Aihe: Anna Eriksson ja Weezer?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
jussimus
07.11.2005 16:59:08
Päivänselvä piisin tai piisin osien pölliminen, omiin nimiin laittaminen ja virallinen julkaiseminen on mun mielestä aika omituinen tapa osoittaa respektiä omalle idolilleen. Jos tosiaan ei ole kyse tribuutticoverista. Okei, musiikin kierrätystä on nykyisin liki mahdotonta välttää täysin, mutta kyllä ammattipiireissä näitä asioita tulisi tehdä vähän hienovaraisemmin ja harkitummin! Prkl!

:(
Teme007
08.11.2005 00:22:31
Koskahan levy-yhtiö huomaa asian?
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
SiwamieS
08.11.2005 00:27:59
Koskahan levy-yhtiö huomaa asian?

Sit ku joku ottaa ja mailaa niille tän threadin..
They're coming to get you, Barbara!
jussimus
08.11.2005 00:58:22
Sit ku joku ottaa ja mailaa niille tän threadin..

Mailia kehiin vaan! Tekijänoikeudet kunniaan prkl!
vernie
08.11.2005 01:13:22
Eih.. "Tää on aivan turhaa / Sulle tahdon itseni antaa" - "This is such a pity / We should give some love to each other" o_O

Tossa "Turhaa" biisissä on pöllitty laulun aihe, melodiat, rakenne, soundi. Ainoa mikä siinä on omaperäistä on todella mauton ja hirveäsoundinen kitaratilutus.. Olisi voinut edes tempoa vähän vaihtaa, mutta ei.. sama vitun 135Bpm molemmissa.. :) Ei voi olla vahinko..!

Vähän shokkina tuli.. Ei pelkästään siksi, että joku ponneton suomalainen turhispopstara haalii eurot ja krediitit maailman parhaan rockbändin biiseillä laittomasti, vaan myös siksi että asialla on juuri Sipe, jota olen aina pitänyt hyvinkin mukavana ja rehtinä kaverina..
SiwamieS
08.11.2005 01:33:59
Mailia kehiin vaan! Tekijänoikeudet kunniaan prkl!

Tai Weezerin herroille mp3:sta menemään
:D
Teme007
08.11.2005 02:04:28
Notta helvetti, A.E levyttää Universalille ja Weezer Geffenille ja Geffenhän on yksi Universalin alamerkki kaiketi?
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
drumm
08.11.2005 10:07:17
Onhan tuosta jo siellä boardilla ollutkin juttua:

http://www.weezer.com/community/Top … ongs+in+Finland%3F+%28plagiarism%29
GoingNowhere
08.11.2005 12:01:26

Eih.. "Tää on aivan turhaa / Sulle tahdon itseni antaa" - "This is such a pity / We should give some love to each other" o_O

Tossa "Turhaa" biisissä on pöllitty laulun aihe, melodiat, rakenne, soundi. Ainoa mikä siinä on omaperäistä on todella mauton ja hirveäsoundinen kitaratilutus.. Olisi voinut edes tempoa vähän vaihtaa, mutta ei.. sama vitun 135Bpm molemmissa.. :) Ei voi olla vahinko..!

Vähän shokkina tuli.. Ei pelkästään siksi, että joku ponneton suomalainen turhispopstara haalii eurot ja krediitit maailman parhaan rockbändin biiseillä laittomasti, vaan myös siksi että asialla on juuri Sipe, jota olen aina pitänyt hyvinkin mukavana ja rehtinä kaverina..

Aivan. Jopa sanat ja aihe ovat samantapaiset.. Ei olisi kyllä Sipestä tosiaankaan uskonut että alentuu tällaiseen touhuun.. Luulis ainaki että jossain muuallakin pian huomattaisiin tästä kuin täällä muusikoiden.netissä..
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
author
08.11.2005 13:56:43
Onhan tuosta jo siellä boardilla ollutkin juttua:

http://www.weezer.com/community/Top … ongs+in+Finland%3F+%28plagiarism%29

Saisivat Weezerin väki pistää lakimiesarmeijan liikkeelle.
Sliv
08.11.2005 14:56:59 (muokattu 08.11.2005 15:01:01)
Saisivat Weezerin väki pistää lakimiesarmeijan liikkeelle.

Mitenköhän herkästi noista sitten saa korvauksia. esimerkkinä vaikka joku Nirvanan Come as you are. Lieneeköhän Killing Jokelle tullut lanttiakaan Nirvanan/Geffenin suunnalta?
jussimus
08.11.2005 15:36:19
Mitenköhän herkästi noista sitten saa korvauksia. esimerkkinä vaikka joku Nirvanan Come as you are. Lieneeköhän Killing Jokelle tullut lanttiakaan Nirvanan/Geffenin suunnalta?

Ihan sama vaikkei Weezer tai Geffen saiskaan mitään korvauksia, kunhan nyt edes Sipe ja Anna sais tuntuvat sakot ja ne plagiaattipiisit laitettais esityskieltoon. Mutjoo, oishan ne korvauksetkin toki paikallaan..
salmivaara
08.11.2005 15:40:11

Kumpi tässä nyt enemmän häiritee, itse biisin kopiointi vai biisin kopioija ja esittäjä?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
jussimus
08.11.2005 15:55:54
Kumpi tässä nyt enemmän häiritee, itse biisin kopiointi vai biisin kopioija ja esittäjä?

Kopiointi tietty. Harmi homma että kopioijan piti olla just Sipe, kun se on aina vaikuttanut niin fiksulta ja rehdiltä tyypiltä ainakin mun silmissä.
saturnzreturn
08.11.2005 16:17:26

tietenkin biisin kopiointi, jos taloudellisesti, tai muulla tavoin hyötyy toisen aikaansaannoksesta, niin onhan se ihan yhtä oksettavaa aina, oli tekijä kuka tahansa.
my wallet's fat and so is my head
Anarkiapurilainen
08.11.2005 18:32:28

Tässä piilee mielenkiintoinen salaliittoteoria joka on myös selitys sille miksi Make Believe on niin tylsä levy. Weezer on tilannut biisien sävellykset Santapukilta, joka on hyödyntänyt niitä myös Erikssonin levyllä.
SiwamieS
08.11.2005 19:04:20
Tässä piilee mielenkiintoinen salaliittoteoria

Hohhoh. Toisaalta toikin voi olla totuus.. Kumma kun kukaan ei aikasemmin ole moista keksinyt.
nikomati
08.11.2005 19:14:19

Onkos Simo Santapuchhi tuon biisin tehnyt, kun on ilmeisesti hc weezer-fani...?!?
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
Päärynä
08.11.2005 20:07:03 (muokattu 08.11.2005 20:08:26)
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
kid ego
09.11.2005 00:49:11
Onkos Simo Santapuchhi tuon biisin tehnyt, kun on ilmeisesti hc weezer-fani...?!?

Lue ketju alusta alkaen.
Paska soi ja balalaikka haisee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)