dixi19 19.02.2009 23:46:07 | |
---|
Tuoreen Rumban haastattelussa oli lisää lyriikkaläppää, nyt vähän nolommissa merkeissä, sillä Hynynen oli epähuomiossa kierrättänyt riffiensä lisäksi myös sanat - noh, vähän ilkeästi ilmaistu :) TJEU: Aamu: "Jaettiin viisi leipää jaettiin kaksi kalaa se saakin riittää sillä ihmeidentekijä ei palaa" Pää kylmänä: "Ei riitä viisi leipää meille eikä riitä kaksi kalaa ja tuskin Jumalamme tänne niitä jakamaan meille palaa." anomus.com |
Hetfield 20.02.2009 00:46:59 | |
---|
Tuoreen Rumban haastattelussa oli lisää lyriikkaläppää, nyt vähän nolommissa merkeissä, sillä Hynynen oli epähuomiossa kierrättänyt riffiensä lisäksi myös sanat - noh, vähän ilkeästi ilmaistu :) Lienekkö sitten KT:n omilta sivuilta bongattu, kun juuri oli muutama viikko sitten tällainen palaute: KYSYMYS: Eikös tuossa uudessa Pää Kylmänä -biisissä oo alussa melko sama meininki kuin Aamu -biisissä? tarkoitan siis tuota '5 leipää 2 kalaa' ja että jumala ei palaa tai ihmeiden tekijä. VASTAUS: Oho, joku on tarkkana! Johtuu siitä, että Pää kylmänä biisi oli raakaversiona työstössä samaan aikaan kuin Iankaikkisen biisit. En saanut sitä ajoissa valmiiksi niihin sessioihin. Myöhemmin tein biisin valmiiksi ja unohdin, että olin käyttänyt jo yhden sen säkeistön. Miullekin asia selvisi vasta nyt. Olen ihminen. Katson peiliin, olen pahoillani. Tämä olkoon esimerkki todellisesta kierrätyksestä. I quit the band... Now I just play with myself. |
Askr 23.02.2009 16:01:17 | |
---|
Tää on niin tätä suomalaista äänikirjarokkia, jossa vokalisti tarvii pitkät litaniat sanoja kun lauluilmaisu on niin rajoittunutta vrt joku YUP, CMX, Maj Karma, Kauko Röyhkä ... mitenkään sinällään väheksymättä, paljon hienoa ovat tehneet, mutta periaatteessa aika toisiaan ja itseään toistavaa ja maneerista suorastaan - ja musiikkiin perustuvan ilmaisun kannalta ihan sama kuin kertojan käyttäminen elokuvassa. Jos näiden laulaja olisi instrumenttina kitara niin kukaan ei kestäisi. |
Pendulum 23.02.2009 16:16:47 | |
---|
Askr: Jos näiden laulaja olisi instrumenttina kitara niin kukaan ei kestäisi. Eikös se muka sitten ole? |
Askr 23.02.2009 16:28:20 | |
---|
Pendulum: Eikös se muka sitten ole? Tarkoitatko että rämpsii yhtä mykästi kuin laulaa ...:)? Voi olla, minua se kitarointi miellyttää kuitenkin nyt enemmän, kun nyt olen yleisellä tasollakin turhautunut lauluilmaisun aliarvostukseen. |
nahkalipsi 23.02.2009 17:57:54 | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta mahtisanat -video oli aivan helvetin hauska Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
Rotuvaari 23.02.2009 18:20:14 | |
---|
nahkalipsi: Sanokaa mitä sanotte, mutta mahtisanat -video oli aivan helvetin hauska On kyllä taas Hyyrysen taidonnäyte tuo: http://www.youtube.com/watch?v=QYhetCCKZkM Maisemat oli ahdistavan tuttuja, mutta kyllä ne sulattamaan pystyi. Kuikan huuto alkukohtauksessa pudotti hyvin. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
BassLass 23.02.2009 19:19:17 | |
---|
Video kyllä aivan loistava :D ja tykkäsin biisistäkin. Son KT. |
Drumjamo 23.02.2009 19:23:38 | |
---|
Veksu: On kyllä taas Hyyrysen taidonnäyte tuo: http://www.youtube.com/watch?v=QYhetCCKZkM Maisemat oli ahdistavan tuttuja, mutta kyllä ne sulattamaan pystyi. Kuikan huuto alkukohtauksessa pudotti hyvin. Hemmetin hauska video ja hyviä viittauksia itse bändin ja jätkien toimintaan. Röh röh. Ja laukauksia. |
Booombox 23.02.2009 19:58:19 | |
---|
Video on kyllä mahtava. Tuo hauskassa muodossa biisin sanoman esiin. Get your money for nothin' Get your chicks for free |
Hetfield 23.02.2009 22:00:11 | |
---|
Hieno video tosiaan, Hyrde osaa. I quit the band... Now I just play with myself. |
carnation 24.02.2009 12:34:15 (muokattu 24.02.2009 12:36:24) | |
---|
Jälleen hyvää meininkiä, oikein kunnioitettavaa että näiden eteen nähdään edes hieman vaivaa. Kotiteollisuudella on kyllä useampi video, jonka voisi kevyesti rankata suomalaisten musavideoiden parhaimmistoon. Eihän tämä Mahtisanat nyt yhtä monumentaalinen merkkiteos ole kuin Kummitusjuna, mutta iso peukku taas kerran tekijätiimille. Resupekkahynynen rules. Kantele Siwan muovipussissa tiivistää aika hyvin KT:n (nyky)sanoitusten meiningin :) "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Röntgen-Jeesus 24.02.2009 15:24:42 | |
---|
Biisi nyt ei ollut kovin kaksinen, video oli ihan jees. "Lets black some metal, shall we?" |
Musta Arkipyhä 24.02.2009 18:04:37 (muokattu 24.02.2009 18:05:29) | |
---|
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Cathi777 24.02.2009 20:40:44 | |
---|
tox3: Biisi nyt ei ollut kovin kaksinen, video oli ihan jees. Eipä ollut muuten video enää youtubessa saatavilla. Only pop music can break my heart... |
Hetfield 24.02.2009 21:48:39 | |
---|
Cathi777: Eipä ollut muuten video enää youtubessa saatavilla. Kyllä ainakin meikäläisellä on. I quit the band... Now I just play with myself. |
Askr 24.02.2009 22:05:55 | |
---|
PsychedelicWarlord: Sulla on väärä musiikinlaji.Suomalaisen iskelmän keskivertokuulijat ovat aina arvostaneet hyviä laulajia:. Jaa - mulla on mielikuva että ainakin tolla Kakella todella on ihan *nätti* ääni ja munaa myöntää se kanssa. Ei osu, eikä syö, sori, ja itseasiassa argumenttis polkee just sitä kehää, josta puhuin. Video on joo hauska, joskin biisin aihepiiri nyt tietenkin on niin moneen kertaan kaluttua klisettä ja suomiromantikkaa, että siitäkin tulee mileen ainakin Lottovoittajien maa, Kohtaamiset ja erot, läjä Pölösen pätkiä, Kummelit, Fakta hommat jne jne niin että kyllä mä edelleen sanoisin, että Hyrdekin loistaa eniten musiikissaan. |
Musta Arkipyhä 25.02.2009 08:42:10 | |
---|
Askr: Jaa - mulla on mielikuva että ainakin tolla Kakella todella on ihan *nätti* ääni ja munaa myöntää se kanssa. Eikun kuuntelemaan sitten.Tokihan toi täytyy olla sulle mieluisampaa kuultaavaa kuin "huonot rokkilaulajat".Biiseistä,sovituksista tai muusta joutavasta viis - pääasia ,että laulaja on hyvä vai miten se meni? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Askr 25.02.2009 12:17:39 (muokattu 25.02.2009 12:18:24) | |
---|
PsychedelicWarlord: Eikun kuuntelemaan sitten.Tokihan toi täytyy olla sulle mieluisampaa kuultaavaa kuin "huonot rokkilaulajat".Biiseistä,sovituksista tai muusta joutavasta viis - pääasia ,että laulaja on hyvä vai miten se meni? Ei, sä et lue tai sitten sä et sisäistä lukemaasi. Yleistys "huonot rokkilaulajat" yleensä on ihan sun keksintösi ja yrität tunkea sen nyt mun suuhuni. Esitin kriittisen huomion ainostaan näitä tän, aika vallitsevan toki, genrekulman lauluosuuksia kohtaan ja epäilin että sen ilmaisun suhteen maneeri on että siitä, sun sanoin, joutavasta viis kunhan muu on kunnossa. Kun mä luen sun viestejäs, niin ihan juuri sitä säkin esität. Mua se vähän kuulijana mättää, kun se tuntuu ylimieliseltä. Siten jos lähdetään "rokista" puhumaan niin Kotiteollisuus kuten nää muutamat muutkin mainitsemani bändit on mun mielstäni temaattisesti ainakin yhtä paljon, tai itseasiassa enemmän, kiinni suomalaisessa iskelmäperinteessä, tai 1960-70-luvun samettijakkuisessa ja maripaitaisessa partaradikalismissa erityisesti sen "kaunis on rumaa" asenteen kanssa ja sanotusten osalta, kuin rokissa. Aiheet pyörii niin siinä *melankolisessa ahdistuksessa, vieraantuneen miehen ja yhteiskunnan välisessä suhteessa* ja niitä kuvitetaan tutuilla *luontofraaseilla*, mielikuvapaletti on silleen kierrossa, vaikka edelleen, näitähän mäkin kuuntelen, vaikket siihen oikeuutta soiskaan. Ihan mitään hirveen uutta mä en nyt niistä kuitenkaan löydä. Sisältyyhän tähänkin sanotukseen tietty paljon itseironiaa, mistä pidän, mutta kun sitä ei viedä läpi sen muun ilmaisun, niin siitä tulee muille kiukuttelua ja itseasiassa oman aika vankan mahtiaseman pönkittämistä, eikä oman kyseenalaistamista mielenkiitnoisella tavalla. |
Hetfield 04.03.2009 18:19:10 (muokattu 04.03.2009 18:20:58) | |
---|
Kyllä tämä uusi lätty minulle putoaa aikas pirun hyvin. Biisien järjestystä on selkeästi pohdittu ja monenmoista rallia mahtuu sekaan. En tiedä onko kukaan muu samaa mieltä, mutta yksi parhaista KT:n kokonaisuuksista on tämä. Lisäksi mielestäni sanoituksien aihepiirit ovat sopivassa balanssissa. Aate oli suurin yllätys, kun kokonaisuutta ekaa kertaa kuuntelin. Taivas tippuu on myös hieno, sekä lähes joka biisi muutenkin tältä lätyltä. Jotenkin tuo Sinkkosen rumpalointikin vaan uppoaa, vaikka siinä ei ole mitään erikoista. I quit the band... Now I just play with myself. |