Socialite 16.09.2007 14:20:00 | |
---|
Mother Head on mulle yks kovimmista levyistä IKINÄ, sen jälkeen ei ole Kotzen pystynyt smaan, vaikka oli Mr Big:issäkin kova luu. Vedetään jopa coverina hänen biisiään "Shine". Kotzen on myös helvetin hyvä laulaja, ai mitä juhlaa, kun vetävät duettoa Glenn Hughesin kanssa, aika lailla oksat pois-kamaa. Jeah, mutta nythän on tulossa Richieltä uus lätty "The return of the motherheads family reunion". Julkaistaa euroopassa nimellä "Go Faster" vai oliko se toisinpäin...? Hmm, no vähän väliä. Pointtihan on se että levyllä on ilmeisesti sama kokoonpano + joku jamppa vielä koskettimissa. Eli oikea bändi! Rok! Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
sirdickyj 16.09.2007 15:47:15 | |
---|
No esimerkiks. Eiks Juunssoni istuis muutenki tohon juttuun ku nenä naamaan ku se on Granista? juu, mutta tässä taitaa olla eri jutuista kyse. hyvä niin, kunnia kaikkien ratkaisuille. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
sirdickyj 16.09.2007 15:50:03 | |
---|
Jeah, mutta nythän on tulossa Richieltä uus lätty "The return of the motherheads family reunion". Julkaistaa euroopassa nimellä "Go Faster" vai oliko se toisinpäin...? Hmm, no vähän väliä. Pointtihan on se että levyllä on ilmeisesti sama kokoonpano + joku jamppa vielä koskettimissa. Eli oikea bändi! Rok! Mikä on tuo "sama kokoonpano"? levyllähän oli joku basisti, joka ei ollut rundilla, Atma Anur taas tais olla jo Kotzenin jollain lätyllä täs tovi sitten, ja kiippareitahan herra R paiskaa itsekin vähintään mitatäyttävästi. Jotenki luulen, että sitä sen levyn spontaaniutta ei enää tavoiteta. Toivottavasti olen väärässä. Eikös Kotzeniltakin pitänyt joku DVD tulla? "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Socialite 16.09.2007 16:23:34 | |
---|
Mikä on tuo "sama kokoonpano"? levyllähän oli joku basisti, joka ei ollut rundilla, Atma Anur taas tais olla jo Kotzenin jollain lätyllä täs tovi sitten, ja kiippareitahan herra R paiskaa itsekin vähintään mitatäyttävästi. Jotenki luulen, että sitä sen levyn spontaaniutta ei enää tavoiteta. Toivottavasti olen väärässä. Eikös Kotzeniltakin pitänyt joku DVD tulla? En ole ottanut selvää mutta Atman pitäisi ainakin olla tuossa bändissä! Lähinnä levyn nimen perusteella fiilistelin että kyseessä voisi olla sama sakki. Ai ois DVD:kin tulossa? Hyvä homma jos tulee... Kotzen keikkailee vuosittain ainakin espanjassa, italiassa ja vissiin briteissä. Seuraavan kerran kun tulee niin hyppään kyllä Ryan Airin siivelle ja meen keikalle! Taitaa mennä vähän off topikiksi nyt tämä, sorry. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
sirdickyj 16.09.2007 16:28:24 (muokattu 16.09.2007 16:29:45) | |
---|
En ole ottanut selvää mutta Atman pitäisi ainakin olla tuossa bändissä! Lähinnä levyn nimen perusteella fiilistelin että kyseessä voisi olla sama sakki. Ai ois DVD:kin tulossa? Hyvä homma jos tulee... Kotzen keikkailee vuosittain ainakin espanjassa, italiassa ja vissiin briteissä. Seuraavan kerran kun tulee niin hyppään kyllä Ryan Airin siivelle ja meen keikalle! Taitaa mennä vähän off topikiksi nyt tämä, sorry. Mitä välii, menköön OT:ks. Kyse on fanitoiminnasta, niinku Beniä diggailevienki kohdalla. Mul on Kotzen ja Salas-keikka koneella, videomatskua, aika persläpi missä vetävät, semmonen Semifinalin kokonen mesta, jengiä kourallinen. Voin toimittaa esim. messengerin välityksellä, jos kiinnostaa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
rheinone 16.09.2007 17:04:14 (muokattu 16.09.2007 17:05:50) | |
---|
juu, mutta tässä taitaa olla eri jutuista kyse. hyvä niin, kunnia kaikkien ratkaisuille. Hä, miten niin eri jutuista muka? Ties vaikka Tipe hyvinkin innostuis vetämään Benin tekemää matskua. E: Ja onhan niitä muitakin loistavia laulajia. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
J.Hollström 16.09.2007 18:56:02 | |
---|
Eipä Clapton tai Hnedrixkään kummoisia laulajia ole/olleet Voi vittu sun kanssas. Toi sun "kummoinen" on kyllä aika korkee kriteeri. Henkka ja varsinkin Lappalaisen Erkki laulaa helvetin hyvin, minun mielestä. "I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer |
Joees 16.09.2007 20:03:12 | |
---|
Voi vittu sun kanssas. Toi sun "kummoinen" on kyllä aika korkee kriteeri. Henkka ja varsinkin Lappalaisen Erkki laulaa helvetin hyvin, minun mielestä. Pakko jatkaa offaria. Mä en oo vielä keksinyt sellasta universaalia "kummosta" laulajaa. Jos sellasen keksis niin sellasellahan takois miljoonia. Mitkä ne kriteerit sellaselle laulajalle on? Kyllä mä ymmärrän jos Hendrixistä ei kauheesti diggaa, laulajana siis, mutta on se silti "kummoinen" laulaja. Tää on ihan samaa skeidaa ku että joku diggaa äiteestä ja toinen tyttärestä. Sit on niitä jotka diggaa kummastakin. Ja sitte toki niitä jotka eivät diggaa kummastakaan, ne diggaa faijoista... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
BigPapa 16.09.2007 20:08:12 | |
---|
Eipä Clapton tai Hendrixkään kummoisia laulajia ole/olleet Kukas tälläsen möläytti... Miks muuten pitää puhuu näistä samana päivänä kuin jostain muusta. Henkka ja varsinkin Cläbä ovat olleet helvetin hyviä laulajia. Ja varsinkin soittajia. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk |
sirdickyj 16.09.2007 20:36:12 | |
---|
Voi vittu sun kanssas. Toi sun "kummoinen" on kyllä aika korkee kriteeri. Henkka ja varsinkin Lappalaisen Erkki laulaa helvetin hyvin, minun mielestä. Niin laulaakin, tarkotin, että kumpikaan ei ole mikään elämää suurempi solisti luojan armosta, mutta hoitavat homman sillee, että ei osaa kaivata ketään muuta niitä biisejä vetämään. Vähä niinku Neil Young. Hiffaatteko? "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Geetar 16.09.2007 20:45:26 | |
---|
JepJep.. Mä ainakin hiffasin SirDickyJ:n pointin,mutta jatketaanko BGB:stä....=) Tuolla aiemmin tulikin pointti siitä, että ihan rahallisestikin/kuluja ajatellen ei olisi järkevää ottaa laulajaa kehiin (paitsi noissa speciaali-keikoissa esim. viime vuoden vikalla keikalla). Toi nyt vaan toimii livenä niin hyvin tällaisenäänkin... + että nyt on kysymys Benin musiikista. Ja jotenkin "mun kuva" siitä miltä ton paketin pitäisi kuulostaa jne. vastaa nykyistä viitekehystä!!! Muut projektit erikseen.. Mutta sen verran off topickia vielä, että jos SirDickyJ joskus ehdit/jaksat, niin mä olisin kyllä todella kiinnostunut saamaan sen Salas/Kotzen keikan koneelle.. vai tiedätkö mistä sen pystyy saamaan?? (Kotzenilta on muuten jo tullut tuo DVD.. sen voi tilata esim. Keltaiseen Jäänsärkijään jos haluaa..vielä en ole tilannut). Keep practising |
sirdickyj 16.09.2007 21:06:31 | |
---|
JepJep.. Mä ainakin hiffasin SirDickyJ:n pointin,mutta jatketaanko BGB:stä....=) Tuolla aiemmin tulikin pointti siitä, että ihan rahallisestikin/kuluja ajatellen ei olisi järkevää ottaa laulajaa kehiin (paitsi noissa speciaali-keikoissa esim. viime vuoden vikalla keikalla). Toi nyt vaan toimii livenä niin hyvin tällaisenäänkin... + että nyt on kysymys Benin musiikista. Ja jotenkin "mun kuva" siitä miltä ton paketin pitäisi kuulostaa jne. vastaa nykyistä viitekehystä!!! Muut projektit erikseen.. Joo, toi on ihan jees, varmaan just tätä halutaankin. Mun osalta levyjen ostaminen loppu tähän, keikoilla toki voi käydä, siellä on niin paljon muitakin aspekteja kun pelkkä kuulokuva aiheesta. Ja on noilla keikoilla tullu käytyäkin. Mutta sen verran off topickia vielä, että jos SirDickyJ joskus ehdit/jaksat, niin mä olisin kyllä todella kiinnostunut saamaan sen Salas/Kotzen keikan koneelle.. vai tiedätkö mistä sen pystyy saamaan?? (Kotzenilta on muuten jo tullut tuo DVD.. sen voi tilata esim. Keltaiseen Jäänsärkijään jos haluaa..vielä en ole tilannut). Warettamallahan toi löytyy, kun ei ole muuta kuin fanin kuvaama kuttu. Kuitenkin yllättävän jees homma. Vetävät vuorotellen bassoa ja kitaraa, nuo herrat Kotzen ja Salas. Ja joo, olen kanssa ymmärtänyt, että joku DVD on olemassa, mutta en ole oikein infoa löytänyt. Kotzenia on DVD:llä Poisoni ja Mr Big:in livejulkaisujen verran, etenkin tuo Mr Big "Farewell in Japan" on hurjaa toimintaa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
rheinone 16.09.2007 21:16:05 | |
---|
Tuolla aiemmin tulikin pointti siitä, että ihan rahallisestikin/kuluja ajatellen ei olisi järkevää ottaa laulajaa kehiin (paitsi noissa speciaali-keikoissa esim. viime vuoden vikalla keikalla). Kukas tommosen möläytti? Ai kulujen minimoimisesta on kyse - ei voi olla totta, saati sitten järkevää. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Geetar 16.09.2007 21:45:36 (muokattu 16.09.2007 21:46:53) | |
---|
Kukas tommosen möläytti? Ai kulujen minimoimisesta on kyse - ei voi olla totta, saati sitten järkevää. Niin ei kai siitä nyt ole kyse juuri tässä tapauksessa... Keep practising |
bilbo4u 16.09.2007 22:24:30 (muokattu 16.09.2007 22:45:43) | |
---|
Niin, minä kait sitä kuluhommaa pohdiskelin. Voidaanhan me täällä tietenkin spekuloida asiasta vaikka kuinka paljon, mutta on vain Ben, joka asian todellisen laidan tietää. Keikoilla en kyllä muista koskaan kaivanneeni muuta solistia. Ben hoitaa homman hienosti, kuten muutkin soittajat. Levyillä taas voisi olla mukava kuulla jotain vierailevaa solistia. Jos palataan taas perusaiheeseen, niin Long Road Home sisältää hyvää musiikkia. On livemusiikkia ja studiokamaa. Homma toimii hyvin, ei siinä mitään. Ei kuitenkaan vedä vertoja edelliselle levylle, joka on todella hyvä. Uskoisin, että seuraavaan taas panostetaan kunnolla. Tämä levyhän on jossain määrin "tilaustyö" saksalaisille musadiggareille. Kumma, että monta kertaa kotimaa ei olekaan se päämarkkinaalue, vaan parhaat kiksit tulevat muualta. Johtuuko se siitä, että siellä on fiksumpia ihmisiä, vai siitä, ettei Benin musiikkia kuulla missään medioissa? ps. muistakaa lukea: http://www.classicrocksuomi.com/crs … ;task=view&id=396&Itemid=54 |
kupteri 17.09.2007 02:33:29 | |
---|
NP: Live (1997) Tiukka kuin... enpä sanokaan mikä :-) Soitto kulkee tosi komeasti, soundit on yllättävänkin hyvät. Onhan tässä covereita reippaasti mukana, mutta mikäs siinä kuin ne soitetaan törkeän hyvin :-) Medleyssäkin on vauhtia ja tykitystä. Hyvä kun satuin löytämään tän levyn. Radio Friendlykin on jossain... pitää etsiä se seuraavaksi. On se tuo Ben aikamoinen velho tuon kitaran kanssa :-) Ja kiitokset myös bändille, erittäin viihdyttävä kokonaiskokemus tuosta tulee. |
bilbo4u 17.09.2007 16:53:02 | |
---|
Muuten olen löytänyt kaikki Benin levyt, mutta E.G.O on löytämättä. Kaikki toimivat hyvin, eikä mitään notkahduksia ole levyihin tullut vuosien varrella. Pitäisikin oikeastaan käydä joka levy läpi ja rustata juttu... Ben on maininnutkin noista vanhoista, että ne voisi julkaista uudestaan, mutta lisäbiisien kanssa. Olen samaa mieltä, sillä niiden painokset ovat myyty loppuun jo ajat sitten. Muutenkin nykyään tulee remastereita artistilta kuin artistilta, joten se on päivän henki muutenkin. Past Experiencellä on muuten hyviä "erilaisia" kappaleita. Kannattava ostos. Samoin Live Experienxellä on hyvää livematskua. Se mahdollinen tuleva DVD kyllä on laittanut jo odotuttamaan sitä. |
Capman 17.09.2007 21:30:12 | |
---|
Kirjastoista saattaa löytyä noita Benin vanhempia levyjä. Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että Benin Sum Of Memories on ihan eri tasolla niihin alkuaikojen instrumentaalivoittoisiin levyihin verrattuna. Noh, olihan nekin tietysti ihan omalla tavallaan hyviä, mutta Sum Of Memoriesin biiseissä on paljon enemmän syvyyttä ja soundit paljon täyteläisemmät. Vähemmän tulee myös pelkkää instrumentaalimusaa enää kuunneltua. |
bilbo4u 17.09.2007 21:43:44 | |
---|
Juu, kirjastot ovat hyviä musiikinlähteitä muutenkin. Niistä kannattaa käydä katsomassa ensimmäiseksi. The Sum of Memories on Benin paras levy tähän mennessä. Siinä on tosiaan syvyyttä ja monipuoisuutta. Itselleni muutkin levyt ovat olleet kuuntelussa runsaasti viime aikoina. Instrumentaalimusiikkia olen tykännyt kuunnella oikeastaan siitä asti, kun siihenkiinnitin huomiota. Ensimmäiset taisivat olla Vinnie Moore ja Tony Mcalpine...no joo niitä ei enää tule kuunneltua useinkaan, ovat vielä vinyyleinä. Instrumentaalimusiikki elää omaa elämää valtamusiikin varjossa ja omien fanien keskuudessa. Radiosoittoa se harvoin saa. Selkeäääninen ja suomenkielellä laulava saa hyvin soittoaikaa, kuten myös Metallica Radio Rockissa! Pienet ovat ympyrät radiopuolella, eikä siihen ympyrään pääse kuin harvat ja valitut, musiikin laadulla ei ole aina merkitystä. |
Ben63 18.09.2007 15:05:50 | |
---|
No niin, keskustelu senkun jatkuu :-) Pistin My Spacen ( www.myspace.com/bengranfeltband ) pari biisiä uudelta levyltä niin kaikki voi itse päätelä jos toimii tai ei... Tipestä ja muista laulajista se verran että triona mun bändi pysyy, voisin ajatella keyboardistia jossain vaiheessa mutta se sitten joskus. Laulajia on paljon ja hyviä mutta biisit on mun ja tuskin kukaan noista muista haluaa laulaa vaan mun biisejä. Olen siitä kiitollinen ja onnelinen että pystyn tekemään keikkoja omalla bändillä sekä Suomessa että ulkomailla noin 70-80 keikkaa vuodessa. Yleisö ainakin digga ja ostaa levyjä sen verran että voin aina tehdä uuden kerran vuodessa. Muu ei oikein edes kiinnosta ;-) Tervetuloa keikoille vaan, Beni |