Aihe: Saxon
1 2 3 4 5 6
rheinone
26.05.2006 18:13:57
Tässä on mun mielestä aika hyvä pätkä uutta Saxonia:
http://www.youtube.com/watch?v=oeta4BpooII&search=saxon

Ei hassumpaa huttua toikaan - hyvinsoitettua ja viihdyttävää tykitystä, jossa riffit ja melodiat on sopusoinnussa. Ja Byfordin ääni pääsee oikeuksiinsa.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
olli8
26.05.2006 20:45:12
Eipä tuo Saxonin 86 vuodesta alkanut suosion laskeminen ole kovin paljoo miehiin vaikuttanu. Alusta asti ovat asenteella luovuttamatta vetäneet tähän päivään asti, siitä kavereille krediittiä.
Lemmy-45
28.05.2006 18:50:14
Tuo on juuri sitä Killing Ground-osastoa, jota en itse jaksa kuunnella pätkääkään. Ehkä joillekin kolahtaa, mutta omasta mielestäni todella tylsää ja ankeaa.

Itse innostuin juuri tuosta biisistä, joten pitänee varmaan lähiaikoina käydä vähän uudempiakin Saxon-levyjä hommaamassa. Aiemmin olen tutustunut lähinnä Wheels Of Steeliin ja pariin muuhun alkuaikojen levytykseen, mutta kyllä tuo nykyinen bändi kuullostaa myös hyvältä.

Jos Ruisrockiin vielä pari muuta kovaa bändiä saataisiin, niin olisin kyllä lähdössä. Pitkän matkan takia en oikein viitsi, vaikka Saxonin tasoinen esiintyjä olisikin tiedossa.
(tyhjää)
rheinone
30.05.2006 06:43:58 (muokattu 30.05.2006 06:52:11)
Onko Power and the Glory jo mainittu? Muistaakseni ainakin nimibiisi Saxonin parhaimmistoa.

Tässä on tätä Saxonin huumori/sukkahousuosastoa sieltä 80-luvun alkupuolelta:

http://www.youtube.com/watch?v=MS7fo8graZE

Voihan nenä mitä skeidaa...

E:
Olin ihan hetken mielijohteesta keikalla ja jäi todella hyvä maku suuhun...
Seuraavalla viikolla sitten kävin lunastamassa ton Killing Groundinkin... :-)

Killing Groundin ajattelin hankkia, mutta onkos kukaan kuullut sitä edeltävää albumia Metalhead?
Lento-V-mies
10.08.2006 22:03:08
http://www.youtube.com/watch?v=9aRlqLiAn8w
http://www.youtube.com/watch?v=rKgfFEu8-Wo
http://www.youtube.com/watch?v=6uLg6JZNplk (vähän uudempaa)

Niille jotka eivät Saxonia ennestään tunne!

Suosittelen myös Saxonin Rock Legends DVD:tä jonka saa kai Swamp Musicilta jollain 7:llä eurolla (6,90 kai). Ääni siinä on mun mielestä surkea, koska mulla se ainakin välillä menee kovemmaks ja välillä hiljemmaks niin ettei kitara pakosti aina oikein kuulu tj. Mutta muuten siinä on mahtava tunnelma ja kun on halpakin..

^^

Niin että silleen. Mulla on myös Saxonin kaksi muuta DVD:tä ja täytyy sanoa että se Chronicles on hieman tylsä, paitsi ne vanhat TV-haastattelut. Tavallaan se Wacken show on kuvattu aika miellyttävällä tavalla mutta mua toi uus lineup ei oikein sytytä, jääräpäinen kun olen :/ Entäs sitten toi Live Innocence? Ihan oorait, mutta kuvalaatu hieman heikko (ei haittaa mua pätkääkään) ja jotenkin siinä ei ole tunnelmaa niin paljoa, muuten kyllä potentiaalinen show, Saxonille tyypillisiä pitkiä introja jne.
J_Mantyla
11.08.2006 00:05:05
Tässä on tätä Saxonin huumori/sukkahousuosastoa sieltä 80-luvun alkupuolelta:

Voihan nenä mitä skeidaa...

E:

Killing Groundin ajattelin hankkia, mutta onkos kukaan kuullut sitä edeltävää albumia Metalhead?

Pitää toi video kumminkin suhteuttaa tuon ajan "köh" taitoihin tuottaa videoita, koska niiden arvo bändien promoamisessa oli aivan muuta kuin tänä päivänä. Monikos oli paikalla Kuusrokissa -90 bändin keikalla, enkä tarkoita osana äitiä tulomatkalla ...

;)
Ellei tänään niin sitten huomenna
J_Mantyla
11.08.2006 00:40:02 (muokattu 11.08.2006 00:40:33)
Pitää toi video kumminkin suhteuttaa tuon ajan "köh" taitoihin tuottaa videoita, koska niiden arvo bändien promoamisessa oli aivan muuta kuin tänä päivänä. Monikos oli paikalla Kuusrokissa -90 bändin keikalla, enkä tarkoita osana äitiä tulomatkalla ...

;)

Otetaas kymmenen vuotta pois ...

"tuplaköhit"

Ei oo ihme että kesät kuluu nopeesti !
Ellei tänään niin sitten huomenna
Lento-V-mies
11.08.2006 09:47:42
Lähes kaikissa Saxon videoissa on käytetty paljon huumoria... mun mielestä toi on hyvin tehty video, niin kuvauksellisesti kuin muutenkin.
rheinone
13.08.2006 18:06:34
Saamari kun en päässy Ruisrockiin tsekkaamaan Saxonin vetoa. Oliko kukaan? Pistäkääs vähän kommenttia bändin lavakunnosta.
Mika Antero
13.08.2006 18:11:04
Saamari kun en päässy Ruisrockiin tsekkaamaan Saxonin vetoa. Oliko kukaan? Pistäkääs vähän kommenttia bändin lavakunnosta.

Min'en ollu, kaveri oli. Soitti sieltä ihan ihmeissään, että "jengi laulaa mukana". Ihan kuin Saxon ois isompikin nimi...
Baroquean
14.08.2006 20:12:45
Min'en ollu, kaveri oli. Soitti sieltä ihan ihmeissään, että "jengi laulaa mukana". Ihan kuin Saxon ois isompikin nimi...

Olin ihan eturivissä ja kyllä siellä ihan kivasti laulettiin mukana. Ja tuntui sanatkin olevan aika hyvin hallussa siinä vierustovereilla. Muutamia kunnon "HC-faneja" oli siinä eturivissä. Kaveri otti muutaman kuvan sieltä edestä olan yli ja niistä kyllä näki, ettei porukkaa ollut mitenkään erikoisesti siinä Saxonin aikana (Ei välttämättä ollut bändillekään mikään suuri yllätys...). Oli siellä kyllä paljon sen oloista porukkaa, ettei olis fysiikka välttämättä kestäny sellasta settiä lähempää tarkasteltuna. :)
Earthquake
10.12.2006 12:46:20
saxon tulee suomeen toukokuussa. tavastialle ja teatrialle. teatria on 6.5.07
-Qstock 28-29.7 -Iron Maiden 12.11
Naama-amis
10.12.2006 13:11:22
Täytyy varmaan tutustua enemmänkin, debyytti (?) löytyy mökin levykätköistä vinyylinä ja muutama pirun kova biisi siinä on. Rainbow theme on vaikuttava jos jokukin.
Let's steal mama's hairdryer!
Flash
11.12.2006 08:44:12

teatria on 6.5.07

Parhautta.
Live Music Is Better!
DVD-SOITIN
17.04.2007 07:18:18
Nostoa. Saxonista on aina puhuttavaa.

Itse olen löytänyt bändin tässä lähiaikoina. Ostin halvalla Strong Arm Of The Law-albumin ja kolahtipa hyvin. Olen kuullut myös 5 muuta levyä, ja kaikki ovat niin totaalisen hyvää tavaraa että sen suuremmitta mutkitta alan ostaa bändin tuotantoa hyllyyn rahatilanteen salliessa. Huh, riffit ja kunnon old school HEAVY METAL-asenne paistaa läpi niin että 99% nykybändeistä häpeää rinnalla.
Keep supporting death metal!
dipshit
17.04.2007 08:29:11
Viime vuoden Ruisrockissa tuli bändi tsekkailtua ja aika todella munakkaita riffejä ja kunnon äijämeininkiä löytyi olan takaa. Oli kyllä keikkana sitä Ruissin parempaa osastoa selvästikin, vaikka ei siellä yksikään keikka mitä seurasin huono ollut.
Itseltä löytyy Wheels of Steel juuri tuon keikan innoittamana mutta valitettavasti mitään suurempaa syttymistä ko. levyä kohtaan ei ole tullut =/
DVD-SOITIN
17.04.2007 13:47:37
Saxon - Strong Arm Of The Law 1980

1970-luvulta asti heavy metalin kultaista keskitietä pitkin paahtanut brittivasara Saxon porskuttaa yhä tänä päivänä eteenpäin tasaisen vahvaa tahtia. Bändi julkaisi juuri ties kuinka monennen studioalbuminsa The Inner Sanctum, ja levy on saanutkin hyvän vastaanoton. Monille Saxon ei merkitse mitään erikoisempaa, ja kieltämättä bändin voi kokea jääneen monen muun jalkoihin 1980-luvun metalliaallon keskellä. Silti bändillä on oma, kiinteä kuulijakuntansa, joka ei päästä irti Saxonista, ja osaltaan tämä faneista ammennettava voima on toiminut bändin liikkeellepuskevana elementtinä jäsenten ollessa jo yli 50-vuotiaita.
1980-luvun alkuvuosina julkaistiin bändin kenties kehutuimmat albumit. Wheels Of Steel, Storng Arm Of The Law, Power And The Glory yms. Nyt tartun Strong Arm Of The Law-albumiin. Levy julkaistiin vuonna 1980; ja oli jo bändin toinen studiolevytys samana vuonna, Wheels Of Steelin seuraaja.

Levyllä soittaneesta kokoonpanosta Biff Byford/Graham Oliver/Paul Quinn/Steve Dawson/Pete Gill on jäljellä tämän päivän Saxonista nokkamies Byford ja kitaristi Paul Quinn. Bändi on kulkenut pitkän matkan miehistönvaihdoksineen kaikkineen. Itse olen vielä tällä hetkellä väärä henkilö kommentoimaan bändin nykytilaa sen syvällisemmin, sillä tietämykseni rajoittuu muutamaan kahdelta uusimmalta levyltä kuultuun pätkään. No, Strong Arm Of The Lawista tässä oli tarkoituskin puhua.

Biff Byfordin vokalisointi oli alussa korvaani hieman omituista, mutta nopeasti miehen ulosantiin tottui. Sittemmin tästä on alkanut jopa pitää, ja nimenomaan Saxonin keulille en muita varteenotettavia kurkkuja voisi kuvitellakaan. Kitarakaksikossa Oliver/Quinn ei niinkään ole valittamista, ja perinteinen heavy-kitarointi sankarillisine sooloineen ja rockaavine riffeineen on hyvin hallussa. Rytmiryhmä Dawson/Gill hoitaa tonttinsa myös pätevästi. Homman nimi näin musiikillisestihan on ollut ja tulee olemaan Heavy Metal Saxonista puhuttaessa. Allekirjoittaneen lähiaikoina raskaampaan materiaaliin keskittynyt musiikkimaku onkin ottanut kevyemmän tulokkaan hienosti vastaan, ja vanhan liiton parrat ovat toimineet lähipäivinä stereoiden aktiiviasiakkaina.

Kappalemateriaaliltaan levy on täynnä tasaisen vahvaa jälkeä. Bändi on parhaimmillaan rehellisesti rokkaavien heavyjyrien, kuten Heavy Metal Thunder, 20, 000 Feet tai Taking Your Chancesin parissa, mutta myös keskitempoisempi riffittely albumin groovaavaan nimikkokappaleen tai Hungry Yearsin merkeissä nappaa kuulijan valtaansa vallan mainiosti. Saxon ei turhia kieroile, vaan bändi pitää linjansa tiukasti yksinkertaisen heavy metalin parissa. Näin ollen levy ei ole vaikeasti avautuvaa sorttia, vaan kaikki tarjottava lyödään eteen heti ensitapaamisella. Ota tai jätä.

Vaikka levy on perustasoltaan ehdottoman hyvä, sitä todellista tajunnanräjäytystä ei näy eikä kuulu. Siinä missä kappaleet ovat tasaisen vahvoja, löytyy aina sieltä täältä itseäni ei-niin-hirveästi miellyttävä laulumelodia tai riffi, jotka osaltaan verottavat kappaleiden yleistunnelmasta. Mutta taas kyseessä ovat melkein jokaisella levyllä siellä täällä ilmenevät pienet yksityiskohdat, joiden vaikutus itse levykokonaisuuteen on mitättömän pieni. Strong Arm Of The Law on vahva levy, jota voin suositella varauksetta kaikille joita vanhan liiton heavyrock kiinnostaa. Parhaimmillaan levyn kappaleet ovat loistavia, ja kehnoimmillaankin hyviä.

Olut, Moottoripyörät, Nahka, Heavy Metal, Saxon.

4/5
Keep supporting death metal!
rheinone
04.05.2007 16:24:11
saxon tulee suomeen toukokuussa. tavastialle ja teatrialle. teatria on 6.5.07

Jeah, nostetaans ku Tavastian veto ois huomenna.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Tympee Huttunen
04.05.2007 16:25:54
Jeah, nostetaans ku Tavastian veto ois huomenna.

Siellä on muuten perhanan kova lämppäri: Hellfueled!
rheinone
04.05.2007 16:27:27
Siellä on muuten perhanan kova lämppäri: Hellfueled!

Täytyy sit mennä mestoille ajoissa.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)