sub zero 24.02.2010 22:30:40 | |
---|
Tande: Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. Näitsä sen videon Paul Stanleyn pojasta? en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita |
Tande 24.02.2010 22:35:49 | |
---|
sub zero: Näitsä sen videon Paul Stanleyn pojasta? Jep näin! :) Pojan soittotyyliin taitaa vaikuttaa se, että hänen isänsä kuuluu nimenomaan näihin "perinteisen bluespohjaisen rock- ja heavy-kitaroinnin" kannattajiin. In Rock. |
Jii 24.02.2010 22:46:51 | |
---|
Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. En usko tähän. Teknisemmän kitaroinnin taitajat ovat olleet lisäksi enemmän paitsiossa kuin juurevamman musiikin pohjalta soittelevat. Ehkä siis koko kitaroinnin taiteenlaji kuolee pois. ;) Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
rheinone 25.02.2010 19:47:21 | |
---|
Tsekatkaa mun jäsenkuvaus. Kitarasoolot on mun mielestä yli 8-prosenttisesti täytettä. Mitä vähemmän kitarasooloja, sitä parempi, noin niinku yleissääntönä. No nonsense |
Jii 25.02.2010 22:15:08 (muokattu 25.02.2010 22:17:07) | |
---|
rheinone: Tsekatkaa mun jäsenkuvaus. Kitarasoolot on mun mielestä yli 8-prosenttisesti täytettä. Mitä vähemmän kitarasooloja, sitä parempi, noin niinku yleissääntönä. ja olisihan se hieno, jos joskus osaisi soittaa näin tiukasti: http://www.youtube.com/watch?v=6nyeSGaBcrA&feature=related tuohon ei sooloa enää tarvita. E: tommoisen meiningin taitaminen voisi olla komppamisen peruskurssi. Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
molder 28.02.2010 00:02:03 | |
---|
Jii: ja olisihan se hieno, jos joskus osaisi soittaa näin tiukasti: http://www.youtube.com/watch?v=6nyeSGaBcrA&feature=related tuohon ei sooloa enää tarvita. E: tommoisen meiningin taitaminen voisi olla komppamisen peruskurssi. Mutta tuohan on juurikin mahtavaa soittotaitoa eli kellontarkkaa komppaamista jne. Ei mielestäni kuulu tämän keskustelun kitaristiklubiin. :-) "The SOUND of VOLUME" |
Atomic Cafe 28.02.2010 09:18:11 (muokattu 28.02.2010 09:22:42) | |
---|
|
kepe-5 28.02.2010 13:14:24 | |
---|
LeoFender: Olihan Syd Barrett vielä 66-67 luokiteltavissa kitarasankariksi (Pink Floyd -kirjan mukaan myös billuam riitti) mutta ei todellakaan mikään virtuoosi. Esim. Astronomy Domaine ja Interstellar Overdrive koostuvat melko naivistisesta sonic-kitaroinnista. Toisaalta ei tule nyt mieleen ketään joka olisi onnistuneesti kopioinut Barrettin ajan Floydia yksi-yhteen. Barrett on kyllä kitaristina erittäin jännittävä: ei missään nimessä virtuoosi mutta äärimmäisen luova ja kekseliäs. Barrettin kitaroinnissa soi mukavasti sellainen naivistinen kotikutoisuus. Brittiläinen XTC levytti 80-luvun lopulla yhden EP:n ja yhden täysimittaisen albumin psykedeliatribuutteja pseudonyymillä The Dukes Of Stratosphear. Mukana on parit pinkfloydailutkin ("Bike Ride To The Moon" ja "Have You Seen Jackie?"), ja niillä on onnistuttu vangitsemaan erittäinkin hyvin yhtyeen alkuaikojen soundi ja pieni vinksahtaneisuus. And you don't stand an outside chance |
molder 05.03.2010 21:48:37 (muokattu 05.03.2010 21:48:46) | |
---|
"The SOUND of VOLUME" |
käsi 07.03.2010 14:07:18 (muokattu 07.03.2010 14:16:41) | |
---|
rheinone: Ööööö kitarasankari? Vierastan termiä koko sydämeni kyllyydestä, mutta taidan tietää mitä tarkoitat; Kitaraa soittavia neroja, jotka oivaltavat rokkenrollin ajatuksen omaamatta/näyttämättä huikeaa, sirkustemppujen tasolle yltävää, tekniikkaa. Malcolm Young. tässä kohdalla vähän älähdän vaikka onkin kyse mielipideasioista. Malcom on aika hemmetin kova soittaja, omassa genressään. laadukkaampaa ja tarkempaa rytmikitaristia saa hakea oikeasti kauan. mutta taisinkin näemmä aluksi ymmärtää väärin. ja taidankin kompata. Vähäeleisyydessään uskomaton soittaja. taisin liian hätäisesti kirjoittaa jotain tähän ketjuun. Kitarasankari on termi minkä voi jokainen käsittää erilailla. no onhan noita vaita, ynkkää jne maailma pullollaan. mutta ite koen loppujen lopuksi cobainit, youngit, bolanit jne parhaimpina mitä on, koska ei tarvinnut tiluilla ja sirkustempuilla täyttää biisiä, kun olivat tehneet hyvän biisin se toimi sillä minimalistisellakin soitolla. se joka osaa vetää tunteella ja vangitsevasti kolmella soinnulla rockia tai ties mitä on mun mielestä todella paljon kovempi kuin satriani tai vai:n tyyliset tilusankarit. sama on mun mielestä urheilussa, vaikka tekniikka on kohdilla ja harhautukset hienoja jne mutta jos aina häviät tai et saa suorituksesta huipputulosta tai palloa/kiekkoa maaliin ei sitä kukaan kauaa jaksa katsella. treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa |
geeza 08.03.2010 13:10:18 | |
---|
Prince. Virhe! Tyhjä tai liian mahtava kirjoitus. "I was wearing my wolf shirt, and this bitch was all like "rARLKEGLEKLAR!!!1!one" and then she just jumped my bones!" |
Jii 08.03.2010 19:45:11 | |
---|
geeza: Prince. Virhe! Tyhjä tai liian mahtava kirjoitus. mielestäni ei kuulu tähän ketjuun. osaa soittaa kitaraa varsin hyvin. Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
rkellu 08.03.2010 19:50:09 | |
---|
meikäläinen. |
badcompany 09.03.2010 08:32:16 | |
---|
|
kaljataiteilija 09.03.2010 08:38:42 | |
---|
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
RetroRage 09.03.2010 23:58:49 | |
---|
|
padaa@dadaa! 10.03.2010 11:07:19 (muokattu 10.03.2010 20:35:06) | |
---|
kaljataiteilija: Tunnettiinko Freddie Mercury erityisesti kitaristina ? Tätä mä kanssa vieroksun. En katsoisi Freddie Mercuryn kuuluvan otsikon alle koska Freddie Mercurya ei tunneta yleisesti kitaristina. Ehkä 70-luvun tuotannossa vielä voitaisiin pitää pianistina, mutta kyllä se on laulaja, tulkitsija tai esiintyjä. |
kaljataiteilija 10.03.2010 13:57:24 | |
---|
LeoFender: Tätä mä kanssa vieroksun. En katsoisi Freddie Mercuryn kuuluvan otsikon alle koska Freddie Mercurya ei tunneta yleisesti kitaristina. Ehkä 70-luvun tuotannossa vielä voitaisiin pitää pianistina, mutta kyllä se laulaja, tulkitsija tai esiintyjä. Mä luulen että moni laittaa vain omien mieltymyksiä tähän topikkiin ajattelematta syvällisemmin. "Sulo Aittoniemi on tosi aliarvostettu huuliharpisti" jne.... had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
kk80 10.03.2010 15:45:03 (muokattu 10.03.2010 15:45:24) | |
---|
badcompany: freddie mercury komppaa timmisti grazy little thing called lovessa. Kyllä Mercury oli Queen-yhtyeen heikoin lenkki mitä kitaransoitto taitoihin tulee. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Decades 10.03.2010 17:03:41 | |
---|
rheinone: Mitä vähemmän kitarasooloja, sitä parempi, noin niinku yleissääntönä. Ja tälle meikäläisenkin allekirjoitus. Hieman mutkia oikoen ja kärjistäen voisi sanoa että valtaosa kitarasooloista tappaa hyvänkin biisin siihen paikkaan. Turhaa touhua. |