Aihe: Rockin kuolema
1 2 3 4 5108 109 110 111 112122 123 124 125 126
velipesonen
18.11.2010 08:47:10

Muutamaan edelliseen viestiin viitaten voisimme mielestäni sopia, että ne joiden intressissä on rockin kuoleman kategorinen kyseenalaistaminen, äänestäisivät jaloillaan tästä ketjusta nyt. Mielestäni he ovat mielipiteensä ilmaisseet. Tähän ketjuun voisivat jäädä ne joilla on halukkuutta keskustella kahdesta täsmällisemmin määritellystä asiasta:

- mikä on rockin kuoleman täsmällinen ajankohta
- mitä tästä eteenpäin

Kuka hyvänsä saa osallistua tällaiseen keskusteluun, mutta kuten tuossa ylempänä esitin, rockin kuoleman kategorinen kyseenalaistaminen esimerkiksi minun tai jonkun muun argumentaation rakenne tai tyyli kyseenalaistamalla ei enää käy.

Ehdotan, että muutamat perustaisivat oman ketjunsa otsikolla "Rockin kuoleman kieltäminen", eikä tämä ole vitsi.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Veikko
18.11.2010 08:55:35
velipesonen:

Ehdotan, että muutamat perustaisivat oman ketjunsa otsikolla "Rockin kuoleman kieltäminen", eikä tämä ole vitsi.

Sitten tämäkin ketju kuolee kun sulta ja jazzmieheltä lähtee väittelykumppanit ja joudutte hakemaan päivittäisen huumoriannoksenne muualta. Vai siirryttekö sitten "patologiseen" analyysiin?
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki
velipesonen
18.11.2010 08:56:51

Veikko: Sitten tämäkin ketju kuolee kun sulta ja jazzmieheltä lähtee väittelykumppanit ja joudutte hakemaan päivittäisen huumoriannoksenne muualta.

Suksi kuuseen.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Cimble
18.11.2010 09:32:23
jazzmies: Se olisi varsinainen aikamatka perustaa rockbändi. Viettää aikaa paljon treeniksellä muutaman samanhenkisen kanssa ja lipittää keskikaljaa. Kotona odottaisi tyttökaverit ja parin soittokaverin aviottomat lapset. Luoda yhdessä musiikkia ja riffejä sekä suunnitella demottamista. Käydä yhdessä röökillä rotsit päällä ja kaikki huolestuisivat Eskon ruohonkäytön lisääntymisestä. Röökin jälkeen pistää Zoom nauhoittamaan uutta kappaletta, joka sitten jaettaisiin sähköpostitse (Eskon maili ei toimi, koska hänellä on laajakaistalasku maksamatta). Kaikki fiilistelisivät sitä seuraavana päivänä työmatkalla Varasto Oy:lle, Raksa Ltd:lle, Tiimariin ja Suoramarkkinointi Oy:lle (Esko on työtön) ja toteaisivat sen olevan paras piisi. Huomenna olisi uudet treenit, joihin pitäisi varautua Koffin boxilla. Tällä kertaa Henrin vosu on tuleva treeneihin esittelemään tekojaan, koska hänelle on annettu tehtäväksi suunnitella logo ja MySpacen tuunaus. Hän opiskelee Kankaanpään opistossa artesaaniksi.

Aika hyvä nuorten rockharrastajien toiminnankuvaus noinkin menestyvältä kokoomuslaiselta, uukataislaiselta ja vain omaan hierarkiaansa vihkiytyneeltä äärijazzarilta. :)

Mielsin tarinan henkilöt nimenomaan nuoriksi, korkeintaan nuoriksi aikuisiksi, minkä takia nuo aviottomat lapset vaikutti vain pahanhenkiseltä mollauskeinolta. Todennäköisyys lapsiin olisi sitä pienempi, mitä nuorempia tarinan henkilöt ovat. Ja miksi niiden pitäisi olla aviottomia? Onko aviottomia lapsia selvästi eniten jotenkin rockharrastajien talouksissa?

Ovatko pilvenpoltto, huumeet tai kalja selvästi keskittyneet vain rock-musiikkiin? Eikö vosuja ole muiden genrejen harrastajilla, vaiko ovatko he vaan vaatimattomampia rakastajia, joista vosut eivät ole niin kiinnostuneita? Ehkä heidän tyylissäänkin on jotain vikaa, kauhtunut Dressmanin setätakki tai 90-luvun tyyliset purjehduskengät jalassa? Koska eihän kaikilla voi olla hyvin istuvia farkkuja ja rotsia, se on niin epäkataislaista, eikä sovi menestyneen aikuisen miehen pukeutumiseen.

Eikö muiden genrejen harrastajat, tai vaikkapa ammattilaiset käytä meiliä tai zoomia tai demota?

No joo, vielä rokimpaa tuo toiminnan malli voisi olla vaikka hoppareilla tai reggae-harrastajilla. Ja nillä ne vasta kuteet ja tukat on, joilla käydä porukalla ulkona "tupakalla" ottaen sit vähän lisää stimulanttia ennen äänitysreivejä. Puhumattakaan, että heidän Henri on ollut linnassa essokaupoista ja Esko on kasvissyöjä ja rauhanaktivisti. Taitaa sekin mennä linnaan mieluummin kuin armeijaan.

Joo-o, eikös ole helppoa kirjoittaa kärjistävästi ja yleistävästi?
Askr
18.11.2010 09:35:01 (muokattu 18.11.2010 09:40:39)
jazzmies:Se olisi varsinainen aikamatka perustaa rockbändi. (....jne jne jne ... trullaatitrullaa)

http://www.youtube.com/watch?v=zeZ4jZZJrnA
velipesonen
18.11.2010 09:47:16

Linkit pois.
Askr
18.11.2010 09:58:45
velipesonen: Linkit pois.

Sitä saa mitä tilaa
Cimble
18.11.2010 10:17:24 (muokattu 18.11.2010 10:29:00)
velipesonen:

Jos rock ja jazz ovat kuolleet, mitkä muut ns. yleisgenret ovat kuolleet ja milloin? Vai ovatko vain rock ja jazz kuolleet?

Jos/kun käsitellään rockia muuten kuin genrenä, se on ilmiö, käsite, tunne, kokemus, vapaus, kapina, uho, ja ennen kaikkea nautinto. Tiedän, että jotkut näistä piirteistä kuuluvat hyvin useaan genreen ja jotkut ovat kärsineet pahan inflaation, mutta miten voidaan sanoa, että se koko juttu on varmasti kuollut ja milloin ihmiset lakkasivat kokonaan tuntemasta näitä asioita rock-musiikin yhteydessä? Rock ja jazz korisevat toreissaan niin pitkään, kunnes kukaan ei tunne enää mitään niiden kaltaisia voimakkaita tuntemuksia.

Kuka hyvänsä saa osallistua tällaiseen keskusteluun, mutta kuten tuossa ylempänä esitin, rockin kuoleman kategorinen kyseenalaistaminen esimerkiksi minun tai jonkun muun argumentaation rakenne tai tyyli kyseenalaistamalla ei enää käy.

Heh, melko uskomatonta. Olisi jännää keskustella ehdoillasi ja onhan se tullut kaikille selväksi, että kirjoituksiasi, niiden sisältöä ja tyyliä ei saa kyseenalaistaa millään muotoa. Ei vaikka ne voidaan tässä ketjussa täysin yleisesti todeta paikoin epäpäteviksi tai asian kiertäviksi. Varsinkin tuo hyviin kysymyksiin vastaamattomuus ja huomion vieminen muualle arsyttää.

Kyllä jos muutamista puhutaan, niin te muutamat voisitte myötäillä ja kehua toisianne vaikka yksityisviestein. Sitä paitsi tässä samassa rock/pop/alt-aihelueessa löytyy jo ketju "Rock elää ja voi hyvin". Siihen ketjuun mulla ei ole juuri sanottavaa, muuta kuin että rock ei elä hyvin vuonna 2010.

Tämän ketjun ongelma on se, että sinäkään et näe muuta kuin itsesi ja mielipiteesi. Et vastaa mihinkään asiallisiin ja olennaisiin kysymyksiinkään ja kirjoittelet useaan väliin muka-eksyttävää niipanaapaa. Ei siitä synny järkevää keskustelua. Ja jos kirjoituksesi ovat joka kohden "faktoja", "erehtymättömiä" ja ylimielisiä, niin se vika ei ole kyseenalaistajissa ja järkevämpää keskustelua haluavissa.

Itse en ainakaan ole mikään vastarannan kiiski ja teoriassa voisin jotenkin mieltää ajatuksen rockin kuolemasta, jos joku voisi sen perustella minulle riittävän hyvin. En ole mikään umpimielinen, mitä ei voi sanoa täällä ihan kaikista.
velipesonen
18.11.2010 10:30:57 (muokattu 18.11.2010 10:39:07)

Cimble: Jos rock ja jazz ovat kuolleet, mitkä muut ns. yleisgenret ovat kuolleet ja milloin? Vai ovatko vain rock ja jazz kuolleet?

Käsitelty jo useaan kertaan tässä ketjussa.

onhan se tullut kaikille selväksi, että kirjoituksiasi, niiden sisältöä ja tyyliä ei saa kyseenalaistaa millään muotoa.

Kyllä saa kyseenalaistaa, puhe olikin sisällön kyseenalaistamisesta kyseenalaistamalla argumentaation rakenne ja/tai tyyli, mikä näyttää sinulle olevan mahdoton asia ymmärtää.

Varsinkin tuo hyviin kysymyksiin vastaamattomuus ja huomion vieminen muualle arsyttää.

Minun ei tarvitse vastata yhteen kysymykseen kuin yhden kerran. Sama kysymys voidaan esittää hieman eri tavalla, jolloin minun ei tarvitse siihen reagoida. Olen poikennut tästä erittäin radikaalisti vastaamalla joihinkin kysymyksiin useastikin. Sekään ei tunnu riittävän. Sinun ja muutaman muun hahmotuskyvyssä ja muistissa on epänormaaleja heikkouksia, sellaisia heikkouksia joita tavataan yleisesti esimerkiksi pilvenpolttajilla.

Itse en ainakaan ole mikään vastarannan kiiski ja teoriassa voisin jotenkin mieltää ajatuksen rockin kuolemasta, jos joku voisi sen perustella minulle riittävän hyvin. En ole mikään umpimielinen, mitä ei voi sanoa täällä ihan kaikista.

Olet epäolennaisuuksiin takertuva jankuttaja.
Askr
18.11.2010 11:00:59 (muokattu 18.11.2010 11:02:47)
velipesonen: Minun ei tarvitse vastata yhteen kysymykseen kuin yhden kerran. Sama kysymys voidaan esittää hieman eri tavalla, jolloin minun ei tarvitse siihen reagoida.

Ihan oikeasti nyt - vaadit siis että tässä luetaan sata sivua tätä viihdepläjäystä, koetaan valaistuminen, opetellaan sanasi ulkoa ja höpötetään rockin kuolinsanomaa sinun ehdoillasi, sinun ajatuksiasi toistellen kuin kiinalaiset teinit taannoin maon punaista kirjaa heilutellen? Että tämäkö sinun käsityksesi keskustelusta?

Kulttuurivallankumos loskan keskelle!
Musta Arkipyhä
18.11.2010 11:02:04
velipesonen: Muutamaan edelliseen viestiin viitaten voisimme mielestäni sopia, että ne joiden intressissä on rockin kuoleman kategorinen kyseenalaistaminen, äänestäisivät jaloillaan tästä ketjusta nyt. Mielestäni he ovat mielipiteensä ilmaisseet. Tähän ketjuun voisivat jäädä ne joilla on halukkuutta keskustella kahdesta täsmällisemmin määritellystä asiasta:

- mitä tästä eteenpäin

Ai kun argumentit loppuu niin yritetään epätoivoisesti kieltää kritiikki?

Ettekö tuon parempaan pysty? Sääli.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
18.11.2010 11:08:53 (muokattu 18.11.2010 11:11:24)
velipesonen: Kyllä saa kyseenalaistaa, puhe olikin sisällön kyseenalaistamisesta kyseenalaistamalla argumentaation rakenne ja/tai tyyli, mikä näyttää sinulle olevan mahdoton asia ymmärtää.

Sinun kommenttisi sisältöineen ja argumentaation rakenteineen voidaan kyseenalaistaa ja niitä voidaan kritisoida.Sille et vapaalla keskustelufoorumilla mahda yhtään mitään kuten oikein onkin.Henkilökohtaisuuksiin meno ja solvaaminen ovat tietenkin asia erikseen ,mutta niihin ei täällä nähdäkseni ole paljonkaan sorruttu.

Joten turha jankuttaa linkeistä tms.Jos et itse klikkaa linkkejä joku muu mahdollisesti utelias tekee sen ja taas on mahdollisesti yksi lisää joka ei usko väitteisiisi rockin kuolemasta.Tai ainakin yksi jolle on esitelty useampi kuin yksi näkemys.

Noin epätoivoisista heitoista olen aistivinani ,että huomaat itsekin pelin olevan pelattu ja ajatusrakennelmasi sen verran hajalla ,että siihen hengen puhaltaminen alkaa jo olla mahdotonta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
velipesonen
18.11.2010 11:14:16

Kyse on siitä, että argumentaation sisältö yritetään kyseenalaistaa kyseenalaistamalla argumentaation rakenne ja/tai tyyli. En tiedä onko se edes teoriassa mahdollista mutta on yrityksenä nykyään hyvin suosittu ja tässäkin ketjussa usein käytetty.

Jankuttajat psychedelicwarlord, Askr, Cimble, Borlag ja kenties pari muuta olette jauhaneet samaa tarinaa koko keskustelun ajan, yli sata sivua. Mielestäni olette mielipiteenne ilmaisseet sikäli kuin teillä niitä edes on.

Lopettakaa pilvenpoltto.
Tuomas
18.11.2010 11:21:28

velipesonen: Kyse on siitä, että argumentaation sisältö yritetään kyseenalaistaa kyseenalaistamalla argumentaation rakenne ja/tai tyyli. En tiedä onko se edes teoriassa mahdollista mutta on yrityksenä nykyään hyvin suosittu ja tässäkin ketjussa usein käytetty.

Jankuttajat psychedelicwarlord, Askr, Cimble, Borlag ja kenties pari muuta olette jauhaneet samaa tarinaa koko keskustelun ajan, yli sata sivua. Mielestäni olette mielipiteenne ilmaisseet sikäli kuin teillä niitä edes on.

Lopettakaa pilvenpoltto.

Kyse on ennemminkin siitä että asetat hypoteesin. Toiset vaativat perusteluja. Ilmoitat perustelun X. Tämä ei kelpaa keskustelukumppanille, koska perustelu Y. Mikäli hypoteesisi olisi alunperin ollut hyvin perusteltu, ei asiasta olisi tarvinnut edes keskustella mutta koska jo perusväite vuosi kuin seula, antoi myöhempi ulosantisi arrogantin ja vittumaisen kuvan sinusta keskustelijana.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 20.10.2009 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 16.11.2009
jazzmies
18.11.2010 11:21:38
PsychedelicWarlord: Sinun kommenttisi sisältöineen ja argumentaation rakenteineen voidaan kyseenalaistaa ja niitä voidaan kritisoida.Sille et vapaalla keskustelufoorumilla mahda yhtään mitään kuten oikein onkin.

Joten turha jankuttaa linkeistä tms.Jos et itse klikkaa linkkejä joku muu mahdollisesti utelias tekee sen ja taas on mahdollisesti yksi lisää joka ei usko väitteisiisi rockin kuolemasta.Tai ainakin yksi jolle on esitelty useampi kuin yksi näkemys.

Noin epätoivoisista heitoista olen aistivinani ,että huomaat itsekin pelin olevan pelattu ja ajatusrakennelmasi sen verran hajalla ,että siihen hengen puhaltaminen alkaa jo olla mahdotonta.

Nämä sinun kirjoituksesi ovat siitä erikoisia, että tieten tahtoen pyrit väistelemään itse musiikista puhumista. Velipesosen argumentit ovat painavia ja korvin kuultavissa musiikista - ydinargumentti fuusioitumisesta on harvinaisen tosi. Esimerkiksi rockin suomalaisen ruumiillistuman, Sielun Veljien, tapaus on velipesosen osalta harvinaisen ehjästi määritelty: Kuka teki huorin -levyllä (1986) R&B:n sotkeminen kuvioihin vuonna oli joutsenlaulu rockille. Samaa voin itse sanoa Metallicasta, joiden kierrätysmateriaalilla kyllästetty, takaisin Clearasil-puikon ääreen haikaileva, nuoruuden viatonta intoa laskelmoidusti hapuileva Garace Days Re-Revisited (1987) osoitti sen, että eiköhän se ollut siinä. Seuraava tuplavinyyli olikin sitten kuollut kuin kivi.
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
Veikko
18.11.2010 11:26:34 (muokattu 18.11.2010 11:27:22)
velipesonen: Lopettakaa pilvenpoltto.

Heh noniin. Jos sun juttusi alkaa vajoamaan näin alas, että enää et muuta keksi kuin vihjailla muiden keskustelijoiden käyttävän huumeita niin kannattaa varmaan istua ja miettiä hetken verran kannattaako tätä keskustelua enää jatkaa.
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki
Borlag
18.11.2010 11:27:26

Teidän kahden argumenttien taso on ollut koko tämän ketjun ajan sitä että kaikki oleelliset kysymykset joko ohitetaan kokonaan, tai sitten ne kuitataan "paskaa" vastauksilla. Jos ja kun te kaksi ette ole kykeneviä erottamaan musiikin tyyliä sen laadusta, niin kuin selvästi onkin, niin tässä ei yksinkertaisesti ole mitään keskusteltavaa.

Jos musiikkityyli on selkeästi kehittynyt rockista, ja se lasketaan yleisesti rockin alagenreksi, niin miksi tämä ei riitä todisteeksi siitä että rock jatkaa elämistään? Teidän molempien vastaukset tähän on rajoittuneet jankkaukseen "ei se ole rockia, se on paskaa".

Tuossa kiteytyy kaikki päälle 100 sivua mitä tässä on nyt jahkattu tästä aiheesta. Jos haluat vastauksen omaan kysymykseesi, mitä seuraamuksia rockin kuolemalla on, niin vastaus löytyy omasta vastauksestasi; se sama paska mikä rockista kehittyi ja jatkaa edelleen kehittymistään.

Pilvenpoltto kommenttisi jätän omaan arvoonsa, varoituksen lätkäisin siitä jokatapauksessa.
Askr
18.11.2010 11:43:16 (muokattu 18.11.2010 11:46:05)
jazzmies: ydinargumentti fuusioitumisesta on harvinaisen tosi. Esimerkiksi rockin suomalaisen ruumiillistuman, Sielun Veljien, tapaus on velipesosen osalta harvinaisen ehjästi määritelty: Kuka teki huorin -levyllä (1986) R&B:n sotkeminen kuvioihin vuonna oli joutsenlaulu rockille. Samaa voin itse sanoa Metallicasta.

Itseasiassa tästä fuusioitumisesta ei kyllä olla kuultu pajoakaan, lukuunottamatta noita muutamia velipesosen hasjanaisia esimerkkejä ja niistä johdettuja "rock on kuollut" ja hevi on paskaa tyyppisiä erittäin valaisevia ja hyvin perusteltuja sloganeja. Niin ja väitteitä että kysmykseen on vastattu, vaikka nämä vastukset ovat yhtä mielivataisia ja vaikka niissä tehdään subjektiivisesti tulkituista yksittäistapuksista objektiivisiksi väitettyjä yleispäteviä johtopäätöksiä - tämä(kään) ei muuten ollut argumentaation rakenteeseen tai tyylilajiin liittyvä vastaragumentti.

Juoppis: Kyse on ennemminkin siitä että (velipesonen)asetat hypoteesin. Toiset vaativat perusteluja. Ilmoitat perustelun X. Tämä ei kelpaa keskustelukumppanille, koska perustelu Y. Mikäli hypoteesisi olisi alunperin ollut hyvin perusteltu, ei asiasta olisi tarvinnut edes keskustella

Näin, keskustelun tuollainen omien ehtojen umpimielinen ja kategorinen hyväksymisvaade tekee täysin mahdottomaksi.
Borlag
18.11.2010 11:45:18

jazzmies: Nämä sinun kirjoituksesi ovat siitä erikoisia, että tieten tahtoen pyrit väistelemään itse musiikista puhumista. Velipesosen argumentit ovat painavia ja korvin kuultavissa musiikista - ydinargumentti fuusioitumisesta on harvinaisen tosi. Esimerkiksi rockin suomalaisen ruumiillistuman, Sielun Veljien, tapaus on velipesosen osalta harvinaisen ehjästi määritelty: Kuka teki huorin -levyllä (1986) R&B:n sotkeminen kuvioihin vuonna oli joutsenlaulu rockille. Samaa voin itse sanoa Metallicasta, joiden kierrätysmateriaalilla kyllästetty, takaisin Clearasil-puikon ääreen haikaileva, nuoruuden viatonta intoa laskelmoidusti hapuileva Garace Days Re-Revisited (1987) osoitti sen, että eiköhän se ollut siinä. Seuraava tuplavinyyli olikin sitten kuollut kuin kivi.

Meinaatko tosissaan että yksittäisten yhtyeiden taantuminen riittäisi kokonaisen genren kuolemiseen?

Ja edelleen, aina kun kuka tahansa meistä on kiistänyt nuo teidän kahden väitteet puhumalla nimenomaan musiikista (rockista kehittyneet alagenret), te toteatte ne paskaksi jolloin itse väistätte puhumisen itse musiikista.

Lisäksi jo tuo Metallica=rockia eikä metallia, Iron Maiden=metallia eikä rockia, pelkästään sen perusteella että te pidätte toisesta, ja toisesta ette, on vähintäänkin naurettavaa. Pelkästään musiikillisia seikkoja arvioitaessa ei voi päätyä kuin yhteen johtopäätökseen näiden kahden vertailussa; Iron Maidenissa on enemmän elementtejä nimenomaan rockista kuin mitä Metallicassa on. Silti molemmat ovat metallia, joka kehittyi nimenomaan rockista.
Terry Pantheras
18.11.2010 11:52:38
Kyllä minä ymmärrän pointin rockin kuolemasta sellaisena kuin Velipesonen on asian tuonut julki, eli homman luonteen muuttumiseksi nettilatailuksi ja sellaisen tietyn uudenluomisen tilan puuttumisena, joka ilmenee kaikki-on-jo-tehty-ja-nähty-fiiliksenä. Itsekin olin pitkään turta koko touhulle, eikä mitkään uudet bändit kuulostaneet mitenkään kiinnostavilta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Kunnes sitten tajusin, että "sadoista" - pääosin todella teennäisesti leimatuista - pirstaleista löytyi seasta ihan oikeasti helmiä kun jaksoi ja jaksaa edelleen kaivella netin syövereitä. Monet tällaiset bändit ovat amerikkalaisia ja profiilin perusteella 24/7 kiertäviä pikkubändejä. Eli en nyt itse julistaisi rockia kuolleeksi, mutta se on tietty olennaisesti muuttunut ja tämän voi joku tietenkin tulkita kuolemaksi.

Nykytilassaan rock on pahimmillaan jaottunut todella ahtaisiin lokeroihin ja genrerajojen ylittäminen on joillekin ihan mahdoton ajatus edes kuuntelun asteella, koska se koetaan joissain piireissä jonain ihmeellisenä naiivina petturuutena (kertokaa jos olen väärässä), vaikka kyse on enemmänkin ahdasmielisyydestä, jota rockin ei todellakaan pitäisi ilmentää. Mun mielestä monet "rock-tyypit" on ahdasmielisimpiä ja ikävystyttävimpiä ihmisiä tällä telluksella.

En tiedä... Nykyisin on vaan niin saatanasti kaikkea jonka perässä juosta ja ilmoittaa olevansa "true". Mutta ehkä olen 36-vuotiaana jo liian vanha. Hyvä kuitenkin niin, mun mielestä on vaan inspiroivaa soittaa ja luoda oma maailmansa muusikista - olkoonkin lopputulos paskaa.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)