Teepussi 13.10.2009 19:31:05 | |
---|
Itsehän pidin hyvinkin tästä kappaleesta. Odotukset levyä kohtaan senkun kasvavat.. |
jigsore 14.10.2009 03:22:36 | |
---|
|
Zed 14.10.2009 08:56:41 (muokattu 14.10.2009 10:50:51) | |
---|
m/: Höh, ei löytynyt.. Löytyy: http://areena.yle.fi/audio/477148 Juju on siinä, että linkkiin ilmestyy aina uusin päivittäin lähetettävä ohjelma. Täten pitää hoksata etsiä arkistosta aiempia ohjelmia päivämäärän perusteella. Biisistä en osaa yhden kuuntelun jälkeen sanoa paljon mitään, haluan kuulla sen suhteutettuna levyn muuhun sisältöön ennen arviota. Verratessa aiempaan tuotantoon, minulle ei kuitenkaan tullut vahvimmin mieleen iiriksen kolkko ja monotoninen tunnelma uuden biisin mahdollisesta kolkkoudesta ja monotonisuudesta huolimatta. Jostakin syystä alkoi raivostuttaa juontajan (vai mikävittu sen näissä teiniX-radioissa onkaan virallisesti?) kommentti biisin jälkeen: "Sanoituksestahan nyt ei osaa sanoa mitään, kun kyseessä on Absoluuttinen Nollapiste." Niin, sieltä ne asenteet opitaan. Tyhmyys on kovassa huudossa. Yhtyeen virallisilla sivuilla on keskustelua aiheesta: http://keskustelualue.absoluuttinen … ollapiste.fi/t466-Musta-hiekka.html |
kkaarre 14.10.2009 09:30:14 | |
---|
Zed: Löytyy: http://areena.yle.fi/audio/477148 Eihän tuo huono biisi ollut. Ainoa seikka mikä mua pikkasen haittaa on tuo Nollapisteen soundimaailma, joka alkoi muuttua mielestäni Nimi muutettu-levyn jälkeen. Se on jotenkin sekava. Tässäkin biisissä laulusoundi ärsyttää kummallisine kaikuineen. Emmätiä. Tuli vaan mieleen.. Ressi se on pienikin ressi |
apua-mies 14.10.2009 13:46:03 (muokattu 14.10.2009 13:46:26) | |
---|
Zed: Jostakin syystä alkoi raivostuttaa juontajan (vai mikävittu sen näissä teiniX-radioissa onkaan virallisesti?) kommentti... ei juontaja, vaan levynvälipuhuja ;) mulle tuli jotenkin oudosti leavings ja gösta sundqvist mieleen ton uuden biisin laulumelodiasta,esim. heti se säkeistö kun biisi alkaa. |
STT 14.10.2009 14:28:14 (muokattu 14.10.2009 16:55:07) | |
---|
mulle tuli jotenkin oudosti leavings ja gösta sundqvist mieleen ton uuden biisin laulumelodiasta,esim. heti se säkeistö kun biisi alkaa. Mulla myös tuli Leevi and the leavings mieleen - sekä Risto tuosta tietystä huumorista. Osittain siksi tuohon kappaleeseen onkin vaikea suhtautua. Risto kuului kohdallani pitkään niihin artisteihin joiden suhteen en osannut päättää, vihaanko vaiko pidänkö siitä. En ole koskaan kuunnellut kyseistä Ristoa vapaaehtoisesti, joten lukitsen vastauksen, en pidä musiikistaan. Voihan olla, että "Elämä paristojen varassa" asettuu levykokonaisuudessa uomiinsa ja toimii muiden kappaleiden muassa, mutta yksittäisraitana tämä ei valitettavasti toimi mulle. Odotetaanpa vielä viikko, ja tehdään laajempia ja lopullisempia päätelmiä sitten kun on levy kourassa ja kuunneltu useampaan otteeseen. Joku mainitsi tuosta sekavasta soundimaailmasta. Siihen tuli kiinnitettyä huomiota myös itselläni. Iiriksen aikoihin tuli samoja huomioita tehtyä jo, etenkin tässä samaisessa vaiheessa kun kappaleita oli päässyt kuulemaan vasta radiosta, jossa äänenlaatu ei cd-tasoa ole lisäkompressioneen jne, että kovin tukkoiselta ja rasittavalta kuulostaa äänimaisema. Samaa ongelmaa ei ollut noiden vanhempien Abso-levyjen kohdalla, jotka nojaavat enempi bändisoittoon myöskään noissa radiosta kuultujen ensikokemusten kanssa. Ymmärrettävää sinänsä, sillä olihan vanhoissa kappaleissa usein enempi ilmaa instrumentaation ja sovitusten suhteen. Muutenkin tämä ilmiö on tullut mukaan vasta 2003 vuodesta, jolloin kaikenlainen tila-efektointikikkailu kasvoi Nollapisteen studioäänitteillä. Verrattain kuiviahan nuo levyt olivat soundimaailmaltaan Nimi muutettuun asti. Mukavan selkeitä kuunneltavia olivat. (Mahlanjuoksuttajan äänikuvasta toki pidän kovasti, samoin kuin koko levystä. Paras Abso-levy Suljetun ohella.) Hienoa "Elämässä paristojen varassa" periaatetasolla on se, että on kokeiltu ja tehty taas jotain uutta. Kymmenes levy kuitenkin kyseessä, niin asianlaita on täysin ymmärrettävää orkesterin näkökulmasta. Mielenkiinnolla odotan, miten pitkäaikaiskuulijat reagoivat tähän. Huomiona se, etten aluksi oikein pitänyt Iiriksestäkään, mutta pitkällä aikavälillä se osoittautui myös melko mainioksi tekeleeksi. Onhan siinäkin mielestäni monta mainiota kappaletta, kuten "Pidän maastanne", "Iiris", "Tytöt varieteen", "Jos sanoo että tekee" ja "Minä en" ainakin. Jos mietitään vielä tuota huumoriaspektia, niin usein omalla kohdallani huumoriin vahvasti nojaavat kappaleet jäävät lyhytikäiksi kulutuskestävyyden suhteen. Näin kävi myös Iiriksen "Puhelin muttei luontoa" -rallatuksen suhteen. Aluksi se oli suosikkejani levyltä, mutta nykyään se tulee skipattua levyä kuunnellessa lähes aina. Sama pätee moniin Nollapisteen varhaiskappaleisiin. "Music is the best!" |
jigsore 14.10.2009 14:49:57 | |
---|
|
STT 16.10.2009 11:57:43 | |
---|
"Music is the best!" |
2541 16.10.2009 14:04:42 | |
---|
Hyvä biisi ja pidin myös "Paristo" -kipaleesta. |
Pedroz 16.10.2009 14:14:36 | |
---|
Taidan jättää ennakkobiisit kerrankin kuuntelematta kokonaan ja odottaa levyn julkaisua. Vaikea tietää mitä sieltä oikein odottaa. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Siki-Siki 16.10.2009 16:04:04 | |
---|
"Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
2541 16.10.2009 16:28:50 | |
---|
|
Siki-Siki 16.10.2009 17:13:01 | |
---|
2541: Kiitos! Toimii tämäkin biisi. Eipä kestä! Kuuntelua nämä kyllä vaativat, "Loppuun katseltu kukkanen" ihan siitä syystä että on niin loistava biisi, hieno, melankolinen tunnelmapala syysiltaan kuin iltaan. Muistakee myös höppänät kuunnella YleX:n X-ryhmää tänään, n. klo 20.00 Aake ja Tomi siellä vieraina. "Maailman maku myrkyllinen, mutta syödä täytyy ihmisen" -Ismo Alanko |
patonki 16.10.2009 17:46:11 | |
---|
Eilen sain Krutsinilta tuon levyn itselleni ja kuuntelin sen läpi kertaalleen. En ymmärtänyt levystä juuri mitään, mutta pidin kuitenkin kuulemastani. Aika erikoinen levy tuo on kuitenkin. Siihen kiinnitin ainakin huomioni, että tosi monessa biisissä oli lauluun käytetty jos jotakin efektiä, joka ehkä vähän vieraannutti. Jos aiemmin jotkut 0.-laulut ovat jääneet etäisiksi siitä syystä, etteivät tekstit ole puhutelleet, niin nyt tuo kylmä toteutus hankaloittaa henkilökohtaisen suhteen luomista näihin kappaleisiin. Mutta siis nyt mulla on takana vasta yksi kuuntelu, tämä levy jos mikä vaakii kyllä paljon pureskelua, eli lisäkommentointia aiheeseen, kunhan kiekkoa on tullut pyöräytettyä vähintäänkin kahden käden sormilla laskettavat kerrat. |
Kitaranraiskaaja 19.10.2009 12:38:51 (muokattu 19.10.2009 12:39:51) | |
---|
|
_Petri_ 19.10.2009 19:20:55 (muokattu 19.10.2009 19:32:21) | |
---|
Kitaranraiskaaja: Nyt siellä on kuultavissa Musta viisari. Eipä sekään pahalta kuulosta. Samaa mieltä. e: hups, sehän oliki ihan huono biisi taas. Eri mieltä! PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
tuluppa 20.10.2009 10:16:39 | |
---|
Tästä tämän päivän myspace-tsipaleesta tykkään. Vahvat Dungen-vibat tulee jostain syystä. |
Kitaranraiskaaja 20.10.2009 10:39:27 | |
---|
tuluppa: Tästä tämän päivän myspace-tsipaleesta tykkään. Vahvat Dungen-vibat tulee jostain syystä. Ei jatkoon. |
Klapp 20.10.2009 11:33:42 | |
---|
tuluppa: Tästä tämän päivän myspace-tsipaleesta tykkään En tiiä sitte. Oon nyt kuunnellu kaikki nämä eri lähteistä räävityt ennakkopaukut, enkä oikein usko, että tätä levyä pilaa enää mikään. Musta tää on just semmosta mulle sopivaa Nollapistettä. Ihan mahtavaa tavaraa. "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto |
Bald Anus 20.10.2009 13:27:21 | |
---|
Nyt on Voiko lämmin kesäyö olla muuta kuin levoton? Myspacessa. Mahtava tuo kertosäe. "Voisitko olla trollaamatta tänne ketjuun, täällä yritetään keskustella asiallisesti. Painan kohta varoitusta ja jos se ei auta, painan sinua perseeseen." ~heikkijarvinen |