Aihe: Uutta Pearl Jamia ensi keväänä
1 2 3 4 513 14 15 16 17
jassi
29.10.2009 20:04:25
Paras Pearl Jamin levy minun mielestä tämä ja rankkaan top3:een vuoden 2009 levyistä. Huikea sekoitus kitararäimerokkia ja maalailevaa fiilistelyä. Kasvaa myös hienosti kuunteluiden myötä. Ihan hiton hyvä levy.
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
InHiding77
31.10.2009 19:15:59
Backspacer vaatii hiukan kuuntelua mutta kolahtaa aika kympillä muutaman kuuntelun jälkeen - oikeastaan ei ole kuin yksi biisi, jota ei jaksa kuunnella ja se on Johnny Guitar, vaikkakin samanlaista sanailua kuin Dirty Frankissa :)
mrk
01.11.2009 17:59:35
Aika tiukkaa tilastoa. Pearl Jam oli viimeinen bändi joka soitti Philadelphian pian purettavassa Spectrum-hallissa. Neljän tällä viikolla olleen keikan aikana soittivat yhteensä 133 biisiä, 104 _eri_ biisiä. Bootlegit heti tilaukseen kun tulevat pearljam.comiin myyntiin.
"Short On Long Term Goals"
Pedroz
01.11.2009 19:09:44 (muokattu 01.11.2009 19:10:43)

Joskus taannoinhan vetivät jossain (Boston? 2006?) kolme keikkaa toistamatta biisin biisiä kertaakaan.

Backspacer on muuten ehkä vuoden suurin yllättäjä. Ennen tätä vuotta en juuri välittänyt bändistä Teniä enempää, mutta tämä uutuushan kolahti aivan totaalisesti. Pari muutakin vanhempaa levyä on alkanut toimimaan sen jälkeen. Ja näistä kahdesta jutustahan tulikin mieleen, että enpä ole vielä ladannut kahta ilmaista PJ-keikkaani, joihin olen uuden levyn ostettuani oikeutettu. Pitääkin katsella minkälaista settiä olisi tarjolla.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
rybk
02.11.2009 10:57:13 (muokattu 02.11.2009 10:57:23)
InHiding77: Backspacer vaatii hiukan kuuntelua mutta kolahtaa aika kympillä muutaman kuuntelun jälkeen - oikeastaan ei ole kuin yksi biisi, jota ei jaksa kuunnella ja se on Johnny Guitar, vaikkakin samanlaista sanailua kuin Dirty Frankissa :)

Mulle taas Johnny Guitar on parasta tällä levyllä ja Unthought known sais olla mun puolesta unwritten known.

En kyllä yhdy Soundin ja Rytmin viiden tähden arvioihin. Kyllä semmoset kolmen ja kahden tähden (no joo...) levyt kuin Yield ja Riot act sentään on jotain!
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
KillingMachine
02.11.2009 17:36:13
Olin aluks aika epäluuloinen uuden Pearl Jamin suhteen, varmaankin kun yks aiemmin levyltä kuultu biisi ei sytyttäny lainkaan mutta kun noita ylistäviä arvioita luin niin piti rohkaistua lopulta kuuntelemaan. Ja täytyy sanoa että ei pettäny. En ehkä ihan viittä tähteä antaisi (ainakaan vielä), lisää kuunteluakin tarvitsee vielä. Jokatapauksessa loistava lisä loistavan yhtyeen loistavaan diskografiaan.
2541
13.11.2009 12:17:09

mrk: Aika tiukkaa tilastoa. Pearl Jam oli viimeinen bändi joka soitti Philadelphian pian purettavassa Spectrum-hallissa. Neljän tällä viikolla olleen keikan aikana soittivat yhteensä 133 biisiä, 104 _eri_ biisiä. Bootlegit heti tilaukseen kun tulevat pearljam.comiin myyntiin.

Näköjään Devoakin on versioitu asianmukaisin vermein:
http://farm4.static.flickr.com/3526/4075783646_c3d15aaafc.jpg

Pakkohan noi bootsit on hommata, toivottavasti käy PayPal...
mrk
05.12.2009 08:58:37
Euroopan turneeta kesällä tiedossa. Vahvoja huhuja siihen suuntaan ja www.hardrockcalling.co.uk festarien sivusto kertoo että maanantaina on jotakin uutisoitavaa Seattleen liittyen.
Cathi777
06.12.2009 21:18:22

Mitä ihmettä mä olin jossain vaiheessa sekoillut ja sanonut, että tämä levy oli todella huono jne. Levyhän on kerrassaan loistavuutta ja tullut todella ahkeraan tätä luukutettua viime aikoina. Parasta Pearl Jamia sitten Ten-albumin.
Only pop music can break my heart...
Tuyomaz
07.12.2009 20:39:55 (muokattu 07.12.2009 20:43:02)
mrk: Euroopan turneeta kesällä tiedossa. Vahvoja huhuja siihen suuntaan ja www.hardrockcalling.co.uk festarien sivusto kertoo että maanantaina on jotakin uutisoitavaa Seattleen liittyen.

Ja sieltähän ne julkaisut sitten tulivat. Vielä kuitenkin muutamat päivät virallisesti julkaisematta mutta ohjelmaa vilkaisemalla näkee että Suomi ja Skandinaavia jää tälläkin kertaa väliin (ellei Roskilde sitten ole tuo 1.7. TBD...). Eli Eurooppaan taitaa tie taas viedä, tuo Berliini vaikuttaa tällä hetkellä parhaalta vaihtoehdolta kun eipä nuo festarikeikat nappaa.

PEARL JAM EUROPE 2010

DATE - CITY - VENUE
22-June - Dublin, Ireland - 02 Arena
23-June - Belfast, Ireland - Odyssey Arena
25-June - London, England - Hard Rock Calling Hyde Park
27-June - TBD
30-June - Berlin, Germany - Wuhlheide
1-July - TBD
3-July - Arras, France - Main Square Festival
4-July - Werchter, Belgium - Rock Werchter Festival
6-July - TBD
9-July - TBD
10-July - Oeiras, Portugal - Optimus Alive Festival

http://www.pearljam.com/news/2010-european-tour-announced
mrk
07.12.2009 20:50:47
Tuyomaz: Ja sieltähän ne julkaisut sitten tulivat. Vielä kuitenkin muutamat päivät virallisesti julkaisematta mutta ohjelmaa vilkaisemalla näkee että Suomi ja Skandinaavia jää tälläkin kertaa väliin (ellei Roskilde sitten ole tuo 1.7. TBD...). Eli Eurooppaan taitaa tie taas viedä, tuo Berliini vaikuttaa tällä hetkellä parhaalta vaihtoehdolta kun eipä nuo festarikeikat nappaa.

http://www.pearljam.com/news/2010-european-tour-announced

Sieltähän niitä tuli pitkin päivää ja nyt sitten lopullinen varmistus. Lontoo ja Berliini menee ainakin kalenteriin. Lontoo on suhteellisen epäfestarimainen tapahtuma (pari lämppäriä ja täyspitkä keikka) ja paikka mitä mainioin.

27.6 on ilmeisesti Rockinpark Hollanin Nijmegenissä, oli jonkin aikaa Livenationin sivuilla kunnes katosi. 1.7 Roskildeen en oikein usko, toivottavasti joku oma keikka jossakin mihin pääsee Berliinistä suhteellisen kätevästi.
mrk
09.12.2009 21:39:16
Jesh, liput Lontooseen hallussa. Kohta Berliinin Tenclub-lippuja yrittämään.

Kiertueaikataulu on tarkentunut sen verran että seuraavat ovat varmistuneet :
27.6 Rockinpark Nijmegen, Hollanti
1.7 Open'er Festival, Puola

6.7 ilmeisesti Italiassa ja 9.7 Espanjassa, joten Suomi jäi taaskin väliin, muista Pohjoismaista puhumattakaan. Matkailu avartaa, mutta olisi jo korkea aika soittaa lähempänä.
jv2007
09.12.2009 21:46:51
mrk: Jesh, liput Lontooseen hallussa. Kohta Berliinin Tenclub-lippuja yrittämään.

Kiertueaikataulu on tarkentunut sen verran että seuraavat ovat varmistuneet :
27.6 Rockinpark Nijmegen, Hollanti
1.7 Open'er Festival, Puola

6.7 ilmeisesti Italiassa ja 9.7 Espanjassa, joten Suomi jäi taaskin väliin, muista Pohjoismaista puhumattakaan. Matkailu avartaa, mutta olisi jo korkea aika soittaa lähempänä.

Nopeasti tulivat takaisin vanhalle mantereelle. Itse ajattelin ensi kesänä käydä tsekkaamassa Dublinin ja Belfastin keikat. Berliini tuli todistettua viime kesänä. Erinomainen keikkapaikka, kaikkialle ei vaan voi lähteä 8)
mrk
09.12.2009 22:04:29
jv2007: Nopeasti tulivat takaisin vanhalle mantereelle. Itse ajattelin ensi kesänä käydä tsekkaamassa Dublinin ja Belfastin keikat. Berliini tuli todistettua viime kesänä. Erinomainen keikkapaikka, kaikkialle ei vaan voi lähteä 8)

Dublin ja Belfast olisivat houkutelleet myös, mutta ei oikein sovi kesäloma-aikatauluihin (tai siihen mitä niitä nyt ennen joulua pystyy edes miettimään)

Berliinin liput nyt myös hallussa. Wuhlheide alkaa käymään tutuksi näissä merkeissä. Kolmas kerta jo.

Kiitettävän useasti tosiaan käyvät Euroopassa nykyään. 06,07,09,10. Sitä ennen oli kuuden vuoden tauko.
Tuyomaz
09.12.2009 22:28:55
Berliiniin on myös nyt liput hallussa ja itsekin samassa paikassa vuonna 2000 tullut bändi nähtyä. Yllättävän hyvin onnistui tuo ostaminen mitä alkuun hieman stressailin kun Dublin ja Belfast menivät loppuunmyydyksi nopeasti ja pearljam.com oli ihan jumissa.

Se Puolan festari on ehkä hieman turhan kaukana joten taitaa jäädä väliin. Harmi kun keikka ei ollut lähempänä Berliiniä tai edes hyvien lentoyhteyksien päässä.

Täytyy nyt vielä harkita Italiaa ti 6.7. tai Bilbaota pe 9.7. Lontoo taitaa joka tapauksessa jäädä väliin.

Nyt sitten reilun puolen vuoden odotus edessä...
2541
16.12.2009 09:57:34

Got Some/Just Breathe on julkaistu sinkkuna. Tupla-A-puoli, ilmeisesti vain vinyylinä?

Kyttäilin just "Pearl Jam" -levyä (tai "Avocado") vinyylinä ja on ihan järjettömissä hinnoissa eBayssa. Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä?
Rämppy
16.12.2009 12:46:50
Onhan se hieno levy tämä Backspacer. Hienoja biisejä riittää joka tempossa eikä levyllä ole täytematskua. Soittamisen ja rokkaamisen meininki välittyy komeasti ja soundit ovat ryhdikkäät ja rapeat. Mukavasti ärjyy kitarat ja laulu. Se mikä myös ilahduttaa, on että biisejä ei ole venytetty vaan ne lyödään poikki heti kun sanottava on sanottu. Parissa biisissä on oikein vanhanaikainen nopea fade out. Terapeuttinen levy, meikä nuorenee ainakin 15 vuotta aina kun tämä levy soi.
En sitten malttanut olla sanomatta.
jp_one
16.12.2009 18:22:30

Se Puolan festari on ehkä hieman turhan kaukana joten taitaa jäädä väliin. Harmi kun keikka ei ollut lähempänä Berliiniä tai edes hyvien lentoyhteyksien päässä.

Tuo Puolan festari on Gdyniassa, Turusta lentää suoraan Gdanskiin Wizzair ja Gdansk:han on n. 10 km Gdyniasta. Lentohinnat ei ole ihmeellisiä.
Tuyomaz
21.12.2009 20:46:42
jp_one: Tuo Puolan festari on Gdyniassa, Turusta lentää suoraan Gdanskiin Wizzair ja Gdansk:han on n. 10 km Gdyniasta. Lentohinnat ei ole ihmeellisiä.
Jeps, Turusta kyllä pääsee helposti. Itse olen tuolla Berliinin keikalla ja Berliinistä ei halpiksia Gdanskiin lentänyt. Edullisin ja paras setti olisi ollut joku yli viiden tunnin bussi+juna -systeemi mikä ei kyllä houkuta kun keikat on peräkkäisinä päivinä. Lisäksi festarikeikka noin muutenkaan ei kauheasti koveta... Mutta jospa se Udinen keikka vajaa viikko Berliinin jälkeen.
2541
22.12.2009 14:26:05

Mites tää "In Santiago" -DVD? Onko virallinen julkaisu ja kannattava ostos?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)