Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 510 11 12 13 14167 168 169 170 171
sirdickyj
03.12.2005 15:03:27
Joo. En ollutkaan ennen nähny Hughesia keikalla. Itse asiassa rupesin diggaamaan kundista koko lailla enemmän nähtyäni miten se osaa ottaa lavan haltuun halkoineen, lahkeineen ja hiuksineen just niinku sanoit.

Ja tosiasiahan on, että pelkkä Coverdale ei olis kuulostanu läheskään niin hyvälle, kyllä se juttu on nuo kaks vocalistia kimpassa. Hughesillahan on aivan helvetin hieno soundi, kunhan vaan malttaa mielensä. Usein ei malta kylläkään.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
rheinone
03.12.2005 17:46:37 (muokattu 03.12.2005 18:30:43)
Ja tosiasiahan on, että pelkkä Coverdale ei olis kuulostanu läheskään niin hyvälle, kyllä se juttu on nuo kaks vocalistia kimpassa. Hughesillahan on aivan helvetin hieno soundi, kunhan vaan malttaa mielensä. Usein ei malta kylläkään.

Mä en kyllä diggaa Hughesin Purplen aikaisesta laulufraseerauksesta yhtään. Taustalaulajana on kyllä mies paikallaan. Noilla uusilla jutuilla (vrt. Soul Mover -topikki) Hughes on oppinut malttamaan mielensä ja onkin varsin jees vokalisti.

Mutta se kundin shöymeininki tolla California Jamilla on vailla vertaa.

E: Olishan Purple ollu selkeesti erilainen bändi jos Hughesin olis käsketty pitää turpansa kiinni ja Coverdale olis hoitanu hommat: Parempi vai huonompi, vaikee sanoa, mutta todennäköisesti enemmän bluesvaikutteinen, mikä ei ehkä ois ollu huono asia.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Nazareth
03.12.2005 17:50:40
Miun oma lemppari o Burn. Siinä on kertakaikkiaan kaikki kohdallaan. Lukemattomia muitakin loistavia biisejä heiltä löytyy toki.
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
Vainhaalee
04.12.2005 13:52:21
Rapture of the Deep on aivan loistava!
Piisit alkaa, niissä on soolot ja ne loppuu asiallisesti... Aivan kuin joskus vuosikymmeniä sitten...
Kosketinosuudet saavat minulta plussan, ennen en ole juurikaan pitänyt kiipparisooloista, mutta Airey vetää niiin perhanan hyvin että... Ja se saundi!

Loistavaa!
Epäselvissä tapauksissa käänny lääkärin tai m.netin puoleen...
sirdickyj
04.12.2005 13:54:21
Ja se saundi!

Vetää Lordin vanhal Hammondilla, sai perinnöks.
rheinone
04.12.2005 16:13:32 (muokattu 04.12.2005 16:15:20)
Tuplaa pukkaa...
rheinone
04.12.2005 16:14:34
Tuli hommattua tuo California Jam DVD ja onhan sitä tosiaan kivempi katsoa kunnon äänen ja kuvan kanssa. "Lay Down Stay Down" toimii hienosti, Lord tosin jostain syystä soittaa intron Hammondilla vaikka Rhodeskin köllöttää lavalla. Coverdalen jutustelu yleisön kanssa on jotenkin hellyyttävän ujoa ja varmaan se on ollutkin pieni shokki tulla tuollaisen yleisömeren eteen. Loppuun on vielä jätetty Blackmoren ja Hughesin pokkuroinnit, ainakin minun VHS:ssä ne oli leikattu pois.

Jengi ei oo oikein messissä Purplen vedon aikana. Ehkäpä miehistönvaihdos arveluttaa yleisöä. Katsoin äsken Black Sabbathin Children Of The Graven samalta festarilta. Jengi on ihan pähkinöinä. Ozzyllä on homma hanskassa. Sabbath taisi olla jenkeissä suosionsa huipulla juuri tuolloin ('74)? Eikös Purple kuitenkin ollut festareiden pääesiintyjä? Siihen nähden Purplen yleisö vaikuttaa tosi vaisulta.
Silvio Dante
04.12.2005 20:05:11 (muokattu 04.12.2005 20:11:26)
Eikös Purple kuitenkin ollut festareiden pääesiintyjä? Siihen nähden Purplen yleisö vaikuttaa tosi vaisulta.

Jostain olen lukenut että ELP olisi ollu pääesiintyjä, tai halusivat ainakin soittaa vikana (egohommia kaiketi...) siellähän veti myös mm. Eagles ja Earth, Wind & Fire ja pari muuta. Tuon julisteen perusteella homma on ollut co-headline.

http://www.sabbathlive.com/articles/caljam/caljamad2.jpg

Samassa jutussa oli muistaakseni jotain mainintaa että Purplen jälkeen jengi lähti valumaan alueelta pois, siinä sitten ELP oli musisoinut poistuvalle yleisölle.
Aijai!
Silvio Dante
04.12.2005 20:16:39
Se juuri, palaa käämi ku ne kamerat pyörii siinä.

Näin vois sanoa. Ritchie kommentoi itse tapahtunutta näin: "I hadn't planned to go for the camera, I was out to kill this guy who gave me countdown! Anyway, I couldn't spot him, so I had a go at the camera" Vaikuttais tosi mukavalta kaverilta tuo Ritchie.
Aijai!
rheinone
05.12.2005 12:01:19 (muokattu 05.12.2005 12:03:12)
Näin vois sanoa. Ritchie kommentoi itse tapahtunutta näin: "I hadn't planned to go for the camera, I was out to kill this guy who gave me countdown! Anyway, I couldn't spot him, so I had a go at the camera" Vaikuttais tosi mukavalta kaverilta tuo Ritchie.

Voihan sitä bluffata jälkeenpäin ettei mitään kameransössimistä oltu suunniteltu saati sitten sovittu.

?

Sehän lyö kitaran siihen kameraan lapa edellä, sekö on "perseenheiltussysteemi"?

Tarkotin tolla perseenheilutussysteemillä sitä Blackmoren koko lavashöyta styrkkareiden räjäyttämisineen jne. Näyttää tänä päivänä paikoitellen aika naurettavalta touhulta. Mutta kuten epäilen tosta kameranmätkimisestäkin, "kaikki julkisuus on positiivista julkisuutta". Sieluni silmin näen uutisotsikot lehdissä: "Deep Purplen riehuminen Ontarion Motor Speedwayllä saattaa johtaa porttikieltoon koko ameriikan mantereelle". Tällänen perseenheilutushan myy bändiä kuin häkä, eiks ni?
rheinone
05.12.2005 12:17:35 (muokattu 05.12.2005 12:23:43)
Tietääkö kukaan perustuuko se wah-wah bassosoolo "Space Truckingissa" mihinkään biisiin? Viimeisellä kiertueella se soitteli ainakin Slyn "Dance To The Musicia", ei varmaan olis Blackmoren aikana uskaltanut.;)

En tunnistanut itse sitä mainiota wah-wah-riffiä, mutta olisko tossa arvostelussa kyse juuri siitä:

Glenn plays the Dance to the Rock and Roll riff, so we can forgive him his "I don't want to see anybody sitting down" line, a little unnecessary as everybody is stood in a field!

http://deep-purple.net/review-files/caljam/caljam.htm

E: Vai onks toi Dance to the Rock and Roll just se samainen Sly Stonen piisi?
2541
05.12.2005 12:45:50

Dance To The Rock'n'Rollista olikin kysymys, mistäköhän tuon Dance To The Musicin keksin? Kiitoksia tiedoista.
Glenfiddich
05.12.2005 13:18:16
Purplen oli Jamissa pääesiintyjänä. mut eivät halunneet itse soittaa viimesenä vaan saivat tietenkin valita mihin väliin itsensä tyrkkäävät. lähde: Syvän purppuran vuodet, mites ton dvd kuva/äänipuoli??? Pakkohankintahan se on kylläKyllä.
Hei mikä sua oikee vaivaa? Kato mua silmiin!! V*ttu ois sittenki pitäny mennä Britti Idolssii!!"
rheinone
06.12.2005 12:58:05
Onks tässä jengissä Perfect Strangers Of Finlandin jäseniä?

http://www.psof.fi

Itelläni kävi aivan uskomaton juttu kun olin liittymässä ko. puulaakiin jäseneksi:
Olin PSOF:in järjestämässä sitsissä London Pubissa ennakkokuuntelemassa Rapture Of The Deepiä. Yhdistyksen aktiivit markkinoivat samalla PSOF:n toimintaa. Homma oli ihan jees, ja ajattelin miksen voisi liittyäkin. Maksoin seuraavana päivänä jäsenmaksun netissä ja panin yhteystietoni menemään. Muutaman päivän päästä tuli PSOF:ista ilmoitus että mun sähköpostiosoite on väärää formaattia (@highvoltagegroup.com) ja mun pitäis hankkia uusi osoite, jotta pääsisin postituslistalle. Toihan on mun firman osoite, joka on skulannu monta vuotta, enkä mä muita postiluukkuja rupee lukemaan. Sovittiin että palauttavat jäsenmaksun. Eli ei tullu musta jäsentä, ku oli vääränlainen osoite :+o

Mutta anyhow noi PSOF:in sivut on aika hyvät: Asiallisia levyarvosteluita jne.
Silvio Dante
06.12.2005 14:08:05
Purplen oli Jamissa pääesiintyjänä. mut eivät halunneet itse soittaa viimesenä vaan saivat tietenkin valita mihin väliin itsensä tyrkkäävät.

Nii oliki. Muistin väärin. Mut jotain hässäkkää niil oli ELP:n kanssa.
Aijai!
rheinone
06.12.2005 14:22:19 (muokattu 06.12.2005 14:50:29)
Ei ollu noilla PSOF:in sivuilla mitään konserttiarvostelua saati sitten kuvia Purplen stadin keikalta 29.9.1998 Jäähallissa. Mulle henkilökohtaisasti paras näkemäni Purplen veto. Tosin en koskaan nähnyt Purplea Blackmoren kanssa. Blackmore on kyllä nähty aikoinaan Rainbown riveissä.

Tässä settilista tolta keikalla '98, jolloin Gillanilla oli siis vielä kunnon letti:

Ted the mechanic
Strange Kind Of Woman
Bloodsucker
Pictures of Home
Almost Human
Watching the Sky
Woman from Tokyo
Any Fule Kno That
Lazy
Steve Solo (Some classic rock songs were introduced)
Smoke On The Water
Perfect Strangers
Speed King -Peggy Sue - solos- speed king

Encores:
7th Heaven
Highway Star

Olitteko tsekkaamassa tota keikkaa? Kuvia Gillanin hienosta letistä?

E: Gillan Lissabonissa pari viikkoa aikaisemmin:
http://www.thehighwaystar.com/graph … 1998/europe/lisbon/lisbon98-04.html
-Cale
07.12.2005 21:20:23
Knocking at your backdoor
Hungry Daze
Not Responsible
A Gypsy's Kiss

Mielestäni Perfect Stranger on yksinkertaisesti paras Purple levy.
sirdickyj
08.12.2005 15:54:16
California Jam hallussa, neljäs biisi, Mistreated, menossa. En muistanu, et Hughesilla on noin iso rooli bändin live-esiintymisessä. Spiikkailee aika paljon, Coverdale on tosiaan ujo poika tossa suhteessa. Muutenkin Hughes on pitkälti ton homman suola, mitä ulospäinsuuntautuneisuuteen tulee. Kiljumista ei kyllä jaksa yhtään, mutta tavallinen lauluhan on Hughesilla sitä luokkaa, että Coverdalella on tekemistä päästäkseen samalle tasolle.

Ihme epävirettä tossa muuten aika-ajoin, siis kitaran kohdalla. Mitä vittua?
sirdickyj
09.12.2005 11:26:19
Nyt on koko California Jam tsiigattu, ja aika kaksjakoinenhan tuo on.

Siitä myös selviää, miksi ns. "suuren yleisön" keskuudessa Purple ei saavuttanut läheskään yhtä legendaarisia mittasuhteita kuin Led Zeppelin, vaikka hyviä biisejä riitti. Tai siis tää vaan MUH mielipide, mutta Zeppelinin ja Purplen lavaolemuksessa oli valovuoden ero. Tuo California Jamhan on yhtyeen uran siihenastisista suurin keikka, ja silti sinne mennään ku jotukut kolkkapojat. Viritellään lavalla jne. Zeppelinillähän homma oli selvä ensitahdeista lähtien. Peter Grantilla on varmaan ollut sormensa pelissä vahvasti tässä show-systeemissä, mutta kumminkin. Ja tuo California Jam-keikka kantaa sen ensimmäiset 5 biisiä, sitten alkaa käsittämätön jammailu, joka toki on paikka paikoin hienon kuuloista, mutta näinköhän se fiilis on välittynyt sinne takariviin asti, tai edes eturiviin, sen verran massiivinen tapahtuma on ollut kyseessä.

Olihan Zeppelinilläkin noita soolospotrteja, ja Page oli vielä sen verran paljon ankeampi soittaja ku Blackmore, että ne oli aikamoista tuskaa, mutta Zeppelinin keikat tainnu ainkaan dokumentoinnin perusteella olla ihan noin fiilispohjaista toimintaa kun toi Purple. Kaikki voidaan mielestäni kiteyttää siihen, kun Zeppelinin keikka lähtee Rock`n rollin rumpuintrolla, niin Purple virittää 200 000 hengen edessä ja Coverdale yrittää spiikata jotain. Soitannollisestihan Purple oli valovuoden edellä Zeppeliniä, mutta siilä ei paljon suosion ja legendaarisuuden kanssa oo tekemistä.

Hughes on eniten himassaan isolla lavalla, Blackmorehan on aina poissaoleva, ja siis tuossakin tavallan elää imagonsa mukaisesti. Coverdalesta on vaikea uskoa, että siitä tuli myöhemmin se rock-kukkojen perintöprinssi, mikä tuli (Roth ja Tylerhän ovat kuninkaat). Hughesilla on koko lava hallussa, Paice ja Lord ovat kyllä hienosti läsnä kanssa, mutta hehän ovat sidottuja soittimiensa takse. Purplessa ei vaan yksinkertaisesti ollut Pagen ja Plantin kaltaisia rock-hahmoja.
rheinone
11.12.2005 19:05:43
Coverdalesta on vaikea uskoa, että siitä tuli myöhemmin se rock-kukkojen perintöprinssi, mikä tuli (Roth ja Tylerhän ovat kuninkaat).

Heh heh, oliks toi Roth-Tyler-akseli tarkotettu niinku provoks vai?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)