rybk 31.03.2010 10:03:23 | |
---|
Tällä hetkellä menoillaan Radio Helsingissä aika lennokas Makkosen ja Yaffasen haastattelu muuten. "So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari |
Supreme74 31.03.2010 12:22:43 (muokattu 31.03.2010 12:23:31) | |
---|
sirdickyj: toistan ennenkin toistetun lausen; coverbändejä väheksyvät ihmiset, jotka eivät covereita osaa soittaa. Niin ainahan sinä jankutat rasittavuuteen asti... Coverbändeissä soittaa ihmiset, jotka ei osaa biisejä kirjoittaa. |
J.Hollström 31.03.2010 12:39:49 | |
---|
Supreme74: Niin ainahan sinä jankutat rasittavuuteen asti... Coverbändeissä soittaa ihmiset, jotka ei osaa biisejä kirjoittaa. Tai sitten sellaiset, joiden mielestä kaikkea paskaa ei tartte esittääkään, vaikka olisi kuinka itse kirjoitettua materiaalia. Joillakin on rima sen verran korkealla, että mielummin soittaa jo ennalta hyviksi todettuja biisejä kuin jotain onnetonta omaa materiaalia. Ja mitä tulee näihin silkkimunaisiin soittajiin, niin ao. linkin a-sarjan sessiomuusikotkin lie tämän ketjun pää-äänenkannattajista sitä pahinta sorttia, noihan soittaa oikeita ääniä ja ihan vireessäkin. Ja tsekapaata dokumentin loppupuolelta mitä siellä sanotaan asenteesta. http://www.youtube.com/watch?v=SfxYjQ9ZuSU |
dieter 31.03.2010 13:11:49 | |
---|
Noni, eiköhän ala riittää. Hollströmin linkillä nyt ei enää ollut yhtään mitään tekemistä edes koko palstan kanssa, sen verran funkahtavaa menoa oli. |
ukko idänmies 31.03.2010 14:46:51 (muokattu 31.03.2010 14:47:13) | |
---|
Itse kun olen vajavainen soittajana, niin näen asian niin, että kun joku osaa soittaa, tuntee instrumenttinsa ja tarpeellisen määrän teoriaa, niin voi soittaa mitä huvittaa (cover-heviä, punkia, progea, jazzia jne.). Muuten joutuu tyytymään siihen mihin taidot riittää. Hanoista enkä kraanoista niin välitä, mutta Monroen Not Fakin It on mielestäni kyllä kohtalaisen hyvä levy. |
sirdickyj 31.03.2010 16:44:03 | |
---|
PsychedelicWarlord: En mielestäni.Olen edelleen sitä mieltä ,että omien biisien kanssa on duunia enemmän ,että jos sitä pitää väheksymisenä niin sille en voi mitään.Tällä en tarkoita dissata ketään sen kummemin kun noita kavereitakin on jotka soittaa covereita :-) Olen itsekin coversettiä soitellut ,mutta pidemmän päälle se ei jaksa minua motivoida.Jotakuta motivoi ja ei siinä mitään - ei se multa ole pois. No mistä syystä sun sitten piti kommentoida tohon? Mähän sanoin, että mä olen sitä mieltä, että coivereita väheksyvät yleensä ne, jotka eivät niitä osaa soittaa. Miten tähän liittyi sun covereiden soittaminen? Sä siis osaat soittaa niitä, etkä väheksy. Tiukempaa linjaa |
oulukyllosa 31.03.2010 17:26:49 | |
---|
Sellastakin on ollut maailmassa olemassa, että bändi on soittanut jeesuskovia covereita ihan levylle asti ja heti pian tehty kymmeniä saatanallisen kovia omia biisejä. Ainakin CCR oli tällainen. Että ei kai se oo mitenkään Joko Tai. Tosi kovilta jätkiltä onnistuu molemmat. Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
sirdickyj 31.03.2010 18:08:20 | |
---|
oulukyllosa: Sellastakin on ollut maailmassa olemassa, että bändi on soittanut jeesuskovia covereita ihan levylle asti ja heti pian tehty kymmeniä saatanallisen kovia omia biisejä. Ainakin CCR oli tällainen. Että ei kai se oo mitenkään Joko Tai. Tosi kovilta jätkiltä onnistuu molemmat. Van Halen, Skynyrd, onhan noita., Tiukempaa linjaa |
Desmond Jones 31.03.2010 19:33:04 | |
---|
Semmosiin on vaikeempi samaistua, jotka osaa soittaa. Ja siitä johtuen myös Jerry Cotton on suositumpaa luettavaa kuin Kjell Westö, se on helppotajuisempaa ja sankarit on yksiulotteisempia. Kuten myös Johnny Thundersi epävireiseen kitarointiin on helpompi ihastua kuin vaikkapa Dan Bairdin tai Stvev Stevensin; on helpompi ajatella "mäkin voisin olla toi", kuin että toinen masentaa tasollaan, johon vaadittaisiin kymmenien vuosien duuni, eikä sittenkään onnistuis. Näkisin ton just toistepäin. Kukaan ei ole onnistunut olemaan Thunders, koska sitä ei voi vaan harjotella tosin, kuin Stevens tiluttamista. Ite voin kuunnella kumpaa vaan. Toinen vaan sopii enemmän lätkämatsiin taustamusaks ja toinen livenä soitettuna baariin. Maybe I'll become a playboy, hang around in gay bars
And move to the west side of town |
Tande 31.03.2010 21:17:14 | |
---|
Makkonen ja Yaffanen nyt Maria!:ssa Nelosella. Anteeksi. |
Jokapaikanapina 31.03.2010 22:07:39 | |
---|
Makkone vierailee ens kuussa Tampereen Teivon raviradalla :----------D |
Flash 31.03.2010 22:39:13 | |
---|
sirdickyj: Van Halen, Skynyrd, onhan noita., The Beatles, The Rolling Stones... Live Music Is Better! |
dazed 31.03.2010 22:39:28 | |
---|
Hei tytöt, tätä oli kiva lukee!1! I`m not a great player, but I can make it howl. |
Superkingi 01.04.2010 00:33:12 | |
---|
sirdickyj: Van Halen, Skynyrd, onhan noita., :--------D Je Je jejeijei |
Pieni rumpalipoika 01.04.2010 00:38:49 | |
---|
oulukyllosa: Sellastakin on ollut maailmassa olemassa, että bändi on soittanut jeesuskovia covereita ihan levylle asti ja heti pian tehty kymmeniä saatanallisen kovia omia biisejä. Ainakin CCR oli tällainen. Että ei kai se oo mitenkään Joko Tai. Tosi kovilta jätkiltä onnistuu molemmat. Mikähän orkesteri muuten on edes sellainen tässä maailmassa joka ei olisi uraansa yhdessä tai erikseen aloittanut covereita soittamalla? Cantores Minores ei nyt ainakaan, mutta varmaan joku muukin bändi löytyy. Tuli muuten mieleen, että miksi tyypillisesti muiden säveltämää musiikkia esittäviä (oli ne sitten Tiktakkeja tai HC/CD:tä) pidetään säälittävinä muiden matkijoina, mutta muille biisejä tekeviä suurina taiteilijoina? Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w |
Musta Arkipyhä 01.04.2010 08:02:22 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Tuli muuten mieleen, että miksi tyypillisesti muiden säveltämää musiikkia esittäviä (oli ne sitten Tiktakkeja tai HC/CD:tä) pidetään säälittävinä muiden matkijoina, mutta muille biisejä tekeviä suurina taiteilijoina? Ei se ehkä ihan noin mustavalkoisesti mene ,mutta ei niitä muiden biisien esittäjiä olisi olemassakaan ilman niitä biisintekijöitä. Näin se vaan on. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
sirdickyj 01.04.2010 08:55:55 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Mikähän orkesteri muuten on edes sellainen tässä maailmassa joka ei olisi uraansa yhdessä tai erikseen aloittanut covereita soittamalla? Cantores Minores ei nyt ainakaan, mutta varmaan joku muukin bändi löytyy. Tuli muuten mieleen, että miksi tyypillisesti muiden säveltämää musiikkia esittäviä (oli ne sitten Tiktakkeja tai HC/CD:tä) pidetään säälittävinä muiden matkijoina, mutta muille biisejä tekeviä suurina taiteilijoina? U" ja Chilipeppers. Ainakin. Eivät osanneet. Tiukempaa linjaa |
StJerky 01.04.2010 09:05:45 | |
---|
sirdickyj: U" ja Chilipeppers. Ainakin. Eivät osanneet. Minäkin olen aloittanut CCR:ää, Beatlesia, Juicea, Eppuja, Shadowsia ja Popedaa coveroimalla. Nykyään häivyn bändistä heti jos joku aloittaa Paranoidin. Bändi on minulle itseni toteuttamisen väline. Coverbändiä vertaan taiteilijaan joka maalaa kopioita Mona Lisasta. |
Musta Arkipyhä 01.04.2010 10:47:31 (muokattu 01.04.2010 10:48:17) | |
---|
sirdickyj: U" ja Chilipeppers. Ainakin. Eivät osanneet. Eikös Chilipeppersin Mother's Milk levyn Higher Ground ole Stevie Wonder cover (alkuperäinen taitaa olla Innervisions-levyllä)? Ja ovatko ko. bändit sitten soittaneet covereita ennen levytysuransa alkua? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 01.04.2010 10:50:23 | |
---|
StJerky: Coverbändiä vertaan taiteilijaan joka maalaa kopioita Mona Lisasta. Mulle sanasta coverbändi tulee mieleen lähinnä niitä "tuttuja biisejä" veivaava poppoo jossain hiihtokeskuksessa.Yleisö on niin jurrissa ,että aivan sama miten ne vedetään. Ja koko hoito on pelkkää taustamuzakkia ryyppäämiselle.No - tuskin se noin raadollista sentään on :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |