parinc. 19.06.2008 18:42:23 (muokattu 19.06.2008 18:45:22) | |
---|
|
ganesha 19.06.2008 23:17:22 | |
---|
Eihnä tämä sentään ihan lasten musiikkia ole. :) onhan. poika täyttääpi pian 3 vuotta ja diggaa Toolista ihan kympillä :D viina. hanuri. ja naiset. |
Ronsto 18.07.2008 21:51:55 | |
---|
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me! |
PomppoK 19.07.2008 09:45:41 | |
---|
Onhan tuo SG ihan hyvä nettisivusto. |
A.l 04.11.2008 22:58:56 | |
---|
Minä olen tässä pari kolme vuotta koittanut tutustuttaa itseäni tuohon Änimään ja en kyllä vieläkään oikein sulata sitä. Kertoisitteko viisaammat mikä siitä levystä tekee/teki niin hyvän? Onhan siellä minullekin muutamia mieluisia rallatuksia, mutta esimerkiksi Pushitilla voisi mielestäni heittää lentokalaa. |
W4R 04.11.2008 23:15:12 | |
---|
Lateralus kelkkaan. Katellaan kolmen vuoden päästä. :) ,|,, |
Pendulum 05.11.2008 00:14:12 | |
---|
Minä olen tässä pari kolme vuotta koittanut tutustuttaa itseäni tuohon Änimään ja en kyllä vieläkään oikein sulata sitä. Kertoisitteko viisaammat mikä siitä levystä tekee/teki niin hyvän? Onhan siellä minullekin muutamia mieluisia rallatuksia, mutta esimerkiksi Pushitilla voisi mielestäni heittää lentokalaa. Aenima vaatii mulla ainaki sen tietyn fiiliksen et se toimis kunnolla. Pushit on levyn kohokohta :) |
author 05.11.2008 00:24:42 (muokattu 05.11.2008 00:26:13) | |
---|
"So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
möyssy 05.11.2008 03:26:25 | |
---|
Minä olen tässä pari kolme vuotta koittanut tutustuttaa itseäni tuohon Änimään ja en kyllä vieläkään oikein sulata sitä. Kertoisitteko viisaammat mikä siitä levystä tekee/teki niin hyvän? Onhan siellä minullekin muutamia mieluisia rallatuksia, mutta esimerkiksi Pushitilla voisi mielestäni heittää lentokalaa. Oot juntti ja et tajua. Noh, hieno kappale. ''Vedä käteen.'' - Kondensaattori |
A.l 05.11.2008 09:51:23 (muokattu 05.11.2008 10:05:46) | |
---|
Lateralus kelkkaan. Katellaan kolmen vuoden päästä. :) Kyllä Lateralus ja 10k on toimineet molemmat alusta lähtien, mutta tuo ei vaan yleensä iske. Voi tietysti olla soundien hiekkaisuuskin, mikä karkottaa useimmiten vaihtamaan levyä. Ja juntiksi en itseäni suosi kutsuttavan. Ja juu, tuo Salival-versio on jotenkin paljon mielenkiintoisempi ja nostatuksetkin toimii imo paremmin. Kiitos linkistä! |
Kulkunen 05.11.2008 14:45:01 | |
---|
Ja juntiksi en itseäni suosi kutsuttavan. Huumoriksi minä tuon heiton ainakin käsitin. Tool-faneille kun on tyypillistä olla muka-älykköjä kusipäitä, jotka dumaa kaikki Toolia ymmärtämättömät idiooteiksi jne. Juntti. The downward spiral never ends. |
socker 05.11.2008 19:09:12 | |
---|
Tool-faneille kun on tyypillistä olla muka-älykköjä kusipäitä, jotka dumaa kaikki Toolia ymmärtämättömät idiooteiksi jne. No eikä oo, senkin hupsu mörkö. Itse olen kuunnellut Toolia aktiivisesti vuodesta 1996 ja sitä ennen satunnaisesti vuosina 1993-1996 enkä mä oo ikinä tavannut yhtäkään ilkikurista kiusoittelijaa. Ja mä sentään oon kahlannut läpi yliopiston ja parit työpaikat, festarit ja miljoona keskustelupalstaa! |
päänahka 05.11.2008 21:28:24 | |
---|
Kyllä Lateralus ja 10k on toimineet molemmat alusta lähtien, mutta tuo ei vaan yleensä iske. Voi tietysti olla soundien hiekkaisuuskin, mikä karkottaa useimmiten vaihtamaan levyä. Mulle se soundien rosoisuus ja löysyys on yksi niistä tekijöistä miksi Aenima on parempi kuin Toolin muut levyt (ja itse asiassa kaikkien muidenkin levyt, mutta pysytään nyt Toolissa). Mutta ehkä sä et vaan tykkää, ja mikäs siinä. Itse en niin paljon tykkää siitä miten Tool on mennyt tiukemman kuuloiseksi tuon jälkeen, ja keskittynyt aiempaa enemmän kikkailuun. Ja onhan siinä aina sekin että kun tuo oli eka levy jota niiltä kuulin, ja hullaannuin saman tien, niin jäähän se aina sellaiseksi rakkaimmaksi levyksi. Up and down, that's how energy stays alive. |
kingdom 05.11.2008 21:41:57 | |
---|
Mä jo luulin kyllästyneeni Tooliin lopullisesti, mut innostuin tässä yks päivä kuuntelemaan putkeen Aenima-Lateralus-10,000. Viime kuuntelukerralla on jaksanut edes kuunnella Lateralusta loppuun, mut hyvältähän ne kuulosti. Ei ne samanlaisia jumalia ole ku pari vuotta sitten mutta ehkä se on vaan hyvä juttu. Kymppitonnikin kuulosti paremmalta kuin ennen kun ei sitäkään ottanut niin vakavasti. |
author 05.11.2008 22:16:14 | |
---|
Ei ne samanlaisia jumalia ole ku pari vuotta sitten mutta ehkä se on vaan hyvä juttu. Voi kunpa vielä vois kuunnella Toolia yhtä haltioituneena kuin silloin tutustuessa. Sitä oli löytänyt aivan uuden maailman musiikista. Toolissa viehätti musiikin lisäksi juuri sellainen mystinen elementti. Kaveri kertoi vasta vähän aikaa sitten tuosta Lateraluksen Fibonacci tsydeemistä. Oli aikas hauska yksityiskohta. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
Exhausted 05.11.2008 23:21:47 (muokattu 05.11.2008 23:22:38) | |
---|
Nyt parin vuoden etäisyydellä 10,000 Days on jäänyt vähän keskinkertaiseksi Tool-levyksi. On "ihan hyvä" kuten Aenimakin, mutta Lateraluksen harmoniaan ei päästä. Tosin näitä levyjä erottaa keskenään minun kirjoissa se, että Aenimalla biisit ovat vähän liikaakin samankaltaisia, mutta 10,000 Dayssillä liiankin hajanaisia. Undertowia ja Opiatea taas vertailen eri asteikolla, koska niiden aikaan bändi ei ollut vielä löytänyt omaa saundiaan. Lateraluksestakin löytää vielä paljon uusia juttuja. Tajusin vasta nyt että Reflectionissa soi jonkinlainen itämainen viulu intron melodiassa. Aina sitä nuorena oletti että jollain syntsalla se on tehty, mutta yhdessä nopeassa juoksutuksessa kuuluu selvä viulumaisuus. |
päänahka 05.11.2008 23:31:11 (muokattu 05.11.2008 23:31:43) | |
---|
Tajusin vasta nyt että Reflectionissa soi jonkinlainen itämainen viulu intron melodiassa. Aina sitä nuorena oletti että jollain syntsalla se on tehty, mutta yhdessä nopeassa juoksutuksessa kuuluu selvä viulumaisuus. Mikä soitin se muuten on? Kuulostaa jotenkin jännästi puhallinsoitinmaiselta. Eikä Aeniman biisit ole samanlaisia. Just sopivan yhtenäinen läjä. 10,000 Daysistä olen kyllä samaa mieltä. Up and down, that's how energy stays alive. |
tuomittu 05.11.2008 23:32:39 | |
---|
Eihän tuo kymppitonni kokonaisuutena mikään häikäisevä ole, mutta helevetin hyviä piisejä siinä on kyllä kiva läjä. Jambin intro aiheuttaa vieläkin hallitsemattomia ejakulaatioita ja peräaukkoon värinää. Eiku... I broke my G-string while fingering A minor. |
Exhausted 05.11.2008 23:39:52 | |
---|
Eihän tuo kymppitonni kokonaisuutena mikään häikäisevä ole, mutta helevetin hyviä piisejä siinä on kyllä kiva läjä. Jambin intro aiheuttaa vieläkin hallitsemattomia ejakulaatioita ja peräaukkoon värinää. Eiku... Jeps. Hyviä yksittäisiä biisejä, mutta ei oikein kokonaisuutena kuunneltava levy. Jambi on oma suosikki kyllä. |
socker 05.11.2008 23:43:00 (muokattu 05.11.2008 23:43:27) | |
---|
^^^En ole itse koskaan selvittänyt, onko kyseessä ihan oikea soitin vai vain sähköinen taidonnäyte. Omaan korvaan toi on aina kuulostanut instrumentilta, jonka englanninkielinen nimi on serpent. http://en.wikipedia.org/wiki/Serpent_(instrument) Tuota käytetään laajasti mm. arabialaisessa musiikissa, esim. Rabih Abou-Khalilin levyillä. |