Aihe: Lapko
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18
Simo78
24.03.2010 20:11:02
Soundien tuuttaus on täysin perseestä, mutku pitäähän sen nyt kuullostaa hyvältä niistä vitun musapuhelimien kajareista:-). Asian vierestä, huutohevissä soundit on vieläkin perseemmästä, kun kaikki bändit alkaa jo kuullostamaan soundien puolesta liiankin identtisiltä--> ainakin mun kiinnostus uusia tulokkaita kohtaan on kyseisen asian takia tippunut.

Asiaan, sen mitä oon kuullut, niin hyvää matskua. Tosin oon mä aikaisemmistakin digannut, mutta jostain syystä on jäänyt levyt ostamatta, ehkä ei ole sattunut käsiin sieltä alelaareista, mistä yleensä levyt ostelen...
Tappajabanaani
27.03.2010 23:56:16
Tässä juuri palasin todistamasta Lapkon vetoa Tavastialla. Hieman oli väsynyt meininki verrattuna keikkoihin jotka on tullut nähtyä pari vuotta takaperin. Mites Lapkon livekunto sitten nykyään ? Vai oliko vaan huono päivä ?
zxcasdqwe
28.03.2010 17:14:18
Itse näin bändin eilen ensimmäistä kertaa. Triolla olisi ollut paljon tilaa lavalla haltuun otettavaksi, mutta performanssi jäi mielestäni väsyneeksi. Basisti olisi voinut esimerkiksi liikkua lavalla vähän enemmän. Biisit olivat kuitenkin etenkin uudelta levyltä loistavaa kuunneltavaa.
"If you cant reach the stars, try the boobs."
Hipelius
30.03.2010 15:54:58
Uusi levyhän vaikuttaa aika hyvältä, aikaisemmat ei ole kolahtaneet ollenkaan.
Soundit on kyllä hirvittävät.
mungiisi
01.04.2010 18:14:58
Täytyy todeta itsekin että A New Bohemia vaikuttaa todella hyvältä. Kävin viikko sitten kuuntelemassa Tampereen Swamp Musicissa bändiä ja tänään kävin hakemassa levyn. Kerran kerinnyt pyörimään läpi, hyvältä vaikuttaa.
Zieberheim
04.04.2010 16:18:28

Kyllä oli järkyttävän kova keikka eilen Raahen Rytmiksessä! Ei paljon vanhoja biisejä kuultu, mutta toimi kyllä loistavasti nuo uudet biisit livenä. Jag tykkäsin. Tosin pienellä humalatilalla saatto olla mun yltiöpäiseen innostukseen jotain vaikutusta. Hyvin ne silti soitti :)
http://www.myspace.com/superfallosbros
mvirkkun
11.04.2010 09:01:12
Minusta uusi matsku on loistavaa. Aiemmistakin olen pitänyt, Harjavalta-sondista en niinkään. Nyt mennään isollaan. Vähän kuin kuuntelisi Primuksen jälkeen Aerosmithiä.
Ostetaan 14x6.5 supraphonic tai teräs Sensitone!!
käsi
11.05.2010 16:50:23

uusin levy kolahti itelle hyvin. Ameriikkaa oli soundimaailma, vaikka pidän vanhemmasta kamasta enemmän ei tämä uusi levyllinen hävinnyt paljoa niille. Tässä vaan sellainen liimattu ja tuotettu fiilis hieman pilaa omaa nautintoa kun vanhemmassa materiaalissa itseäni viehätti tuoreus ja rouheus eikä niistä tullut sellainen liian hinkattu olo.

HYvä levy kuitenkin ja usko bändin kasvuun nousi paljon, varmasti omaa potentiaalia nyt euroopan markkinoilla
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
Exhausted
11.05.2010 16:55:18

Olen nyt todennut että uuden levyn kompastuskiveksi koituu kuitenkin biisimateriaalin epätasaisuus. I Don't Even Kill, I Shot the Sheriff, Summer Nights ja Horse and Crow ovat älyttömän hyviä biisejä, muut sitten keskinkertaisempia. Joka biisissä on hyviä juttuja, mutta yleensä myös joitain todella kömpelöitä osia. Hyvä levy kuitenkin kaiken kaikkiaan, mutta ei ihan viiden tähden.
Pedroz
12.05.2010 07:21:26

^Heh, itsellä on ollut levy nyt viikon tehokuuntelussa ja olen ajatellut, että vihdoin tekivät levyn, joka on alusta loppuun todella kovaa materiaalia. Scandalin biisit ovat myös pääosin tosi hyviä, mutta vähän liian samasta puusta veistettyjä, kun taas tällä levyllä biiseillä on selkeä oma ilme. Nimibiisi ja Grab the Stick ovat edelleen suosikkeja ja monen hehkuttama Horse and Crow on myös noussut nyt esiin. Kyllä tämä on Lapkon paras levy.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
käsi
12.05.2010 11:10:55

Pedroz: ^Heh, itsellä on ollut levy nyt viikon tehokuuntelussa ja olen ajatellut, että vihdoin tekivät levyn, joka on alusta loppuun todella kovaa materiaalia. Scandalin biisit ovat myös pääosin tosi hyviä, mutta vähän liian samasta puusta veistettyjä, kun taas tällä levyllä biiseillä on selkeä oma ilme. Nimibiisi ja Grab the Stick ovat edelleen suosikkeja ja monen hehkuttama Horse and Crow on myös noussut nyt esiin. Kyllä tämä on Lapkon paras levy.

Viikonloppuna se on keikalla meillä täällä vaasassa. Odotan mielenkiinnolla. Aikaisemmin oon pitänyt livenä bändistä myös. nyt kun toi uus levy on ollut harppaus tuotetumpaan suuntaan saa nähdä miten noi uudet biisit ja soundimaailma toimii vanhemman matskun kanssa
kassper
13.05.2010 22:42:05 (muokattu 13.05.2010 22:43:59)

käsi: Viikonloppuna se on keikalla meillä täällä vaasassa. Odotan mielenkiinnolla. Aikaisemmin oon pitänyt livenä bändistä myös. nyt kun toi uus levy on ollut harppaus tuotetumpaan suuntaan saa nähdä miten noi uudet biisit ja soundimaailma toimii vanhemman matskun kanssa

Vanhemmat hittibiisit toimii (eihän ne muita vanhoja soitakaan oikeastaan) uuden matskun kanssa. Tampereen Klubilla kävin katsastamassa viime kuun alussa ja lavameininki oli aika väsähtänyttä. Mutta niinhän se Heikkonen sano tossa MoonTv:n haastiksessa, että ei enää jaksa. Muuutta... Enpä mäkään taida jaksaa enää mennä niitä kattomaan livenä... :/

E: Jaa niin että mikä haastis? No tämä: http://moontv.fi/ohjelmat/backstage/lapko
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs Huttua Kuvia
käsi
16.05.2010 11:56:37 (muokattu 16.05.2010 11:56:47)

Olihan lapko kova livenä. Soittivat yllättävän paljon vanhempaakin matskua, ja toimi hyvin uuden levyn biisien kanssa. trioksi niillä on aivan mahtava lavasoundi
author
16.05.2010 15:19:07
käsi: Olihan lapko kova livenä. Soittivat yllättävän paljon vanhempaakin matskua, ja toimi hyvin uuden levyn biisien kanssa. trioksi niillä on aivan mahtava lavasoundi

Se rumpali on vitun kova.
Mebrick
09.03.2012 20:36:07
HUI S*ATANUS!!

Miten voi olla että tutustun tähän vasta tässä vaiheessa! Löytyi New Bohemia Sellon poistohyllystä huimaan 0,50 euron hintaan (mieti, melkin yksi euro!). Ja kyllä löytyi ruskea raita pöksyistä kun I don't even kill pärähti soimaan. Moro!
gemisti
09.03.2012 22:09:25
Juuri muutama päivä sitten mietin että mitähän Lapko tekee tänäpä, ja heti ketju ponnahti jostain esiin. Lapkon nettisivut vaikuttaa aika mystisiltä, onko jotain tietoa, onko uutta plättyä esim jo tulossa?
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Pedroz
09.03.2012 23:37:55

Kappas kappas, Love is the Future. Uutta levyä tai vähintään sinkkua voisi siis olla hyvinkin tulossa. Kelpaa. Bohemia on edelleen selkeästi se paras Lapko-levy.
http://iamthreepeople.bandcamp.com/ "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Pedroz
21.03.2012 09:48:30 (muokattu 21.03.2012 09:52:15)

http://soundi.fi/node/13944

Lapko julkaisee uuden albumin 9. toukokuuta. Trion viides pitkäsoitto on saanut nimekseen Love, tosin sanan kirjoitusasu on virallisesti (mnet ei näemmä handlaa noita erikoisempia vänkyröitä ainakaan copypastena, toim huom).

Samoin kuin edeltäjänsä A New Bohemia (2010), myös valmistui Woodstockissa tuottaja D. James Goodwinin alaisuudessa. Albumi äänitettiin jo syksyllä ja se on ollut valmiina hyvän tovin.

Ollaan pyöritelty julkaisuaikataulua ja istuttu tarkoituksella hetki masterin päällä. Ettei vaan tule jälkikäteen mieleen, että olisiko sittenkin pitänyt tehdä jotain toisin, perustelee laulaja-kitaristi Ville Malja.

Goodwin oli ostanut siitä Woodstockin kylän kupeesta ison alppimaja-henkisen talon, jonka yläkerta oli äänitysstudiota ja alakerrassa majoituttiin. Viimeksihän me äänitettiin Clubhouse-studiossa, jossa meitä pidettiin oikein hyvänä ja henkilökuntaa riitti. Mutta jotenkin suomalaiseen mielenmaisemaan sopii paremmin se, että keitetään kahvit itse. Henkilökuntaa oli siis nyt vähemmän, mutta kaikki jotka siellä pyörivät, olivat sataprosenttisesti mukana.
Goodwinin mukanaolo tarkoittaa, että Lapko oli tyytyväinen miehen panokseen edellisellä levyllä. Täysin samanlaista soundia ei kuitenkaan ole luvassa.

Viime levylle James teki meille kivaa "amerikanlisää" sointiin, mutta tällä kertaa sitä ei haluttu ihan niin paljoa. "Amerikanlisä" on sitä, että raitoja on ihan helvetisti ja kaiken pitää tulla lujaa ja vaikuttavasti, mikä voi kääntyä itseä vastaan. Edellisellä levyllä ehkä tietty dynaaminen rikkaus jäi sen takia vajaaksi.
Ville havainnollistaa levyn soundia vertausten kautta.

Rage Against The Machinen eka levy oli referenssinä. Haettiin raakaa ja karsittua triosoundia, jonka päälle pystyi sitten rakentamaan muuta. Tällä kertaa mukana on aiempaa enemmän heviestetiikkaa, ja nimenomaan classic rock -tyylistä heviä eli Maidenia ja Sabbathia. Mutta totta kai se on tehty modernein keinoin ja meidän kuuloisesti.
Albumin tekstien teema tulee selväksi levyn otsikosta.

Yritin käsitellä rakkausaihetta 360 astetta, eli tasa-arvoisesti tuoda esiin kaikkia puolia mitä siitä löytyy.
Virallinen radiosingle julkaistaan huhtikuun puolivälissä, mutta sitä ennen on luvassa ennakkomaistiainen.

Ensimmäinen maistiainen on pitkä biisi, jota ei ole ajateltu kaupallisessa mielessä radioita varten. Ajateltiin mennä tällä kertaa taide edellä.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Exhausted
21.03.2012 13:19:05 (muokattu 21.03.2012 13:24:19)

käsi: Olihan lapko kova livenä. Soittivat yllättävän paljon vanhempaakin matskua, ja toimi hyvin uuden levyn biisien kanssa. trioksi niillä on aivan mahtava lavasoundi

Piti muuten mainita, että kaikki A New Bohemia -levyn syntikat ynnä muut samplejutut tehdään keikalla samplereilla, joita bändi itse käyttää soiton ohessa. Eivät siis soita taustanauhaan, kuten monet vastaavassa tilanteessa tekisivät.

Uuden levynhän soittivat viime syksynä minirundilla livenä. Kävin kuuntelemassa. Melkoista kikkeliheviähän sieltä on tulossa. Jos nyt Coheed and Cambria on pionerisoinut hevikliseiden integroimisen emopunkkiin, niin Lapko vie tämän jutun vielä pidemmälle. Jossain biisissä laulettiin "ice cream, flowers & pussy is all you need" tai jotain, mutta biisinä juuri se oli oikeastaan ainoa muita heikompi. Yhdessä biisissä oli myös selkeän elektroninen alku.
Exhausted
21.03.2012 13:37:34

Kuulostaa muuten nyt A New Bohemia sairaan hyvältä kokonaisuudessaan. Kevätlevy!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)