Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5149 150 151 152 153199 200 201 202 203
velipesonen
26.08.2013 12:46:45

Kyllä minulle on nyt selvää että The Beatles oli PUNKBÄNDI.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
sahkuifk
26.08.2013 22:35:30
Kävelin sumussa koulun ohitse.
texjazz
29.08.2013 07:37:05

Kaikki on jo tehty.
HaloOfFlies
29.08.2013 15:28:39 (muokattu 29.08.2013 15:32:21)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pE_1V0phMW8

Kyllä Macca osaa edelleen tehdä Beatles-musiikkia. Mukavan Revolver- ja Sgt. Pepper-henkinen biisi. Nosti kyllä odotuksia herran tulevaa levyä kohtaan.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
velipesonen
29.08.2013 15:47:31

Nyt kyllä Maccan pitäisi jo antaa levylläkin jonkun muun hoitaa laulupuoli. Roger Daltrey olisi hyvä valinta.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Jokapaikanapina
29.08.2013 16:25:20 (muokattu 29.08.2013 16:26:21)
Vähän renkutus ja toi cembalo oli kyllä tosi ärsyttävän kuulonen, mutta siltikin positiivinen yllätys. EDIT: Ja hyvin se laulaa, vaikka lauluraitoihin lienee myös kajottu jonkun verran. Vaan mikäs siinä, kunhan toimii.
StJerky
29.08.2013 16:35:11
velipesonen: Nyt kyllä Maccan pitäisi jo antaa levylläkin jonkun muun hoitaa laulupuoli. Roger Daltrey olisi hyvä valinta.

Tulipa hassu ajatus, että millainenhan bändi tulisi Beatlesin ja Whon hengissäolevat jäsenet yhdistämällä?
Genalex
29.08.2013 17:21:28
danny: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pE_1V0phMW8

Kyllä Macca osaa edelleen tehdä Beatles-musiikkia. Mukavan Revolver- ja Sgt. Pepper-henkinen biisi. Nosti kyllä odotuksia herran tulevaa levyä kohtaan.

Tämäkö oli nyt sitten hyvä? Ymmärrän toki, että kaveri on tehnyt The Beatlesin biisejä sekä laulanut ja soittanut bändissä, mutta eikö tämmöinen ole jo nähty? Puolet porukasta on manan mailla ja vielä tehdään jotain retroBeatlesia.
HXY
29.08.2013 17:25:26

Olihan toi ihan ok. Maccan soolouran paremmasta päästä.
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
Genalex
29.08.2013 17:33:37
HXY: Olihan toi ihan ok. Maccan soolouran paremmasta päästä.

Ehkä niin, mutta enpä ole ihan varma mistä se sitten kertoo!

Jos kuusta tipahtaisi ukko ja se vertaisi tätä johonkin The Beatlesin perusbiisiin, niin ei varmaan eroa löytäisi. Jos itelläni olis kalevalan rahasampo niin varmaan sitä veivaisin, mutta kuitenkin...
velipesonen
29.08.2013 18:11:15

StJerky: Tulipa hassu ajatus, että millainenhan bändi tulisi Beatlesin ja Whon hengissäolevat jäsenet yhdistämällä?

Ihan takuulla ja aivan varmasti maailman paras bändi. Hyvänen aika: Laulu Roger Daltrey, kitara Pete Townshend, basso Paul McCartney, rummut Ringo Starr.
Jokapaikanapina
29.08.2013 19:07:01
velipesonen: Ihan takuulla ja aivan varmasti maailman paras bändi. Hyvänen aika: Laulu Roger Daltrey, kitara Pete Townshend, basso Paul McCartney, rummut Ringo Starr.

Kieltämättä paperilla kova kokoonpano. Voisivat olla The Whotles, logona pöllö. B-Who ei olisi kovin myyvä.
Genalex
29.08.2013 19:42:30
Jokapaikanapina: Kieltämättä paperilla kova kokoonpano. Voisivat olla The Whotles, logona pöllö. B-Who ei olisi kovin myyvä.

Sinänsä ihan kiva ajatus, kovia nimiä kaikki.
Mitähän ne soittais, "My generation goes back to U.S.S.R"? Kuinka lähellä nuo olis musiikillisesti toisiaan?
Jucciz
29.08.2013 21:39:46 (muokattu 29.08.2013 21:41:25)
danny: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pE_1V0phMW8

Got to Get You into My Life, pt. 2. Vaikee sanoa, tulisko tästä moderni klassikko... vähän epäilen.

Sivumennen sanoen... Got to Get You -biisissä tykkään tosi paljon säkeistöstä, mutta kertsi ei ikinä ole nostanut kappaletta mun korvissa lentoon sillä lailla kuin olisin tahtonut. Itse asiassa erikoinen biisi siinä mielessä, että kertsi on kappaleen osista eniten "plääh". Kohtalotovereita?

Sori off-topic, mutta yksi asia johti toiseen jne.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
HXY
29.08.2013 21:46:11

Jucciz: Sivumennen sanoen... Got to Get You -biisissä tykkään tosi paljon säkeistöstä, mutta kertsi ei ikinä ole nostanut kappaletta mun korvissa lentoon sillä lailla kuin olisin tahtonut. Itse asiassa erikoinen biisi siinä mielessä, että kertsi on kappaleen osista eniten "plääh". Kohtalotovereita?

Mun mielestä kaikin tavoin mainio biisi. Kertsikin iskee kuin nyrkki silmään.
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
Jokapaikanapina
29.08.2013 22:17:47
Jucciz: Got to Get You into My Life, pt. 2. Vaikee sanoa, tulisko tästä moderni klassikko... vähän epäilen.

Sivumennen sanoen... Got to Get You -biisissä tykkään tosi paljon säkeistöstä, mutta kertsi ei ikinä ole nostanut kappaletta mun korvissa lentoon sillä lailla kuin olisin tahtonut. Itse asiassa erikoinen biisi siinä mielessä, että kertsi on kappaleen osista eniten "plääh". Kohtalotovereita?

Sille on ehkä sittemmin turtunut, enkä ole pitkään aikaan miettinyt, mutta tuntuu kyllä kuin se kertsi jäisi lyhyeen. Ikään kuin sieltä olis vielä tulossa joku lyhyt, mutta suureellinen kierrelyönti, mutta sit ei kuitenkaan. Hyvä biisi silti! Anthologyssa on hauska se yks ylimääränen osa, jota ei levyversiolle tullu.
Jucciz
29.08.2013 22:49:14
Lähinnä kun tuo säkeistön sointukierto (jossa basso rakentaa jännitettä pysyen samassa pohjasävelessä koko ajan muiden vaihtaessa sointuja) antaa osviittaa siitä, että nyt on rakenteilla jotain suurta... ja sit tuleekin vain ja ainoastaan se kertsi, joka sieltä tulee. Väkisin reaktio on omalla kohdalla vähän semmoinen tyyliin: "ai tässäks tää oli, miksei tää biisi suorastaan räjäyttänyt tajuntaa kertsissä?" Yksi laulufraasi ja pari pikkunäppärää torviriffiä ja siinä kaikki. Come on, you can do better than that.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
GiovanniDiRondo
30.08.2013 12:31:22

Jucciz: Got to Get You into My Life, pt. 2. Vaikee sanoa, tulisko tästä moderni klassikko... vähän epäilen.

Kyllähän tämä on yksi Beatlesin kaikkein kritiikkiä herättäneistä biiseistä, puhallinsovituksia ja laimeaa dynamiikkaa on käsitelty aika paljonkin.

Kuuntelen sitä sujuvasti kokonaisuuden osana, ja minusta biisillä sinänsä on albumilla tarkoituksensa.

Oma "kohtaloni" on se, että pidän kaikista Beatlesin albumeista paljon, mutta minusta "Abbey Road" on roskaa. Että kyllä meitä on moneksi.
Calliope
31.08.2013 09:56:22
velipesonen: Kyllä minulle on nyt selvää että The Beatles oli PUNKBÄNDI.

Kryptinen viesti, mutta ennen punkia oli tietääkseni hyvin samanlainen tilanne rockmusiikissa kun oli ennen Beatlesin tuloa.
Katsoiko kukaan dokkaria "We love you Michigan"? Siinähän oli musiikkina Beatlesia edeltävää listamusiikkia, sehän oli ihan KAUHEATA KURAA. Nämä "Poetry in motionit" ja "Sealed with a kiss" jne. lässynläät. Huh.
Taas ennen punkia musiikki oli mennyt ihan mahdottomaksi. Kappaleet täyttivät yhden lp-levypuoliskon, sieltä sitten (allekirjoittanut) bongaili hyviä pätkiä ja kuunteli pakolla muunkin, kun lp-levystä on niin vaikea bongata juuri ne mieleiset pätkät. Toki kolmen minuutin kappaleitakin tehtiin, mutta kyllä se progressiivinen musiikki jyräsi, se oli IN. Koin punkin niin, että huokasin helpotuksesta. Back to the basics.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
HaloOfFlies
31.08.2013 10:44:11

http://wogew.blogspot.com.au/2013/08/live-at-bbc-vol-2.html

Tämmöistä olisi kuulemma lokakuussa tulossa. Saa nähdä pitääkö paikkansa.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)