Kärpäsruoska 29.12.2010 19:12:54 | |
---|
Terry Pantheras: En osaa mainita yhtään nykyistä rockbändiä jota kuuntelisi yhtä laaja kuulijakunta kuin Nirvanaa, tai joka olisi aiheuttanut samassa mittakaavassa olevan hysterian ja uuden aallon. Eli mikä se bändi sun mielestä on, joka on verrattavissa Nirvanaan? Tuo kysymys nyt ei ollut mitenkään vastaväitteenä esitetty vaan jotta joku keskustelisi puolestani. Ja siitä olen kyllä yhtä mieltä, että maailma on jo pitkään kaivannut tuoretta ja hävyttömän suosittua rockbändiä, mikäli sitä meinaat. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
aivokuolio 29.12.2010 19:15:42 | |
---|
Kärpäsruoska: Tuo kysymys nyt ei ollut mitenkään vastaväitteenä esitetty vaan jotta joku keskustelisi puolestani. Ja siitä olen kyllä yhtä mieltä, että maailma on jo pitkään kaivannut tuoretta ja hävyttömän suosittua rockbändiä, mikäli sitä meinaat. Eikö se Nirvana just kaatunu tuohon suosioonsa? |
Terry Pantheras 29.12.2010 19:59:49 | |
---|
Kärpäsruoska: Tuo kysymys nyt ei ollut mitenkään vastaväitteenä esitetty vaan jotta joku keskustelisi puolestani. Ja siitä olen kyllä yhtä mieltä, että maailma on jo pitkään kaivannut tuoretta ja hävyttömän suosittua rockbändiä, mikäli sitä meinaat. En minä ihan sitä meinannu, vaan ettei Nirvanaan verrattavaa bändiä (tai yleensäkään grunge-aaltoon verrattavaan liikehdintään) mun mielestä nykyisin ole... Mut miehän oon jo niin vanha, että vaikka jotain tapahtuiskin, niin en sitä tajunne... :) |
Kärpäsruoska 29.12.2010 21:08:48 | |
---|
Terry Pantheras: En minä ihan sitä meinannu, vaan ettei Nirvanaan verrattavaa bändiä (tai yleensäkään grunge-aaltoon verrattavaan liikehdintään) mun mielestä nykyisin ole... Siis Nirvanaan verrattavaa noin suosion/kuuntelijakunnan laajuuden/minkävaansemmoisen puolesta, nimittäin. Jos puhut jostain muustakin aspektista, niin se jäi sanomatta ääneen tai jollekin aiemmalle sivulle jota en valitettavasti lukenut. aivokuolio: Eikö se Nirvana just kaatunu tuohon suosioonsa? Niinhän se taisi kaatua. Cobainin persoona ei oikein ollut omiaan mihinkään megatähden pestiin. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
jannu 29.12.2010 21:43:31 (muokattu 29.12.2010 21:45:02) | |
---|
Mä en usko siihen, että Nirvana tai Cobain kompastui suosioon. Nirvana olis voinut ihan hienosti jatkaa In Uteron aloittamaa kaupallista alamäkeään kohti marginaalia ja jatkaa sieltä käsin musiikintekoa. Bändistä ei ehkä olis tullut koskaan überlegandaarista, vaan samanlainen työhevonen kuin vaikka Pearl Jamista. Tai sit olisivat hajonneet ja jäsenet lähteneet omiin suuntiinsa. Cobainin ratkaisun todellisia syitä saadaan tuskin koskaan tietää, mutta todistajalausuntojen mukainen pollekoukku-pakkovierotus-aviokriisi-masennus-yhdistelmä ei välttämättä tarvitse lisäkseen enää mitään ura-ahdistusta aiheuttamaan lopullisia ratkaisuja. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
TundraScobar 30.12.2010 09:57:15 | |
---|
Mä olen saanut sellaisen käsityksen, että Cobainia ahdisti aika lailla se, että se skene, josta hän oli lähtöisin vieroksui nyt Nirvanaa ja häntä itseään. Katkeran oloisesti hän ainakin päiväkirjojensa loppupuolella puhuu Calvin Johnsonista ja muista "indiefasisteista", kuten hän muistaakseni ainakin Johnsonia nimittää. |
Exhausted 30.12.2010 10:10:42 | |
---|
Cobain olisi varmaan eniten halunnut olla omaehtoinen ja marginaalinen, mutta silti toimeentuleva muusikko Sonic Youthin ja R.E.M.:n tavoin, mutta tuskin se olisi Nirvanan megamenestyksen jälkeen ollut enää mahdollista. |
Käyttäjätunnus 30.12.2010 14:53:59 | |
---|
Jossain haastattelussahan Cobain sanoi, että haaveilisi soolourasta Johnny Cash tyyliin. Jos ruvetaan veikkailemaan niin oma veikkaukseni on, että Nirvana olisi hajonnut ja jotain tälläistä olisi tapahtunut. Tietty voi olla, että Cobain olisi Nirvanassa soittamisestakin ruvennut taas nauttimaan, jos olisi päässyt kuiville. Itteä jotenkin ihmetyttää, että vielä In Uteron jenkkikiertueella (loppuvuodesta 93) Cobainilla vaikutti haastattelujen perusteella olevan ihan hyvä meininki, mutta sitten Euroopan rundin kohdalla asiat alkoivat mennä alamäkeä ja lujaa(myös muilla bändin jäsenillä). Grohlin mukaanhan viimeisellä Nirvana keikalla Cobain lauloi äänensä pilalle tahallaan, että bändi pystyisi keskeyttämään kiertueen. Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher |
Terry Pantheras 30.12.2010 15:07:35 | |
---|
Käyttäjätunnus: Jossain haastattelussahan Cobain sanoi, että haaveilisi soolourasta Johnny Cash tyyliin. Jos ruvetaan veikkailemaan niin oma veikkaukseni on, että Nirvana olisi hajonnut ja jotain tälläistä olisi tapahtunut. Tietty voi olla, että Cobain olisi Nirvanassa soittamisestakin ruvennut taas nauttimaan, jos olisi päässyt kuiville. Itteä jotenkin ihmetyttää, että vielä In Uteron jenkkikiertueella (loppuvuodesta 93) Cobainilla vaikutti haastattelujen perusteella olevan ihan hyvä meininki, mutta sitten Euroopan rundin kohdalla asiat alkoivat mennä alamäkeä ja lujaa(myös muilla bändin jäsenillä). Grohlin mukaanhan viimeisellä Nirvana keikalla Cobain lauloi äänensä pilalle tahallaan, että bändi pystyisi keskeyttämään kiertueen. Tuohon viimeiseen kierueeseen tais vielä liittyä olennaisesti Courtney Loveen liittyvät sydänsurut/mustasukkaisuus...? Tais olla vielä itsemurhayrityskin seassa... |
Exhausted 30.12.2010 15:17:26 | |
---|
Terry Pantheras: Tuohon viimeiseen kierueeseen tais vielä liittyä olennaisesti Courtney Loveen liittyvät sydänsurut/mustasukkaisuus...? Tais olla vielä itsemurhayrityskin seassa... Rooman tapaus oli sitten sen jälkeen kun kiertue oli keskeytetty, ja vaimo oli jo tullut paikalle |
Atomic Cafe 30.12.2010 17:16:24 (muokattu 01.01.2011 16:00:59) | |
---|
Vaikka en yleensä artistien vaimoja hauku niin on kuitenkin todettava että siinä missä Yoko Ono on saanut paljon paskaa naamalle ihan aiheetta niin kyllä Nirvanan taru päättyi siihen kun kaksi narkkaria kohtasi toisensa. Kun molemmat sattuivat muutenkin olemaan sekopäitä niin se tarina ei voinut päättyä hyvin. Courtney Love ja Kurt Cobain olivat heroiinilla terästetty Matti ja Mervi. |
Juhani 01.01.2011 07:08:40 | |
---|
jannu: Mä en usko siihen, että Nirvana tai Cobain kompastui suosioon. Nirvana olis voinut ihan hienosti jatkaa In Uteron aloittamaa kaupallista alamäkeään kohti marginaalia ja jatkaa sieltä käsin musiikintekoa. Bändistä ei ehkä olis tullut koskaan überlegandaarista, vaan samanlainen työhevonen kuin vaikka Pearl Jamista. Tai sit olisivat hajonneet ja jäsenet lähteneet omiin suuntiinsa. Cobainin ratkaisun todellisia syitä saadaan tuskin koskaan tietää, mutta todistajalausuntojen mukainen pollekoukku-pakkovierotus-aviokriisi-masennus-yhdistelmä ei välttämättä tarvitse lisäkseen enää mitään ura-ahdistusta aiheuttamaan lopullisia ratkaisuja. Miksi sinulla on niin suuri angsti aihetta kohtaan? Etkö voi vain hyväksyä, että Nirvana on merkittävämpi kuin esim Smashing Pumpkins? Niin.. Se Grunge-Wannabe-Pellebändi. Just Kidding. :) Ei kai tämä nyt niin vakavaa ole. Hienoa ja tiukkaa musaa musta tekivät ja kuten Pumpkinsissakin. Niin rumpali todella suuressa roolissa. |
jannu 01.01.2011 09:08:29 | |
---|
Juhani: Niin rumpali todella suuressa roolissa. Josta päästäänkin siihen, että Dale Crover on paras Nirvanan rumpaleista. :P "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
kylereese 01.01.2011 14:39:22 | |
---|
Juhani: Niin rumpali todella suuressa roolissa. ei grohlin roolia nyt järin suurena voi pitää tai ehkä tarkoitit chad channingia :D |
Pedroz 01.01.2011 15:54:43 | |
---|
Channing oli kyllä todella suuressa roolissa bändin jarruttajana, hirveän laahaavaa ja tökkivää työskentelyä kauttaaltaan. Grohl nosti porukan ihan uudelle tasolle. Dan Petersin rumpaloima School With the Lights Out -dvd:llä on myös ihan törkeän hyvä. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Ssyba 01.01.2011 16:28:08 | |
---|
Pedroz: Channing oli kyllä todella suuressa roolissa bändin jarruttajana, hirveän laahaavaa ja tökkivää työskentelyä kauttaaltaan. Grohl nosti porukan ihan uudelle tasolle. Dan Petersin rumpaloima School With the Lights Out -dvd:llä on myös ihan törkeän hyvä. No tosta asiasta tietenkin voi olla montaa mieltä. Mistään rumpusoiton tekniikasta en tiedä basistina mitään, mutta diggaan kyllä ihan oikeasti nirvanan albumeista eniten Bleachista. Todella ainutlaatuiset soundit. Ahdistavia äänimaisemia ja loistavia biisejä. Musta just channingin tapa soittaa tolla levyllä sopi täydellisesti Nirvanan silloiseen musaan. Siinä tietysti olet oikeassa että Grohl muutti aika paljon suunnan. Paljon hyviä biisejä myöhemmilläkin lätyillä on mutta kyllä mun Nirvanani käsittää lähinnä noi Channingin aikaiset nauhotukset. Jos takataskujen välinen tila on yli metri, jotain on mennyt pahasti vikaan. |
professori 01.01.2011 16:36:07 (muokattu 01.01.2011 16:37:00) | |
---|
Channing teki huippuja rumpukuvioita, kuten esim. In Bloomissa, ja Bleachin rumpaloinnista tykkään minäkin kovasti. Silti mun mielestä Bleachin jälkeen bändille sopi Grohl kuin nyrkki peppuun. Mies löi niin vitun kovaa kuin vaan pystyi ja sehän toimii se. Jos vertaa vaikka tuon edellä mainitun In Bloomin versioita Channingin ja Grohlin kohdalla niin Grohlin soittamana se ei kuulosta niin laiskalta. "Paljon pilasit, kaiken munasit, nyt pillusi on kylmennyt" - Pekka Siitoin (muistokirjoitus vaimonsa kuolinilmoitukseen Turun Sanomissa) |
Exhausted 01.01.2011 17:03:18 | |
---|
professori: Channing teki huippuja rumpukuvioita, kuten esim. In Bloomissa Tosin voidaan spekuloida, olisiko nämä olleet Cobainin ideoimia. Ilmeisesti usein Cobain joutui itse käymään setin takana näyttämässä miten jotkin jutut pitäisi soittaa, mikä turhautti kovasti. |
jannu 01.01.2011 17:51:20 (muokattu 01.01.2011 17:52:29) | |
---|
Aika huvittavaa ettei Dale Croverista puhu kukaan, vaikka mies soittaa Nirvanan kovimmilla vedoilla. Yksi sludge metallin pioneereista. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Exhausted 01.01.2011 18:23:34 | |
---|
Mun mielestä Dale Crover ei päässyt oikein oikeuksiinsa parissa hätäisessä Nirvana-sessiossa. Melvinsin biiseissä äijän kannuttelu on ihan timanttia. |