06.2010 19:04:05

carlos: Oliko kukaan levynjulkkareissa? Oliko kovettu? Oli kuulemma vetäny Dynamite daysin, loistavaa!

Olin paikalla. Soittivat aluksi uuden levyn, sitten encoressa vanhoja hittejä. DD:n lisäksi tuli myös In Neon, joka oli juhlaa! Uusista biiseistä So Cold ja White Flag toimivat livenä vähän paremmin kuin levyllä, muuten livekeikka ei muuttanut näkemystä levystä.

http://areena.yle.fi/video/1024704

Video keikasta katsottavissa kuukauden verran. Bongatkaa meikä eturivistä :*)
Käyttäjätunnus
01.06.2010 19:27:38
Kyllä se on sillälailla, että parin viikon kuuntelun jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että levy on hyvä ja selkeesti parempi kun Magic Recoveries. Parhaat biisit Life Of Crime ja Semi Eternal Flame/Undo. Ja Lefty.
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Exhausted
01.06.2010 19:45:19

Käyttäjätunnus: Parhaat biisit Life Of Crime ja Semi Eternal Flame/Undo. Ja Lefty.

Mun mielestä kanssa Semi Eternal Flame/Undo ja Lefty on levyn parhaat biisit, mutta Life of Crime ja Samantha on mielestäni ehkä Disco Ensemblen huonoimmat biisit ikinä :/
Käyttäjätunnus
01.06.2010 19:53:29
Exhausted: Mun mielestä kanssa Semi Eternal Flame/Undo ja Lefty on levyn parhaat biisit, mutta Life of Crime ja Samantha on mielestäni ehkä Disco Ensemblen huonoimmat biisit ikinä :/

Jumankauta Ändi, kun sulla löytyy aina noita vääriä mielipiteitä ;D...
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Exhausted
01.06.2010 20:06:17

Tänne muuten kans maininta: Rubik on tehnyt rennon coverin We Might Fall Apartista uudelle Data Bandits -EP:lleen, jonka voi ladata ilmaiseksi http://rubikband.net/
carlos
04.06.2010 20:48:14 (muokattu 04.06.2010 21:02:31)
Muutaman kerran oon kuunnellu levyn läpi - alkaahan sieltä löytyä niitä hyviä koukkuja. Bay of Biscay jää jotenkin kesken, mutta toisaalta se on juuri hyvä tapa aloittaa levy. Josko sitten livenä kasvattaisivat tuota vähän korkeampiin sfääreihin? Pitch Black Cloud on niin tyypillistä DE:tä. Hyvän kuuloista, mutta tuollaisia biisejä on aiemmilla levyillä ihan riittävästi.. White flag for peace on yksi levyn kohokohdista ja protector siihen perään toimii vallan mainiosti. Tykkään ihan älyttömästi Protectorin tyylikkäästä kitarasoolosta! Pari seuraavaa biisiä ovat melko yhdentekeviä, So coldin synat ärsyttävät yli kaiken. Life of crime ja semi-eternal flame ovat taasen valonpilkahduksia ennen kuin ehkä keikalla muttei levyllä toimiva Lefty toimittanee pehmeän laskun roolia varsin käsittämättömään Samanthaan.

Oikeesti, onko Kurki imenyt kaiken sen ponnekkuuden tältä levyltä veks? Viime levyllä aggressiivisuutta oli ehkä alleviivattu liiaksikin, mutta se meininki kolisee meikäläiselle huomattavasti paremmin kuin tämä uusi. Ainakin toistaiseksi.

EDIT: Exhausted: Levyn pahimmat ongelmat tuntuvat oleman jonkinlainen liiallinen hyvinvointi - bändiltä puuttuu energiaa ja se toistaa liikaa vanhoja ideoitaan. Moni biisi on paperilla aivan hyvä, mutta jokin vain tökkii.

No juuri tämä. Hommat on pelattu jotenkin liian varman päälle. Pienellä fiilaamisella meiningistä olis saanut huomattavasti roisimman.

EDIT2: Katselin areenasta tuota levynjulkkarikeikkaa. Varsin hyväntuuliselta vaikutti meininki. Bändin soitossa hämää kuitenkin yksi juttu, edelleen: osa biiseistä vedetään aivan liian nopeaan tempoon. Ymmärrän kyllä, että meiningin täytyy olla kova ja punk ja uskottava, mutta himmaisivat nyt vähän, hyvänen aika. Esimerkiksi WMFA ei ole mielestäni ikinä toiminut livenä, sillä se on lähinnä semmoista husimista, eikä biisin massiivisuus täten pääse esille. Ei siinä, etteikö bändi soittaisi timmisti, mutta tuo hätäily ei tee kyllä biiseille oikeutta.
by the grace of God
Pedroz
04.06.2010 22:16:06

Kuunteluita alkaa olla muutama takana ja julistan levyn Ensemblen toisiksi parhaaksi First Aid Kitin jälkeen. Bay of Biscay, Protector, So Cold ja Semi Eternal Flame/Undo iskevät tällä hetkellä parhaiten, Undon kertsi on bändin parhaita juttuja koskaan. Ylikoski loistaa taas tällä levyllä, huhhuh mitä soittoa. Tietynlainen energianpuute vaivaa paikoitellen kyllä, mutta nyt ei tunnu yhtään suorastaan heikkoa biisiä osuneen mukaan. Life of Crime olisi ehkä paras ehdokas sellaiseksi.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Exhausted
07.06.2010 10:11:46 (muokattu 07.06.2010 10:13:49)

Pedroz: Kuunteluita alkaa olla muutama takana ja julistan levyn Ensemblen toisiksi parhaaksi First Aid Kitin jälkeen.

Tässä ollaan asian ytimessä. The Island of muistuttaa yleisfiilikseltään paljolti First Aid Kittiä. Molemmissa aika suoraviivainen ja kolkon viileä tunnelma. Toisaalta taas Magic Recoveriesin lämminhenkinen ja koukeroinen energisyys muistuttaa enemmän Viper Ethicsiä. Viimeksimainittu kaksikko toimii minulle, ensinmainittu ei.

Katsoin muuten tuon keikan Areenasta. Hämmentävää, miten DE kuulostaa livenä aina paikan päällä mahtavalta, mutta kun saman keikan kuuntelee tai katselee jälkeenpäin, niin huomaa pelkät virheet. Lisäksi Miikan laulu kuulostaa äärettömän tuskaiselta, Semi Eternal Flamen kohdalla alkaa omaan kurkkuun sattua myötätunnosta.
ten
07.06.2010 13:17:39 (muokattu 07.06.2010 16:12:45)
Exhausted: Hämmentävää, miten DE kuulostaa livenä aina paikan päällä mahtavalta, mutta kun saman keikan kuuntelee tai katselee jälkeenpäin, niin huomaa pelkät virheet. Lisäksi Miikan laulu kuulostaa äärettömän tuskaiselta, Semi Eternal Flamen kohdalla alkaa omaan kurkkuun sattua myötätunnosta.

Samaa ihmettelin itsekin kun tota keikkaa katselin. Toi kuulosti vielä jotenkin normaalia tuskaisemmalta. Sääli!

E: Nyt kun katselin tänään vielä uudemman kerran tota keikkaa, niin noissa vanhoissa biiseissä kuulostaa laulut PALJON paremmalta kuin uusissa. Johtuneeko sitten siitä, että niitä on keretty soitella jo useamman vuoden ajan. On vissiin vähän paremmassa muistissa, eikä tarvii niin ponnistella.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)