mrk 03.08.2013 22:51:22 (muokattu 03.08.2013 22:54:53) | |
---|
Apeli: Mä aattelin sit seistä kädet puuskassa koko keikan, paitsi sillon kun tulee Bullet ja Tonight tonight, paitsi jos on taas joku outo sovitus. Tai sit mä kuvaan koko keikan kännykällä enkä sen takia voi liikkua yhtään, ja toivon että kukaan ympärillä ei töni mua tai huuda tai laula ääneen. Eli perkele jos noin pieneen mestaan on tulossa ankeuttajia! Toivottavasti on kova meininki lavalla ja yleisössä. Mä ainakin kyttään rumpalin virheitä silmä kovana ja tuhisen partaani ja muistelen kuinka ysärillä oli kaikki paremmin. Saatan mä vähän sitä basistiakin vilkuilla (ja muistella kuinka ysärillä oli sekin osasto paremmin...) Ei vaan, toivottavasti edes jokseenkin ok keikka on tulossa, kaikki muu on bonusta. Odotukset eivät ole erityisen korkealla, varsinkin kun on viime päivät kuunnellut TAFH-boksin livelevyä. Biisilistaltakin ovat tiputtaneet ne alkukiertueesta mukana olleet Gish-encoret :( Edit: paitsi ei noita kolmen Gish-biisin encoreita tainnut olla kuin ihan muutamalla keikalla... sitten ei harmita niin kovasti. "Short On Long Term Goals" |
SmashedPumpkin 03.08.2013 22:58:59 | |
---|
No hei, kai me nyt ollaan sen verran hyvä yleisö että ansaitaan toi GISH encore bonuksena, KIITOS |
konehes 05.08.2013 13:55:28 | |
---|
Odotukset olivat matalalla, mutta petyin. Aivan liikaa Oceanian biisejä (jotka ovat kyllä ok, mutta kuitenkin), ylipitkiä jamitteluja, loputtomia kitarasooloja ja vanhat hitit rutiinilla läpi. Kitaraa heiluteltiin ahkerasti ja plektroja lensi yleisöön joka biisin välissä ja siinä se show sitten olikin. Olin eturivin tuntumassa keskellä, mutta meininki oli vaisu, eikä ihme. Vain Stand Inside Your Love ja Porcelina of the Vast Oceans koskettivat. Joko ennen oli kaikki paremmin tai sitten olen tullut vanhaksi. cherub with heavy metal machine |
Utö 05.08.2013 13:59:39 | |
---|
konehes: Vain Stand Inside Your Love ja Porcelina of the Vast Oceans koskettivat. Joko ennen oli kaikki paremmin tai sitten olen tullut vanhaksi. Stand Inside Your Love oli mullekin keikan kovin juttu. Mieletön fiilis kun kylmät väreet menee kroppaa pitkin samalla kun hiki virtaa suoranaan. Keikalla oli siis helvetin kuuma! Muutenkin kyllä tykkäilin, mua ei ihme kyllä soolot ja jamittelut ärsyttäny (niinkuin ne tossa mittakaavassa yleensä tekee). Billykin tuntui olevan ihan hyvillä fiiliksillä liikenteessä. Yleisö oli kyllä pääosin tosi vaisua. |
digitaalimies 05.08.2013 14:34:31 | |
---|
Utö: Stand Inside Your Love oli mullekin keikan kovin juttu. Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Noin muuten hohhoijaa-fiilis vallitsi vielä Disarminkin aikana, mutta Tonighteista alkaen viihdyin ihan hyvin. Mitä nyt Gossameria ja United Statesia en jaksanut juur ollenkaan, tuntuivat kestävän ikuisuuden ja epäilemättä niin tekivätkin. Änkore ja Kerubirokki oli kivoja, plussaa myös siitä että äärirasittava Zero skipattiin. Niin ja Fiorentino näytti aika kohtalokkaalta silloin kun valaistus oli sopiva ja tuulenvire osui otsatukkaan. They'll introduce me, "Hello, hello" /
Women seduce me and champagne flows /
Then the lights go low /
There's only one song I know |
wellu 05.08.2013 15:18:15 | |
---|
Vähän valju kuva keikasta jäi,mutta parempi oli ku edellinen näkemäni keikka Jaffahallissa. 1979 jäi uupumaan,harmitti. Lyrics.Wasted time between solos. |
evo 05.08.2013 15:19:48 | |
---|
1979 jäi uupumaan,harmitti. Joo, näin oli, encoressa olisi saanut olla. Onneksi kerubirokki sentään tuli. |
wellu 05.08.2013 15:21:21 | |
---|
Lyrics.Wasted time between solos. |
evo 05.08.2013 15:26:24 (muokattu 05.08.2013 15:27:06) | |
---|
|
Iso D 05.08.2013 15:32:38 | |
---|
Ite kyllä tykkäsin. Biisilista oli suhteellisen hyvä eikä uusia biisejä tullu liikaa. Paikka oli lisäksi hyvä - jos jäähallissa olis sama shou ollu, niin varmasti olis valjumpi maku jääny. Nestekaasukitara kun ois |
professori 05.08.2013 16:49:09 (muokattu 05.08.2013 17:47:56) | |
---|
Innostuin tämän vuoden 1988 telkkarikeikan ( http://www.youtube.com/watch?v=Qgm7jPeHlqI) myötä kuulemaan Gishiä edeltävää Pumpkinsia. Tietääkö kukaan, saako näitä demoja ladattua mistään laillisesti? Onko Corgan laittanut ne jakoon? "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner |
jannu 05.08.2013 17:47:48 | |
---|
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
professori 05.08.2013 22:06:14 (muokattu 05.08.2013 22:13:32) | |
---|
Voin muuten jatkaa tätä Oceanian ylistämistä osaltani niin, että tämähän on yllätävän hyvä levy. Pyöritän toista kertaa Spotifysta, mutta tämänhän voisi joskus ostaakin. Meikä petty Zeitgeistiin ja ensimmäisiin Teargarden-juttuihin aikoinaan niin pahasti, ettei oikein kiinnostanut enää seurata mitä bändi touhuaa. Edes eilinen keikka ei napannut ollenkaan, vaikka 2008 Helsingin keikan jälkeenkään en olisi voinut koskaan kuvitella missaavani yhtään bändin Suomen keikkaa. Silti, ei siitä mihinkään pääse: Gish, Siamese Dream ja Adore on ne meikän SP-levyt, jotka soittimeen palaa yhä uudelleen. "More beers more cheers that's it that's all" -Deaner |
Heavy Metal Machine 06.08.2013 09:45:42 | |
---|
Bändissä tai settilistassa ei pienintäkään valittamista. Soitto toimi omaan korvaan oikein hyvin ja juuri sopivassa suhteessa kuultiin uutta ja vanhaa materiaalia. If There Is a God, Ava Adore, Gossamer, Stand Inside Your Love ja päätösbiisinä kuultu aina yhtä upea Porcelina olivat omat kohokohdat sunnuntailta. Kuuma oli ja lämpöhalvaus/nestehukka oli koitua kohtaloksi siinä eturivissä. Circus on kyllä harvinaisen paska keikkapaikka saundiensa puolesta ja toivon ettei tarvitse tuonne enää keikkoja mennä liiemmin katselemaan. Täältä tähän. Helsingin Jokerit 1967 |
mrk 06.08.2013 22:26:40 | |
---|
Ihan jees keikka oli ja Billykin tuntui olevan jokseenkin hyvällä tuulella. Biisilistasta ei jaksa valittaa, ihmeen paljon jättivät kuitenkin vanhoja biisejä pois mitä on muualla kuultu. Esim Rocketin olisin mielelläni kuullut. Todayn ja Zeron skippaaminen ei taas niinkään harmita. Kuluneita biisejä ja ei häiritse niin paljoa pienen rumpalipojun soheltaminen. Porcelina oli täydellinen lopetus. Cherub Rock ja Stand Inside Your Love toimivat. Uudemmat skulasivat ihan jees myös ja Gossamerin paluu biisilistoille oli hyvä valinta. Nyt pyörii DVD:ltä ekaa kertaa Aeroplane-boksin bonus-dvd (97 festarikeikka, Matt Walker rummuissa) ja ai että homma toimi tuollakin kokoonpanolla, ainoa kokoonpano mitä en livenä henk.koht. koskaan nähnyt. "Short On Long Term Goals" |
Kärpäsruoska 07.08.2013 03:30:47 | |
---|
mrk: ja ei häiritse niin paljoa pienen rumpalipojun soheltaminen. En ole seurannut tuota nykyistä livemeininkiä yhtään. Onko se oikeasti niin huono? Rakastan teitä kaikkia. |
jannu 07.08.2013 08:44:28 | |
---|
Eiks toi nyt ole aika rumaa pojutella 23-vuotiasta miestä? Paremmin se soittaa kuin kukaan teistä. "You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Apeli 07.08.2013 09:52:09 (muokattu 07.08.2013 09:55:49) | |
---|
Ei mulla ainakaan ole mitään valittamista Byrnen taidoista tai tyylistä. Mutta Chamberlin on silti ihan eri levelillä. Verrattuna ihan kehen tahansa. Byrnen soittotapa näytti aika fyysiseltä, kun taas Chamberlin ei paljoa hötkyile. Mies istuu paikallaan ja iskut vaan ilmestyy jostakin. Itse diggasin keikasta, vähän häiritsi se, että isot hitit tuli aika rutiinilla jukeboxista. Uusissa biiseissä oli hyvä fiilis, varsinkin Pale Horse jäi mieleen. Ja Cherub Rock & Porcelina. Ja Gossamer. Mieleen jäi myös suht paskat soundit. Isoimmissa rypistyksissä näki lavalta että nyt siellä soitetaan ihan perkeleesti mutta ei saa mitään selvää että mitä. Oli kyllä ehkä paikallakin väliä (edessä & oikeella). |
Heavy Metal Machine 07.08.2013 19:43:01 | |
---|
Nyt pyörii DVD:ltä ekaa kertaa Aeroplane-boksin bonus-dvd (97 festarikeikka, Matt Walker rummuissa) ja ai että homma toimi tuollakin kokoonpanolla, ainoa kokoonpano mitä en livenä henk.koht. koskaan nähnyt. Täällä ensipyöräytys menossa ja pakko tulla komppaamaan. Todella kova meno! Äärimmäisen tyytyväinen fiilis tähän remasteroitujen levyjen sarjaan. Helsingin Jokerit 1967 |
mrk 07.08.2013 21:14:27 | |
---|
Kärpäsruoska: En ole seurannut tuota nykyistä livemeininkiä yhtään. Onko se oikeasti niin huono? Ei se nyt niin huono ollut, jossain biisissä tuntui vähän luonnottomalta se mäiskiminen, muuten ei pahemmin häirinnyt. Parempi oli vetää uudempia ja oudompia biisejä niin se Jimmyn kopioimisen yrittäminen jäi vähemmälle. Soundit oli tosiaan huonot, pari ekaa biisiä oli ihan tajutonta muhjua, sitten parani kunnes jossain puolivälissä Billyn vokaalit alkoivat hukkumaan ihan täysin. Olikohan Gossamer mistä ei saanut mitään selvää. "Short On Long Term Goals" |