Aihe: Porcupine Tree
1 2 3 4 5106 107 108 109 110
miscage
08.12.2005 11:04:18
Oceansize on kyllä helvetin kova! Itsekkin olen alkanut kuuntelemaan tässä lähipäivinä enemmän ja enemmän, kun kuulin, että PT:tä lämppäävät. Todella erilaista kun PT, mutta kummiskin jonkinmoista progeilumeininkiä myöskin, Tool tulee välillä mieleen, mutta paljon melodisempaa tavaraa. Debyyttilevy Effloresce on mielestäni hyvä paikka aloittaa. Jos pari biisiä heitän tähän niin herkempää osastoa Women Who Love Men Who Love Drugs ja rankenpaa Catalyst.

Pistinkin warella tulemaan maistiaiset....
-Meinasitko mennä käymään?
-No en vitussa! Sielt tulee nahkaa!!!
Mechanizm
08.12.2005 11:31:47 (muokattu 08.12.2005 11:32:53)
Kannattaa myös tarkistaa puolalainen Riverside, jos PT uppoaa. Kaksi levyä ovat julkaisseet, kumpikin oikein hyviä.

http://www.riverside.art.pl/index.php
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
lapio
08.12.2005 14:16:51

Tutustuin porcupine treehen in absentian kautta ja ihastuin levyyn ikihyviksi. Aivan helvetillisen hieno levy. Ostin myös deadwingin joka on tosi mainio, mutta ei ihan niin hyvä kuin in absentia. Aiempia levyjä en ole kuunnellut kauheasti, stupid dream kuulosti hyvältä ja varmasti ostan sen, kunhan uusintapainos tulee. Se tulee ilmeisesti 2006 vuoden alussa.

Vanhemmista joita olen kuullut pidän eniten the sky moves sidewaysistä. Lightbulb sun ei kolissut erityisen kovasti ainakaan parin kuuntelun jälkeen.
Live fast, die 72 year old.
Ali
08.12.2005 14:19:11 (muokattu 08.12.2005 14:19:27)

Kannattaa myös tarkistaa puolalainen Riverside, jos PT uppoaa. Kaksi levyä ovat julkaisseet, kumpikin oikein hyviä.

http://www.riverside.art.pl/index.php

Riversideen olen myös tässä lähipäivinä tutustunut ja ei voi muuta kuin suositella!
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less" http://koti.mbnet.fi/ali_k/levylista.txt
Flow
08.12.2005 16:05:56
Perkule kun tuo riverside kuulosti hyvältä. Pakko marssia levykauppaan ja hankkia käsiinsä.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Flow
09.12.2005 12:01:39
Nyt lähti Riverside - Second Life Syndrome tilaukseen cdonista. Samalla mörköilin ja kävin netin syövereistä kaivelemassa kolme biisiä samaiselta uutukaiselta. Nimi biisi on ehkä pikkaisen liian Ice Agemäistä makuuni mutta ei huono.
Seuraavaksi kuuntelen Dance with the Shadown ja sitten Beforen.
Levystä arvostelua sitten myöhemmin.
Ja mitäs pirua minä tämmöisestä Pt:n ketjuun, noh...
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Rattata
09.12.2005 12:23:24
On kyllä hieno bändi. Kiitokset Repentille, kun joskus mulle tätä suositteli.

Deadwingin omistan, ja In Absentia olen kuunnellut sen verran, että tiedän sen olevan pakkohankinta.

Mites muut levyt, mihin olisi hyvä jatkaa? Tuo alkoaikojen häröilykin kiinnostaisi, jos vaan ovat hyviä levyjä.
blaa blaa blaa
THV-klubi #8
Ali
09.12.2005 14:33:09

Mites muut levyt, mihin olisi hyvä jatkaa? Tuo alkoaikojen häröilykin kiinnostaisi, jos vaan ovat hyviä levyjä.

No Stupid Dream ja Lightbulb Sun olisivat aika loogiset valinnat seuraavaksi hankinnaksi. Tosin noita levyjä, varsinkaan Stupid Dreamia, ei kyllä kaupassa tule enää vastaan, mutta ens vuonna tulee remasteroitua versiota. Ja eivät ne alkuajan levyt ainakaan mitään häröilyä ole, paitsi joku On the Sunday of Life... Alkuaikojen levyistä Signify on mahtava, Up the Downstairs erittäin hyvä ja The Sky Moves Sideways myöskin loistava, varsinkin nimikkobiisi. Ja Coma Divine on ehkäpä parhaita live-levyjä ikinä. Summa summarum: hanki vaan suosiolla ne kaikki! :D
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less" http://koti.mbnet.fi/ali_k/levylista.txt
carnation
09.12.2005 14:42:32 (muokattu 09.12.2005 14:50:16)
Itsekin vinkkaisin tuonne Stupid Dreamin ja Lightbulb Sunin suuntaan, jos haluaa tutustua bändin muuhunkin tuotantoon Deadwingin ja In Absentian lisäksi. On The Sunday Of Life on tosiaan aika epätasainen kokonaisuus sellaista happoilu-/psykedelia-poppia, mutta onhan siinä ainakin Nine Cats ja Radioactive Toy jotka on hyviä biisejä. Cdonilla on parit Porcupine Treet hintaan 10,95 e, eli tuo Sunday ja sitten neljästä pitkästä biisistä koostuva Voyage34 joka onkin sitten tyystin erilaista Porcupinea. Levy koostuu oikeastaan yhdestä pitkästä ambientmaisesta "lsd-tripistä" eikä sitä kovin usein tule kuunneltua. Se on kylläkin hyvää unimusiikkia toisinaan ja menisi varmaan sienien syömisen taustamusiikkina :D

Tosiaan, harmittaa vain että vanhemmat levyt ovat edelleenkin kovissa hinnoissa. Onhan noita uusintapainoksia olemassa ja kyllä nekin mulle kelpaa, ei siinä mitään, mutta kun nekin maksavat lähes aina täyden hinnan. Sitä on niin pihi, ettei kehtaa maksaa vanhasta levystä täyttä hintaa. Sitten kun nuo Signifyt, Up The Downstairsit, Stupid Dreamit ja muut maksavat +- 10 e niin voin alkaa ostelemaan. Tällä hetkellä hyllystä löytyy vain neljä levyä (Absentia, Deadwing, Sunday ja V34).
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Ali
09.12.2005 21:03:25

Suosittelen kyllä noita uusintapainoksia, vaikka maksavatkin vähän enemmän. Staircase Infinities, Insignificance ja Coma Divine II ovat erittäin mukavat lisät noissa remastereissa, sillä muuten tavallinen tallaajat ei kyllä pääse enää niiden omistajaksi - paitsi ehkä helkkarin hyvällä onnella.
Ali
09.12.2005 21:05:10

Ja jos haluaa tutustua PT:n alkupään tuotantoon, niin Stars Die on oikein mukava boksi. En tiedä onko sitä alkuperäispainosta mahtavalla bookletillä hienossa laatikossa saatavilla, mutta budjettidigipak-versiota löytyy ainakin.
marlow
10.12.2005 17:25:24
Eilen olin PT:n keikalla Glasgowssa. Oon tosiaan kuullut näiltä vaan In Absentiaa, muutaman Deadwingin biisin ja jotain muuta sieltä täältä. Tässäpä listaa biiseistä, jotka tunnistin..

Open Car
Blackest Eyes
Lazarus
Don't Hate Me
Radioactive Toy
Buying New Soul
Strip the Soul
3
Halo
Trains

---------
Näiden lisäksi soittivat matskua ilmeisesti uudelta levyltä..

Hienosti soittivat kyllä ja yleisökin oli hyvin messissä. Harmi vaan, että keikkapaikka ei ollut paras mahdollinen: hillittömän korkea tila jo yleissaundi oli sitten aika puuroinen. Eivät myöskään soittaneet Sound of Muzakia, olis ollu kiva kuulla se biisi livenä..Jokatapauksessa hieno keikka,tykkäsin kovasti..Pitää hommata Deadwing ja vanhempiakin levyjä levyhyllyyn..
"If you have an idea, don't play it"
Capman
24.12.2005 14:50:36
Porcupine Tree on jotenkin jäänyt meikäläiseltä noteeraamatta kaikki nämä vuodet kunnes tässä joskus kuukausi-pari sitten kuulin Radio helsingistä loistavan Drown With Men ja sen jäleekn Sound of Muzakin. Samaan aikaan yksi brittikaveri sekos bändiin aivan totaalisesti ja hankki niiden kaikki levyt. Nyt se kasas mulle teaseriksi niiden parhaat biisit mp3-levylle ja on tullut kuunneltua melko non-stoppina muutaman päivän. Ei voi muuta sanoa kuin, että Porcupine Tree on aivan helvetin hyvä bändi!

Itse suosittelisin ainakin kaikille Pink Floyd ja Rush -faneille.
Sergei Fallinen
24.12.2005 18:06:09
Ja jos haluaa tutustua PT:n alkupään tuotantoon, niin Stars Die on oikein mukava boksi. En tiedä onko sitä alkuperäispainosta mahtavalla bookletillä hienossa laatikossa saatavilla, mutta budjettidigipak-versiota löytyy ainakin.

Ei ole montaa kuukautta, kun tuon hankin (ilmeisesti tuon alkuperäispainoksen, sillä tuossa on ainakin mahtava booklet hienossa laatikossa). Jokin suurempi suomenkielinen nettimyymälä taisi olla, tosin muista kyllä yhtään. Aironmusiikki, ehkä? Joka tapauksessa, ei luulisi olevan mahdotonta tuotakaan löytää. Ja suosittelen sitä kyllä ihan lämpimästi.
cerulean
26.12.2005 15:11:56
Sain tuon Porcupinen Treen viimeisimmän eli Deadwingin joululahjaksi ja nyt sitä tässä sitten on tullut kuunneltua pari päivää. Ihan hyvältä kuulostaa ainakin tähän mennessä. Enemmän kuunteluita se toki vaatii, mutta luulisin että en joudu pettymään..
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
Ali
28.12.2005 15:42:59

Sain tuon Porcupinen Treen viimeisimmän eli Deadwingin joululahjaksi ja nyt sitä tässä sitten on tullut kuunneltua pari päivää. Ihan hyvältä kuulostaa ainakin tähän mennessä. Enemmän kuunteluita se toki vaatii, mutta luulisin että en joudu pettymään..

No et varmasti! :D Tervetuloa kerhoon. In Absentiaa sitten vaikka seuraavaksi vaan hankkimaan.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
luopio
06.01.2006 17:49:17
Olen aika mykistynyt. Tähän asti olen ollut kuitenki aikalailla tr00-MEDAL-warrior mut tämä bändipä loksautti leuan auki. Opethi löysin viime kesänä ja tätä kuulin suositeltavan Opethin kuuntelijoille, ei piru vie mennyt vikaan! Deadwingin lainasin kirjastosta ja yllätyin.
Montako täyspitkää näiltä on ilmestyny ja mitä suosittelette seuraavaks jos tää uusin kolahti helvetin hyvin?
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
carnation
06.01.2006 17:52:33
Montako täyspitkää näiltä on ilmestyny ja mitä suosittelette seuraavaks jos tää uusin kolahti helvetin hyvin?

Lukaisehan vaikka tämä topic läpi ensiksi ;)
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
luopio
06.01.2006 18:29:38
Lukaisehan vaikka tämä topic läpi ensiksi ;)

Selailin kyl mut nois listoissa näytti olevan enimmäksee laskettuna kaikki sinkuista livelevyihin ja muutenki sekvaa joten ajatteli ett jos joku ois jaksanu yksinkertasesti suoraanki vastata.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
cerulean
06.01.2006 19:13:21
Itse olen kovin ihastunut tuohon Porcupine Treen viimeisimpään eli Deadwingiin. Helkkarin makeita biisejä levy täynnä. Seuraavaksi on sitten In Absentian vuoro.
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)