Atomic Cafe 20.11.2010 11:25:28 (muokattu 20.11.2010 12:04:17) | |
---|
Cimble: Totta. Esmeks Suomen demokraattisuus haisee ja suurin osa äänestävästä massasta näyttäisi olevan tolloja. Mutta kuka pystyy ratkomaan tämän ketjun asioita älyllä? Sodankäyntiä lienee kokeiltu milloin missäkin, mutta sodassa ei ole koskaan voittajia. Kyllä sodassa voittajia on paljonkin, jos sota ei tuota mitään niin ei sitä myöskään käydä. Homma menee niin että enemmistö tappaa toisiaan kun vähemmistö tahkoaa rahaa ja kunniaa siellä taustalla. Vanhoina hyvinä aikoina sodan jälkeisestä rauhasta hyötyi myös tavallinen raavas mutta se on nykyään hyvin harvinaista koska rakenteet ovat muuttuneet siinä suhteessa ihan eri suuntaan. Suomessa on demokratia mutta hyvin harva suomalainen osaa sitä käyttää tai edes tietää mitä se käytännössä tarkoittaa. Minua on huolestuttanut jo kauan se että tässä maassa on ihmisiä jotka kaipaavat viisaiden diktatuuria. Ajatus on muuten hyvä mutta minä en ole koskaan nähnyt oikeasti viisasta ihmistä enkä ihan helposti usko että sellaista on olemassakaan. Niitä on kyllä paljonkin jotka sellaista esittävät ja onnistuvat huijaamaan jopa itseään. Toiset ovat älykkäämpiä kun toiset mutta sillä ei ole mitään tekemistä viisauden kanssa. Rock ei ole kuollut musiikkina mutta se on kuollut vastakulttuurina ja tekee kuolemaa valtakulttuurina, se on elinvoiman kannalta erittäin huono asia. |
Cimble 20.11.2010 11:37:20 (muokattu 20.11.2010 11:38:41) | |
---|
Atomic Cafe: Rock ei ole kuollut musiikkina mutta se on kuollut vastakulttuurina ja tekee kuolemaa valtakulttuurina, se on elinvoiman kannalta erittäin huono asia. Niinhän se tekee kuolemaa vastakulttuurina, kukaan ei tiedä miten pitkään. Itsekin olen sen todennut. Mutta vaikka se on surkastumassa, on se yhä olemassa muutenkin kuin vastakulttuurina. Ja kuten tämä ketjukin osoittaa, tekee se edelleen monille korkeakulttuurisemmille tahoille tehtäväänsä hiertävänä vastakulttuurina. |
velipesonen 20.11.2010 11:42:41 | |
---|
Tähdennetään vielä kerran että minä olen aina ollut rockin puolella ja rockin puolella oleminen merkitsee että täytyy olla myös punkin puolella. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Atomic Cafe 20.11.2010 11:46:00 | |
---|
velipesonen: rockin puolella oleminen merkitsee että täytyy olla myös punkin puolella. Näin on :) |
BigPapa 20.11.2010 11:48:21 | |
---|
velipesonen: Tähdennetään vielä kerran että minä olen aina ollut rockin puolella ja rockin puolella oleminen merkitsee että täytyy olla myös punkin puolella. Ei täydy, eikä missään nimessä pidä olla. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Borlag 20.11.2010 11:50:07 | |
---|
velipesonen: Tähdennetään vielä kerran että minä olen aina ollut rockin puolella ja rockin puolella oleminen merkitsee että täytyy olla myös punkin puolella. Jaa että minkä takia? |
Cimble 20.11.2010 11:56:17 | |
---|
BigPapa: Ei täydy, eikä missään nimessä pidä olla. No en tiedä onko se noin jyrkkääkään. Mutta kyllä punk oli ehkä vastaveto myös rockille. Jossain määrin. Se myönnetään, että tuolloin osa rockista oli jo lipsunut mukavuusalueilleen ja punk, jos mikä, oli sen jälkeen hyvin epämukavaa. Tosin punk saattoi olla enemmänkin haistatus taitoa ja matematiikkaa vaativalle progelle yms. Idea oli siinäkin, että musiikki, bändit ja soittaminen kuuluu kaikille. Ei pelkästään lahjakkaille, taitaville ja jopa snobistisille bändi-instituutioille. Itsekin olen rockin puolella, eikä mulla ole mitään punkkia vastaan. Aika harvaa musiikkia kohtaan on. |
Cimble 20.11.2010 11:58:05 (muokattu 20.11.2010 12:02:41) | |
---|
velipesonen: Tähdennetään vielä kerran että minä olen aina ollut rockin puolella ja rockin puolella oleminen merkitsee että täytyy olla myös punkin puolella. Hyvä! Lähdetkö nyt sotimaan meidän kanssa ylimielisesti ja yleisesti rokkia mollaavia, taustoillaan aiheettomasti päteviä ja omaa juttuaan ylentäviä vastaan? :) Tosin on vähän kyseenalaista juuri tuo, miksi olet rockin puolella ja missä mielessä? Jos on puolet, niin mitä muut puolet ovat tai mikä on rock-puolen vastapuoli? |
velipesonen 20.11.2010 12:03:36 | |
---|
Borlag: Jaa että minkä takia? Punkilla oli tehtävä joka epäonnistui. Cimble: Hyvä! Lähdetkö nyt sotimaan meidän kanssa ylimielisesti ja yleisesti rokkia mollaavia, taustoillaan aiheettomasti päteviä ja omaa juttuaan ylentäviä vastaan? :) En missään tapauksessa. Tuo että tässä olisi mollattu rokkia on eräs lukuisista tämän ketjun puitteissa esiintyneistä virhepäätelmistä. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Borlag 20.11.2010 12:04:29 | |
---|
velipesonen: Punkilla oli tehtävä joka epäonnistui. Ja tämä epäonnistunut tehtävä on se syy minkä takia punkkia pitäisi jotenkin ihannoida ja sympatisoida vai? |
BigPapa 20.11.2010 12:12:35 | |
---|
velipesonen: Punkilla oli tehtävä joka epäonnistui. Onneksi näin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velipesonen 20.11.2010 12:15:53 | |
---|
Borlag: Ja tämä epäonnistunut tehtävä on se syy minkä takia punkkia pitäisi jotenkin ihannoida ja sympatisoida vai? Ei, vaan punk keksittiin koska rock piti pelastaa iljettävien hippien kynsistä. Hipit voittivat, vieläpä selvästi. Rock kuoli. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
BigPapa 20.11.2010 12:19:21 | |
---|
velipesonen: Ei, vaan punk keksittiin koska rock piti tappaa. Hipit voittivat, vieläpä selvästi. Rock pelastui. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Borlag 20.11.2010 12:20:40 | |
---|
velipesonen: Ei, vaan punk keksittiin koska rock piti pelastaa iljettävien hippien kynsistä. Hipit voittivat, vieläpä selvästi. Rock kuoli. Tjaa... Kyllä se punk on se joka kuoli omaan mahdottomuuteensa. Tuo sinun mainitsemasi punkin tehtävä on vähintäänkin naurettava, ottaen huomioon että rock pärjäsi vallan mainiosti ennen punkkia, niin kuin myös punkin jälkeenkin. Kuten muutkin ovat maininneet, itse näkisin punkin enemmän vastavetona progelle, ja progen lyttäämisessähän punk onnistui koska progesta tuli punkin myötä kirosana. |
Atomic Cafe 20.11.2010 12:24:58 (muokattu 20.11.2010 13:00:15) | |
---|
Cimble: Mutta kyllä punk oli ehkä vastaveto myös rockille. Jos ajatellaan sitä ensimmäistä aaltoa niin brittipunkit olivat myös antirokkareita vaikka soittivat ihan aluksi perusrokkia. Suomalaiset punkit olivat kaappihippejä ja pahin hippi kaikista oli saunassa meditoiva kansakoulunopettaja. Punk oli kuitenkin viimeinen ilmiö joka kykeni muuttamaan rockbisnestä ihan kokonaisvaltaisesti ja se synnytti uskomattoman määrän erilaisia musiikkityylejä joista kaikilla ei ole mitään tekemistä punkin kanssa. Riippuu ihan näkökulmasta pitääkö punkkia epäonnistuneena pelastajana vai tunteettomana tappajana. |
BigPapa 20.11.2010 12:28:43 (muokattu 20.11.2010 12:28:55) | |
---|
Atomic Cafe:Punk oli kuitenkin viimeinen ilmiö joka kykeni muuttamaan rockbisnestä ihan kokonaisvaltaisesti ja se synntytti uskomattoman määrä erilaisia musiikkityylejä joista kaikilla ei ole mitään tekemistä punkin kanssa. Punkillahan ei ollut mitään tekemistä musiikin kanssa, eikä siis niillä tyyleillä jota se mahdollisesti poiki. Mikäli rockbisneksen tuhoaminen oli sitä muuttamista niin kyllä. Ilmaseks kaikkea huonoa paljon, siinä sen ydin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Numb 20.11.2010 12:33:59 | |
---|
BigPapa: Punkillahan ei ollut mitään tekemistä musiikin kanssa, eikä siis niillä tyyleillä jota se mahdollisesti poiki. Nooooh... Emmä nyt tiedä... Lasketaanko The Clash punkiksi? Munsta nimittäin London Calling on kova rocklevy. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
BigPapa 20.11.2010 12:37:42 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Atomic Cafe 20.11.2010 12:38:14 (muokattu 20.11.2010 12:57:07) | |
---|
Numb: Nooooh... Emmä nyt tiedä... Lasketaanko The Clash punkiksi? Munsta nimittäin London Calling on kova rocklevy. Jos minulta kysytään niin ei sitä voi laskea edes rokiksi mutta helvetin hieno levy London Calling on. |
BigPapa 20.11.2010 12:39:01 (muokattu 20.11.2010 12:43:54) | |
---|
Numb: Nooooh... Emmä nyt tiedä... Lasketaanko The Clash punkiksi? Munsta nimittäin London Calling on kova rocklevy. Kiitos mutta jätän väliin. Eddie And The Hod Rods tais olla jotenkin ihan ok. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |