Aihe: Thin Lizzy
1 2 3 4 514 15 16 17 18 19 20 21
Dinorocker
23.12.2012 21:14:29
Thin Lizzy guitarist Scott Gorham has confirmed to Classic Rock that the band will release their album of new music under the title Black Star Riders.

And hes explained why original drummer Brian Downey and long-standing keyboardist Darren Wharton wont remain in the outfit as they move into the future.

Lizzy said earlier this year that, after having started work on a new record, theyd decided to retire Phil Lynotts band name.

In the next edition of Classic Rock, on sale January 3, Gorham says: Thin Lizzy is a partnership between Brian Downey and myself and the estate.

If the estate had said, This is a kick-ass idea, we would have had to rethink. But because they were feeling uncomfortable about it, that put a full stop to it.

But Lynotts widow Caroline wasnt the only person unsure about the new direction Gorham had his own concerns. As we were writing these new songs, I started to feel uncomfortable, he says. I just felt, This isnt quite right without Phil.

So this is a new album by a new band. And I think its the right decision.

Downey has decided not to be part of the Black Star Riders because he doesnt want to be on the road as frequently as the others do. And Wharton wants to concentrate on his AOR band Dare.

Instead, the new outfit will continue with former Megadeth and White Lion drummer Jimmy DeGrasso, and work without a keyboardist. The band have composed 15 songs. In January theyll start recording with star producer Kevin Shirley, and the album is due for release in May.

But Gorham says its not the end of Lizzy. We have to play Thin Lizzy songs. People will expect it. Lizzy isnt going to die.

Asked why the bands recent UK tour was billed as a farewell, the guitarist says: I was so against that. It just looks like youre slamming the last nail into the coffin with that one word.

Its like were never going to play again when all were doing is resting this whole thing for a while.
Turbo!!!
MarkoA
23.12.2012 21:49:08
Tuo kaikki kuulostaa niin hyvältä ja osuvalta. Sieltähän se tuli, että myös Gorhamista ois tuntunut pahalta tehdä Lizzy biisejä ilman Lynottia.
Positiivista sen olla pitää!!!
bluesy
24.12.2012 01:36:44
MarkoA: Tuo kaikki kuulostaa niin hyvältä ja osuvalta. Sieltähän se tuli, että myös Gorhamista ois tuntunut pahalta tehdä Lizzy biisejä ilman Lynottia.
nojoo, mustalla tähdellä ratsastajat...varmaan nimeä haettu Lynottia kunnioittaen! eipä siinä mitään, uusia biisejä 16 ja sekaan vanhoja Lizzyjä livenä...harmi kun ei ole vanha "one and only" mukana, eikä Whartonkaan! Tuo on varmaankin syy miks Gorhamkaan hyväksyny Lizzy nimen käyttöä...kuultuna mummy ja Caroline myös jotka saaneet sanottavansa!
balanced1
24.12.2012 10:53:11 (muokattu 24.12.2012 10:55:24)
Regalis Apertura: Philomena muistelee poikaansa:

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288507699888.html

Ilta-sanomat taas loistaa :D
Vai sydänvika ja viimeisiä vuosiaan varjosti päihteiden käyttö :D
Wikistä kaivetaan tietoa taas totena?
Kyllä Lynnottilla ihan munuaiset petti ja heroiinia käytti päivittäin jo 70-luvulla ja käytti sitä loppuun asti. Gary Moore sanoin haastattelussa että Lynnott oli aina pöllyssä ja ei voi käsittää miten se keski hengissä niin pitkään.

Minulle Lynnott on aina yksi suurimmista sankareista ja Thin Lizzy = Phil Lynnott
MarkoA
24.12.2012 12:53:16
Minulle Lynnott on aina yksi suurimmista sankareista ja Thin Lizzy = Phil Lynnott

Just näin!
Positiivista sen olla pitää!!!
stapani
25.12.2012 10:25:41
Yep

Thin Lizzy = Thin Lizzy.
Vaikka mitä mieltä ollaan Phil Lynottin panoksesta,
niin kyllä Thin Lizzy on tekijöidensä summa.
Tapani
StJerky
25.12.2012 11:12:11
stapani: Yep

Thin Lizzy = Thin Lizzy.
Vaikka mitä mieltä ollaan Phil Lynottin panoksesta,
niin kyllä Thin Lizzy on tekijöidensä summa.

Joo. Mutta ilman Lynottia ei ole Thin Lizzyä. Tosin sama koskee Downeyta. Kaikki muut on korvattavissa.
Regalis Apertura
25.12.2012 11:36:52
Kyllähän se niin on että Lynottin ääni/laulutapa ja biisintekotaito oli ihan omaa luokkaansa. Thin Lizzyn tavaramerkit joita ei vain noin vaan korvata.
stapani
25.12.2012 15:41:01
Regalis Apertura: Kyllähän se niin on että Lynottin ääni/laulutapa ja biisintekotaito oli ihan omaa luokkaansa. Thin Lizzyn tavaramerkit joita ei vain noin vaan korvata.

Yep

Aika hyvin noista P. Lynottin soololevyistä huomaa,
miten tullaan toimeen omillaan.
Aikamoisia pettymyksiä ainakin minulle olivat.
Tapani
2541
25.12.2012 16:34:10

Siksikö koska eivät kuulostaneet Lizzyltä? Siellähän on paljon komeita biisejä, mitä ei olisi voinut Lizzyn levyille laittaa erilaisuutensa/kokeellisuutensa vuoksi.
bluesy
25.12.2012 16:47:06

Soololevyjen biisit aika "hellanlettas"- osastoa usampikin, joukossa ihan mestariteoksiakin ei siinä mitään!..

Lynottin Thin Lizzy-biiseissä, vaikka omissa nimissä suurimmaksi osaksi ovatkin, kuuluu useissa selvästi muidenkin kädenjälki...

en vaan ymmärrä niitä jotka kieltävät/eivät voi mennä kuuntelemaan TL biisien soittamista livenä kun alkuperäinen solisti on poissa!...seuraava siirto eriasia kun uusia vetoja tehdään ilman Lynottia.

Toivottavasti saa BSR myötätuulta...
StJerky
25.12.2012 17:18:16
bluesy: en vaan ymmärrä niitä jotka kieltävät/eivät voi mennä kuuntelemaan TL biisien soittamista livenä kun alkuperäinen solisti on poissa!

Kävin katsomasssa ja tykkäsin kyllä kovasti. Mutta nimenmuutos hyvä juttu.
balanced1
25.12.2012 17:56:34
Lynnott oli erikoinen lahjakkuus ja omalaatuinen kuten monet muutkin lahjakkuudet :)
Tämä pätkä jaksaa aina naurattaa :D

http://www.youtube.com/watch?v=L8BjFz0EaQU
stapani
25.12.2012 21:09:22
2541: Siksikö koska eivät kuulostaneet Lizzyltä? Siellähän on paljon komeita biisejä, mitä ei olisi voinut Lizzyn levyille laittaa erilaisuutensa/kokeellisuutensa vuoksi.

Yep

En odottanutkaan tuplakitarointia noilta levyiltä.
Odotin hyviä biisejä. Mutta eipä niitä montaa löytynyt.
Niin kuin ei löytynyt "Phil Lynott`s Grand Slam"- viritykseltä,
joka kuitenkin pari vuotta oli toiminnassa. Vai löytyikö?
Ja ei tuo viimeinen single "Nineteen" juuri muistikuvia herätä.
Tapani
derringer
25.12.2012 22:54:17
StJerky: Kävin katsomasssa ja tykkäsin kyllä kovasti. Mutta nimenmuutos hyvä juttu.

Jep. Olin lontoossa shepherds bush empiressä katsomassa Thin Lizzy nimisen yhtyeen mahdollisesti viimeisen keikan ja vaikka olenkin suuri Lynnott-fani ,niin keikka oli komeaa katseltavaa ja kuunneltavaa. Oli kolmas keikka jonka olen thin lizzy yhtyeeltä nähnyt (joka kerta eri kokoonpano) ja tämä oli ylivoimaisesti paras eikä vähiten alkuperäisen rumpalin brian downeyn ansiosta. Äijä on mielestäni yksi parhaista rock-rumpaleista ever.
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
bluesy
26.12.2012 00:27:09
derringer: Jep. Olin lontoossa shepherds bush empiressä katsomassa Thin Lizzy nimisen yhtyeen mahdollisesti viimeisen keikan ja vaikka olenkin suuri Lynnott-fani ,niin keikka oli komeaa katseltavaa ja kuunneltavaa. Oli kolmas keikka jonka olen thin lizzy yhtyeeltä nähnyt (joka kerta eri kokoonpano) ja tämä oli ylivoimaisesti paras eikä vähiten alkuperäisen rumpalin brian downeyn ansiosta. Äijä on mielestäni yksi parhaista rock-rumpaleista ever.

Vetivätkö tuolla keikalla sha-la-la:n sekä Downey legendaarisen "live and dangerous"-rumpusoolon?
Voi olla että se ei enää ole tulevaisuudessa mahdollista, kun maestro jättäytyi pois uudesta virityksestä.
Ei havaintoa millä tyylillä tää uus hemmo vetää, toivottavasti on malttia eikä mesoa kun eräs muppet-Altridge.
Hyvä kun joku muukin on samaa mieltä että livenä komeaa katseltavaa ja kuultavaa ilman Lynottiakin...tämä viimeisin kokoonpano.
Itse olen nähnyt vuodesta -99 eri kokoonpanot ja tämä jossa oli Downey mukana selkeesti paras.
Kitarasounditkin paremmat kun Gorham saanut kunnon tyylitaitosen kirittäjän.
2541
26.12.2012 04:16:57

En odottanutkaan tuplakitarointia noilta levyiltä.
Odotin hyviä biisejä. Mutta eipä niitä montaa löytynyt.
Niin kuin ei löytynyt "Phil Lynott`s Grand Slam"- viritykseltä,
joka kuitenkin pari vuotta oli toiminnassa. Vai löytyikö?
Ja ei tuo viimeinen single "Nineteen" juuri muistikuvia herätä.

"King's Call", "Old Town", "Dear Miss Lonely Hearts", "The Man's A Fool", "Ode To A Black Man", "Tattoo", "Yellow Pearl" ja "Fatalistic Attitude". Nuo toimii ainakin minulle.

"Nineteen" on hiukka korni biisi, mutta olihan Grand Slamilla sentään "Military Man" ja "Sisters Of Mercy" ohjelmistossaan.
Regalis Apertura
26.12.2012 11:35:25
Tuosta tulikin mieleen kuinkas monta sooloa Lynott teki? Voitteko suositella jotain niistä? En ole oikein pahemmin tutustunut tuohon soolomatskuun...
bluesy
26.12.2012 15:34:35 (muokattu 26.12.2012 15:36:06)
2541: "King's Call", "Old Town", "Dear Miss Lonely Hearts", "The Man's A Fool", "Ode To A Black Man", "Tattoo", "Yellow Pearl" ja "Fatalistic Attitude". Nuo toimii ainakin minulle.

"Nineteen" on hiukka korni biisi, mutta olihan Grand Slamilla sentään "Military Man" ja "Sisters Of Mercy" ohjelmistossaan.

Grand Slam biiseistä ehkä paras kuitenkin Dedication,
Military Man oli aikoinaan Gary Mooren levyllä ja Lynott tekijänä...Grand Slamin nauhotuksissa kosketinsoittaja saanut myös Lynottin lisäks nimensä Military Manin tekijäksi...
Dinorocker
26.12.2012 17:08:05 (muokattu 26.12.2012 17:10:01)
Taitaa muuten Thin Lizzyn "Dedication"-biisissä olla konerummut tai tjsp. Hyvä biisi!

Tämäkin on ihan jees kiskaisu suht oudosta kokoonpanosta huolimatta, Mooren Melody Maker soundaa ihan "täyskasvuiselta" LP:ltä...

http://www.youtube.com/watch?featur … ndscreen&v=KmBy48YJKd4&NR=1
Turbo!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)