Royal Banzai 21.08.2006 22:33:11 | |
---|
Joskus tuntuu että poppihommissa on nykyään paljon parempia biisejä, laulajia ja uskaliaampia sovituksia kuin rock-jutuissa. Tämä on kyllä ihan totta. Toisaalta en usko että syynä on niinkään nykypopin hyvyys kuin nykyrokin huonous. Kaikki veivaa samoilla raiteilla samaa soundia. Tylsää. |
Fortune 21.08.2006 23:46:50 | |
---|
Tämä on kyllä ihan totta. Toisaalta en usko että syynä on niinkään nykypopin hyvyys kuin nykyrokin huonous. Kaikki veivaa samoilla raiteilla samaa soundia. Tylsää. Parhaat biisit menevät pop-tähdille, ja fiksuahan se on. Saa biisintekijäkin puuroa pöytään. Bändin kanssa ollaan alustavasti mietitty Clarksonin Since you've been gonen coveroimista, ei vitsillä vaan tosissaan. Siinä on nimittäin parempi rock-biisi kuin miltään rock-orkesterilta on vuosikausiin tullut. Ei voi mitään. Rock-bändienkin pitäisi antaa periksi ja ottaa osaavia säveltäjiä tekemään ne biisit, kun ei siitä itse tekemällä näytä tulevan mitään... Look behind you, a three-necked guitar! |
Epämuusikko 21.08.2006 23:49:46 | |
---|
Hyvin lauloi. Kuka ämpyilee? I absolutely Weckl. Bustard #1 |
tuomo 22.08.2006 08:29:57 (muokattu 22.08.2006 08:31:03) | |
---|
Kyllä mä näen ton formaatin idean, mutta ei kai se biisiä tai edes artistia huononna jos ne on idolsissa? Samalla tavalla niihinkin etsitään hyviä biisejä. Ei missään nimessä huononna. Tarkoitin vaan sitä että mielestäni idols kilpailussa ei laulettu kappale ja laulutaito ole se ratkaiseva tekijä vaan ulkomusiikilliset seikat painavat vaakakupissa enemmän. Idolssiin käytetyllä markkinointikoneistolla voidaan myydä valitulle kohdeyleisölle melkein mitä vaan. I can't believe what you say to me, You got some attitude |
tuomo 22.08.2006 09:04:15 | |
---|
Bändin kanssa ollaan alustavasti mietitty Clarksonin Since you've been gonen coveroimista, ei vitsillä vaan tosissaan. Siinä on nimittäin parempi rock-biisi kuin miltään rock-orkesterilta on vuosikausiin tullut. Jos tuo kappale on sinusta parempi kuin yksikään n. 4 vuoden sisään julkaistu rock biisi niin kyllähän se sitten kannattaa treenata. Tuolla väitteelläsi saat muuten satavarmasti hyvän tingan aikaan kun esität asian kantakuppilassa perusrokkarille :) Jos keskustelukumppani sattuu vielä harrastamaan biisien kirjoittamista niin kannattaa kertoa sen vaan tuhlaavan aikaansa ja hankkia Max Mårtensen tai Risto Asikainen tekeen oikeeta rokkia sen bändille :) I can't believe what you say to me, You got some attitude |
Ziggy Bubba 22.08.2006 09:36:46 | |
---|
Bändin kanssa ollaan alustavasti mietitty Clarksonin Since you've been gonen coveroimista, ei vitsillä vaan tosissaan. Siinä on nimittäin parempi rock-biisi kuin miltään rock-orkesterilta on vuosikausiin tullut. Ei voi mitään. Rock-bändienkin pitäisi antaa periksi ja ottaa osaavia säveltäjiä tekemään ne biisit, kun ei siitä itse tekemällä näytä tulevan mitään... Jos noin tosiaan on, pitää varmaan käydä hakemassa kaupasta enemmänkin noita Idols-poppareiden levyjä... Onkos muuten Tuiskun Anskulla ja K. Ylanderilla myös parhaat biisit Suomessa? Jotenkin tuosta asennepuolesta en ole ihan varma, mutta kyllä niillä täytyy luonnetta olla kun oikein Idoleiksi pääsivät... Asikainenkin on musiikin asialla! PS: Voisi muuten esim. System Of A Down käydä hakemassa niiltä ammattibiisinikkareilta parit oikeasti hyvät rokkibiisit repertuaariinsa. Samalla nämä mainiot taustavaikuttajat varmasti kertoisivat miten tuotetaan mahdollisimman rohkeaa ja elävää soundia. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Notefix 22.08.2006 10:11:27 | |
---|
Tuolla väitteelläsi saat muuten satavarmasti hyvän tingan aikaan kun esität asian kantakuppilassa perusrokkarille :) Miksi tollasta pitäisi mennä esittämään kuppiloissa notkuville rokkareille? Heillä on oma meininkinsä ja varmasti mukavaa niissä kuppiloissa keskenään... "Layers of layers of shit!" |
Roberto 22.08.2006 10:15:33 | |
---|
Miksi tollasta pitäisi mennä esittämään kuppiloissa notkuville rokkareille? Heillä on oma meininkinsä ja varmasti mukavaa niissä kuppiloissa keskenään... Haha! Paremmin toi mimmi mun mielestä veti kun se hevipelle, puhumattakaan siitä toisesta, mikälie atk-tukihenkilö. t. flame-king |
Veikko 22.08.2006 10:17:08 | |
---|
Jos joku haaveilee tähteydestä ja taitoa sekä näköä on niin eikös tuo Idols-formaatti ole silloin melkeinpä paras mahdollisuus ja tie tähtiin. Noi tyypit sentään yrittää sen sijaan, että odottavat saamattomina kellarissa kädet ristissä, että koska joku kekkaa heidät sieltä. "Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
tuomo 22.08.2006 10:27:55 | |
---|
Miksi tollasta pitäisi mennä esittämään kuppiloissa notkuville rokkareille? Heillä on oma meininkinsä ja varmasti mukavaa niissä kuppiloissa keskenään... Samasta syystä kuin täälläkin. I can't believe what you say to me, You got some attitude |
Notefix 22.08.2006 10:41:09 (muokattu 22.08.2006 10:41:33) | |
---|
Samasta syystä kuin täälläkin. Niinpä juuri. Eli sä heitit tänne keskustelunavauksen, jossa sanoi "nuotti on _hieman_ tyttösellä hakusessa". Jengi kuunteli ja havaitsi että se nuotti taisi olla enemmän hakusessa keskustelun aloittajalla. Konsensus ei sitten ollutkaan samanlaista kuin siinä rokkibaarissa, jengi kuunteli oikeasti. "Layers of layers of shit!" |
tuomo 22.08.2006 11:32:18 | |
---|
Niinpä juuri. Eli sä heitit tänne keskustelunavauksen, jossa sanoi "nuotti on _hieman_ tyttösellä hakusessa". Jengi kuunteli ja havaitsi että se nuotti taisi olla enemmän hakusessa keskustelun aloittajalla. Konsensus ei sitten ollutkaan samanlaista kuin siinä rokkibaarissa, jengi kuunteli oikeasti. Sille mitä "Jengi" kaikki yhdessätuumin havaitsee en anna paljon painoarvoa, mielestäni laulu menee vieläkin huonosti ja epärytmiin :) Anyway tämän mielipiteen syntyyn vaikuttaa varmasti ennakkoasenteeni tuohon artistiin, tietämättömyyteni musiikin teoriasta sekä putkinäkö minulle tärkeiden rokkiklassikoiden uudelleensovituksiin. Sitä ei käy kieltäminen että tämmöisen palautteen saa ja ansaitsee sillä kun tuomitsee esityksen hatarin perustein. Yllättävää oli se että tuon mun väitteen kumoamisen sijaan monet hyökkäsivät minua vastaan mielipiteen esittäjänä :) Onhan sekin tietysti tapa keskustella mutta ei ehkä kaikista rakentavin. Oisinhan minäkin voinut tuon aloituksen muotoilla eritavoin mutta antaapa mennä. Tuo väitteesi rock musiikin tasosta ja ehdotuksesta tason nostoon on kummiskin kokoluokkana huomattavasti suurempi kuin minun yhden lauluesityksen arvosteluni. Siksi minä vihjasinkin että tuon mielipiteen takana seisominen ja sen hyvä perustelu voi olla vaikeaa, mutta saat varmasti useita hyviä tinkoja ajankuluksi. Ainii... se syy miksi sinun tulisi esittää tuo mielipiteesi siellä baarissa on juuri sama kuin täälläkin elikkä keskustelun synnyttäminen. I can't believe what you say to me, You got some attitude |
ballfish 22.08.2006 15:18:58 | |
---|
Kuuntelen pääosin Hewiä. Cannibal Corpse, Death, Megadeth... Kelly Clarksonin biisit uppoavat kuitenki täysillä. Parasta poppia/rokkia tällä hetkellä. Nam, mie tykkään! M.A.C.H.O. # 10 WRROOONNGGG!!! Onpa järkyttävän muotoinen päärynä. |
greshgurt 22.08.2006 15:42:41 (muokattu 22.08.2006 15:45:13) | |
---|
Joskus tuntuu että poppihommissa on nykyään paljon parempia biisejä, laulajia ja uskaliaampia sovituksia kuin rock-jutuissa. Mielestäni molemmissa on suht yhtä huonoa ja tylsää kamaa nykyisin. Siis yleisesti ottaen. Kelly osaa kyllä selvästi laulaa, mutta biiseistään en silti edelleenkään pidä. Minulle on itseasiassa aivan sama miksi näin. Ehkä se sitten joskus iskee jos on iskeäkseen. E: hieman tarkennan. eli rokissa nyt oikeastikin esim. on huonoja laulajia, mikäs siinä. poppipuolella laulajat ovat kyllä hyviä, mutta en minä oikein osaa tuollaisesta repiä ilonaiheita jos musiikki ei muuten iske. muuten toki voi helposti sanoa, että poppihommissa osataan vaikkapa nyt laulaa paremmin kuin rokkipuolella, noin yleisesti ottaen. tuntuupa muuten härskiltä puhua 'poppihommista' ja 'rokkipuolista'. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
Nieby 22.08.2006 17:46:29 | |
---|
Kelly on hyvä! tosin.. en sitten tiedä millä perusteella, ei välttämättä liity musiikkiin ;) |