kaljataiteilija 14.02.2010 14:48:45 | |
---|
Suorastaan säälin niitä, joiden mielestä soittotaito on sama, kuin monta nuottia pystyy soittamaan virheettömästi minuutissa jne.. Ja sen kyllä kuulee. Steriiliä tylsää tilutusta ja ilman tärkeintä elementtiä --> ASENNE Toiseksi, ihmisillä tuppaa olemaan käsitys missä musiikkityylissä on eniten soittotaitoa ja missä ei. Esim. pelkästään nopea hevitilutus juuri tuntuu monen mielestä olevan ainoa "taitavuuden" mittari. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
Musta Arkipyhä 14.02.2010 15:10:33 | |
---|
Ehkä tuo otsikon kirjoitus pitäisi käsittää "kitaristit jotka eivät ole profiloituneet soolosoittajina" :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
kaljataiteilija 14.02.2010 15:14:10 | |
---|
Ehkä tuo otsikon kirjoitus pitäisi käsittää "kitaristit jotka eivät ole profiloituneet soolosoittajina" :-) Varmaan niin :-) had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
padaa@dadaa! 14.02.2010 15:31:37 | |
---|
kaljataiteilija: Toiseksi, ihmisillä tuppaa olemaan käsitys missä musiikkityylissä on eniten soittotaitoa ja missä ei. Esim. pelkästään nopea hevitilutus juuri tuntuu monen mielestä olevan ainoa "taitavuuden" mittari. Kyllä ne käsitykset on osittain käytännön kautta syntyneet. Esim. modernia jazzia on aikalailla mahdoton soittaa oikein ilman soittotaitoa. |
molder 14.02.2010 15:37:34 (muokattu 14.02.2010 15:43:04) | |
---|
PsychedelicWarlord: Ehkä tuo otsikon kirjoitus pitäisi käsittää "kitaristit jotka eivät ole profiloituneet soolosoittajina" :-) Tai "kitaristit jotka eivät ole profiloituneita soolonsoittajina ja eivät ole tarkkoja komppaajia tai rytmikitaristejakaan " Sellainen kitarasankari olis sitten tosiaan se Neil Young. "The SOUND of VOLUME" |
Funkånaut 14.02.2010 15:41:07 | |
---|
molder: Tai "kitaristit jotka eivät ole profiloituneita soolonsoittajina ja eivät ole tarkkoja komppaajia tai rytmikitaristejakaan " Tai kitaristit, jotka ovat ansainneet kitarasankarin statuksen olematta profiloitunut soolonsoittaja taikka tarkka komppaaja tai rytmikitaristi. Do fries go with that shake? |
molder 14.02.2010 15:52:36 | |
---|
Chameleon-88: Tai kitaristit, jotka ovat ansainneet kitarasankarin statuksen olematta profiloitunut soolonsoittaja taikka tarkka komppaaja tai rytmikitaristi. Tuo oli hyvin muotoiltu, Ei ole kitarasankari, mutta pistetään kumminkin : Syd Barrett. "The SOUND of VOLUME" |
Tande 14.02.2010 15:57:59 (muokattu 14.02.2010 15:58:15) | |
---|
En ole lukenut koko ketjua, mutta joku Herman Li, tai Spirit of the New Age-fani on varmasi maininnut Angus Youngin, Slashin, Joel O'Keeffen, Ritchie Blackmoren ja Billy Gibbonsin.. >:( In Rock. |
velipesonen 14.02.2010 17:10:17 | |
---|
Tande: En ole lukenut koko ketjua, mutta joku Herman Li, tai Spirit of the New Age-fani on varmasi maininnut Angus Youngin, Slashin, Joel O'Keeffen, Ritchie Blackmoren ja Billy Gibbonsin.. >:( Onhan täällä mainittu moneen kertaan jo Jimi Hendrix ja David Gilmourkin. |
padaa@dadaa! 14.02.2010 17:27:48 (muokattu 14.02.2010 17:28:38) | |
---|
molder: Tuo oli hyvin muotoiltu, Ei ole kitarasankari, mutta pistetään kumminkin : Syd Barrett. Olihan Syd Barrett vielä 66-67 luokiteltavissa kitarasankariksi (Pink Floyd -kirjan mukaan myös billuam riitti) mutta ei todellakaan mikään virtuoosi. Esim. Astronomy Domaine ja Interstellar Overdrive koostuvat melko naivistisesta sonic-kitaroinnista. Toisaalta ei tule nyt mieleen ketään joka olisi onnistuneesti kopioinut Barrettin ajan Floydia yksi-yhteen. |
Andy Six 14.02.2010 17:44:35 (muokattu 14.02.2010 17:45:13) | |
---|
No joo..Tuo otsikko on aika huono näin jälkikäteen ajatellen...Mutta pelkkä Kitarasankarit olis saanut aikaan vain kliseisen listauksen suurista kitara-nimistä ja Ei nyt niin mainittavan taitavat kitaristit raivoisaa todistelua oman suosikin taidoista....Kuten jo sanoin,tarkoitin just jotain Johnny Thundersin tapaisia soittajia,jotka ei taidolla loista mutta asenteellaan ovat ainakin mulle kitarasankareita.... "Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter |
Jokapaikanapina 14.02.2010 18:17:17 (muokattu 14.02.2010 18:17:37) | |
---|
Barratista vielä sen verran, että soololevyt on yhtä sekamelskaa (hyvässä mielessä). Ei sellasia tahtilajeja pitäs olla edes olemassa |
Andy Six 14.02.2010 18:21:20 | |
---|
Jokapaikanapina: Barratista vielä sen verran, että soololevyt on yhtä sekamelskaa (hyvässä mielessä). Ei sellasia tahtilajeja pitäs olla edes olemassa Samaa mieltä.....Eka kertaa kuunnellessani Barrett-levyä ajattelin,että Syd oli hullumpi kuin olen kuullut...Sitten syvennyin levyyn ja totesin sen olevan"Hullua neroutta",kamaa,jota ei mikään mattimeikäläinen saisi aikaan... "Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter |
sirdickyj 14.02.2010 21:33:48 | |
---|
CeeCeeÄr: No joo..Tuo otsikko on aika huono näin jälkikäteen ajatellen...Mutta pelkkä Kitarasankarit olis saanut aikaan vain kliseisen listauksen suurista kitara-nimistä ja Ei nyt niin mainittavan taitavat kitaristit raivoisaa todistelua oman suosikin taidoista....Kuten jo sanoin,tarkoitin just jotain Johnny Thundersin tapaisia soittajia,jotka ei taidolla loista mutta asenteellaan ovat ainakin mulle kitarasankareita.... nomut jos vaikkapa Tony Iommi on mulle just sellanen, niin sit tulee leegio sällejä, jotka sanoo että "no se just nimenomaan on tekninen soittaja" ja sitä ja tätä. Kun ei ole, se on suuren jutun tekijä ja luoja, ei kovinkaan hääppöinen kitaristi. Niinku KI-TA-RIS-TI. Tiukempaa linjaa |
Andy Six 14.02.2010 21:36:18 | |
---|
sirdickyj: nomut jos vaikkapa Tony Iommi on mulle just sellanen, niin sit tulee leegio sällejä, jotka sanoo että "no se just nimenomaan on tekninen soittaja" ja sitä ja tätä. Kun ei ole, se on suuren jutun tekijä ja luoja, ei kovinkaan hääppöinen kitaristi. Niinku KI-TA-RIS-TI. Olen luonut mielipidehirviön...Sori..... "Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter |
Tande 14.02.2010 21:39:55 | |
---|
sirdickyj: nomut jos vaikkapa Tony Iommi on mulle just sellanen, niin sit tulee leegio sällejä, jotka sanoo että "no se just nimenomaan on tekninen soittaja" ja sitä ja tätä. Kun ei ole, se on suuren jutun tekijä ja luoja, ei kovinkaan hääppöinen kitaristi. Niinku KI-TA-RIS-TI. Minulle Iommi edustaa aina uskomattoman hienoa virtuoosimaista sooloilua ja taitavaa rytmikästä komppaamista. Tämän lisäksi hän on maailman parhaita biisinikkareita. -Uskomaton muusikko. Maailmassa on järkyttävä määrä kitaristeja, jotka osaavat soittaa miljoona nuottia sekunnissa ja käyttävät kaikkia "sweeppauksia" ja muita hienoja tekniikoita. Nämä eivät kiinnosta minua paskan vertaa! He eivät luo hienoja sukupolvia yhdistäviä melodioita eikä ylipäänsä hienoja biisejä. Heitä en myöskään miellä Rocktähdiksi. Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. ROCK N' ROLL! In Rock. |
Andy Six 24.02.2010 19:44:03 (muokattu 24.02.2010 22:21:13) | |
---|
Tande: Minulle Iommi edustaa aina uskomattoman hienoa virtuoosimaista sooloilua ja taitavaa rytmikästä komppaamista. Tämän lisäksi hän on maailman parhaita biisinikkareita. -Uskomaton muusikko. Maailmassa on järkyttävä määrä kitaristeja, jotka osaavat soittaa miljoona nuottia sekunnissa ja käyttävät kaikkia "sweeppauksia" ja muita hienoja tekniikoita. Nämä eivät kiinnosta minua paskan vertaa! He eivät luo hienoja sukupolvia yhdistäviä melodioita eikä ylipäänsä hienoja biisejä. Heitä en myöskään miellä Rocktähdiksi. Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. ROCK N' ROLL! On meitä vielä jäljellä...Siis tään perinteisen "jytä"kitaran ystäviä... "Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter |
PlaneettaKaravaanari 24.02.2010 20:39:17 | |
---|
Tande: Minulle Iommi edustaa aina uskomattoman hienoa virtuoosimaista sooloilua ja taitavaa rytmikästä komppaamista. Tämän lisäksi hän on maailman parhaita biisinikkareita. -Uskomaton muusikko. Maailmassa on järkyttävä määrä kitaristeja, jotka osaavat soittaa miljoona nuottia sekunnissa ja käyttävät kaikkia "sweeppauksia" ja muita hienoja tekniikoita. Nämä eivät kiinnosta minua paskan vertaa! He eivät luo hienoja sukupolvia yhdistäviä melodioita eikä ylipäänsä hienoja biisejä. Heitä en myöskään miellä Rocktähdiksi. Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. ROCK N' ROLL! Olin tulossa tänne kirjoittamaan jotain tän tyylistä, mutta sanoit sen niin hyvin, että tuntuu turhalta selittää samaa itse. Ei se siitä tekniikasta ole kiinni vaan siitä fiiliksestä! |
Musta Arkipyhä 24.02.2010 21:36:40 | |
---|
sirdickyj: nomut jos vaikkapa Tony Iommi on mulle just sellanen, niin sit tulee leegio sällejä, jotka sanoo että "no se just nimenomaan on tekninen soittaja" ja sitä ja tätä. Kun ei ole, se on suuren jutun tekijä ja luoja, ei kovinkaan hääppöinen kitaristi. Niinku KI-TA-RIS-TI. Eiköhän tämä ole jo käyty läpi? Toiset näkee tämän tekniikka kysmyksen "hieman" laajemmassa valossa. Sun juttus on hiukan sama kun sanoisi 30-luvun auton kovalla työllä hienoksi korjanneelle mobilistille: "eihä tässä oo navigaattoria eikä ilmastointia"..mutta joo.. Jos asia ei mene sulle jakeluun niin se ei mene. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 24.02.2010 21:40:10 | |
---|
Tande: Harmi vaan, että perinteisemmän blues-pohjaisen Rock- ja Heavy-kitaroinnin ystävät ovat hiljalleen kuolemassa sukupuuttoon. Ehkä noinkin ,mutta olennaista olisi tajuta myös ,että eri tyylit vaativat erilaista tekniikkaa. Vaikka tulihan näitä "tiluttajia" 80-luvulla Yngwien peesissä paljonkin: Vinnie Moore,Tony MacAlpine,Greg Howe,Paul Gilbert jne.Hienoja soittajia sinänsä ,mutta.. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |