![]() 20.06.2005 12:18:04 | |
---|---|
YES! Mewin ohella viikonlopun (vuoden?) kohokohta! L'via oli keikan ehdoton helmi. Widow oli napakka veto, ja se upposi ainakin minuun. Roulette Dares. En voi sanoin kuvailla sitä fiilistä, mikä mulla oli kun kuulin tän biisin ekoja säveliä. Ihan tajuttoman mahtavaa! L'via aloitti jumalattoman nousun kohti nirvanaa. Ei pysty kuvailla fiilareita. Ja keikka loppu ihan kesken. Oli jo sairas kiire roudaamaan seuraavan bändin settiä lavalle. Harmi. Huomasko kukaan muu muuten, kun Omar kävi kääntämässä kameraa Cygnusissa (hmm.. tais se toi olla..)? Tilanne oli semmonen, että saksofonistilta (joka ei myöskään liian hyvin kuulunut..) lähti tajutonta settiä, mutta kamera kuvasi Omaria, joka vaan komppas. Tästä tuohtuneena Omar meni kameran luo ja yritti kääntää sen saksofonistiin päin.. Kameramies ei kuitenkaan ymmärtänyt tilannetta, vaan käänsi kameran takaisin Omariin päin.. En sitten tiedä, ymmärsikö kameramies jutun väärin, mutta aika pikaisesti screenit sammuivat ja kameramiehet kaikkosivat. Kiinnitin samaan huomiota (jep, selvinpäin). Luulin, että Omar kävi sylkäisemässä kameraan ja kuvaus loppui siihen. Kamera jäi kuvaamaan hetkeksi "tyhjyyttä" ja näytti, että linssissä olisi ollut jotain .. -> oma arvaus oli toi sylkäisy, mutta mitään en nähnyt. Ihmettelen vain, jos ylellä olisi ollut sellainen sopimus, jolla ei saatu koko keikkaa taltioitua. Ja se keikan loppuosahan olis sitä superherkkua :) -JHR- | |
![]() 20.06.2005 12:24:56 (muokattu 20.06.2005 12:27:47) | |
Oli aivan tajuton keikka, voitti mennen tullen keväisen Lontoon keikan. Vielä kun olisivat Cassandran vetäneet loppuun. So what jos The Braveryn roudaus olisi hieman venähtänyt. Mutta eipä tässäkään ollut valittamista, ihan tarpeeksi festarisetiksi. Tuosta kameraepisodista sen verran, että pian sen jälkeen kun Omar oli käynyt kameraa kääntämässä tai mitä sitten tekikään, tuli joku ilmeisesti bändin edustaja sanomaan jotain kameramiehille lavan edessä. Tämän jälkeen kameramiehet lähtivät pois. Jonkin aikaa screeneillä näkyi miksauspöydän vieressä olevan kameran kuvaa, mutta sekin loppui lopulta. "What would we be without wishful thinking" | |
![]() 20.06.2005 12:27:57 | |
Tulipa tossa mieleen, että MV:n tyypit ei ottanu minkäänlaista kontaktia yleisöön, ennenkuin lopuksi kiittelivät. On ne sit kovia :) Mut rumpali ruletti kyllä ihan viidelläkympillä. Samoin ne perkussionistit/puhaltajat oli iha liekeissä. Hitto et oli mahtavaa! Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. | |
![]() 20.06.2005 12:30:13 | |
Näkyikö eturivissä Janne Halmkronaa? Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit | |
![]() 20.06.2005 13:40:32 (muokattu 20.06.2005 13:42:36) | |
Melkoinen elämys tuo Provinssin keikka. Alkuun oli aika eksynyt olo, kun Drunkship of Lanternsin jammailu venyi kilometrien mittaiseksi ja nousi sellaisiin sfääreihin ettei perässä meinannut pysyä. Sitten kun pelin henki tuli selväksi, kykeni keikastakin nauttimaan paremmin. Harmillista oli se, että bändin soitto tuutattiin ulos aivan kohtuuttoman kovaa, kovempaa kuin mikään muu teltassa kuulemani (esim. kovaäänisemmiksi olettamani Nine Inch Nails ja varsinkin Maj Karma tulivat selvästi hiljempaa), niin että ylimääräistä säröä oli vähän joka paikassa. Samoin miksaus ei ollut kovin häävi, tosin parani loppua kohden. Tosin ei ollut bändikään helpoin miksattava... pitikö joku kirjaa siitä mitä kaikkia maailman soittimia se toinen vasemmassa laidassa seissyt heppu soitti? En enää ihmettele lainkaan, miksi bändi sanoo olevansa tavallaan pohjimmiltaan salsayhtye, sillä se puoli tuli kyllä keikalla varsin selvästi esiin perkussioiden kumistessa ja kolistessa. Omarin kitaratouhuilu oli ajoittain varsin huikeaa, Cedricin ääni tuntui olevan terässä (joskin yleissoundi söi siitä kohtuuttoman paljon), mutta kovimmat krediitit meikäläiseltä keräsi kyllä rumpali Jon Theodore. Voi jumalauta mitä kolausta, pari tuntia putkeen ja väsymättä! Leuka kävi useamman kerran teltan maapohjassa sitä pyörremyrskyä seuratessa. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua | |
![]() 20.06.2005 13:41:49 | |
Lähes selvin päin olin katsomassa MV:tä, mutta silti en muista juuri mitään erityistä, kappaleista muistan oikeastaan vain Widowin ja L'Vian. Tämä meni siihen keikka-kategoriaan, joista ei osaa sanoa, pitikö vai ei. Se taas on postitiivinen asia, että musiikki pystyy edelleen yllättämään ja hämmentämään. Eli kaipa se oli hyvä. Huomasin muuten kuunnelleeni puolet keikasta silmät kiinni, sai paremman "otteen" tollasesta trippailusta... Vaikkakin siinä missasi osan Omarin ja Cedricin käsittämättömästä heilumisesta. Omarin keskikehossa on varmaan enemmän mustelmia kuin tervettä nahkaa.. Does your mama like to reggae? | |
![]() 20.06.2005 14:07:36 | |
Helvetin hieno keikkahan se oli. Cedric, Omar ja Jon vetivät kaikki tosi uskomattomat yksilösuoritukset, mutta kokonaisuus oli vielä hienompi. Alussa vähän pelotti tosiaan kun Drunkship kesti puoli tuntia että tälläinen keikkako tästä tulee. Taisi olla vähän sellainen vittuilu että "tämän biisin jälkeen täällä on varmasti enää ne jotka tosiaan haluavat kuulla meitä". Hienoa muuten että vetivät Concertinan. | |
![]() 20.06.2005 15:30:59 | |
Oli kyllä festarin paras keikka. Vitutti vaan ekat puol tuntia kun soundit siellä teltassa oli ihan puuroa. Kattelin keikkaa n. 20m päästä. Laulusta ei kuulunut oikein mitään ja muutenkin yleissoundi oli suttuinen ja tunkkainen. Oli muillakin bändeillä kuin Voltalla. Ihan syvältä tommoset ummehtuneen kuumat ja hapettomat soundintappajateltat. Mutta kun bändi on tarpeeks hyvä, niin kyllä se korvaa huonot sounditkin, tää ukko oli aivan täpinöissään, en ole mikään rokkipoliisi. Kyllähän ne sounditkin parani keikan edetessä, mutta akustisesti tommonen teltta on näköjään ihan syvältä. Ne kuvaajat keskitty pääasiassa Omariin ja kuvas muidenkin soittajien soolojen aikana lähinnä sen rillejä, ei ihme, että Omar rupesi kuumottamaan, kun kävi kameraankin käsiksi. Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. | |
![]() 20.06.2005 18:56:52 | |
juu, olen ollut ihan seonnut tuon keikan jälkeen. Mars Volta on kyllä ihan paras bändi. Oon vain kuunnellu Frances the Mutea silmät kiinni ja kuvitellu, että olen siellä keikalla. Levy kuulostaa entistäkin paremmalta keikkatunnelmissa. Niin, vähän harmittaa kun ennen provinssia ylexssä mainostettiin että keikka taltioidaan ja nyt kun aloin kuuntelemaan lähetystä heti paljastui, ettei bändi antanutkaan lupaa nahoittaa sitä..no, pitää odotella sitä tv-ohjelmaa sitten. | |
![]() 20.06.2005 23:00:39 (muokattu 20.06.2005 23:02:30) | |
Yleisö oli jotenkin ihan sekaisin, kukaan ei oikein tiennyt, mitä olis pitäny tehdä, hoho! Tästä syystä joku hevari (mies) tulikin mua halaamaan, ja suuteli mua rystysille. Iha ihme jätkä :D Heh, voisin melkein vannoa, että näin tuon tapahtuman, koska keikan intensiivisyydestä huolimatta ehdin naurahtaa sille ja muutenkin vähän yleisesti seurailla tapahtumia. Olit siis luultavasti joku niistä häiskistä minun edessä. Tai niistä, jotka ainakin jossain vaiheessa oli siinä jonkun aikaa, koska sen verran oli liikkuvuutta yleisössä :-) Itse aloitin jostain noin kuudennelta riviltä, ja etenin johonkin ehkä neljännelle. Se oli jotain aivan uskomatonta, koko tämä Mars Voltan keikka Provinssissa - homma. En voinut uskoa uutista bändin tulosta (vaikka ovatkin käyneet aikaisemminkin täällä), en sitä, että sain lipun, en sitä, että keikka ei peruuntunut, en sitä, että keikan aikana itse asiassa olin siellä, ja nyt täällä kotona en voi uskoa, että se tapahtui.Mars Volta on aivan kokonaan toisesta maailmasta, ja se soittaminen on jotain aivan käsittämätöntä. Ihan hulluja virtuooseja. Tai pikemminkin neroja (vähintään musiikillisia sellaisia). Rumpali onkin mainittu jo, ja minäkin kyllä mainitsen sen, koska siihen on syytä: itse katsoin joskus toiseksi viimeisen kappaleen aikana, että ei voi olla totta, ihan mahtavan kuuloisia juttuja. Muutenkin kaikki aika, mikä ei mennyt hyppimiseen ja intoiluun, meni ihmettelemiseen. Jännittävintä oli juuri se, että Mars Volta toteutti periaatteitaan niin tarkasti; kaikki ON todellakin toissijaista suhteessa bändiin, jopa yleisö. Ehkä siksi se toimii niin hyvin, en tiedä. Nyt kun miettii, niin tuollaisten musiikillisten tapahtumien ollessa käynnissä, ei voisi oikein kuvitellakaan, että joku Cedric alkaisi puhumaan jotain tavallista tylsää, tyyliin "Hello Finland! You feeling allright out there? Huh? I can't hear you! I said, are you feeling okay?" ;) Mutta kyllähän ne yleisön pakostakin silti huomasi, vaikka eivät erityisesti ottaneetkaan huomioon. Omarkin vilkutteli niin innokkaasti lähtiessään pois lavalta, ja olen varma, että yhdessä vaiheessa keikkaa se efekti-tyyppi vilkaisi muka välinpitämättömästi yleisöön, mutta jotain hymyntapaista kyllä käväisi kasvoilla. Joo, ja sillä vasemman puoleisella tyypillä oli ainaskin saksofoni ja huilu - se huiluteema muuten oli todella kaunis. (Mikä ei ollut?! Kaikki äänet olivat täydellisiä.) Kävinpäs muuten kirjastossa lukemassa eri lehtien arvosteluja Provinssista, ja ainakin nimimerkin shcircus kannattaa lukea ne, jos ei hehkutusta halua. Sitä nimittäin ei monissa lehdissä pahemmin ollut. Muka liian raskasta kuunneltavaa - f**k that! En pysty ymmärtämään, miten joku ei saanut kiinni siitä hienosta tunnelmasta - itse asiassa se on lähes mahdotonta, koska heti, kun keikka alkoi, tuntui, niinkuin päälle olisi hyökynyt jokin valtaisa musiikillinen aalto. Kriitikkojen (nyt sanan varsinaisessa merkityksessä) kommentit olivat tyyliin "En jaksanut kuunnella Mars Voltaa, heillä oli liikaa musiikillista antia." Esimerkiksi Hesarin mukaan Mars Volta on "näsäviisas ja elää musiikillista puberteetti-ikää " (tai jotain vastaavaa), kun taas Marilyn Manson on älykäs tyyppi, jonka esityksessä nähtiin paperisilppua ja puujaloilla kävelyä - nii-iin, siinäpä sitä musiikillista antia kerrakseen! Olen aina ajatellut, että Ilkka Mattila on aika järkevä tyyppi, mutta nyt kyllä täytyy harkita uudestaan ainakin näiltä osin. (Ihan niin kuin se tai kukaan muukaan tyyppi välittäisi muutenkaan minun mielipiteestä, hah!). Arvioissa oli myös huvittavia virheitä; tiesittekö esimerkiksi, että "The Mars Voltan KAKSIKKO on julkaissut vast'ikään levyn Frances DE Mute". Jees. Suosittelen toimittajalle silmä- tai korvalääkärillä käymistä tai molempia. PS. Ennen kuin joku taas luulee väärin, niin tämä ei ollut provo. Itse vain provosoiduin, kun kaikki eivät ole samaa mieltä Mars Voltan loistavuudesta ;P "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 | |
![]() 21.06.2005 01:24:04 | |
onko täällä muuten ketään jonka mielestä keikka ei olisi ollut huikean nerokkan uskomaton ja musiikillinen suikkari _koko maailmalle_? | |
![]() 21.06.2005 01:25:09 | |
onko täällä muuten ketään jonka mielestä keikka ei olisi ollut huikean nerokkan uskomaton ja musiikillinen suikkari _koko maailmalle_? Tupuna tais mainita konsertit-puolella jotain sellaista. Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit | |
![]() 21.06.2005 08:36:41 | |
Paras keikka ikinä. | |
![]() 21.06.2005 11:01:30 | |
Nauhoittiko joku ton keikan? | |
![]() 21.06.2005 11:09:10 | |
Tuolla on aika hienoja kuvia Mars Voltan keikoilta (Ruotsista). http://www.rockfoto.nu/intBand/85#spelning288 "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 | |
![]() 21.06.2005 11:36:14 | |
Mars Volta on aivan kokonaan toisesta maailmasta nyt alkaa menemään jo överiksi. | |
![]() 21.06.2005 11:43:15 (muokattu 21.06.2005 12:18:09) | |
Joskus olin rokkibaarissa kaljaa litkimässä ja nauttimassa muutenkin mukavaa illanviettoa. Siinä tuli sitten yksi kaveri juttusille jonkun oudon häiskän kanssa. Juteltiin sen kaverin kanssa jotain Pink Floydista ja siitä miten mukavaa musiikkia pojat tekevät. No tämä outo häiskä alkaa sitten paasaamaan uudesta universumin ja koko galaksin tajunnat räjäyttävästä bändistä Mars Voltasta, josta tykkäävät kaikki jotka Pink Floydistakin tykkäävät. Sanoin sitten että "jaa täytyypä laittaa korvan taakse", mutta koskaan en laittanut haahahaha... P.S. Mars Volta kuulostaa ihan joltain pölynimurimerkiltä. | |
![]() 21.06.2005 12:28:32 | |
nyt alkaa menemään jo överiksi. Ehkä, mutta eikö sitä saa ihminen olla innostunut? Mitä se sinua haittaa, jos joku on tykännyt lempibändinsä keikasta? Eihän näitä ole pakko lukea, jos on niin vaikeaa. "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 | |
![]() 21.06.2005 12:31:20 | |
P.S. Mars Volta kuulostaa ihan joltain pölynimurimerkiltä. Meillä on pölynimuri, jonka nimi on Volta. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. | |
![]() 21.06.2005 12:32:08 | |
Ehkä, mutta eikö sitä saa ihminen olla innostunut? Mitä se sinua haittaa, jos joku on tykännyt lempibändinsä keikasta? Eihän näitä ole pakko lukea, jos on niin vaikeaa. Hauskahan näitä on lukea. Joku roti kuitenkin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)