Aihe: Hanoi Rocksilta uusi levy
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17
itsy
17.09.2007 18:41:44
Itse en ymmärrä tuota "Power on Persuasion" - biisin ylistystä. Ei minusta ainakaan kuulosta Hanoilta - tulee vain mieleen joku Mystery City - levyn biiseistä...siis siinä tapauksessa kuulostaa Hanoilta, muttei sitten kuitenkaan.

Minulla ainakin toimii, vaikka biisi onkin vain kertosäkeen odoittelua ;). Niin vahvat Andyn sävellykset siinä *Snif*.
Sir Henri
17.09.2007 23:44:09
Minulla ainakin toimii, vaikka biisi onkin vain kertosäkeen odoittelua ;). Niin vahvat Andyn sävellykset siinä *Snif*.

Tuosta tulikin mieleeni, että kovin on tullut kertosäkeetkin tärkeämpään asemaan Hanoin tuotannossa. 80 - luvullahan lauluissa ei juuri ollut mitään yhteislauluhuudatuskertosäkeitä. Ei ne nytkään mitään juuri haittaa, tuli vaan mieleen.
Kaikesta voi tehdä bluesia.
-Mickill-
21.09.2007 18:02:39
Noniin, tulihan se levy sieltä cdonista viimeinkin perkele. Eka kuuntelu menossa ja hyvältä kuulostaa. Hienoja Hanoimaisia melodioita löytyy rutkasti ja muutenkin vaikuttaa paljon paremmalta paketilta kuin edellinen joka itselle oli pienehkö pettymys. Biiseistä ainakin Power Of Persuasion ja Teenage Revolution kuulostivat ekalla jo ihan varmoilta nakeilta. Mutta mutta kattellaan muutaman kuuntelukerran (ja kaljan) jälkeen tilannetta uudestaan.
There's nothing left to say but fuck you anyway.
peetu
22.09.2007 17:47:47
Itsellekin tämä Hanoin uusimmainen toimii erittäin hyvin. Liput on Lutakkoon jo hankittu että pääsee tsekkaamaan livekunnon.....Jostain syystä toi edellinen ei oikeen toiminut. Muistutti ehkä liikaa Monroen soololevyjä, tosin niilläkin on hetkensä. Mutta kaiken kaikkiaan 2000-luvun tuotanto on ollu yllättävän hyvää. "twelve shots on the rocks" oli myös hyvä levy. Mutta ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna, tämä kokoonpano on ainakin enemmän "Hanoi". Jotenkin jäi sellainen fiilis, kun keikallakin kävi, että Costi ja Laine ei ehkä olleet ihan "omassa" bändissään...
Joees
22.09.2007 22:53:17
Itsellekin tämä Hanoin uusimmainen toimii erittäin hyvin. Liput on Lutakkoon jo hankittu että pääsee tsekkaamaan livekunnon.....Jostain syystä toi edellinen ei oikeen toiminut. Muistutti ehkä liikaa Monroen soololevyjä, tosin niilläkin on hetkensä. Mutta kaiken kaikkiaan 2000-luvun tuotanto on ollu yllättävän hyvää. "twelve shots on the rocks" oli myös hyvä levy. Mutta ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna, tämä kokoonpano on ainakin enemmän "Hanoi". Jotenkin jäi sellainen fiilis, kun keikallakin kävi, että Costi ja Laine ei ehkä olleet ihan "omassa" bändissään...

Lutakkoon juu on liput myös. Twelve Shots on mun mielestä vallan mainio levy, mutta livestä en juu kauheesti osaa sanoa kun en niitä sillon livenä nähnyt. Mutta nykyinen Hanoi tuntuis olevan hyvin toimiva poppoo. Sen näkee sitte viikon päästä.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Joees
02.10.2007 12:58:23
Pakko nostaa ja todeta jotta mun mielestä nuo uudet biisit toimii livenä erittäin hyvin. Muutenkin livemeininki bändillä on vallan mainiota. Lutakon keikka oli veri bueno kyllä.

Onneks tuli ostettua levy etukäteen ja opeteltua biisit kunnolla niin osas niitäkin sitten.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
peetu
02.10.2007 19:22:42
Pakko nostaa ja todeta jotta mun mielestä nuo uudet biisit toimii livenä erittäin hyvin. Muutenkin livemeininki bändillä on vallan mainiota. Lutakon keikka oli veri bueno kyllä.

Onneks tuli ostettua levy etukäteen ja opeteltua biisit kunnolla niin osas niitäkin sitten.

Joo, oli Hanoi kyllä loistavassa vedossa Lutakossa. Andyn roolihan livenä on aika minimaalinen nykyään, mut kohtuullisesti meni hänelläkin. Mutta yleisesti ottaen todella hyvä veto. Monroe oli loistava niinkun aina. Iso plussa, että vetivät paljon uusia biisejä. Enpä pysty heti nimeämään bändiä, jolla oisi vanhoja meriittejä paljon, mutta soittavat keikalla pääosin uusia biisejä, mutta silti saavat yleisön "tuleen"....
kupteri
03.10.2007 00:42:46

Andyn roolihan livenä on aika minimaalinen nykyään

Liveä näkemättä mitähän tää tarkoittaa? Vetääkö toinen kitaristi shown kotiin kun Andy ei pysty?
slowdive
03.10.2007 07:07:16 (muokattu 03.10.2007 07:07:47)
Liveä näkemättä mitähän tää tarkoittaa? Vetääkö toinen kitaristi shown kotiin kun Andy ei pysty?

Ainakin viimeksi kun itse olen bändin nähnyt, niin Andy pysytteli melkeinpä koko keikan yllättävän nöyrästi takaoikealla. Kyllähän se taustaraakkumiset ja soiton hoiteli ihan OK, mutta taitaa olla sama tilanne kuin Stonesilla, että se "uusi poika" pitää kuitenkin paletin kasassa noin kitaroiden osalta. Ja muutenkin Conny kirmasi enemmän pitkin lavaa.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
M-Juhana
03.10.2007 09:41:08

Andyn roolihan livenä on aika minimaalinen nykyään

Niin siis 80-luvulla Andy soitti kaikki. Nyt bändissä näytti olevan kaksi kitaristia. Soittivat aika fifty-sixty Connyn kanssa. Varsinkin uudempaa matskua.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
M-Juhana
03.10.2007 09:42:04

Ainakin viimeksi kun itse olen bändin nähnyt, niin Andy pysytteli melkeinpä koko keikan yllättävän nöyrästi takaoikealla. Kyllähän se taustaraakkumiset ja soiton hoiteli ihan OK, mutta taitaa olla sama tilanne kuin Stonesilla, että se "uusi poika" pitää kuitenkin paletin kasassa noin kitaroiden osalta. Ja muutenkin Conny kirmasi enemmän pitkin lavaa.

Tampereella ainakin Andy oli ihan täysillä menossa mukana ja ihan hyvässä kuosissa.
peetu
03.10.2007 17:39:21

No suurinpiirtein tätä tarkoitin. En sano että Andy nyt mikään huono olisi välttämättä ollut, mutta kyllä Conny kuitenkin enemmän edukseen esiintyi...
ewqqq
03.10.2007 18:25:01
Niin siis 80-luvulla Andy soitti kaikki. Nyt bändissä näytti olevan kaksi kitaristia. Soittivat aika fifty-sixty Connyn kanssa. Varsinkin uudempaa matskua.

Mit vid. sää höpäjät?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nasty_Suicide
Tarkasta oma jäsenkuvauksesi.
Izer
03.10.2007 18:40:17
Kyllä Andyn rooli selkeästi oli pienentynyt aiemmasta Connyn myötä, kun Tavastialla olin katsomassa. Olin oikein yllättynyt kuinka paljon Conny sooloili ja oli muutenkin enemmän menossa mukana. Andy hieman tosiaan takavasemmalla napsutteli omia juttujaan menemään.
Ridin' with the wind!
Sir Henri
03.10.2007 18:55:20
Andy hieman tosiaan takavasemmalla napsutteli omia juttujaan menemään.

Tässä Andy on mielestäni parhaimmillaan, napsuttelee omia juttuja, kun toinen kitaristi pitää kappaleen "kasassa". Anttihan ei minään soolosoolokitaristina ole kovinkaan paras.

Lauantaina Hanoi Turussa livenä. Pitkästä aikaa oikein toden teolla odottaa heidän keikkaa ja uusien kappaleiden kuulemista elävänä.
Kaikesta voi tehdä bluesia.
M-Juhana
03.10.2007 20:26:33

Mit vid. sää höpäjät?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nasty_Suicide

Okei, hymiö jäi pois.

Tarkoitin lähinnä, että alkuperäisessä Hanoissa oli Andy oli esillä ja päällimmäisenä kaikessa.

Kyllä mä Nassen kuule tiedän. Istunu kaljallakin sen kanssa junassa. Sekä nähnyt 80-luvun Hanoin ihan livenä muistaakseni 5 kertaa.
ewqqq
03.10.2007 21:06:44 (muokattu 03.10.2007 21:11:08)
Okei, hymiö jäi pois.

Tarkoitin lähinnä, että alkuperäisessä Hanoissa oli Andy oli esillä ja päällimmäisenä kaikessa.

Kyllä mä Nassen kuule tiedän. Istunu kaljallakin sen kanssa junassa. Sekä nähnyt 80-luvun Hanoin ihan livenä muistaakseni 5 kertaa.

Heh:D juu, mut mut, kyl nasella oli kuitenkin osansa...

"Samin" bassot ainakin levyillä(harvemmin livenä) Andy tais aika usein veivata...

Itselleni ehdotonta herkkua on kyll aina ollu taxi driverin soolot,

ja all those wasted years video o jautaa, ei pidä nassen roolia wähätellä;)

Oli jautanen bändi silloin joo...
Artist
03.10.2007 21:14:41 (muokattu 03.10.2007 21:18:05)

"Samin" bassot ainakin levyillä(harvemmin livenä) Andy tais aika usein veivata...

Mihinköhän moinen "tieto" perustuu???

Mitä Andyn rooliin nyky-Hanoissa niin ihmettelen noita kommentteja, että se olisi minimaalinen. Lähestulkoon kaikilla näkemilläni uuden Hanoin keikoilla Andy on ollut kitaristeista se enemmän esillä oleva, joskus jopa liikaakin....toki joskus vähemmänkin.

Mutta on kyllä totta, että Conny hoitaa tonttinsa mainiosti ja on myös esillä. Hemmetin kova kitaristi tuo Conny, eikä tunnu lepsuilevan yhtään livenä ja tuonut hyvää biisinkirjoitusapuakin (esim. Fumblefoot & Busy Bee on ainakin livenä vallan mainio)
We've got a fuzzbox and were gonna use it
ewqqq
03.10.2007 21:22:43

Mitä Andyn rooliin nyky-Hanoissa niin ihmettelen noita kommentteja, että se olisi minimaalinen. Lähestulkoon kaikilla näkemilläni uuden Hanoin keikoilla Andy on ollut kitaristeista se enemmän esillä oleva, joskus jopa liikaakin....toki joskus vähemmänkin.

Mutta on kyllä totta, että Conny hoitaa tonttinsa mainiosti ja on myös esillä. Hemmetin kova kitaristi tuo Conny, eikä tunnu lepsuilevan yhtään livenä ja tuonut hyvää biisinkirjoitusapuakin (esim. Fumblefoot & Busy Bee on ainakin livenä vallan mainio)

Jaa a wanhan o paha sanoa(aika usein / silloin tällöin)

Oiskohan Sami jossain haastattelussa asiasta maininnut

Tyyliin ei mua siellä tarvittu...Andy soitti bassot blaa blaa blaa

Sellanen kuva et alkupään levyillä moista jokun verran tapahtui lähinnä näissä

kokeellisimmissa biisilöissä, mutta kuten sanottu muistan waan jostain lukeneeni

joskus 1 ja 2.
M-Juhana
03.10.2007 21:23:28

Kyllä jossain oon myös lukenut, et Andy soitti itse ja roudas jotain paikallisia ammatti studioheeboja nauhoituksiin. Siis ainakin bändin loppuajoilla Jenkeissä.

Mut tiedä sitten....?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)