Aihe: Los Bastardos Finlandeses
1 2 3 4 5
Mika Antero
08.05.2007 13:27:20
Minusta on vain väärin että joku joka haluaa olla stara ja esiintyä saa mahdollisuuden siihen joutumatta tekemään työtä sen eteen, kun musiikissa ei nähdäkseni ole glooriasta kyse vaan kommunikaatiosta ja emootiosta. Toki, joku voi tehdä vaikka ja kuinka hommia ja saada pitkän taipaleen jälkeen kunnian kotiin, vaikka idolsin kautta. Mutta mielestäni se on vain väärin, enkä tahdo tukea ihmistä joka ei vaikka kuinka lahjakas olisi, itse viitsi musiikkiaan tehdä.

Sinä. Olet. Väärässä. Se sinulle suotakoon, mutta väärässä sinä silti olet. It's the singer not the song. Esitys ja tulkinta tekevät nimenomaan sen emootion ja kommunikaation ja nipun muita hienoja sivistyssanoja, ei se kuka musiikin on tehnyt.
leka
08.05.2007 13:32:12
Sinä. Olet. Väärässä. Se sinulle suotakoon, mutta väärässä sinä silti olet. It's the singer not the song. Esitys ja tulkinta tekevät nimenomaan sen emootion ja kommunikaation ja nipun muita hienoja sivistyssanoja, ei se kuka musiikin on tehnyt.

Jeppis. Näyttelijätkin voivat olla hyviä, vaikkeivat ole itse kirjoittaneet vuorosanojaan.
MrQ
08.05.2007 13:35:32

Tämä on totta kahdessa kuulemassani tapauksessa.

A perfect circlen imagine pyyhkii originaalilla lattiaa mennentullen juuri tulkinnallisista syistä johtuen.

Jeff Buckelyn näkemys hallelujasta on riittävä ajamaan Cohenin mielisairaalaan.

Singer not the song? Minä en huomannut käytännössä mitään eroa Alice in Chainsin keikalla vaikka käytännön estojen takia taiteilija Staley oli estynyt keikalle.

Toki, mustassa rytmimusiikissa pelaa hieman toiset arvot taiteellisesta vinkkelistä seurattuna kuin sanotaanvaikka, alternativerockissa.

Mutta käsitäthän että asia voidaan kärjistää niin että bastardosin musiikki olisi paskaa ellei laulaja ois oikea mies paikallaan?
MrQ
08.05.2007 13:52:38
Jeppis. Näyttelijätkin voivat olla hyviä, vaikkeivat ole itse kirjoittaneet vuorosanojaan.

eikös toi ole vähän niinkuin että soittaja voi olla hyvä vaikkei itse ole tehnyt musiikkiaan? Siitähän tässä nimenomaan ei ole kyse että soittaja/solisti olisi paska tai lahjaton.

Vaan siitä että ellei sitä työtä tehdä itse, en halua omalla rahallani tukea sitä.
Mika Antero
08.05.2007 14:02:47
Mutta käsitäthän että asia voidaan kärjistää niin että bastardosin musiikki olisi paskaa ellei laulaja ois oikea mies paikallaan?

En käsitä. Ennemmin käsitän niin, että Los Bastardosien musiikki on sinun mielestäsi automaattisesti parempaa kuin esim. Otis Reddingin, koska Los Bastardos (kai) tekee kaiken itse ja Redding-vainaa välttämättä ei.

Se musiikin tulkitseminen ei tietenkään tarkoita pelkästään laulajaa, vaan myös soittajia.
MrQ
08.05.2007 14:08:37
En käsitä. Ennemmin käsitän niin, että Los Bastardosien musiikki on sinun mielestäsi automaattisesti parempaa kuin esim. Otis Reddingin, koska Los Bastardos (kai) tekee kaiken itse ja Redding-vainaa välttämättä ei.

Se musiikin tulkitseminen ei tietenkään tarkoita pelkästään laulajaa, vaan myös soittajia.

Ei. Bastardosin musiikki on automaattisesti parempaa sen välittämän emootion takia kuin vaikkapa indxin jolla emootiota ei ole.

mitä tulee reddingiin, jopliniin ja vastaaviin joiden tuotantoa tunnen kovin vähän sanoakseni suuntaan tai toiseen mitään, väittäisin että antamasi informaation perusteella kallistuisin mieluummin kuuntelemaan baskiaisia kuin jotain soul-legendaa.

Kyse ei ole siitä loppupeleistä että a on parempi kuin b koska c vaan siitä että minä en tahdo tukea musiikkia jota ei olla itse tehty.
Cimble
08.05.2007 15:41:32
Voi kevätkukkanen! Eikös aiheena ollut Los Bastardos eikä yhden tai kahden kommentoivan henkilön mielipiteet ja niiden rakentuminen syvennettyine perusteineen lailla laajenneen tajunnan..?
Karipiirto
08.05.2007 15:49:06

Voi kevätkukkanen! Eikös aiheena ollut Los Bastardos eikä yhden tai kahden kommentoivan henkilön mielipiteet ja niiden rakentuminen syvennettyine perusteineen lailla laajenneen tajunnan..?

Äläs nyt. Popcornit poksumaan ja katotaan mitä tästä tulee. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Borlag
09.05.2007 12:05:45

Ihan jees tykitystähän tämä on, ainakin tuon Viva Los Bastardos sinkun perusteella
rheinone
12.05.2007 11:35:42
En ehtiny duunikiireiltäni ku pariin vikaan piisiin eilen Tavalle messiin, mut kyyl niiden perusteella homma toimi. The Ace O' Spades!
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Lateksu
21.12.2007 17:20:53
Nostetaas nyt vanhaa aihetta ylemmäs.

Tykkään Los Bastardosista kovasti, jopa enemmän kuin PG:stä(vaikka ei tietenkään saisi vertailla), ja harmittaa niin hirveästi kun en päässyt Motörheadin keikalle, olisihan siellä ollut Lemmyn porukan lisäksi tämäkin bändi. Mutta mitäs paikallaolijat diggasivat Bastardosin live-työskentelystä?
Borlag
21.12.2007 19:34:09

Muutaman keikan nähneenä, tosin Motörhead lämppärikeikat missanneena, pakko todeta että toimiihan tuo.
beissi man
23.05.2008 22:24:22
Motörheadin lämppärinä tuli nähtyä ja elokuussa nähdään Rock to the riverissä varmasti uudestaan sen verran kovaa menoa oli helsingissä.
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
rheinone
23.05.2008 23:21:24
Ostakaa musta kitara! Torilla myynnissä.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Borlag
15.08.2008 21:49:34

Toista levyä pukkaa 15.10, nimenä "Return Of El Diablo". Kuulopuheiden perusteella aiempaa monipuolisempi levy, eli levyn rankempi osasto on aiempaa rankempaa, ja kevyempi osasto myöskin kevyempää. Jotakin levyn biiseistä on myös kuultu livenä pitkin kesää.

Levynjulkkarikeikka Helsingin Virgin Oilissa 18.10.
MK73
16.08.2008 09:59:22
Toista levyä pukkaa 15.10, nimenä "Return Of El Diablo". Kuulopuheiden perusteella aiempaa monipuolisempi levy, eli levyn rankempi osasto on aiempaa rankempaa, ja kevyempi osasto myöskin kevyempää.

Lupaavalta vaikuttaa. Eipä jäänyt yhden levyn ihmeeksi... ja monipuolisuus on tosiaan hyvä asia.

Syksyn kotimaisten uutuuslevyjen anti onkin ilahduttavan mielenkiintoinen.
Lateksu
16.09.2008 17:41:24
http://www.myspace.com/losbastardosfinlandeses

Tuonne ilmestynyt kuunneltavaksi uusi biisi "Houseful Of Hooligans", mie aineskin tykkään!!
MK73
04.11.2008 13:32:50
Perkeles, tämänkin rokkipumpun uutukainen on jo kaupoissa. AC/DC-huumassa pääsi ihan unohtumaan, että muitakin hyviä rock-levyjä tehdään kai vielä... :-)

Onko joku jo ehättänyt ostaa?
kemppma
04.11.2008 13:51:30
No on tämä ihan jotain muuta kuin nuo teinihevit, joita mahtuu 20 tusinaan. Ihan miesten kuuloista touhua.
Ou jee soo ist das leeben
Borlag
04.11.2008 22:16:02

Hyvä levyhän tuo on, en ihan allekirjoita sitä aiemmin puhuttua väitettä että olisi monipuolisempi kuin aiemmin, aika pitkälti samaa tämä on. Biisimateriaali vahvempaa kuitenkin kuin edellisellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)