Aihe: Hanna Marsh
1 2 3 4 5 6
Jani The Rock
24.08.2006 13:53:08

No just joo. Olipa taas älytön yleistys.

Oliko tosiaan? Jokanen artisti tai bändihän on tuote. Vanhoista starboistakin tulee ennemmin tai myöhemmin oman imagonsa vankeja, vaikka olisivat aloittaneet kuinka omaehtoisina hyvänsä.
Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA!
madu
24.08.2006 13:56:00
Oliko tosiaan? Jokanen artisti tai bändihän on tuote. Vanhoista starboistakin tulee ennemmin tai myöhemmin oman imagonsa vankeja, vaikka olisivat aloittaneet kuinka omaehtoisina hyvänsä.

No jos jokainen artisti ja bändi on tuote niin mitä tekemistä sillä on suurilla levy-yhtiöillä vs. pienet levy-yhtiöt? Ei mitään. Siitä oli kysymys.
BaariMikko
24.08.2006 13:56:39

No oli miten oli, niin tää on mun mielestä jo ihan oma keskustelunaiheensa eikä liity nyt puheenaiheena olevaan artistiin juuri lainkaan enää.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Oudi
24.08.2006 13:56:49
Oletko sä edes kuunnellut, kunnolla, Hannan musiikkia? Oli miten oli, niin eiköhän olis parempi, että jätettäis nuo naurettavat ennakkoluulot jonnekin ihan muualle. Ja edelleen, mitä väliä sillä on, onko musa "autenttista" tai "omaehtoista" (kuka senkin muka voi määritellä?) - eikö ratkaiseva kysymys ole kuitenkin se, onko se hyvää vaiko ei?

Alkaa käämi palaa.

Käsittääkseni Hanna Marsh on itse säveltänyt alkupeleissä biisinsä, joten eikös se nyt sitten ole autenttista. Ja tuottajanakin on toiminut "bändin" jäsen Jarmo Saari niin eikös se ole sitten sitä "omaehtoista".
Anteeksi, mutta käynkö mä useinkin täällä?
Jani The Rock
24.08.2006 13:58:39

Oletko sä edes kuunnellut, kunnolla, Hannan musiikkia? Oli miten oli, niin eiköhän olis parempi, että jätettäis nuo naurettavat ennakkoluulot jonnekin ihan muualle.

Ei siitä nyt ollutkaan kysymys. Eikä mulla ole ennakkoluuloja neiti (vai rouvako lienee) Marshin musiikkia kohtaan. Vai sanoinko mä jossain kohtaa että olisi? Levy-yhtiöiden markkinointistrategioita kohtaan mulla kyllä on epäluuloja.

Ja edelleen, mitä väliä sillä on, onko musa "autenttista" tai "omaehtoista" (kuka senkin muka voi määritellä?) - eikö ratkaiseva kysymys ole kuitenkin se, onko se hyvää vaiko ei?

No jotkut tässä threadissa näköjään voivat sen määritellä.

Mitä mä olen havainnut, niin noista omaehtoisen musiikin tekijöistä tuppaa tässä maassa tulemaan lähinnä eläviä, laulavia ja soittavia vitsejä joille on sitten kiva porukalla irvistellä m.netissä.

Alkaa käämi palaa.

Joo, niin tässäkin osoitteessa.
madu
24.08.2006 14:00:03 (muokattu 24.08.2006 14:01:05)
Käsittääkseni Hanna Marsh on itse säveltänyt alkupeleissä biisinsä, joten eikös se nyt sitten ole autenttista. Ja tuottajanakin on toiminut "bändin" jäsen Jarmo Saari niin eikös se ole sitten sitä "omaehtoista".

Joillekkin on vaan vaikea sulattaa että hyviä levyjä tulee ulos myös aika-ajoin isoilta yhtiöiltä. Ikäänkuin se jotenkin karsisi tuotoksen arvoa taiteena jos sen julkaisee iso yhtiö.
BaariMikko
24.08.2006 14:01:40

Mitä mä olen havainnut, niin noista omaehtoisen musiikin tekijöistä tuppaa tässä maassa tulemaan lähinnä eläviä, laulavia ja soittavia vitsejä joille on sitten kiva porukalla irvistellä m.netissä.

No se ei ainakaan ole Hanna Marshin vika, eikä edelleenkään liity häneen mitenkään.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Tupuna
24.08.2006 14:29:23
No se ei ainakaan ole Hanna Marshin vika, eikä edelleenkään liity häneen mitenkään.

Niin... no kyllä se sillä tavalla liittyy, että minun mielestäni Marshin biisit eivät ole kaiken tämän hehkutuksen arvoisia. Suuri syy siihen, miksi Hanna huomataan, on naiseus ja siihen normaalisti vaikeasti liitettävä singer-songwriter-ominaisuus. Menestyisikö Hanna biiseillään, jos olisi mies? Olisiko Hannan levyä noteerattu niin suuresti, jos sukupuoli olisi toinen? Spekulointia voidaan käydä ikuisesti.

Varmaan siksi tulikin tämä tietynlainen hypetys ja markkinointi otettua esille. Eikä asian esilletuloa varmaankaan vaikeuttanut se, että threadin aloittaja on levy-yhtiön jätkä. Vaikka varmasti ko. nimimerkki oikeasti Marshista diggaileekin. :)

Kaikki hyvällä vaan! Saatte diggailla ihan mistä diggailette.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Gypsy
24.08.2006 14:33:27
Tahtoisin sanoo tässä ja nyt, että jos multa tuli varotusta jollekkin tässä ketjussa, niin se johtu tämän Baarimikon laittamasta linkistä, ei omasta tahdosta. Muistaakseni huomasin poistaa varotuksen, tai sitten en. Kaikki ei välttämättä huomannu. Voi olla siis turhia varotuksia.

Baarimikko: Lisäksi tahtoisin sanoa, että ko. artisti on kovin mainio ja että vedän teitä kaikkia pataan, jos ette osta levyä.

En osta. Ja tule koittaan millon tahansa.
Jani The Rock
24.08.2006 14:41:41 (muokattu 24.08.2006 14:43:08)

Joillekkin on vaan vaikea sulattaa että hyviä levyjä tulee ulos myös aika-ajoin isoilta yhtiöiltä. Ikäänkuin se jotenkin karsisi tuotoksen arvoa taiteena jos sen julkaisee iso yhtiö.

Joo, tuleehan niitä hyviä levyjä isoilta yhtiöiltä koko ajan.

1970-luvulla Johnny Winter olis halunnut levyttää bluesia, mutta levy-yhtiö painosti tekemään rokkia. Oliko se omaehtosta sillon? Mun mielestä ei, vaikka hiton hyviä levyjä ne rokkilevytkin on ja myivät niin helvetisti. Mä nyt pahoittelen että mulla ei ollut antaa trendikkäämpää esimerkkiä, mutta sellasiakin kyllä varmasti löytyy. Toivottavasti pointti oli kuitenkin selvä.

Tossa markkinoinnissa ja muussa imagonrakennuksessa on aina sudenkuoppansa. On vähän sääli, jos ja kun uusi, nouseva artistikyky on sen vanki jo sillon kun eka levy tulee ulos. Pelkän musiikin varaan ei uskalleta laskea enää mitään. Sillon on turha väittää, että musiikki se on joka ratkasee.

Mähän en juuri seuraa musiikkialan medioita enää, Gramex-lehden kyllä luen läpi sillon kun se tulee. Joten en tiedä paljonko tätä Hanna Marshia (mä en oo vielä päässyt hänen kanssaan sinutteluasteelle, vaikka jotkut ilmeisesti on) nyt on hypetetty tai oltu hypettämättä. Nykyään on vaan sellanen trendi että kaikesta vaahdotaan niin perkeleesti. Siinä olen Tupunan kanssa samaa mieltä, että sellanen vähän vituttaa. Sillon on aika vaikea suhtautua neutraalisti, kun karvat on valmiiksi pystyssä. Sanosin että tolla ennakkomainonnalla tehdään joskus jopa karhunpalveluksia artisteille. Kupla voi puhjeta aika nopeesti. Ennen oli sellastakin meininkiä, että eka levyn ei tarvinnut heti myydä platinaa. Maltettiin venttailla ja kasvattaa suosiota tasasesti sillä että julkastiin sinkkuja, annettiin biisien soida radiossa ja tehtiin niin maan saatanasti keikkaa. Nykyään pitää kaiken tulla heti. Se on se mikä mua närästää.

Kiitos ja näkemiin.
Oudi
24.08.2006 14:44:14 (muokattu 24.08.2006 14:46:31)
Niin... no kyllä se sillä tavalla liittyy, että minun mielestäni Marshin biisit eivät ole kaiken tämän hehkutuksen arvoisia. Suuri syy siihen, miksi Hanna huomataan, on naiseus ja siihen normaalisti vaikeasti liitettävä singer-songwriter-ominaisuus. Menestyisikö Hanna biiseillään, jos olisi mies? Olisiko Hannan levyä noteerattu niin suuresti, jos sukupuoli olisi toinen? Spekulointia voidaan käydä ikuisesti.

Tuossa spekuloinnissa ei ole mitään järkeä. Miksi jonkun ihmisen kohdalla pitäisi ajatella että miten hän olisi menestynyt miehenä tai naisena? Eikös nimenomaan naisilla ole ollut vaikeaa oman matskunsa kanssa, siispä mikä tekisi Hannasta poikkeuksen tässä suhteessa. Tekeekö Hannan musiikista huonoa se että hän on nainen? Vai tekeekö miehet aina selkeästi parempaa musiikkia. Ts Naiseksi hyvää musaa, mutta mieheksi keskinkertaista. Kenen syy on muuten että Hanna on nainen eikä mies? Emin?
Tupuna
24.08.2006 14:50:32
Tekeekö Hannan musiikista huonoa se että hän on nainen? Vai tekeekö miehet aina selkeästi parempaa musiikkia. Ts Naiseksi hyvää musaa, mutta mieheksi keskinkertaista. Kenen syy on muuten että Hanna on nainen eikä mies? Emin?

Ei missään nimessä Hannan musiikista tee huonoa se, että hän on nainen! Mutta kun ne biisit eivät vaan ole minun mielestäni hyviä. Keskinkertaisia, eivätkä todellakaan kaiken hehkutuksen arvoisia.
leka
24.08.2006 14:56:11
Mistään hypetyksestä en tiedä, enkä levyä/sinkkubiisejä kuullut tai haastatteluja lukenut, mutta käväisinpä noilla kotisivuilla ja huomasin että tiedän tytön. Vaikken ole montaa kertaa tavannut, niin semmoinen mielikuva jäi että neiti on hiton hyvä laulaja ja mukava ihminen muutenkin. Jäi mieleen lahjakkaana ja hyvänä esiintyjänä.

Pitänee kuunnella mimmoista poppista saa aikaan levylaulajana.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt allekirjoitus!
Oudi
24.08.2006 15:02:23
Ei missään nimessä Hannan musiikista tee huonoa se, että hän on nainen! Mutta kun ne biisit eivät vaan ole minun mielestäni hyviä. Keskinkertaisia, eivätkä todellakaan kaiken hehkutuksen arvoisia.

Mitä Hannasta/musiikista on sanottu niin yliampuvaa mikä on oikeasti aiheuttanut tämän loputtoman väittelyn ja noin voimakkaan inhoreaktion. Onko nuoren tytön menestys jotenkin vaikeaa hyväksyä? Millä tavoin sinun mielestäsi keskinkertaista musiikkia pitäisi levy-yhtiön puolesta mainostaa ihmisille sinua ärsyttämättömällä tavalla?
A.Starving
24.08.2006 16:01:10
Mitä Hannasta/musiikista on sanottu niin yliampuvaa mikä on oikeasti aiheuttanut tämän loputtoman väittelyn ja noin voimakkaan inhoreaktion. Onko nuoren tytön menestys jotenkin vaikeaa hyväksyä? Millä tavoin sinun mielestäsi keskinkertaista musiikkia pitäisi levy-yhtiön puolesta mainostaa ihmisille sinua ärsyttämättömällä tavalla?

Kai se pointti on se että levy-yhtiön pitäisi mainostaa musiikkia maksetuilla mainospaikoilla, eikä naamioituna diggailuksi netin keskustelupalstalla.
Puuttumatta kyseisen artistin musiikin sisältöön, tuo aloitusviesti kuulostaa mun mielestä yhtä aidolta kun roskapostin potenssipillerimainokset.
It's not that I'm old, your music really does suck.
Rattata
24.08.2006 16:29:49
Tääl on hienoo porukkaa kerrassaan.
M.A.C.H.O. #11
Tupuna
24.08.2006 16:54:08

Mä olen jo sanonut mielipiteeni täällä jokaisessa postauksessani jollain tavalla: kuulemani Marshin biisit eivät sykähdytä eivätkä tunnu missään. Se on mielipiteeni, jota en yksinkertaisesti voi muuttaa. En voi päättää sitä, minkä korva valitsee minulle oikeaksi ja minkä ei.

Luulisi, ettet olisi nostanut tuota naiskorttia tähän saumaan, koska minähän olen myös nainen! Ja kaiken lisäksi musikaalinen sellainen. Minä hyväksyn nuorten tyttöjen menestyksen yhtä lailla, kuin nuorten poikien menestyksenkin.
salmivaara
24.08.2006 17:25:47

On se vaan niin rankkaa, jos kaikki ei diggaa jostain laulavasta naikkosesta.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Oudi
24.08.2006 17:45:37
Mä olen jo sanonut mielipiteeni täällä jokaisessa postauksessani jollain tavalla: kuulemani Marshin biisit eivät sykähdytä eivätkä tunnu missään. Se on mielipiteeni, jota en yksinkertaisesti voi muuttaa. En voi päättää sitä, minkä korva valitsee minulle oikeaksi ja minkä ei.

Olet aivan oikeassa mielipiteesi kanssa. Jos et pidä hänen musiikistaan niin et pidä. En olekaan väittänyt vastaan siitä.

Luulisi, ettet olisi nostanut tuota naiskorttia tähän saumaan, koska minähän olen myös nainen! Ja kaiken lisäksi musikaalinen sellainen. Minä hyväksyn nuorten tyttöjen menestyksen yhtä lailla, kuin nuorten poikien menestyksenkin.

Mainitsit itse naisasian aiemmin: Niin... no kyllä se sillä tavalla liittyy, että minun mielestäni Marshin biisit eivät ole kaiken tämän hehkutuksen arvoisia. Suuri syy siihen, miksi Hanna huomataan, on naiseus ja siihen normaalisti vaikeasti liitettävä singer-songwriter-ominaisuus. Menestyisikö Hanna biiseillään, jos olisi mies? Olisiko Hannan levyä noteerattu niin suuresti, jos sukupuoli olisi toinen? Spekulointia voidaan käydä ikuisesti.

Tilityksesi vain tuntuu jotenkin niin katkeralta välillä. Vaikutat kyllä itsekin lahjakkaalta (ääninäytteen perusteella), ja hassua kyllä sinulla on näköjään jopa samoja taidemusiikin vaikuttajia esikuvinasi kuin Hannallakin. Ehkä on vain hieman vaikea ymmärtää noinkin tuoreen artistin markkinoinnista johtuvaa ärsyyntymistä. Mitään biisiä kun ei ole radiossa soitettu puhki, tai lehdet kirjoittaneet palstakaupalla juttuja, ts ylitarjontaa ei ole ollut mielestäni. Se että joku on kehunut Hannaa julkisesti ei minusta ole vaarallista, varsinaiseen hypeen en ole kyllä vielä törmännyt. Aloituspostin osalta olen kanssasi samaa mieltä, Levy-yhtiön herrojen on turha tulla tänne kukkoilemaan ja muka fanittamaan, mutta yhtiön viralisten sivujen siirappisuus on ihan normaalia ja ihan ok infoa artistista kiinnostuneelle.
Tupuna
24.08.2006 18:12:42
Tilityksesi vain tuntuu jotenkin niin katkeralta välillä. Vaikutat kyllä itsekin lahjakkaalta (ääninäytteen perusteella), ja hassua kyllä sinulla on näköjään jopa samoja taidemusiikin vaikuttajia esikuvinasi kuin Hannallakin.

Ööö... minä en halua artistin uraa, vaan suunnitelmani ovat jossain aivan muualla näin ammatillisesti. Älä siis sotke satunnaisia pikkumusajuttujani tähän threadiin. Katkeruus ei liity kyllä tähän tapaukseen millään lailla.

Jos mua ärsyttää, niin se ei välttämättä ole katkeruutta tai kateellisuutta. Minä en edes haluaisi olla mikään Suomen Kate Bush. Debussy ja kumppanit ovat osa musiikkimakuani, eivät mitään esikuvia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)