Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5162 163 164 165 166201 202 203 204 205
Andy Six
04.12.2016 21:46:33
2randpo: Niin, brittiläisperäistä Teddy-kulttuuria kohtaan. Mutta tätä ei pidä sotkea ns. rokkareihin, jotka kuuntelivat vain alkuperäistä '50-luvun rock'n rollia, eivät esim Crazy Cavan & the Rhythm Rockersia ja Matchboxia.

Pitkälti näin. Muistan, kuinka luokkani tytöt 70-luvun lopulla olivat kovasti diggaavinaan Johnny Burnettea ja Carl Perkinsiä; Sitten tulivat Matchboxit, Crazy Cavan ja muut vesitetyt britti-revivaalit aiheesta. Stray Catsien tullessa olin riemuissani; helvetin coolin näköisiä amerikan poikia joiden kitaristi osasi kaikki rockabilly-kliseet ja ylitse.
Ihan zulu-pohjalta...
Rämppy
05.12.2016 13:24:50
Mun mielestä Crazy Cavan oli kunnon meininkiä. Ja kundit eivät todellakaan olleet mitään levymogulien stailaamia siloisia unelmavävyjä. Matchbox sen sijaan oli vähän sellaista poppia- ei iskenyt rock'n roll -suoneen. Yksi kova tuon ajan rock'n roll -hahmo on Robert Gordon. Teki Link Wrayn kanssa pari todella ärtsyä kiekkoa 70 -luvun lopulla. Ihan klassikkokamaa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
AP
05.12.2016 14:12:15
Wyman: Ironisintahan tässä on se, että ainakin Teddy & The Tigersin muusikot olivat kovia Hurriganes-diggareita, ja molemmat bändit imivät vaikutteita jossain määrin samoista 50-luvun jutuista. Tigersin faneille Hurriganes kuitenkin edusti yhtyeenä väärää sukupolvea, ja oli siten automaattisesti paskaa.

Tämä sukupolvijuttuko sen sitten selittää. Itsekin olisin ihan kylmiltään ajatellut, että Hurriganesin nyt pitäisi iskeä teddy-kansalaisiin hyvinkin hyvin.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
antnis
05.12.2016 14:20:23
AP: Tämä sukupolvijuttuko sen sitten selittää. Itsekin olisin ihan kylmiltään ajatellut, että Hurriganesin nyt pitäisi iskeä teddy-kansalaisiin hyvinkin hyvin.

Suomen nuorisokulttuuri oli silloin todella polarisoitunutta. Ja fiftarit btw aivan sieltä ääliöimmästä päästä.
2randpo
05.12.2016 15:23:36 (muokattu 05.12.2016 15:25:44)

antnis: Suomen nuorisokulttuuri oli silloin todella polarisoitunutta. Ja fiftarit btw aivan sieltä ääliöimmästä päästä.

Se oli hyvin poikkeuksellinen ajanjakso mitä nuorisokulttuuriin tulee, ainakin pääkaupunkiseudulla. Ja kyllä Remu oli pelkkä vitsi ainakin mun tuntemien teddyjen keskuudessa.

Todellisuudessa moni kuunteli musiikkia monipuolisemmin kuin mitä kehtasi omassa kaveripiirissään myöntää. Näin muisti asiat myös eräs Tokela jossakin haastiksessa.
Mullahan oli kavereita molemmista pääleireistä eli punkeista ja Teddyistä, myös muutama ehta rokkari kuului kaveripiiriin. Kuuntelin kaikkea, mutta punkilla alkoi soittohommat. Pukeuduin sen verran between-tyyliin ettei kukaan voinut suoraan tunnistaa punkiksi eikä nyt ainakaan Teddyksi, mitä en koskaan ollutkaan.

Mutta, olihan mullakin yks Crazy Cavanin levy, se myönnettäköön ;).

Sit oli tietysti discohileet, enkelit jne. Viime viikolla tuli joltain kanavalta TV:stä Tapio Suomisen leffa "Täältä tullaan elämä", missä näkyy em. ajankuvaa. Näyttelijöinä pari munkin puolituttua samasta koulusta.

Hurriganesin suurimman suosion aika alkoi olla ohi tuossa vv. '78-'79 eteenpäin.
Insanely happy. But are your ears good enough?
Andy Six
05.12.2016 16:04:33
Rämppy: Yksi kova tuon ajan rock'n roll -hahmo on Robert Gordon. Teki Link Wrayn kanssa pari todella ärtsyä kiekkoa 70 -luvun lopulla. Ihan klassikkokamaa.

Aivan mahtavaa tavaraa.
Ihan zulu-pohjalta...
Rodger
06.12.2016 04:21:01
2randpo: Se oli hyvin poikkeuksellinen ajanjakso mitä nuorisokulttuuriin tulee, ainakin pääkaupunkiseudulla. Ja kyllä Remu oli pelkkä vitsi ainakin mun tuntemien teddyjen keskuudessa.
Ei siinä mitään. Luultavasti tekin olitte pelkkä vitsi, ellette olleet tunnetuja "mun tuntemien teddyjen" ulkopuolella.
Rodger
06.12.2016 04:27:31
Crazy Cavan ja Matchboxi ei todellakaan edusta sitä 50s revivalia, josta Hurriganes tunnetaan. Yhteinen esi-isä voi löytyä Afrikasta.
shuffle
06.12.2016 08:38:50 (muokattu 06.12.2016 09:50:33)
2randpo: Se oli hyvin poikkeuksellinen ajanjakso mitä nuorisokulttuuriin tulee, ainakin pääkaupunkiseudulla.

Sit oli tietysti discohileet, enkelit jne. Viime viikolla tuli joltain kanavalta TV:stä Tapio Suomisen leffa "Täältä tullaan elämä", missä näkyy em. ajankuvaa. Näyttelijöinä pari munkin puolituttua samasta koulusta.

Hurriganesin suurimman suosion aika alkoi olla ohi tuossa vv. '78-'79 eteenpäin.

Toi leffa on kyllä sellainen pläjäys, että sitä on vaikea katsella kuivin silmin. Siihen on hienosti onnistuttu vangitsemaan juuri se 80-luvun taitteen Itä-Helsingin fiilis.
Se opettaja siinä on just sellainen kuin opettajat silloin olivat. Sosiologisilla fraaseilla puhuva villapaita. "Tää on nyt affektoitunut tää kohtaaminen":), vai mitä se siinä sano, en tarkalleen muista. Se meininki luokassa on kanssa erittäin tuttua.

Skidinä en tuntenut 80-luvun taitteessa kuin yhden Ganes-diggarin. Ganes ei ollut silloin mikään iso juttu skidien keskuudessa. Juuri syntynyt Hanoi Rocks ja Eppu Normaali ja Kiss. Niitä digattiin omissa ympyröissä. Kissiä etenkin, Kiss oli ihan mega silloin. Yhdelläkin tyypillä oli himassa oma huone päällystetty aivan lattiasta aivan kattoon Kissin pienillä lehtileikkeillä ja fotoilla. Joka seinä.

Mutsi osti mulle kaksi levyä 80-luvun taitteessa, mun elämäni ekat levyt.
Toinen oli Matchboxin Midnite Dynamos, ja toinen oli Stonesin ekan albumin Saksan painos missä oli mukana iso julkka. "Rockabilly Rebel" oli ehkä eka rokkibiisi minkä kuulin ja josta diggasin. Ei ostanut mutsi Pellen levyä, osti Matchboxin:)
2randpo
06.12.2016 09:39:00 (muokattu 06.12.2016 09:39:52)

shuffle: Mutsi osti mulle kaksi levyä 80-luvun taitteessa, mun elämäni ekat levyt.
Toinen oli Matchboxin Midnite Dynamos, ja toinen oli Stonesin ekan albumin Saksan painos missä oli mukana iso julkka. "Rockabilly Rebel" oli ehkä eka rokkibiisi minkä kuulin ja josta diggasin. Ei ostanut mutsi Pellen levyä, osti Matchboxin:)

Mun eka vinyyli oli Hurriganesin Roadrunner, sitä ennen oli käytössä C-kasetit. Mutta joo, ei Matchboxin kuulemista voinut välttää. Toisaalta itselläni ei ollut eikä ole erityisiä antipatioita mitään musiikkia kohtaan. Se ihmetytti, että samat tyypit, jotka vuotta paria aikaisemmin diggailivat Ganesia mollasivatkin yhtäkkiä Remua ja Cisseä. Ainakin osa jengistä yritti tutustua omaa viitekehystä laajemmin musiikkiin; sain yhden julki-teddyn himabailuissa lahjoituksena Ramonesin kaksi ekaa kiekkoa, koska "ei näitä jaksa kuunnella." Ne on mulla edelleen hyllyssä.

Humun uutta "Ganes"-levyä en ole vielä kuunnellut, paitsi sen yhden biisin. Ei huono.
Insanely happy. But are your ears good enough?
antnis
06.12.2016 11:38:30
2randpo: Mun eka vinyyli oli Hurriganesin Roadrunner, sitä ennen oli käytössä C-kasetit. Mutta joo, ei Matchboxin kuulemista voinut välttää. Toisaalta itselläni ei ollut eikä ole erityisiä antipatioita mitään musiikkia kohtaan. Se ihmetytti, että samat tyypit, jotka vuotta paria aikaisemmin diggailivat Ganesia mollasivatkin yhtäkkiä Remua ja Cisseä. Ainakin osa jengistä yritti tutustua omaa viitekehystä laajemmin musiikkiin; sain yhden julki-teddyn himabailuissa lahjoituksena Ramonesin kaksi ekaa kiekkoa, koska "ei näitä jaksa kuunnella." Ne on mulla edelleen hyllyssä.

Humun uutta "Ganes"-levyä en ole vielä kuunnellut, paitsi sen yhden biisin. Ei huono.

50-luvun diggaaminen oli silloin vähän sellainen joukkopsykoosi, agraari-Suomen viimeinen hengenveto siirryttäessä pelottavasti kansainvälistyvälle 80-luvulle. Hassua oli tosiaan, että joidenkin tyyppien musikkimaku muuttui ainakin julkisesti melkein yhdessä yössä.
winstoni
08.12.2016 01:16:55
Remu Puoli Seitsemän-ohjelman vieraana tänään.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Hannubal
09.12.2016 18:47:36
winstoni: Remu Puoli Seitsemän-ohjelman vieraana tänään.

Aina yhtä värikäs ja puhelias tuo Remu haastatteluissaan. Ikään kuin se puhelias isoisä, joka kertoo vahvasti eläytyen ihmeellisiä tarinoita, joista ei voi tietää kuinka paljon on totta ja paljonko tulee keksittyä fantasiaa. Mutta asiallisesti hän kuitenkin otti kehut vastaan ja myös lopussa tarjotun särki-hampurilaisen.
Tuo Remun englantikin noudattaa kai samaa filosofiaa: kunhan kuulostaa hyvältä ja jännittävältä, ei niin väliä kieliopilla.
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
Yallup
11.12.2016 09:27:42
antnis: 50-luvun diggaaminen oli silloin vähän sellainen joukkopsykoosi, agraari-Suomen viimeinen hengenveto siirryttäessä pelottavasti kansainvälistyvälle 80-luvulle. Hassua oli tosiaan, että joidenkin tyyppien musikkimaku muuttui ainakin julkisesti melkein yhdessä yössä.

Muistan tuon itsekin. Teddy ja kumppanit ikäänkuin heivasivat pitkään ylimmällä pallilla olleet Ganesit ja saivat aikaan uuden ilmiön hiusmuotia ja vaatetusta myöten. Nuorempi jengi lähti siihen ihan ekana mukaan, eikä heille Ganes ollut kuin joku vanha reliikki. Voipa sanoa, että minäkin vaihdoin "leiriä" siinä yhtenä yönä. Toki olin aina kuunnellut kaikenlaista, joten ei se niin rajusti itseeni vaikuttanut - paitsi että Ganes oli siirtynyt historiaan.
"Tosta se taitaa lähteä.."
Rodger
13.12.2016 19:15:04
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/rem … esin-keikalle-uusi-solisti-24139926

"Remu & Hurriganes" keikalle ilman Remua. Kusetusta. Olen nähnyt kaiken. Voin kuolla :) En halua nähdä sitä päivää kun "Hurriganes" kiertää pitserioiden nurkkia ilman ainuttakaan alkuperäisjäsentä.
juici
13.12.2016 19:49:30

Rodger: http://www.aamulehti.fi/kotimaa/rem … esin-keikalle-uusi-solisti-24139926

"Remu & Hurriganes" keikalle ilman Remua. Kusetusta. Olen nähnyt kaiken. Voin kuolla :) En halua nähdä sitä päivää kun "Hurriganes" kiertää pitserioiden nurkkia ilman ainuttakaan alkuperäisjäsentä.

"Hurriganesin lapset"
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
HaloOfFlies
13.12.2016 21:44:37 (muokattu 13.12.2016 22:04:40)

Rodger: http://www.aamulehti.fi/kotimaa/rem … esin-keikalle-uusi-solisti-24139926

Niin no, loppuunmyyty keikka kuitenkin. Aika vaikea lähteä perumaan mun mielestäni. Ymmärrettävä ratkaisu.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Rämppy
14.12.2016 09:04:47 (muokattu 14.12.2016 09:11:11)
HaloOfFlies: Niin no, loppuunmyyty keikka kuitenkin. Aika vaikea lähteä perumaan mun mielestäni. Ymmärrettävä ratkaisu.

Jaa-a, ymmärrettävää ehkä juu. Mutta Remullahan tuota hommaa myydään ja Remua porukat tulevat katsomaan. Ei Costello kuitenkaan ole legendaarisuudessaan remu-luokkaa, vaikka kelpo rokkikitaristi onkin. Mutta hyvä, että antavat lipun ostaneille mahdollisuuden saada rahat takas. Ja musiikillisesti homma ei välttämättä kärsi tästä tapauksesta. Varmaan hyvät bileet saadaan näinkin.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Kefiiri
14.12.2016 10:00:24
Mä olisin hälyttänyt tilalle Jope Ruonansuun.
En ole musiikin asiantuntija.
Tsugu Way
14.12.2016 16:17:57 (muokattu 14.12.2016 16:18:14)
Rodger:

Minuakin vähän hämmentää tässä pieni tyhjänpäiväinen anekdootti. Eli tässä tapauksessa bändin nimi. Remu on ihan loogisesti nimennyt viime vuosina bändinsä Remu & Hurriganesiksi. Ehkä vähän pesäeroa aiempaan 1973-1984 vuosien Hurriganesiin. Ja onhan Remu ollut paljon muutakin 1984 jälkeen kuin hurriganes. Mutta entä nyt perjantaina - Remu & Hurriganes? Remu on pois, joten se täytynee pyyhkiä pois mainoksesta? Eli jäljelle jää Hurriganes. Mitä ihmettä, näemmekö Hurriganesin?
All That Makes Me Happy Is The Blues.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)