Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 515 16 17 18 19115 116 117 118 119
MaxDamage
29.08.2007 19:35:30
Tottapa kaiketi turiset, vaan iskussa kun on andy niin sillon hää on maailman luokan eliittiä livenä.

En nyt kyl ihan menis allekirjoittamaan.

Joku kyseli Biggest Bang dvd-boksista aikasemmin? Suosittelen! Loistava paketti ja paljon matskua.
Makkari
29.08.2007 20:29:25 (muokattu 29.08.2007 20:29:44)
Oletteko kuulleet hyviä Stones-cover biisejä?

En tiedä lasketaanko se coveriksi, kun se itse asiassa julkaistiin ennen Stonesin versiota, mutta The Flying Burrito Brothersin versio Wild Horsesista (LP:llä Burrito Deluxe) on mielestäni jopa Stonesin versiota parempi.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Joees
29.08.2007 20:33:49
En tiedä lasketaanko se coveriksi, kun se itse asiassa julkaistiin ennen Stonesin versiota, mutta The Flying Burrito Brothersin versio Wild Horsesista (LP:llä Burrito Deluxe) on mielestäni jopa Stonesin versiota parempi.

Miksi ei laskettaisi? Stones virsihän tuo kuitenkin on.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
HaloOfFlies
29.08.2007 22:40:54

Keith Richards raivostui ruotsalaislehdelle Ullevin keikan arvostelusta

http://www.gigwise.com/news/36532/r … tones-demand-apology-for-gig-review
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Monkey Man
30.08.2007 22:10:12

Eikös se Gram Parsons soittanu kyseisessä bändissä? Mies joka opetti Keithille countrya ja jonka sanotaan olleen toinen Wild Horsesin tekijöistä.
texjazz
30.08.2007 22:17:50

Eikös se Gram Parsons soittanu kyseisessä bändissä? Mies joka opetti Keithille countrya ja jonka sanotaan olleen toinen Wild Horsesin tekijöistä.

Siinä se Gram soitti ja menetti tyttöystävänsä Baltimoressa, jonne tyttöystävä tämän puolipakolla vei. Siis biisissä.

Keith ja Mick eivät olleet niin turhantarkkoja ilmoittelemaan biisilainailuistaan; eivät suotta vaivanneet alkuperäisiä lauluntekijöitä. Jos Sandfordin Kiit Rikskarks-bioon on luottamista, esmes.
Reino-tossut! Pelastakaa ne!
Marlowe
30.08.2007 22:21:54
Keith alkaa menettää ensimmäistä kertaa sädekehäänsä minun silmissäni, kiitos mielestäni heikohkon Helsingin-keikan ja sitten tuollaisten lehtimiehille kiukuttelun. Jättäisi nyt ruotsalaisjournalistin omaan arvoonsa...

Kyllä soitti. Lisää tästä loistavasta country-muusikosta löytyy muun muassa tuolta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&t=69001&o=0&#p1531640

Parsonsistahan todellakin sanotaan, että tämä opetti Keithille kuinka kantria soitetaan ja Keith opetti puolestaan Gramille kuinka nuppi sekoitetaan erilaisilla aineilla...
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Catfish blues
31.08.2007 19:39:58
Onko jostain saatavissa gimme shelter dvd suomesta?
Lay down your soul to gods rock´n´roll
Jake24-25
01.09.2007 10:16:06 (muokattu 01.09.2007 10:44:26)
Siinä se Gram soitti ja menetti tyttöystävänsä Baltimoressa, jonne tyttöystävä tämän puolipakolla vei. Siis biisissä.

Viitannet Streets of Baltimore-biisiin joka ei ollut kuitenkaan Flying Burrito Brothersin eikä Gram Parsonsin biisi vaan Harlan Howardin jonka biiseistä "Image of Me" löytyy Burritojen "Burrito Deluxe"-levyltä. "Streets of Baltimoren" Gram sittemmin levytti GP-nimiselle levylleen. Gramhan sai potkut Flying Burrito Brotherseista jonka jälkeen lähti hengailemaan Stonesien kanssa Keith Richardsin huvilalle Ranskaan jossa Stonesit tuohon aikaan asuivat veropakolaisina. Ranskan reissun jälkeen Gram siis julkaisi tuon loistavan GP-nimisen levyn jolta "Streets of Baltimore" löytyy.

Gram Parsonsista kiinnostuneille suosittelen lämpimästi "Gram Parsons Fallen Angel"-nimistä DVD:tä joka kertoo tämän country-rockin pioneerin elämäntarinan. DVD:llä haastatellaan mm. Keith Richardsia ja Emmylou Harrista sekä tietenkin Gramin bändikaveri Chris Hillmania The Byrdseistä ja Flying Burrito Brotherseista.
Monkey Man
01.09.2007 11:52:11 (muokattu 01.09.2007 11:54:41)
Itse kanssa ihmettelen noita Keithin ärhentelyjä. Eihän sitä pitäs mikään ruotsalainen media vähempää kiinnostaa, mutta minkäs teet...
cerulean
01.09.2007 12:07:33
Itse kanssa ihmettelen noita Keithin ärhentelyjä. Eihän sitä pitäs mikään ruotsalainen media vähempää kiinnostaa, mutta minkäs teet...

Nyt ne ei voikaan lopettaa huipulla ;)
After Ruth left me, Ive been ruthless
Jake24-25
01.09.2007 12:44:19 (muokattu 01.09.2007 12:45:18)

Sama täällä! Ihmettelen todella paljon näitä Keithin viimeisimpiä tempauksia (tuota keikka-arvostelusta herneen nenään ottamista ja kännissä Hesan keikalla olemista) sekä joitakin muita viime vuosien kohulausuntoja ja muita tempauksia. Rollarit ovat olleet huipulla jo yli 40-vuotta joten mielestäni heidän ei tarvitsisi enää näyttää mitään. Vanhat sekä uudet levyt myyvät edelleen ja kiertueet ovat olleet menestyksiä sekä näiden em. tekijöiden johdosta jäsenten pankkitilit pullottavat yhä ja pullottavat jatkossakin vaikka mitään (levyjä,kiertueita) ei tehtäisi jatkossa. Lisäksi Rollareiden ei tarvitsisi olla esillä medioissakaan ja silti levyt myisivät koska ihmiset muistavat heidät aivan varmasti nyt ja vielä vuosien päästä. Näitä luettelemiani syitä vasten minäkin pidän Keithin viimeaikojen toilailuja ja lausuntoja vähintäänkin kummallisina.
Joees
01.09.2007 16:49:00
Sama täällä! Ihmettelen todella paljon näitä Keithin viimeisimpiä tempauksia (tuota keikka-arvostelusta herneen nenään ottamista ja kännissä Hesan keikalla olemista) sekä joitakin muita viime vuosien kohulausuntoja ja muita tempauksia. Rollarit ovat olleet huipulla jo yli 40-vuotta joten mielestäni heidän ei tarvitsisi enää näyttää mitään. Vanhat sekä uudet levyt myyvät edelleen ja kiertueet ovat olleet menestyksiä sekä näiden em. tekijöiden johdosta jäsenten pankkitilit pullottavat yhä ja pullottavat jatkossakin vaikka mitään (levyjä,kiertueita) ei tehtäisi jatkossa. Lisäksi Rollareiden ei tarvitsisi olla esillä medioissakaan ja silti levyt myisivät koska ihmiset muistavat heidät aivan varmasti nyt ja vielä vuosien päästä. Näitä luettelemiani syitä vasten minäkin pidän Keithin viimeaikojen toilailuja ja lausuntoja vähintäänkin kummallisina.

Eihän tämä ollut eka kerta kun bändi/joku hemmoista ottaa kantaa jonkun keikka-arvosteluun. Ja ei liene ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun Keef on kännissä lavalla. Se nyt vaan sattu omalle kohdalle moinen keikka, ja minkäs sille teet. Johan se olis pitänyt arvata kun bändi venäjän kautta tulee ja Keef kovasti vodkasta diggaa. Tuota mä funtsin jo ennen keikkaa että varmaan on tuliaisia messissä.
Sitäpaitsi, nää "viimeisimmät" tempaukset on ihan peruskauraa. Hemmo ei oo muuttunut yhtään mihinkään niiden suhteen, joten miksi pitäisikään? Se on siinä tilanteessa että ei sen tarvitse. Se on punk nääs.

Stonesit ovat olleet jo kauan siinä tilanteessa että niiden ei tarvitsisi tehdä mitään. Mitä jos ne olis lopettanut tossa vaikka 90-luvulla koska ei olis tarvinut tehdä mitään? Ois jäänyt Voodoo Lounget, Bridgesit sunmuut tekemättä. Hyvää musaa olis jääny tekemättä. Itse pidän kohtuullisen kovasti noistakin levyistä.

Jos äijät jaksaa heilua ja tehdä kiertuetta niin ei sen pitäs olla keneltäkään pois. Tekevät sitä mitä diggaa ja ne menee kattoo keitä kiinnostaa.
Mua itseäni hämmentäisi Keef, joka ei välillä koheltaisi jotain. Istuisi kiikkustuolissa ja lukisi päivän sanomalehden, tsekkais töllöö ja murisis eukolleen. Venailee hiljalleen ja tiedostaen hetkeä koska tulee siihen kuntoon että täytyy paskoa housuun kun ei enää kykene vessaan menemään.

Menköön Keef sitä vauhtia mitä menee, kai se on sen ansainnut.
Hello punks!
Marlowe
02.09.2007 02:41:25
Katsoin tuossa puolenyön aikoihin dvd:lta Donald Cammelin ja Nicholas Roegin ohjaaman "Performancen" eli suomeksi "Notting Hill klo 11:15" -elokuvan, jossa päärooleissa nähtiin muun muassa Mick Jagger ja Stones-leirin virallinen morsian Anita Pallenberg. Jagger veti roolinsa eksentrisenä rocktähtenä melko hyvin, ja elokuvakin oli tietyistä 60-luvun maneereistaan ja epämääräisen psykedeelisistä vivahteistaan huolimatta varsin mainio, vähän niin kuin "Get Carter" ja "Blow Up - erään suudelman jälkeen" -leffojen happoinen serkkupoika.

Hassuna kuriositeettina mainittakoon, että vuonna 1970 valmistuneen elokuvan lopullisista versioista ylijääneet Jaggerin ja Pallenbergin rakastelukohtaukset voittivat jonkun eroottisten elokuvien festivaalien palkinnon Amsterdamissa. = )

Musiikki ei ollut sekään hassumpaa, etenkin Jaggerin laulama "Memo from Turner" (josta nähtiin elokuvassa eräänlainen musiikkivideota muistuttanut kohtaus) ja pari Robert Johnson -numeroa jäivät mieleen. Ääniraidasta ovat vastanneet kaikin puolin kovat nimet, mm. Jack Nitzsche, Randy Newman, Ry Cooder ja Merry Clayton (joka muistaakseni lauloi "Gimme Shelterin" alkuperäiset naisvokaalit). Pitänee varmaan lainata levy kirjastosta.

Eihän tämä ollut eka kerta kun bändi/joku hemmoista ottaa kantaa jonkun keikka-arvosteluun. Ja ei liene ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun Keef on kännissä lavalla. Se nyt vaan sattu omalle kohdalle moinen keikka, ja minkäs sille teet. Johan se olis pitänyt arvata kun bändi venäjän kautta tulee ja Keef kovasti vodkasta diggaa. Tuota mä funtsin jo ennen keikkaa että varmaan on tuliaisia messissä.

Kyllä minua siitä huolimattaa ketuttaa maksaa keikkalipustani sata euroa, mikäli toinen kitaristi ja oma henkilökohtainen idoli on siinä kunnossa, ettei hommasta tahdo ottaa oikein tolkkua. Ihan sama juttu on muidenkin bändien keikkojen kohdalla - kyllä sitä toivoisi, että esiintyjät pitäisit sen verran homman hanskassa , että homma klaarattaisiin kotiin humalasta huolimatta.

Ja hassulta vaan tuntuu, että erikseen pitää ryhtyä marmattamaan yhdestä ruotsalaisesta kritiikistä. Onko se nyt kovin punk? Ja lisäksi luulisi, että Stoneskin olisi jo tuollaisten yläpuolella.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Joees
02.09.2007 02:57:30
Kyllä minua siitä huolimattaa ketuttaa maksaa keikkalipustani sata euroa, mikäli toinen kitaristi ja oma henkilökohtainen idoli on siinä kunnossa, ettei hommasta tahdo ottaa oikein tolkkua. Ihan sama juttu on muidenkin bändien keikkojen kohdalla - kyllä sitä toivoisi, että esiintyjät pitäisit sen verran homman hanskassa , että homma klaarattaisiin kotiin humalasta huolimatta.

Ja hassulta vaan tuntuu, että erikseen pitää ryhtyä marmattamaan yhdestä ruotsalaisesta kritiikistä. Onko se nyt kovin punk? Ja lisäksi luulisi, että Stoneskin olisi jo tuollaisten yläpuolella.

Lähinnä ajoin takaa että sinne menevän pitäs tiedostaa moisen riskin olemassa olon. Ikäväähän se on, en käy muuta väittämäänkään.

Mulle tuli tuosta kritiikistä mieleen. En tiedä kuinka herra Richards on sen mieltänyt. Mutta mä sain sellasen kuvan jotta koko show sai sen pari tähteä viidestä vain Keefin toilailujen takia. Vaikka show olikin/olisikin ollut hyvä. Eihän se suomessakaan paska show tainut olla? Taisi olla muut aika kovassa vedossa, tai sellasen kuvan oon saanut. Ja sama taisi svenskassakin olla. Ja siksi Keef olisi vetänyt palkoja nenään. Vähän jäi tuosta Keefin viestistä sellanen fiilis jotta se itse tietää kyllä ehkä toilanneensa, mutta show futasi silti. Ja sitä arvostelija ei ollut hiffannut vaan keskittyi vaan tuohon Keefin toilaamiseen. Eli show jäi vähän niinkun varjoon.

Ota sitten mun selityksestä selkoa. :-) Nojuu. Mitäpä tästä vääntämään.
Hello punks!
slowdive
02.09.2007 09:27:18
Mun mielestä Keithin soitossa ja kunnossa ei nyt mitään radikaalia muutosta ole ollut, ja ainakin Helsingin keikasta nautin ihan täysillä parista hassusta horjahduksesta ja mikäs-riffi-tämä-nyt-onkaan hetkestä huolimatta.

Mutta tuli vaan mieleen kun uudessa Mojo -lehdessä Keith päihteiden käytöstään korostaa tuota omien rajojensa tietämistä niin painokkaasti, eli käytännössä sanoo olevansa niin pro siinä hommassa, ettei homma mene överiksi. Kuitenkin näitä juttuja lipsahduksista on viime aikoina tullut enemmän, ja jossain keskustelupalstalla spekuloitiinkin tuolla palmusta putoamisella, aivoleikkauksella ja lääkkeillä mitä mies edelleen sen takia vetää, että mikä vaikutus niillä sitten onkaan. Voihan se Keith olla itsekin sokeampi sellaiselle jos esim. siedettävän viinan määrä ennen showta on ollut vakio. Tai jotain.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Tsugu Way
02.09.2007 09:44:57
Mun mielestä Keithin soitossa ja kunnossa ei nyt mitään radikaalia muutosta ole ollut, ja ainakin Helsingin keikasta nautin ihan täysillä parista hassusta horjahduksesta ja mikäs-riffi-tämä-nyt-onkaan hetkestä huolimatta.

Tätä on nyt tässä ketjussa jo spekuloitu jo monelta kantilta, mutta laitanpa minäkin pitkän linjan hardcore-fanina mielipiteeni. Samoilla linjoilla Slowdiwen kanssa olen - jotenkin tuntuu, että se Keefimäinen "soittelenpa silloin kun jaksan"-fiilis on vaan jalostunut aivan huippuunsa. Jos sitä mitataan jollain teknisellä taituruudella, niin eihän sitä voi siinä tapauksessa toki millään muotoa ylistää. Keef on ehkä sen janan toisessa päässä missä toisessa on vaikkapa Aleksi Laiho ja Yngwie.. Niin, anyway itseänikään ei hatttaa pieni epätarkkuus. Tekeepä se ihmisrusinasta entistä sympaattisemman hahmon. Oma diggailuni kasvaa entisestään.

jossain keskustelupalstalla spekuloitiinkin tuolla palmusta putoamisella, aivoleikkauksella ja lääkkeillä mitä mies edelleen sen takia vetää, että mikä vaikutus niillä sitten onkaan.

Vaimoni kuntouttaa sairaalassa kuntoutusosastolla mm. aivovammapotilaita. Hän on joutunut väkisellä seuraamaan Stonesien ja Keefin edesottamuksia, koska kuuntelutan bändiä ja esitelmöin siitä hänelle päivittäin. Seurattuaan palmustaputoamisepisodia ja sen jälkeisiä videoklipsejä sekä arvosteluja nykykunnosta on hän ammattilaisena täysin varma siitä, että Keithillä on nykyisellään jonkin asteinen aivovamma..
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Marlowe
02.09.2007 10:37:56
Keefimäinen "soittelenpa silloin kun jaksan"-fiilis on vaan jalostunut aivan huippuunsa. Jos sitä mitataan jollain teknisellä taituruudella, niin eihän sitä voi siinä tapauksessa toki millään muotoa ylistää. Keef on ehkä sen janan toisessa päässä missä toisessa on vaikkapa Aleksi Laiho ja Yngwie..

Peräänkuuluttaisin ns. "hallittua kaaosta" tässä suhteessa, en mitään überteknistä superkitarointia.
Flash
03.09.2007 09:24:12

Kuitenkin näitä juttuja lipsahduksista on viime aikoina tullut enemmän, ja jossain keskustelupalstalla spekuloitiinkin tuolla palmusta putoamisella, aivoleikkauksella ja lääkkeillä mitä mies edelleen sen takia vetää, että mikä vaikutus niillä sitten onkaan. Voihan se Keith olla itsekin sokeampi sellaiselle jos esim. siedettävän viinan määrä ennen showta on ollut vakio. Tai jotain.

Jep. Kokkelin vetämisen oli ainakin joutunut lopullisesti jättämään noiden lääkkeiden takia. Voi tosiaan olla, että leikkauksella ja lääkkeillä on paljonkin tekemistä viimeaikaisen meiningin kanssa.
Live Music Is Better!
HaloOfFlies
05.11.2007 17:21:46 (muokattu 05.11.2007 17:22:50)

Nostetaanpa. Uutta kiertuetta taitaa olla ensi vuonna tulossa, sellaista ainakin lupailevat. Aasian-keikkoja ilmeisesti luvassa ainakin.

http://www.gigwise.com/news/38331/r … nes-set-to-announce-new-tour-dates?
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)