Aihe: Kotiteollisuus
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23 24
Askr
12.03.2011 16:22:15 (muokattu 12.03.2011 16:23:42)
Herranjjumala ei kai esim. Itken seinää päin tekstiä ole tarkitus ottaa täysin tosissaan. Ajattelin, että se ois sellainen Murheellisten laulujen maan kaltainen ihan kelpoinen joskin tuttu klisevedätys, minua on naurattanut.

Mulle on tässä muodostunut jotenkin kuva, että Rumban kriitikot ei ole viime vuosina oikein kunnostautuneet välkkyydellä (Palefacen Syntynyt rellestäänkin tulkittiin pelkästään biletyksen ylistysbiisiksi, esimerkiksi, ynnämuuta säännöllistä myötähäpeää nostattavaa), mutta onkos tuo tuossa nyt oikeassa? En ole seurannut KT:n ja Hynysen juttuja niin paneutuneesti.
Jonubets
12.03.2011 23:20:31
Väinämö: http://www.iltalehti.fi/viihde/2011031113347760_vi.shtml

Parta lähti

Hiihdon maailman mestari.
Kyllä te espanjalaiset olette taitavia.... Mutta saako joku teistä munan seisomaan pystyssä?
ukko idänmies
13.03.2011 10:35:46 (muokattu 13.03.2011 11:37:51)
Askr: Herranjjumala ei kai esim. Itken seinää päin tekstiä ole tarkitus ottaa täysin tosissaan. Ajattelin, että se ois sellainen Murheellisten laulujen maan kaltainen ihan kelpoinen joskin tuttu klisevedätys, minua on naurattanut.

En kuuntele Kotiteollisuutta koska en pidä Hynysen teennäisestä muka rankasta laulutyylistä. Mutta Itken seinään päin-biisin kuulin radiosta ja se kuvaa kyllä oikein hyvin etelä-karjalaista sielunmaisemaa, jota luulen Hynysen tavoitelleenkin. Tunnistin itseni, sukulaiseni ja kaverini kyllä tuosta tekstistä.
Ei elämästä enää edes juovu.
Askr
13.03.2011 19:47:35
ukko idänmies: En kuuntele Kotiteollisuutta koska en pidä Hynysen teennäisestä muka rankasta laulutyylistä. Mutta Itken seinään päin-biisin kuulin radiosta ja se kuvaa kyllä oikein hyvin etelä-karjalaista sielunmaisemaa, jota luulen Hynysen tavoitelleenkin. Tunnistin itseni, sukulaiseni ja kaverini kyllä tuosta tekstistä.

En varsinaisesti tarkoittanut, että se ei olisi ollut totta, vaan että siinä kärjistetään (ja kyseenalaistetaan niitä perintöjä, ehkä) sitä todellisuutta tuomalla esiin yksipuolisesti joitain puolia esimerkiksi niitä vanhahtavia kliseitä käyttämällä. Eihän se Murheellisten laulujen maakaan epätotta ole. Että kyseessä ei siis ole pelkkä kuvaus tosiasioista, vaan monitasoisempi kokonaisuus, kuin mitä Rumban kritikissä annettiin ymmärtää.

Mutta tosiaan olen ihan valmis olemaan ihan väärässä. Silloin kyllä on pakko sitten olla sen Rumban kanssa samaa mieltä: yksipuolista ja ahdistavaa piehtarointia, jos tuo maisema ainoana totuutena nähdään.
pekka montin
13.03.2011 22:58:47

Jubi: Viimeaikoina oikein kovastikin tykästynyt yhtyeeseen ja myös ulkomusiikillisiin puoliin. Erityisesti Hynysen kirjoitukset on mitä viihdyttävintä luettavaa.

Lauantain Ankkarockissa ainoa bändi, jonka jaksoi käydä katsomassa lavan edessä. Varsin keskinkertainen keikka, mutta muutamat välispiikit aika nasevia:
"Seuraavaks me vedetään semmonen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne".
Sitten lähtee "Tuonenjoutsen" ;)

Vaikka se roolin vetäminen meneekin äijillä ajoittain täysin överiksi, on siinä mun mielestä onnistuttu hyvin. Jätkien touhua on hauska seurata, ja pohjimmiltaan ainakin Hynynen taitaa oikeasti olla aika fiksun puoleinen kaveri.

Mitä musiikkiin tulee, niin vaikka itseänikin ärsyttää teinit, jotka luulevat "Helvetistä itään" olevan bändin ensimmäinen levy, ja tuntevat nimeltä biisit "Minä olen" ja "Tämän taivaan alla", niin mun mielestä bändi on ihan oikeastikin parhaimmillaan kahdella viimeisellä levyllä. Kovimmissa mättöbiiseissä ei vain ole sitä jotain. Tiedän, että moni on täysin päinvastaista mieltä.
Parasta satoa kuitenkin omasta mielestäni on esim. "Kaksonen", "Satu peikoista", "Tuomittu", "Jos sanon" jne..

Kotiteollisuuden suosio perustuu siihen että surkeat kotimuusikot voi helpolla samaistua siihen, ja täten kuvitella: "hei! mustakin on tähän". Hynynen on myös hyvin supliikki mies, ja erittäin hauska. Laulaahan mies ei osaa ollenkaan, ja heidän musiikki on perus kellaritason räpeltelyä. Silti, bändi koskettaa ja tavoittaa yleisön, joten voimme puhua tuolloin hyvästä suomalaisesta populaaribändistä.
markku jokela
14.03.2011 09:34:18
Mä en nää esim. Popedassa, Eppu Normaalissa, Hassisen Koneessa, Yössä ja Kotiteollisuudessa juuri mitään eroa. Kotiteollisuus on ihan samaa junttisuomirokkia kuin nuo aikaisemman sukupolven paskatkin. Turha selittää et Kotiteollisuus ois joku hevibändi tai että sen kuulijakunta olisi jotenkin sofistikoituneempaa kuin esim. Popedan.
oo-p
14.03.2011 10:11:55 (muokattu 14.03.2011 10:12:52)

markku jokela: Mä en nää esim. Popedassa, Eppu Normaalissa, Hassisen Koneessa, Yössä ja Kotiteollisuudessa juuri mitään eroa. Kotiteollisuus on ihan samaa junttisuomirokkia kuin nuo aikaisemman sukupolven paskatkin. Turha selittää et Kotiteollisuus ois joku hevibändi tai että sen kuulijakunta olisi jotenkin sofistikoituneempaa kuin esim. Popedan.

Kotiteollisuushan on silkkaa suomirokkia, vähän ärhäkämmillä saundeilla. Hynynen on itekki jankuttanu haastatteluissa, että kotiteollisuus Ei ole hevibändi.

Katsastappa vaikka cover-levy Sotakoiran biisilista:
http://www.levykauppax.fi/artist/kotiteollisuus/sotakoira/#cd

Esimerkiksi:
Noin perehtyneenä sällinä osaat varmaan nimetä nuo alkuperäiset esittäjät? Montako hevibändiksi laskettavaa esiintyjää löytyy kotiteollisuuden vaikuttajista, joita tuossa on?

Ja sitten toisakseen, ennen kuin alat yhdistämään vaikkapa Hassisen Koneen ja Yön "samaan junttisuomirock -kategoriaan" niin vertaileppa niitä vähän.

Turha selittää et Kotiteollisuus ois joku hevibändi tai että sen kuulijakunta olisi jotenkin sofistikoituneempaa kuin esim. Popedan.
Nimim. Trolli_96 ..miksi koittaa kumota väitteitä, joita kukaan ei ole esittänyt?
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
nahkalipsi
14.03.2011 16:06:17
Meikä diggaa KT:sta ihan tajuttomasti. Vituttaako?
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Skebameizi
14.03.2011 16:14:25 (muokattu 14.03.2011 16:14:49)

nahkalipsi: Meikä diggaa KT:sta ihan tajuttomasti. Vituttaako?

Tästä on jo plussa annettava! (suurinta osaa se nimittäin tuntuu vituttavan)

EDIT: Mentaaliplussa siis
www.myspace.com/nemecicband www.myspace.com/neverendfinland
Hetfield
14.03.2011 16:25:29 (muokattu 14.03.2011 16:25:46)

Skebameizi: Tästä on jo plussa annettava! (suurinta osaa se nimittäin tuntuu vituttavan)

EDIT: Mentaaliplussa siis

Voihan tällä puolella antaa ihan oikeitakin plussia.

KT:n uutta lättyä tullut muutama kerta pyöriteltyä, vielä täytyisi lisää kuunnella, että saisi kunnon mielipiteen muodostettua. Taitaa kumminkin Ukonhauta pysyä yhtenä suosikeistani edelleen. Saisivat tehdä Aate-biisin tapaisia vetoja enempikin.
I quit the band... Now I just play with myself.
Skebameizi
14.03.2011 16:30:51

Hetfield: Voihan tällä puolella antaa ihan oikeitakin plussia.

KT:n uutta lättyä tullut muutama kerta pyöriteltyä, vielä täytyisi lisää kuunnella, että saisi kunnon mielipiteen muodostettua. Taitaa kumminkin Ukonhauta pysyä yhtenä suosikeistani edelleen. Saisivat tehdä Aate-biisin tapaisia vetoja enempikin.

Kappas, kattelin vaan omaa kommenttia... "jee!"
www.myspace.com/nemecicband www.myspace.com/neverendfinland
Monumentti
03.05.2011 09:48:47
Kotiteollisuus jatkaa hienosti kunniakasta junttimusan perinnettä, jolle löytyy aina kiihkeä kannattajajoukko.

Suonissa virtaa lehmän lanta ja porsaan iloinen vikinä, mutta meno on lennokasta, kuin mansikin joka on laskettu laitumille.

Vieläkö se keulahahmo treenaa sitä marathonia varten....

saammeko nähdä 7-päivää lehdessä kuvat, ennen ja jälkeen,
vai kenties dokkari TV.stä ?

...no, minä itse pyyhin takapuoleni, niistän nenäni, ja jatkan,

selkäni hiessä, leipääni tienaaman...

T. edvardkorhonen.fi
Taiteilija
tpertt
13.06.2011 15:04:12
Laatikonpohjalla pyörinyt vuosikausia täysin tarpeettomana Hullu Ukko ja Kotiteollisuus demokasetti vuodelta 1993. Sain viimein aikaiseksi laittaa sen myyntiin.
http://www.huuto.net/kohteet/hullu- … otiteollisuus-demokasetti/180675186
t0mmi
07.07.2011 12:23:54

Joensuussa pukkaa erikoiskeikkaa: http://www.ilosaarirock.fi/2011/felamaa/?p=182
Mad-Mike
10.09.2011 22:51:26
Pitkän pitkän tauon jälkeen tuli kuunneltua taas tätäkin bändiä ja hyvää musaaha tämä. Jossain vaiheessa tuli kyllästymisvaihe kun "unohdin" koko bändin muutamaksi vuodeksi.

Nyt taas kolisee biisit: jos Sanon, Syli, +/-0 ja ne yleisimmät muut jo moneen kertaan kulutetut kipaleet. Tuo helvetistä itään biisi ei ole mulle kyl koskaan uponnut.
-Rebel At Heart-
badcompany
10.09.2011 23:26:56
markku jokela: Mä en nää esim. Popedassa, Eppu Normaalissa, Hassisen Koneessa, Yössä ja Kotiteollisuudessa juuri mitään eroa. Kotiteollisuus on ihan samaa junttisuomirokkia kuin nuo aikaisemman sukupolven paskatkin. Turha selittää et Kotiteollisuus ois joku hevibändi tai että sen kuulijakunta olisi jotenkin sofistikoituneempaa kuin esim. Popedan.

Hassisen koneessa olivat kovat soittajat.Mikä erottaa tän bändin noista muista.
nahkalipsi
26.10.2011 12:07:29
Sanokaa mitä sanotte, mutta Kalevan Miekka -biisi on aivan saatanan kova. Tulee Eevan Perintö -ajat mieleen.
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Hetfield
26.10.2011 15:34:55

Hetfield
27.10.2011 14:53:25

nahkalipsi: Sanokaa mitä sanotte, mutta Kalevan Miekka -biisi on aivan saatanan kova. Tulee Eevan Perintö -ajat mieleen.

Onpas muuten joo hyvä veisu. Nyt kuulin ekaa kertaa.
nahkalipsi
31.08.2012 13:15:00
Uutta Sotakoiraa pukkaa 21.9

1. Idoli (Juice-yhtye)
2. Ei raha oo mun valuuttaa (Appendix)
3. Aikaa ei ole (Psychoplasma)
4. Kadun lait (Jarno Sarjanen)
5. Jossain (Merja Rantamäki)
6. Kytät on natsisikoja (Kaaos)
7. Jeesukset (Lama)
8. Virsi (Juice Leskinen Etc)
9. Pitäis päästä telkkariin + Vittu (Välikausitakki)
10. Kone (Motelli Skronkle)
11. Haltin häät (Taiska)
12. Yksinäinen (Reijo Kallio)
13. Koottava lasinen muurahaispesä (Kari Peitsamo)
14. Manala (Haikara)

Mahtavia biisejä, en malta oottaa että pääsee fiilistelemään.
Ei raha oo mun valuuttaahan on ollut jo facepookissa pitkään mutta eilen kuulin radiosta on "Aikaa ei ole" joka oli kyllä ihan paska.

Punkkirallatuksia kuola poskella odottaen
T: Ville 32v
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)