Aihe: The Beatles
1 2 3 4 512 13 14 15 16199 200 201 202 203
M-Juhana
29.08.2005 21:24:05

No niin, no niin. Tämä tästä, ihan yhtä turha kiista kuin Beatles vai Rolling Stones tai Blur tai Oasis. Riittää mulle.

Oikke !!

Rollarit on tällaisen jupinan yläpuolella !!!

:-)
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
texjazz
29.08.2005 21:30:47

Ja ne pitkät tukat ärsyttivät ammattikoulujen rehtoreita. Rollarit kasvattivat pitemmät hiukset ja sen kunniaksi John ja Paul -nuo kerkeät sävelsepät– sävelsivät Rollareille ei niin hyvän I wanna be your man -biisin. Tämä oli erittäin huono teoria.
Cathi777
29.08.2005 21:33:21

Joo, ei siinä mitään, hyvä kun jaksoi kuunnella ja repostella. Tämä Cathi on joskus vähän semmoinen besserwisser, mutta lienee kyllä oman bändinsä kanssa veivatessaan huomannut miten helppoa ja houkuttelevaa on neuvoa / kritisoida muita ja miten vaikeaa on tehdä itse kuuntelukelpoista tai peräti kestävää jälkeä.

Jes, jotain tällaista mä jo joltain odottelenkin, että joku näpäyttää omasta bändistäni. No eihän siinä mitään. Mut ei mun elämä siitä mitenkään huonone, vaikka ei oma bändi mitään maagista saisikaan aikaa. Ja miksei saisi kritisoida jos sellaiseen omasta mielestä tarvetta on? Sitä vartenhan ne tällaiset keskustelupalstat ovatkin.
Only pop music can break my heart...
tigrushka
30.08.2005 06:31:26
Eiköhän Liverpoolin moppipäiden merkittävyydestä kerro jotain sekin että vielä nelisenkymmentä vuotta myöhemmin bändi jaksaa herättää tällaisia intohimoja puolesta ja vastaan.
I got stripes ^..^
Teijo K.
30.08.2005 07:54:15

Eiköhän Liverpoolin moppipäiden merkittävyydestä kerro jotain sekin että vielä nelisenkymmentä vuotta myöhemmin bändi jaksaa herättää tällaisia intohimoja puolesta ja vastaan.

Jep. Asiaan käytetty aika elämästä = merkittävyyden tunnustus bändille tai muulle ilmiölle. Ja aika moni se vaan jaksaa käyttää aikaansa Beatlesin analysoimiseen.
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
Cathi777
30.08.2005 12:28:57

Jep. Asiaan käytetty aika elämästä = merkittävyyden tunnustus bändille tai muulle ilmiölle. Ja aika moni se vaan jaksaa käyttää aikaansa Beatlesin analysoimiseen.

No mun kohdalla toi koskee todella montaa bändiä. Mutta asia ydin ei olekaan siinä, että kuinka paljon siitä keskustellaan. Vaan siitä onko se yliarvostettu bändi. En kiistä ollenkaan sen merkittävyyttä vaan sitä, että onko se näin ison arvostuksen todella ansainnut. Sitähän tässä on lähdetty kyseenalaistamaan.
Teijo K.
30.08.2005 13:28:31

No mun kohdalla toi koskee todella montaa bändiä. Mutta asia ydin ei olekaan siinä, että kuinka paljon siitä keskustellaan. Vaan siitä onko se yliarvostettu bändi. En kiistä ollenkaan sen merkittävyyttä vaan sitä, että onko se näin ison arvostuksen todella ansainnut. Sitähän tässä on lähdetty kyseenalaistamaan.

Munsta jo tämä jatkuva tapetillaolo todistaa, että kyllä. Ei vähän sinnepäin bändi herätä intohimoja puolesta tai vastaan. Ei kukaan jaksa vähän sinnepäin bändistä vaahdota sivutolkulla. Päiväperhosista keskustellaan sen hetken, ja jäävät unohduksiin, Beatles jaksaa herättää keskustelua enemmän kuin mikään muu bändi vaikka hajoamisesta on jo kymmeniä vuosia. Puolesta tai vastaan. Ainakin minun otannallani puolesta kanta on kyllä niskan päällä.

Ja loppujenlopuksi mielipiteet on mielipiteitä. Sinun mielestäsi asia on noin, minun mielestäni se on näin. Siinä se koko juttu on.
Munsta.
J.Hollström
30.08.2005 13:47:57
Beatles jaksaa herättää keskustelua enemmän kuin mikään muu bändi vaikka hajoamisesta on jo kymmeniä vuosia. Puolesta tai vastaan.

Hieman myös antaa perspektiiviä se tosiasia, että The Beatles levytti koko tuotantonsa vuosina 1963-70. Siis seitsämässä vuodessa, joka taitaa olla nykyään normaali levynjulkaisuväli näillä ns. kovilla nimillä. Silti näistä revitään vieläkin miljoonia hillua joka vuosi, eikä taida vieläkään olla Beatlesin levyt missään Mid Price-kategorioissa. Täydellä hinnalla voidaan luukuttaa menemään. Ei moni bändi pysty samaan, tuskin kukaan. Onko se sitten sitä yliarvostusta tai ei, en tiedä.
Cathi777
30.08.2005 14:40:55

Ja loppujenlopuksi mielipiteet on mielipiteitä. Sinun mielestäsi asia on noin, minun mielestäni se on näin. Siinä se koko juttu on.

Olenko jossain vaiheessa sitten jotain muuta väittänytkään. En mä ole missään vaiheessa sanonut, että tämä on absoluuttinen totuus vaan täysin oma henkilökohtainen mielipide. Tottakai saat olla aivan mitä tahansa niin kuin kaikki muutkin. Mutta ainakin yritin perustella asiaa, että miksi olen sitä mieltä kuin olen.
kingdom
30.08.2005 15:08:44
Avaamani keskustelu on mennyt kyllä turhauttavaan suuntaan. Oikeesti, ketä se loppujen lopuksi liikuttaa onko ko. bändi yliarvostettu vai ei? Jokainenhan sen arvostuksen itse määrittelee. Asioistahan SAA toki keskustella jos huvittaa mutta tämä alkaa jo pyöriä paikoillaan. Ja eiköhän se ole aika vakio jokaisen bändin kohdalla että fanit väittävät bändin saavan liian vähän arvostusta ja ne jotka ei tykkää väittävät sen olevan yliarvostettu. Itse kuuntelen Beatlesia vain siksi että heidän musiikkinsa kuulostaa korviini aivan saatanan hyvälle.

Ja jos turhuudesta puhutaan niin tämä viesti on sen kulminaatio.
Teijo K.
30.08.2005 16:41:40

Olenko jossain vaiheessa sitten jotain muuta väittänytkään. En mä ole missään vaiheessa sanonut, että tämä on absoluuttinen totuus vaan täysin oma henkilökohtainen mielipide. Tottakai saat olla aivan mitä tahansa niin kuin kaikki muutkin. Mutta ainakin yritin perustella asiaa, että miksi olen sitä mieltä kuin olen.

Joo, voi mielipiteitään perustella jos haluaa, eihän ne siitä miksikään muutu tai parane eli huonone.
Munsta.
tigrushka
30.08.2005 17:52:30
Hieman myös antaa perspektiiviä se tosiasia, että The Beatles levytti koko tuotantonsa vuosina 1963-70. Siis seitsämässä vuodessa, joka taitaa olla nykyään normaali levynjulkaisuväli näillä ns. kovilla nimillä. Silti näistä revitään vieläkin miljoonia hillua joka vuosi, eikä taida vieläkään olla Beatlesin levyt missään Mid Price-kategorioissa. Täydellä hinnalla voidaan luukuttaa menemään. Ei moni bändi pysty samaan, tuskin kukaan. Onko se sitten sitä yliarvostusta tai ei, en tiedä.

Hyvä pointti! En muista minäkään ikinä nähneeni Beatlesia alekorissa.
I got stripes ^..^
texjazz
30.08.2005 18:18:50

Mitään uutta Liverpoolin nelikosta ei enää varmasti pysty kukaan sanomaan. Jee jee-miehistä on tehty lukemattomia väitöksiä, lähes miljardi kirjaa (jokainen, joka on keskustellut heidän kanssaan joskus, on tehnyt fabfourista kirjan), ääretön määrä lehtijuttuja. Hyvää on se, että mitään rip off-levyjä, johon kurimukseen Hendrix-vainaa on joutunut, bändilta ei ole pahemmin julkaistu. Ja se että alennuskorista ei Johnin, Georgen, Ringon ja Paulin levytyksiä löydy, kertoo arvosta: jollakin on arvo, jota pitää kunnioittaa. Eihän Pink Floydinkaan levyjä löydy ale-laareista.
Stain
31.08.2005 16:39:01
Ja se että alennuskorista ei Johnin, Georgen, Ringon ja Paulin levytyksiä löydy, kertoo arvosta

Öö.. kyllä soololevyjä taitaa löytyä, muttei Beatlesin.
We had some good times But they're gone The winter's comin' on Summer's almost gone
Mr. Mustard
01.09.2005 11:03:42
Eihän Pink Floydinkaan levyjä löydy ale-laareista.

Mä olen ostanut kaikki Pink Floyd- levyni ale-korista!
Loistobändi!
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
Roger
11.09.2005 04:06:36

On muutama asia joka on "arvostelun ulkopuolella" eli

yhtye - Beatles
kitaristi - Jimi Hendrix
kappale - Bohemian Rhapsody

Mutta tämä onkin vain minun henk.koht mielipiteeni ja nämähän ovat makuasioita, sanoi koira kun toisen persettä haisteli.
"I'm not going to be a star. I'm going to be a legend!" Freddie Mercury vuonna 1969.
nightdrive
14.09.2005 08:46:09
minustakin kaikki rubber soulin jälkeen on jotain niin ihmeellistä, ihana psykedeelisyys näkyy todella selvästi monessa levyssä, ja tykkään myös magiical mystery tour leffasta, vaikka se ei arvostettu olekkaan, se on hauska, lempi levy minusta on varmaan revolver..... nää äijät on todella maagisii, sai minut lumoihin heti kun aloin kuunnella monta kertaa all you need is lovea....sitten aloin tarttua magical mystery tour levyyn ja ihastuin bändiin täysin......ne on myös hauskoja juttuja mitä olen lukenut, eikö beatlesit koittanut ihmisille uskotella myös että paul on kuollut, abbey roadinkin kannessa paul kävelee eri tahtiin kuin muut.
nightdrive
14.09.2005 08:56:08
joo elkäää kinastelko siitä arvostatteko bändii vai ette, mä ainakin rakastan bändii
tigrushka
14.09.2005 10:37:01
- Are you mods or rockers?
- We're mockers.
I got stripes ^..^
mikainen
14.09.2005 15:36:40
.ne on myös hauskoja juttuja mitä olen lukenut, eikö beatlesit koittanut ihmisille uskotella myös että paul on kuollut, abbey roadinkin kannessa paul kävelee eri tahtiin kuin muut.

Eiköhän ne olleet muut kuin piitlet itse jotka yrittivät Paul is dead-juttuja markkinoida.

Strawberry fields foreverissä on jotain, en voi kuvitella täydellisempää biisiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)