![]() 30.06.2005 08:48:31 | |
---|---|
Ihan käsittämättömän hienoa! Parin ekan biisin aikana tuli vähän hätänen fiilis, että riittääkö se ääni ja tältäkö tää nyt kuunnostaa, mutta jotenkin se moottori siitä sitten käynnistyi ja homma lähti toimimaan. Mulla tuli kanssa sama fiilis varsinkin ekan biisin aikana, jossa rankemmissa kohdissa Cornellin ääni tuntui vähän repeilevän. Keikan myötä äänihuulet sitten lämpesivät ja etenkin akustisissa biiseissä äijän ääni toimi oikein kympillä. Edelleen pitää sanoa, että kyllä se Cornell on ihan yksi suosikki laulajista. Mistä tulikin mieleen, että Black Hole Sun oli ihan käsittämätön. En osaa edes tajuta, mitä on mahtanut liikkua Chrisin päässä sillä hetkellä, kun se seisoo yksin akustisen kitaran kanssa monituhatpäisen yleisön edessä ja kuuntelee, kun ihmiset laulavat antaumuksella hänen tekemäänsä biisiä ja pieniä sytyttimen liekkejä palaa ympäri salia. Minusta se oli hienoa ja veikkaan että Chrisistäkin on tuntunut helvetin hienolta. Sen verran lähellä lavaa olleena täytyy sanoa, että kyllä Chrissin kasvoilta paistoi aito ilo ja tyytyväisyys, kun jengi laulo Black Hole Sunia mukana. Ja ihan syystä olikin tyytyväinen ei siinä mitään. Kerrassaan mainio keikka ei voi muuta sanoa. Vaikka parin ekan biisin ajan bändillä oli soitto vähän hakusessa, niin keikan etenemisen myötä meininki sen kun parani. Ja yksi ehdottomia kohokohtia oli Soundgardenin Outshined. Helvetin tykki biisi. Siinä tuli koko biisi laulettua mukana. | |
![]() 30.06.2005 09:11:25 (muokattu 30.06.2005 09:12:15) | |
Ai että oli mahtava keikka! Nyt sai kyllä lipun hinnalle vastinetta ja reilusti. Hienon pituinen setti joka pursusi oman tuotannon lisäksi vielä vanhoja SG ja RATM ralleja niin tässä sai melkein kolme kärpästä yhdellä iskulla. Setti oli tosiaan lähes identtinen tuon Tukholman setin kanssa. Illan parasta antia oli ehdottomasti muhevasti groovannut Outshined joka varmasti lämmitti mukavasti jokaista vanhaa Soundgarden fania. Lisäksi Killing In The Name Of tuntui räjäyttävän yleisön lopullisesti. Cornelin akustinen osuus oli tyrmistyttävän upeaa kuultavaa ja miehen ääni oli tässä vaiheessa settiä parhaassa kunnossa. Se että porukkaa oli noinkin paljon oli pienoinen yllätys koska en uskonut että Audioslave vetäisi noinkaan paljon Helsinkiin mutta hyvä niin. Hyvä fiilis, ääni meni eilen laulaessa ja huutaessa. Mutta mikäpä siinä. I'm afraid that I was very, very drunk... | |
![]() 30.06.2005 09:23:58 | |
Kerrassaan mainio keikka ei voi muuta sanoa. Vaikka parin ekan biisin ajan bändillä oli soitto vähän hakusessa, niin keikan etenemisen myötä meininki sen kun parani. Ja yksi ehdottomia kohokohtia oli Soundgardenin Outshined. Helvetin tykki biisi. Siinä tuli koko biisi laulettua mukana. Totta! Outshined! Kyllä oli hienoa, en ole muistanut koko biisiä pieneen hetkeen, mutta tuolla tuli kyllä joikhattua koko rahan edestä. Toi akustinen setti oli kyllä jotain käsittämätöntä, millainen ääni voi miehestä lähteäkään! Oon aina nimennyt Chrisin "listaa 3 suosikkilaulajaas" -meininkeihin, ja nyt sai taas muistutusta, miksi. Kyynelhän siinä tirahti. We are accidents waiting to happen. | |
![]() 30.06.2005 10:09:51 (muokattu 30.06.2005 10:10:50) | |
Yksi hienoimmista keikoista, joilla olen ollut. Audioslave on se bändi, johon olen ensimmäisenä tutustunut näistä kolmesta bändistä. Myöhemminhän mulle vasta selvisi, että missä Krisu esim. on aiemmin vaikuttanut. Tosin Soundgardenin Black Hole Sunin olin kuullut jo ajat sitten. Eli Audioslavea minä varsinaisesti lähdin katsomaan, eikä mulla ollut kriittisyyttä mitenkään miten vetävät RATMin ja SG:n biisit. Avoimin mielin ja kyllä sai paljon irtikin! Ja kentällä olin melkoisen hyvällä paikallakin. Ei olisi paljon paremmin voinut mennä. Ja Black Hole Sun akustisena. Ainoastaan Cornell vetämässä. Se oli jotain todella herkkää. Hyvä tunnelma, ja ah.. I am the highway toimi myös erittäin hienosti akustisena ja hienosti lähtivät mukaan kesken biisiä nämä kaksi muuta heppua. Ehkä nämä kaksi oli ne vaikuttavimmat. Tosin rokki oli rokkia ja hyvää sellaista. Ne "syntikkaäänet" oli uskomattomat. En tiennyt, että sellaista voi kitaralla saada aikaan. Mutta pakko se oli uskoa. Yritin vilkuilla, että onko siellä joku piilossa vetämässä niitä, mutta ei.. Kyllä kannatti käydä! Settilistaa toivoisin. Joitain biisejä en meinaan tunnistanut. Ps. Lämppäri, jota en ollut aiemmin kuullut aloitti illan loistavasti! Omalaatuinen, hieno bändi. Menen katsomaan, jos vielä Suomeen tulevat. | |
![]() 30.06.2005 10:15:51 | |
Joo, hieno keikka oli. Äärimmäisen professionaalia toimintaa -siis positiivisessa mielessä. Bändi oli todella tiukka ja kurinalainen, mikä korostui Morellon "härösooloissa", jotka ei missään vaiheessa menneet rasittavaksi vingutteluksi/tilutukseksi, vaan olivat napakoita ja tehokkaita vetoja. Myös möyryävät bassolinjat veti meikäläisen suupielet hymyyn moneen kertaan. Cornell lauloi hienosti, ja mies näytti silminnähden vaikuttuneelta yleisön reaktioista etenkin akustisen Black Hole Sunin aikana. Muutenkin soittamisen ilo välittyi bändistä. Ainakin alalehteriltä kuultuna soundit olivat kohdallaan eikä niitä pilattu järjettömällä volyymilla. Well done! Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? | |
![]() 30.06.2005 10:35:06 | |
On se krisu uskomattoman hyvä laulaja ja Morello mielettömän kekseliäs kitaristi. Äijä on keksinyt aikoinaan oivan tavan skrätsätä kitaralla ja whammy-pedaalikin saa kyytiä... Kyllä tällaisen "vanhan jarrun" (31vee) mieltä lämmitti kuulla Soundgardenia ja Ragea pitkästä aikaa livenä! Oli aika hupaisaa nähdä miten Cornell veti Zach de la Rochan osuudet, eihän se samaan moottoriturpatyyliin sentään ihan taipunut, mutta hemmetin hyvin omalla tyylillään veti. Kolmasosa biiseistä meni multa aika ohi, en mikään varsinainen Audioslave-fani olekaan, keikan eka kolmannes oli ehkä hiukan kylmäkäyntiä, mutta tosiaankin homma kuumeni aika lailla loppua kohden. Hyvä keikka. Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. | |
![]() 30.06.2005 12:33:46 (muokattu 30.06.2005 12:35:29) | |
Aika hyvin on keikasta tärkeimmät sanottu, joten totean vain lyhyesti: Hyvä oli. SG:n Outshined oli ehkä se paras yllätys... se kun murahti käyntiin, niin tuli melkein kylmät väreet. Ja hienoa oli tietysti nähdä/kuulla Cornell, mies jolta olen partatyylini kopioinut ;) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa | |
![]() 30.06.2005 12:59:34 (muokattu 30.06.2005 12:59:57) | |
Pieni krapulakaan ei haittaa tänään... Jos jollakulla/jossain on kuvia eilisestä niin laittakaa vaikka linkkiä niin voi vielä fiilistellä. =) Jos nyt jotain jäi kaivelemaan keikasta niin ne pari koripalloilijan kokoista kaveria jotka seisoivat siinä aidan edessä paikallaan koko keikan. Jos nyt hemmetti ei ole mukana meiningissä niin kai sitä kädetpuskassa polisointia voi hoitaa myös taaempana ja jättää sen eturivin niille jotka haluaa nauttia keikasta täysin rinnoin. I'm afraid that I was very, very drunk... | |
![]() 30.06.2005 13:40:50 | |
Huh huh, itse kyllä täytyy sanoa, että oli yksi tylsimmistä keikoista koskaan. Audioslave selvästi elää jäsentensä vanhojen bändien hiteillä ja yleisönhuudatuksella. Cornellin habitus oli aika sohvaperuna-meininkiä ja kaikenkaikkiaan AudioLAME on keskinkertaistakin keskinkertaisempi pöhöttynyt peruna. Pettymys, vaikka ei paljon ollut odotuksiakaan. "Lämppäri" Trail of Dead on taasen mahtava bändi, muttei sekään oikein kolkossa ympäristössä päässyt oikeuksiinsa. Alkuillan paras hetki oli Morellon vierailu Trailin keikalla, saipa vanha nero olla hetken inspiroituneessa seurassa. Mutta toki ymmärrän, että monet näkivät idolinsa lavalla, eikä niin musiikista väliä, onhan ne kaikki yksinään hienoja miehiä. | |
![]() 30.06.2005 13:57:35 | |
Huh huh, itse kyllä täytyy sanoa, että oli yksi tylsimmistä keikoista koskaan. Olen samanpuoleista mieltä. Cornell oli lavahabituksessaan todella vaisu 90 prosenttia keikasta. Se häiritsi eniten. Ja niin mukavasti kuin RATM-hittien riffit pomputtaakin, niin eihän se nyt vaan pysty vetämään niitä samalla intensiteetillä kuin hra de la Rocha. Ilman vanhaa materiaalia tämä keikka olisi ollut jotain aivan kamalaa. Audioslaven biisimateriaali on valittavan heikkoa. Black Hole Sun oli kyllä todella hieno, 10 pist. ja papugoijat päälle siitä, muuten 6 ½. Trail of Dead oli myös pettymys, odotin kuulemani perusteella jotain merkittävästi kovempaa. Sinänsä hauskaa kohkailua instrumenttien kanssa, mutta voivoi kun esittivät tylsää materiaalia (parempaakin löytyisi) ja olivat muutenkin jotenkin vaisun oloisia. | |
![]() 30.06.2005 14:05:23 | |
Jos nyt jotain jäi kaivelemaan keikasta niin ne pari koripalloilijan kokoista kaveria jotka seisoivat siinä aidan edessä paikallaan koko keikan. Jos nyt hemmetti ei ole mukana meiningissä niin kai sitä kädetpuskassa polisointia voi hoitaa myös taaempana ja jättää sen eturivin niille jotka haluaa nauttia keikasta täysin rinnoin. Jos tarkoitat niitä mitä luulen, niin olivat siinä mun edessä ihan. Mutta näkyi silti hyvin. Enemmän mua häiritsi ne henkilöt, jotka hyppivät yhdessä vaiheessa siihen eteen ja juttelivat ja heiluivat. Miksi olisi nyt täysillä heiluttava mukana. Voi sitä silti nauttia! | |
![]() 30.06.2005 14:07:54 | |
Marvelous!! Mahtavin fiilis ikuna!! kyllä vain oli kaikki mahottoman hienoa ja antoisaa. Pakko kehua kaikia soittajia vielä erikseen ja erikoismaininnoilla Morello on ihan hullu sen kitaransa ja pedaaliensa kanssa! Cornell on paras huutaja aikoihin! Brad vetää vankkumatonta komppia ja pyörittelee kapuloita hienosti ja se heittokin, oijoijoi! Tim on aivan mahtava bassomies, soitto on niin letkeetä että! Mutta miten jotkut voi istua tuollaisella keikalla? itse olin istumapaikoilla, mutta siinä osassa missä olin ei tainnut kukaan istua, eikä Cornellin tarvinnut erikseen käskeä seisomaan... Niin ja mistä t-paidoista se tykkäskään?? Venyttely on kaiken A ja O. | |
![]() 30.06.2005 14:16:50 | |
Mutta toki ymmärrän, että monet näkivät idolinsa lavalla, eikä niin musiikista väliä, onhan ne kaikki yksinään hienoja miehiä. Mutta kun tässä oli kyse nimenomaan siitä musiikista. Se, onko ukot suosikkeja, on vaan bonusta kakun päällä. We are accidents waiting to happen. | |
![]() 30.06.2005 14:42:18 | |
Marvelous!! Mahtavin fiilis ikuna!! kyllä vain oli kaikki mahottoman hienoa ja antoisaa. Pakko kehua kaikia soittajia vielä erikseen ja erikoismaininnoilla Morello on ihan hullu sen kitaransa ja pedaaliensa kanssa! Cornell on paras huutaja aikoihin! Brad vetää vankkumatonta komppia ja pyörittelee kapuloita hienosti ja se heittokin, oijoijoi! Tim on aivan mahtava bassomies, soitto on niin letkeetä että! Mutta miten jotkut voi istua tuollaisella keikalla? itse olin istumapaikoilla, mutta siinä osassa missä olin ei tainnut kukaan istua, eikä Cornellin tarvinnut erikseen käskeä seisomaan... Niin ja mistä t-paidoista se tykkäskään?? Sillä yhdellä oli RATMin paita päällä. Ja seuraavaksi taisikin tulla sitten RATMia. | |
![]() 30.06.2005 14:51:16 (muokattu 30.06.2005 14:51:38) | |
Jos tarkoitat niitä mitä luulen, niin olivat siinä mun edessä ihan. Mutta näkyi silti hyvin. Enemmän mua häiritsi ne henkilöt, jotka hyppivät yhdessä vaiheessa siihen eteen ja juttelivat ja heiluivat. Miksi olisi nyt täysillä heiluttava mukana. Voi sitä silti nauttia! Voi toki nauttia ja toisaalta jos nämä parimetriset olisivat vielä hyppineet niin olisin nähnyt ainoastaan kattorakenteet. Pitää hommata puujalat kun on tällainen persjalka... I'm afraid that I was very, very drunk... | |
![]() 30.06.2005 14:51:17 | |
Oli muuten hienoa että saivat ihmiset ylhäälläkin seistä. Esim viime Rhcp:llä Turussa komennettiin istumaan. "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist | |
![]() 30.06.2005 14:52:37 (muokattu 30.06.2005 14:53:56) | |
Cornell oli lavahabituksessaan todella vaisu 90 prosenttia keikasta. Se häiritsi eniten. Hmmm, olikos Cornell sitten esim. SG aikoinaan lavalla jotenkin vakuuttavampi? Silloinhan se soitteli kitaraakin enemmän, joten olettaisi olleen vielä enemmän seisoskelua. Muutaman SG:n livepätkän olen nähnyt, ja aika eleetöntä oli. Nythän se kuitenkin loppuvaiheessa settiä innostui vähän pomppimaankin ja heitteli varsin pirteästi läppää yleisölle. Äijällä on oma tyylinsä, se ei ole mikään Freddie Mercury. Ilman vanhaa materiaalia tämä keikka olisi ollut jotain aivan kamalaa. Audioslaven biisimateriaali on valittavan heikkoa. Hassua sinänsä, mutta itse en kokenut niitä SG & RATM -biisejä edes välttämättömiksi setissä. Hienoahan niitä oli toki kuulla, mutta esim. Black Hole Sunissa oli sellainen vähän pakollinen yleisönlaulatusfiilis. Mielipideasioita tietysti. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa | |
![]() 30.06.2005 14:59:16 | |
Hmmm, olikos Cornell sitten esim. SG aikoinaan lavalla jotenkin vakuuttavampi? Silloinhan se soitteli kitaraakin enemmän, joten olettaisi olleen vielä enemmän seisoskelua. Muutaman SG:n livepätkän olen nähnyt, ja aika eleetöntä oli. Nythän se kuitenkin loppuvaiheessa settiä innostui vähän pomppimaankin ja heitteli varsin pirteästi läppää yleisölle. Äijällä on oma tyylinsä, se ei ole mikään Freddie Mercury. Jep, Cornell oli SG:n alkuaikoina "eläväisempi" showmies ja lavariehuja mutta sitten tuli tämä aikakausi siinä superunknownin ja down on the upsiden aikoihin jossa keikoilla vain seisottiin. Tosin ei sille tyypille vaan sovi sellainen Weiland tyylinen keekoilu. Mulle itseasiassa Cornell oli jopa positiivinen yllätys innokkuudellaan jos esim. verrataan provinssirockin keikkaan, sen verta melankolinen tyyppi se kuitenkin on. I'm afraid that I was very, very drunk... | |
![]() 30.06.2005 15:00:47 (muokattu 30.06.2005 15:57:12) | |
Sitä settilistaa. Täydentäkää/korjailkaa, joku innokas tyttölapsi repäisi tästä pienen siivun alhaalta, enkä muista ihan tarkasti (vaikka selvä olinkin): Show Me How To Live Your Time Has Come Spoonman The Worm Like A Stone Doesn´t Remind Me Gasoline Out Of Exile Be Yourself Bulls/Sleep now in the fire Drown Me Slowly Outshined Shadow of The Sun ---------------------- Black Hole Sun Call Me a Dog I Am the Highway Set It Off Killing in The Name Of? Cochise "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist | |
![]() 30.06.2005 15:04:33 | |
Akustine potpuri: Black Hole Sun Call Me a Dog I Am the Highway I'm afraid that I was very, very drunk... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)