![]() 24.05.2012 11:50:03 | |
---|---|
Valitettavasti yleisö ei vain ottanut näitä keikkalatauksia omakseen. Jakelin viime syksyn rundilla nelinumeroisen määrän koodilappusia, joilla olisi saanut ladata ilmaiseksi kyseisen keikan parhaita paloja. Niitä ladattiin aivan naurettavan vähän; pohjalta joitakin kymmeniä. Näin noiden tallenteiden eteen aika paljon vaivaa, joten joudun nostamaan kädet pystyyn ja toteamaan, että ei kannata. Valitettavasti jatkossa noita livenauhoituksia ei siis ole enää luvassa. Harmillista. Minun mielestäni tuo oli hieno juttu, olin siitä itse innoissani. | |
![]() 24.05.2012 12:52:47 | |
El Duderino: Yksi kirjan luvuista on muuten omistettu juuri tuolle Clapton-keikalle... Se ei mennyt loppujen lopuksi yhtään hassummin, ihmiset tulevat vieläkin kiittelemään keikasta. Viimeksi tiistaina tapasin tyypin, joka hehkutteli tuota vetoa. Miten muuten juuri sinä päädyit lämmittelemään Claptonia? Oli tajuttoman mukava yllätys, kun itse en ollut kuullut asiasta mitään. El Duderino: Valitettavasti yleisö ei vain ottanut näitä keikkalatauksia omakseen. Jakelin viime syksyn rundilla nelinumeroisen määrän koodilappusia, joilla olisi saanut ladata ilmaiseksi kyseisen keikan parhaita paloja. Niitä ladattiin aivan naurettavan vähän; pohjalta joitakin kymmeniä. Näin noiden tallenteiden eteen aika paljon vaivaa, joten joudun nostamaan kädet pystyyn ja toteamaan, että ei kannata. Valitettavasti jatkossa noita livenauhoituksia ei siis ole enää luvassa. Harmillista. Minun mielestäni tuo oli hieno juttu, olin siitä itse innoissani. Melko harmillinen juttu. Helmiä sioille? Itse olisin ainakin ehdottomasti käyttänyt tilaisuuden hyväkseni. Haluan vielä sanoa sen, että arvostan suuresti avoimuuttasi, esimerkkinä juuri tämä "kansan pariin laskeutuminen" täällä m.netissä. Ja kaikenlaiset blogijutut ja youtube-videot, joita on ilo katselle. Katsoin muutama päivä takaperin pitkästä aikaa Kitarasota -videon ja muut klassikot. Pitäisi hankkia tuo Aukio -levy, kun näköjään halvalla lähtee. Aikoinaan kuuntelin musiikkiasi erittäin aktiivisesti. On sinun ansiotasi, että opin nuorempana arvostamaan suomenkielistä musiikkia. sääh | |
![]() 24.05.2012 13:38:59 | |
El Duderino: Valitettavasti yleisö ei vain ottanut näitä keikkalatauksia omakseen. Jakelin viime syksyn rundilla nelinumeroisen määrän koodilappusia, joilla olisi saanut ladata ilmaiseksi kyseisen keikan parhaita paloja. Niitä ladattiin aivan naurettavan vähän; pohjalta joitakin kymmeniä. Näin noiden tallenteiden eteen aika paljon vaivaa, joten joudun nostamaan kädet pystyyn ja toteamaan, että ei kannata. Valitettavasti jatkossa noita livenauhoituksia ei siis ole enää luvassa. Harmillista. Minun mielestäni tuo oli hieno juttu, olin siitä itse innoissani. Hmm. Harmillisempi juttu. Toki vois kuvitella et noita vois halukkaille julkaista ihan maksullisestikin, toiset ihmiset kun vissiin mielummin ottavat saman tavaran rahaa vastaan kuin "ilmaiseksi". Ei sillä et suomessa olis sellaista kulttuuria, mutta miten sä suhtautuisit bootleggaajiin? Mulle nimittäin tosta livetallenteiden jakamisesta tulee vahvasti mieleen Grateful Deadin ympärillä pyörinyt ja bändin toimesta tuettu bootleg-toiminta. Peace! | |
![]() 24.05.2012 19:17:38 | |
Kela on omassa sarjassaan aivan eturivin tekijöitä. Nummela polkaisi käyntiin melkoisen sukseen, ja minusta itse artistikin on sananvalmis ja itseään mukavasti esillekin tuova, kuten pitääkin. Ei ole ihme että varhaisteinit pitävät tällaisesta musiikista. Sille on aina tilaus. Hyvä Anssi ! Taiteilija | |
![]() 25.05.2012 00:39:57 | |
Bald Anus: Miten muuten juuri sinä päädyit lämmittelemään Claptonia? Oli tajuttoman mukava yllätys, kun itse en ollut kuullut asiasta mitään. Ilmeisesti Claptonin organisaatio halusi tuolle rundille paikallisia, trubaduuri-henkisiä lämppäreitä. Keikan järjestäjä, Live Nation, tiedusteli tehtävään minua. Brittiläiset olivat ihmeissään, kun ilmestyin paikalle yksin: "Meinaatko oikeasti vetää yksinäsi?" Sanoivat, että rundilla oli ollut muitakin lämppäreitä, joiden oli ennakkotietojen mukaan pitänyt esiintyä soolona, mutta lavalle oli kuitenkin ilmestynyt "viisi taustalaulajaa ja saksofonisti" -tyyppisiä ratkaisuja. Väittäisin, että vaatii munaa mennä tuollaiseen paikkaan yksin. Myönnän, että lavalle astuessa hirvitti. Mutta kun selvitin tuon, niin nyt tiedän, että selviän mistä vain. PJS: Ei sillä et suomessa olis sellaista kulttuuria, mutta miten sä suhtautuisit bootleggaajiin? Takavuosina aktiivinen faniryhmä teki keikoistani bootleg-levyjä, joita jakelivat keskenään. Minusta tuo oli pelkästään hienoa fanitoimintaa. | |
![]() 25.05.2012 10:36:24 | |
El Duderino: Ilmeisesti Claptonin organisaatio halusi tuolle rundille paikallisia, trubaduuri-henkisiä lämppäreitä. Keikan järjestäjä, Live Nation, tiedusteli tehtävään minua. Brittiläiset olivat ihmeissään, kun ilmestyin paikalle yksin: "Meinaatko oikeasti vetää yksinäsi?" Sanoivat, että rundilla oli ollut muitakin lämppäreitä, joiden oli ennakkotietojen mukaan pitänyt esiintyä soolona, mutta lavalle oli kuitenkin ilmestynyt "viisi taustalaulajaa ja saksofonisti" -tyyppisiä ratkaisuja. Väittäisin, että vaatii munaa mennä tuollaiseen paikkaan yksin. Myönnän, että lavalle astuessa hirvitti. Mutta kun selvitin tuon, niin nyt tiedän, että selviän mistä vain. Aivan loistava juttu muuten tämä. Kertoohan se toki jotakin, jos pystyy täyttämään yksin tuon kokoisen lavan. Edes puoliksi. Kuten rytmimusiikin edustajat sanoisivat: propseja. "Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia | |
![]() 25.05.2012 12:44:31 | |
El Duderino: Jakelin viime syksyn rundilla nelinumeroisen määrän koodilappusia, joilla olisi saanut ladata ilmaiseksi kyseisen keikan parhaita paloja. Niitä ladattiin aivan naurettavan vähän; pohjalta joitakin kymmeniä. Hienosti käytetty "kyseinen"-sanaa, onnittelut alkuun siitä. Mutta että näitä koodilappuja jaeltiin nimenomaan keikoilla käyneille ihmisille? Eikä 100 paukkunut latausmäärissä rikki?`Aivan käsittämätöntä. Ei millään pahalla, mutta tässä taas nähdään, miten paljon ihmisiä itse musiikki loppujen lopuksi (edes live-keikalla) kiinnostaa. Musiikki on vain väline, jota käytetään sosiaalisen kanssakäymisen eri ilmentymiin. Kun itse on niin pönttö parantumaton musadiggari ja saa isoimmat kiksit live-musiikista, tällainen toiminta on täysin oman käsityskyvyn ulkopuolella. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen | |
![]() 30.05.2012 12:58:33 | |
Ähinää ja puhinaa; kirja oli Suomalaisessa kirjakaupassa 39 euroa... Akateemisessa sentään kymmenen euroa halvempi. | |
![]() 30.05.2012 13:59:52 (muokattu 30.05.2012 14:00:14) | |
Tuo 39 on pöyristyttävä hinta. Olen nähnyt kirjaani myytävän muissa kaupoissa 15 euroa halvemmalla. Älkää maksako siitä neljää kymppiä! | |
![]() 18.07.2012 08:30:11 | |
Ompas mukavaa luettavaa tää kirja. Toki naivituttakin mukana (niinku kirjassakin sanotaan, aina pitää olla se joku negaatio mukana kehuissakin, joten ei hämmenetä herraa kirjailijaa). Kaikkien kannattais lukea tää, siis ihan semmoistenkin jotka ei oo musan kanssa missään tekemisissä. Meneekö tietty itseironia sit ohi semmosilta, paha sanoa. Mut hyvää kuvausta soittajan arjesta keikkailun näkökulmasta. Ja; mulla on tuo samainen valoallergia, mutta tavaroitani en ole ikinä saanut ekana matkatavarahihnalta. Aivastus tulee kuitenkin kirkkaasta valosta, tarkemmin sanottuna kaksi aivastusta. Ei yhtä, vaan kaksi aivastusta. Ei siis myöskään yhtään enempää. It's the singer, not the song. | |
![]() 18.07.2012 09:44:10 | |
sirdickyj: Ompas mukavaa luettavaa tää kirja. Tuolla kans yks bloggaus aiheesta: http://rajatapauksia.wordpress.com/ … 012/07/05/anssi-kela-matkamuistoja/ I know I ain't doing much. Doing nothing means a lot to me. | |
![]() 17.01.2013 21:43:55 | |
Kelalta tosiaan tulee uus levy ulos: https://muusikoiden.net/uutiset/3391 Ensisinkku "Levoton tyttö" kuullaan Uuden musan kisassa Kakkoselta nyt tänään klo 22:15, jossa kuullaan myös akustinen versio kappaleesta "Miten sydämet toimii?". Tässä sinkusta blogikirjoitus: http://www.anssikela.com/2013/01/15 … alimaistiaiset-osa-1-levoton-tytto/ Kela on äänittänyt levyn ainakin suurimmaksi osaksi kotona ja materiaali on ilmeisesti aika kasarivaikutteista ja synalla höystettyä. Michael Jackson ja Duran Duran -vaikutteet kuulostavat itsessään hyviltä, Anssi Kelaan yhdistettynä odottamattomalta. Puolen tunnin päästä näkee mitä tulee! | |
![]() 17.01.2013 22:06:05 | |
Toivottavasti El Duderino eli Anssi itse heittäisi täällä analyysit levystä biisi kerrallaan. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 17.01.2013 22:22:17 (muokattu 17.01.2013 22:23:01) | |
huh huh johan oli kauhea veto toi umk homma... Varmaan vähän voisi panostaa esiintymiseen jos 100% playbäkkinä tulee. Nyt meni jo naurettavuuden puolelle. | |
![]() 17.01.2013 22:22:17 (muokattu 17.01.2013 22:27:23) | |
tuplana tulee... ...ei vittu se jatkuu! | |
![]() 17.01.2013 22:34:14 | |
danny: Toivottavasti El Duderino eli Anssi itse heittäisi täällä analyysit levystä biisi kerrallaan. Mun mielestä olis hienoa, jos joskus kuultaisiin Anssin analyysi DannyFM:ssä. | |
![]() 17.01.2013 23:10:34 (muokattu 17.01.2013 23:20:23) | |
Akustisesta biisistä en tällä erää saanut tuollaisena versiosta ihan hirveästi irti, mutta bändiversiona se kyllä tullee kulkemaan. Levoton tyttö puolestaan oli kyllä melkoinen yllätys, mutta se jäi ehdottomasti plussan puolelle. Näin kerran kuunneltuna en ole varma mitä mieltä olen esimerkiksi siitä rumpubreikistä. Ekan (muistaakseni) pre-choruksen kaurislaini vähän häiritsi, mutta en tiedä onko tämä vain omaa tottumattomuuttani suomenkieliseen musiikkiin. Kosketin-teeman trilli oli valitettavasti omaan korvaan todella ärsyttävä. Muuten biisi olikin ehtaa vuoden 2013 kasaria. Vaikutteet ovat selvät, mutta biisi silti oli Kelan itsensä näköinen. Säkkärin ja erityisesti kertsin melodiat miellyttivät korvaani paljon ja tietty kotikutoisuus toimi hyvin. Loppu oli tosi mahtava, erityisesti Kelan laulurevittely, jota hän saisikin harrastaa enemmän. EDIT: Plussaa toki EVH-kitarasta. EDIT2: Tässä vielä linkki esitykseen: http://areena.yle.fi/tv/1804204 | |
![]() 17.01.2013 23:33:21 | |
Jokapaikanapina: EDIT2: Tässä vielä linkki esitykseen: http://areena.yle.fi/tv/1804204 Nyt on kova. Anssi ansaitsee taas yhden kansallisen jättihitin, onko se tämä - vai uudelta levyltä joku muu? | |
![]() 17.01.2013 23:54:28 (muokattu 17.01.2013 23:55:33) | |
Katoin, että Jone Nikula. Muuta hyvää sanottavaa ei ollutkaan. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen | |
![]() 18.01.2013 00:00:34 | |
kyseinen: Katoin, että Jone Nikula. Muuta hyvää sanottavaa ei ollutkaan. Kokonaisuudessaan erittäin hämmentävä kirjoitus. Useimmilta naisilta saa
kaksi kertaa. Ensin saa
vongata ja sitten saa
jäädä ilman. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)