Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5122 123 124 125 126167 168 169 170 171
opel99
13.04.2013 22:21:50
deep purple rocks,tuleva levy menee hankitaan ilman muuta.
izmousis
26.04.2013 08:36:41
http://www.youtube.com/watch?v=QQcWNPPfeDY

Uusi levy ilmestyy tänään A simple song
izmousis
26.04.2013 08:47:01
Jokapaikanapina
26.04.2013 10:31:18 (muokattu 26.04.2013 10:33:33)
izmousis: hurja http://www.youtube.com/watch?v=qQyY9LvfmsE

Ei muuten (äänenlaadusta huolimatta) lainkaan huono! Oli yhtä paljon hyviä pikku juttuja ku koko viime levyllä :D Raskasta, vähän nyrjähtäny, mutta silti menevä.

EDIT: Ja vitja, hyvä on myös tää Simple Songiki! Säättänä hyvä balladimeininki aluks ja sitten ihan vitunnnn potkivaa vanhaa kunnon Purplemenoo!
moelanen
26.04.2013 14:22:37
Jokapaikanapina: Ei muuten (äänenlaadusta huolimatta) lainkaan huono! Oli yhtä paljon hyviä pikku juttuja ku koko viime levyllä :D Raskasta, vähän nyrjähtäny, mutta silti menevä.

EDIT: Ja vitja, hyvä on myös tää Simple Songiki! Säättänä hyvä balladimeininki aluks ja sitten ihan vitunnnn potkivaa vanhaa kunnon Purplemenoo!

ei sinne päinkään, mun mielipide, ei lähelläkään wanhaa Purplea, biisit on mitäänsanomattomia, sellaista rapaa, sinnepäin tehtyjä, ei mitään oikeeta potkua
moelanen
26.04.2013 14:32:12
moelanen: ei sinne päinkään, mun mielipide, ei lähelläkään wanhaa Purplea, biisit on mitäänsanomattomia, sellaista rapaa, sinnepäin tehtyjä, ei mitään oikeeta potkua

Siis.. bändihän hajosi totaalisesti kun Blackmore lähti. Ja kun Jon Lord on poistunut, niin mitä on jäljellä?
Ei mitään muuta kuin rahastaminen
Numb
26.04.2013 14:34:28

moelanen: Siis.. bändihän hajosi totaalisesti kun Blackmore lähti. Ja kun Jon Lord on poistunut, niin mitä on jäljellä?

Kyl noissa biiseissä vähän muutakin on kuin rahastaminen. Mieluummin noita kuuntelen kun Blackmore & Lord -ajalta House of Blue Lightiä.
Musta Arkipyhä
26.04.2013 14:37:11 (muokattu 26.04.2013 14:39:05)
izmousis: http://www.youtube.com/watch?v=QQcWNPPfeDY

Uusi levy ilmestyy tänään A simple song

Yllättävän hyvä biisi! Ja rakennekin poikkeaa normista. Hieman skeptisistä odotuksista huolimatta sieltähän saattaa putkahtaa ihan kelpo levy.Tietystä urautumisesta on myös ehkä päästy eroon ja jopa jotain uutta tuntus olevan mukana.Toivoakseni levy ei sisällä yhtään "razzledazzlea" tai "lickitupia" :-)

Mitä Mk Morse aikaan tulee niin minusta esim.Purpendicular on tasaisempi kokonaisuus kuin viimeinen Blackmore-eran levy Battle Rages On.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
moelanen
26.04.2013 14:43:59
moelanen: Siis.. bändihän hajosi totaalisesti kun Blackmore lähti. Ja kun Jon Lord on poistunut, niin mitä on jäljellä?

Mark 1 kannattaa kuunnella.
Siinä ja The Book of Taliesyn levyllä vaikkapa "Anthem" Jon Lordin visiot klassiseen kirkkomusiikkiin ja rockiin toteutuvat hyvin. Rod Evans vetää hyvät vokalit ja Blackmore, soitti silloin Gibsonilla, erittäin tyylikkään kitarajatkeen Lordin uruille.

Tää nykyinen kokoonpano ei mittelöi mitenkään esim. tähän
Gritsen
26.04.2013 14:44:07
PsychedelicWarlord: Mitä Mk Morse aikaan tulee niin minusta esim.Purpendicular on tasaisempi kokonaisuus kuin viimeinen Blackmore-eran levy Battle Rages On.

Purplendicular on mun mielestä yks parhaita Purple-albumeita koko uran tasolla, TOP5-kamaa. Jos uudella albumilla on vähänkin onnistuneesti senhenkisiä biisejä ni oon onnellinen.
moelanen
26.04.2013 14:51:26
Gritsen: Purplendicular on mun mielestä yks parhaita Purple-albumeita koko uran tasolla, TOP5-kamaa. Jos uudella albumilla on vähänkin onnistuneesti senhenkisiä biisejä ni oon onnellinen.

Jaa, niinkö mielestäsi.
Mitä siinä on nin hyvää?
Täysin perussoittoa.
Ainoa joka tekee tonttinsa hyvin , on Ian Paice
Numb
26.04.2013 14:54:01

moelanen: Jaa, niinkö mielestäsi.

Mun mielestäni myöskin on Purpendicular hyvä. Johtuen siitä, että biisit ja tuotanto ovat hyviä, soitto ja laulu ovat hyviä ja kuulostaa siltä, että yhtyeellä on kivaa.
izmousis
26.04.2013 14:56:36 (muokattu 26.04.2013 14:57:47)
Gritsen
26.04.2013 14:58:50 (muokattu 26.04.2013 15:03:09)
Numb: Mun mielestäni myöskin on Purpendicular hyvä. Johtuen siitä, että biisit ja tuotanto ovat hyviä, soitto ja laulu ovat hyviä ja kuulostaa siltä, että yhtyeellä on kivaa.

Nimenomaan! Esimerkki: Ted The Mechanic on kaikin puolin loistava Morsen omaperäisen soiton sähköistämä episodi Speed Kingin aloittamassa jatkumossa. Ehkä vähän koukkaa Maybe I'm A Leon kautta. Kivasti kuitenkin linjassa vanhan tuotannon kanssa mutta kuulostaa "uudelta" koko levy. Vaikka melkeen 20 vuotta vanha jo.
moelanen
26.04.2013 15:00:34
Numb: Mun mielestäni myöskin on Purpendicular hyvä. Johtuen siitä, että biisit ja tuotanto ovat hyviä, soitto ja laulu ovat hyviä ja kuulostaa siltä, että yhtyeellä on kivaa.
Tuotannolla ei ole mitään tekemistä hyvien biisien kanssa. Toki niitä voidaan, ja niin tehdäänkin, parannella.
Itse biisit ovat mielestäni kesyjä..todella kesyjä.
Nykyinen kitaristi on vain haamu Blackmoresta. Eikä Gillan ole kehissä muuten kuin vanhan maineensa ansiosta.
Nykyinen Purple on mitäänsanomaton, vanhalla maineella ratsastava joukko.
Ainoa jota kunnioitan suuresti, on Ian Paice. Maailmanluokassa ehdottomasti tyylitajuisin rumpali.
Musta Arkipyhä
26.04.2013 15:10:16 (muokattu 26.04.2013 15:12:53)
moelanen: Itse biisit ovat mielestäni kesyjä..todella kesyjä.

Purple on aina ollut minusta "kesy".Ei räyhäkkyys -tai jonkinlainen brutaalius- ole koskaan ollut Purplen valtti vaan tietyntyyppinen hienostuneisuus.

Nykyinen kitaristi on vain haamu Blackmoresta.

Morse on maailmanluokan virtuoosi.Varsin yleisesti arvostettu sellainen.Oli jo ennen Purpleen liittymistään.Jos puhutaan puhtaasti teknisestä osaamisesta niin pesee Blackmoren tällä saralla.Omaa saakelin kovan plekutekniikan esmes.Joka nuotti soi komeasti.

Jos taas luovutaan typerästä kilpailuasetelmasta niin Morse on hyvinkin persoonallinen ja oman soundin omaava kitaristi.Ollut siis jo ennen Purplea.Vaikka Ritchie kuuluu ykkösidoleihin niin kuuntelen ja arvostan esim.Bolinin soittoa Come Taste The Bandillä paljon.Purplessa on kivaa just tämä monipuolisuus.Ei niitä Machine Headeja ja In Rockeja jaksa aina kuunnella :-)
Musta Arkipyhä
26.04.2013 15:12:14
moelanen: Jaa, niinkö mielestäsi.
Mitä siinä on nin hyvää?
Täysin perussoittoa.
Ainoa joka tekee tonttinsa hyvin , on Ian Paice

Hienot biisit hienoilla melodioilla: Sometimes I Feel Like Screaming,Loosen My Strings muiden muassa.Morsen taiturimainen kitarointi ja jätkien soiton peittelemätön intensiteetti ja innostus.Battle Rages Onilla soitto kuulostaa ponnettomalta ja innostumattomalta.Purpendicularilla on selkeästi ns."uutta virtaa" kehissä.
moelanen
26.04.2013 15:19:37
PsychedelicWarlord: Hienot biisit hienoilla melodioilla: Sometimes I Feel Like Screaming,Loosen My Strings muiden muassa.Morsen taiturimainen kitarointi ja jätkien soiton peittelemätön intensiteetti ja innostus.Battle Rages Onilla soitto kuulostaa ponnettomalta ja innostumattomalta.Purpendicularilla on selkeästi ns."uutta virtaa" kehissä.

No, mielipideasia, mutta myös soitannon asia.
Morse ei pese Blackmorea ikinä koskaan.
Kuka sävelsi suurimman osan Purplen hiteistä...?
Blackmore.
Kuuntelette vaikka "Made in Japan" levyn Highway Star biisiä ja Balckmoren osaa..
Morse voi kopioida, ei hänestä muuhun ole.
Teknisesti on taitava, mutta se ei riitä
izmousis
26.04.2013 15:24:27
onneksi kukaan ei kopioi koskaan http://www.youtube.com/watch?v=z7r_4CijBWk
moelanen
26.04.2013 15:56:30
izmousis: onneksi kukaan ei kopioi koskaan http://www.youtube.com/watch?v=z7r_4CijBWk
Hieno ja harvinainen Blackmoren haastattelu. Hän kun ei niitä paljon anna.

Black Knight on kopsattu, tai sen riffi.
Backmoren taituruus ei siitä häviä, saa Morse yrittää ja yritykseksi se jääkin.

Led Zeppelinin Jimmy Page on myös myöntänyt kopsanneensa ainakin 20 biisiä muilta, lähinnä bluesmiehiltä.
Se ei heikennä hänenkään musiikillista lahjakkuutta, ja sävellystyötä.

Aivan kuin Blackmoren.
Hän oli Purplen sielu, biisien tekijä.
Nykyinen kitaristi ei osaa tehdä ainuttakaan hittiä.
Ja tämä on fakta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)