sirdickyj 28.12.2011 21:26:36 | |
---|
jazzmies: Mitä ihmeen sydämettömiä supermusiikkilinkkejä te tänne tarjoilette? Minun mielestäni Burn on musikaalinen kappale, ja taas nämä kolme linkitettyä versiointia ovat eriasteista kökköä. Mr. Big on säälittävän kuuloinen yritelmä, missä rumpali jää loppumetreillä kopsuttelemaan yksin komppiansa kun kieliviikarit harjoittelevat asteikkoja. Kuuntele hei kokonaisuutta - näkemyksetöntä quasirockia, mistä on kappaleen myötäeläminen mahdollisimman kaukana. Sen on korvannut soittotaito. Ja sitten tuo Living Color -veijareiden pakkosovitus, hyi hirvitys. Tai tämä Jornin sekametelisoppa. Hohhoijaa! Ei rokki oo niin monimutkiasta, hyvä herra. You either got it or you ain't got it. Se on siinä koko homma. Akateemisesta näkökulmasta katsottuna Pena Hietasen opisto-orkesteri vetää tod.näk.standardien mukaisesti, mutta vailla sitä, mikä erottaa pojasta miehen. En ymmärrä muuten kommenttiasi siitä että rumpali jää yksin kolistelemaan. Tai ymmärrän, mutta millä tasolla Paice EI jää kolistelemaan orkkiksessa yksin? Vaikka siihen ei tarvikaan verrata. Pentti Hietaselle myönnytys, ääni ei lopu kesken, ja se on plussaa muualla kuin säkeistössä. Muu on säälittävää "tulkintaa" kun kieliraja tulee vastaan ja oppia ei ole haettu Toyota Corolla -72:n kyydissä vaan jossain muualla. Et herra lehtori nyt ole kartalla tässä asiassa. Monessa muussa toki olet. It's the singer, not the song. |
sirdickyj 28.12.2011 21:27:09 | |
---|
Karipiirto: Täytyy kompata nyt kyllä tätä. Ei noista yksikään vain sisällä sitä samaa latausta(Mä sitten rakastan näitä hämäriä määreitä) kuin alkuperäinen. Jopa purplen omat livevedot biisistä on jättäneet kylmäksi. Mutta Hietasen veto sisältää? It's the singer, not the song. |
Karipiirto 28.12.2011 21:52:06 (muokattu 28.12.2011 22:03:53) | |
---|
sirdickyj: Mutta Hietasen veto sisältää? Kenen? Jäikö multa joku linkki kattomatta? Edit. Eeääähh jaa se on tämä jamppa. Joo tuo on jopa onnettomampi kuin ne kolme jälempänä ollutta. Edit2. Tuo ei ollut Rock-esitys. Se oli viihde-esitys jossa yritettiin "lopuksi soittaa vähän rokkia". Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!" |
krautio 28.12.2011 22:28:54 | |
---|
Väliin tietokilpailukysymys. Onko Roger Glover vetänyt Burnia livenä? Hey Ho, Let's Go! |
jazzmies 28.12.2011 22:34:36 | |
---|
Karipiirto: Edit2. Tuo ei ollut Rock-esitys. Se oli viihde-esitys jossa yritettiin "lopuksi soittaa vähän rokkia". Miten määrittelet rock- ja viihde-esityksen? Et herra lehtori nyt ole kartalla tässä asiassa. Olen tarpeeksi kauan ollut kuuntelematta intensiivisesti rockia, joten nyt sitä pystyy vihdoin kuuntelemaan "ulkoapäin", ja se on vapauttavaa. Koko rocktouhusta tekee hassua "rockin potkun" metsästäminen, mikä lienee jokin lajityypin sisäisen, hiljaisen tiedon kollektiivinen, uskottavuuspuntari. Tämänkaltainen puritanismi liittyy lähes joikaiseen musiikinlajiin, mikä on ahdistavaa. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Karipiirto 28.12.2011 22:50:25 | |
---|
jazzmies: Miten määrittelet rock- ja viihde-esityksen? En sen kummemmin kuin että kyseessä on kaksi eri asiaa. Huonosti muotoilin mutta pointti on että tuo esitys ei sisältänyt mitään sellaista, millä se pärjäisi muuna kuin "näyttely-kappaleena" varsinaisesta kappaleesta. Sinänsä taitavaa soittoa mutta esittäjien ote hommaan ei vakuuttanut. Siitä puuttui ns. muna. Olen tarpeeksi kauan ollut kuuntelematta intensiivisesti rockia, joten nyt sitä pystyy vihdoin kuuntelemaan "ulkoapäin", ja se on vapauttavaa. Koko rocktouhusta tekee hassua "rockin potkun" metsästäminen, mikä lienee jokin lajityypin sisäisen, hiljaisen tiedon kollektiivinen, uskottavuuspuntari. Tämänkaltainen puritanismi liittyy lähes joikaiseen musiikinlajiin, mikä on ahdistavaa. Olet väärillä jäljillä. Ei se "potku" ole se mikä tekee hommasta puritaanista vaan se että määritelmälliset rajat on osin lyöty kiinni. Se että joku alkaa tarttua yksittäisiin tekijöihin kappaleessa ja määrittää sen niihin vedoten ulos jostain karsinasta, koska se ei "täytä vaatimuksia". Se on ahdistavaa. Mutta kyllä sen näkee, milloin joku ei oikein pääse esittämäänsä kappaleeseen kiinni vaan esitys jää vaisuksi. Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!" |
jazzmies 28.12.2011 23:21:50 | |
---|
Karipiirto: Olet väärillä jäljillä. Ei se "potku" ole se mikä tekee hommasta puritaanista vaan se että määritelmälliset rajat on osin lyöty kiinni. Se että joku alkaa tarttua yksittäisiin tekijöihin kappaleessa ja määrittää sen niihin vedoten ulos jostain karsinasta, koska se ei "täytä vaatimuksia". Se on ahdistavaa. Mutta kyllä sen näkee, milloin joku ei oikein pääse esittämäänsä kappaleeseen kiinni vaan esitys jää vaisuksi. Karipiirto, sinä ajatusteni tulkki, juuri tuota yritin sanoa silmät ja sormet säkkyrällä :D Tuosta viimeisestä virkkeestä...Hietasen esitys on ihan kiva, ja luonnollisesti juhlaorkesterin kanssa ei ole tätä lajia duunattu siinä määrin, mitä bändibändit työstävät itseään päästäkseen keikkakuntoon. Mutta siitä huolimatta minulla skeptisyys vähenee sekunti sekunnilta kappaleen lähestyessä loppuaan. Jokin siinä alkaa pelittää niin kivasti. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
BigPapa 28.12.2011 23:38:20 (muokattu 28.12.2011 23:47:32) | |
---|
sirdickyj:Bändi soittaa siten kuin ammattireiskat vetäis lapuista tommosen rallin, ulkoluentana. Must tässä on sellainen homma, että ihan lähtökohtaisesti oletetaan, että nämä muusikot jotka haldaavat aika suuren kentän tästä muusiikista, eivät oikeastaan haldaakaan sitä. Ja sellanen kaveri joka on vetänyt vuosikaudet bändihommia ilman sen kummempaa säihkettä, on vähän kitkerä. Hietasen ja orkesteirn tulkinta Burnista on erittäin kelpo ja hyvin rullaava. |
BigPapa 28.12.2011 23:47:08 (muokattu 28.12.2011 23:47:46) | |
---|
---------------------- |
jazzmies 28.12.2011 23:52:11 | |
---|
BigPapa: Must tässä on sellainen homma, että ihan lähtökohtaisesti oletetaan, että nämä muusikot jotka haldaavat aika suuren kentän tästä muusiikista, eivät oikeastaan haldaakaan sitä. Ja sellanen kaveri joka on vetänyt vuosikaudet bändihommia ilman sen kummempaa säihkettä, on vähän kitkerä. Nyt ollaan asian ytimessä. Jokaisella noilla Pentti Hietasen kanssa soittaneesta muusikosta tuolla Tamperetalon lavalla on jokin ydinosaaminen ja musiikinlaji, jonka he hallitsevat todella hyvin. Joillakin heistä saattaa olla jo varsin monenlaistakin osaamista. Ja tuloksena on varsin nautittavaa tekemistä "tuosta vain" - soitetaanko Burn? Joo, vedetään vaan! Muusikko soittaa tai laulaa mitä pyydetään, ja nämä rytmimuusikot eivät tee poikkeusta mitä muusikkouteen tulee. Kaverit ovat kesyttäneet soittimensa ja soitin seuraa mitä moninaisimpia komentoja. Ei ole ensimmäinen kerta, kun freelancemuusikko tulee dissatuksi automaattisesti ilman sen suurempaa syytä. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
BigPapa 28.12.2011 23:56:47 | |
---|
jazzmies: Nyt ollaan asian ytimessä. Jokaisella noilla Pentti Hietasen kanssa soittaneesta muusikosta tuolla Tamperetalon lavalla on jokin ydinosaaminen ja musiikinlaji, jonka he hallitsevat todella hyvin. Joillakin heistä saattaa olla jo varsin monenlaistakin osaamista. Ja tuloksena on varsin nautittavaa tekemistä "tuosta vain" - soitetaanko Burn? Joo, vedetään vaan! Muusikko soittaa tai laulaa mitä pyydetään, ja nämä rytmimuusikot eivät tee poikkeusta mitä muusikkouteen tulee. Kaverit ovat kesyttäneet soittimensa ja soitin seuraa mitä moninaisimpia komentoja. Ei ole ensimmäinen kerta, kun freelancemuusikko tulee dissatuksi automaattisesti ilman sen suurempaa syytä. Juuri näin. |
sirdickyj 29.12.2011 00:00:58 | |
---|
jazzmies: Nyt ollaan asian ytimessä. Jokaisella noilla Pentti Hietasen kanssa soittaneesta muusikosta tuolla Tamperetalon lavalla on jokin ydinosaaminen ja musiikinlaji, jonka he hallitsevat todella hyvin. Joillakin heistä saattaa olla jo varsin monenlaistakin osaamista. Ja tuloksena on varsin nautittavaa tekemistä "tuosta vain" - soitetaanko Burn? Joo, vedetään vaan! Muusikko soittaa tai laulaa mitä pyydetään, ja nämä rytmimuusikot eivät tee poikkeusta mitä muusikkouteen tulee. Kaverit ovat kesyttäneet soittimensa ja soitin seuraa mitä moninaisimpia komentoja. Ei ole ensimmäinen kerta, kun freelancemuusikko tulee dissatuksi automaattisesti ilman sen suurempaa syytä. Miten dissaamasi Mr Bigin soittajat eivät täytä.näitä kriteerejä? Miksi Hietasen Penan viihdejoukkio soittaa "mitä vain" (mukamas) ja se on hienoa, mutta kun framille asetetaan muutama muu esitya ryhmiltä jotka, kyllä, ovat mitä suurimmassa määrin kesyttäneet soittimensa, ne eivät enää olekaan tarkasgeltavissa samoin kriteerein? It's the singer, not the song. |
sirdickyj 29.12.2011 00:09:28 | |
---|
jazzmies: Miten määrittelet rock- ja viihde-esityksen?
Olen tarpeeksi kauan ollut kuuntelematta intensiivisesti rockia, joten nyt sitä pystyy vihdoin kuuntelemaan "ulkoapäin", ja se on vapauttavaa. Koko rocktouhusta tekee hassua "rockin potkun" metsästäminen, mikä lienee jokin lajityypin sisäisen, hiljaisen tiedon kollektiivinen, uskottavuuspuntari. Tämänkaltainen puritanismi liittyy lähes joikaiseen musiikinlajiin, mikä on ahdistavaa. Ahdistavaa siitä tekee myös se, että joku joka on musiikinlajin potkun jättänyt sisäistämättä ja siksi lakannut intensiivisesti sitä kuuntelemasta, ajattelee että siinä asiassa sinänsä olis jotain hassua. Siinä "rockin potkun" kaipaamisessa. Koko rockmusassa ei ole mitään muuta juttua kuon se että miten se vedetään. Kukin voi sitten itse kokea että mikä on se tapa, joka puhuttelee itseä. Penan juttu ei puhuttele vaan naurattaa. Ja on hevonvitun sama että kuinka hyvin Aaltonen jossain muualla vetää. Pentti Hietanen, jos joku, on vain ja ainoastaan esittelemässä osaamistaan tuossa kappaleessa. Ja sen hän tekee kaikkialla muualla paitsi säkeistöissä. Joita ei ylimielisyyttään ole viitsinyt harjoitella kunnolla vaan mölisee ne jotenkuten läpi. Kyseessä ei ole versio vaan surkea ulkoluenta ja rpckbändin leikkiminen. Sen joudun myöntämään, että Penan ja bändin Burn parantaa loppua kohden olemassaoloaan melkoisesti. It's the singer, not the song. |
BigPapa 29.12.2011 00:14:13 | |
---|
sirdickyj: Miten dissaamasi Mr Bigin soittajat eivät täytä.näitä kriteerejä? Miksi Hietasen Penan viihdejoukkio soittaa "mitä vain" (mukamas) ja se on hienoa, mutta kun framille asetetaan muutama muu esitya ryhmiltä jotka, kyllä, ovat mitä suurimmassa määrin kesyttäneet soittimensa, ne eivät enää olekaan tarkasgeltavissa samoin kriteerein? Kukas tässä nyt dumaa ja ketä?. Voisikos arvon antaa monenmoisille tulkinnoille, hyville sellaisille, dumaamatta ammatikseen hyvin soitttavien ihmisten tekemisiä. Toden totta tämä Tamperetalon Pena Hietasen veto on oikein hyvä. |
sirdickyj 29.12.2011 00:23:02 | |
---|
BigPapa: Kukas tässä nyt dumaa ja ketä?. Voisikos arvon antaa monenmoisille tulkinnoille, hyville sellaisille, dumaamatta ammatikseen hyvin soitttavien ihmisten tekemisiä. Toden totta tämä Tamperetalon Pena Hietasen veto on oikein hyvä. Voisi toki jos ne soittaisivat ammatikseen hyvin. Nyt soittavat vain ammatikseen ja se haisee kilsan päähän. Toki jokainen ymmärtää ja kuulee että kyseessä on loistavat muusikot eikä kukaan ole muuta ikinä väittänytkään. It's the singer, not the song. |
BigPapa 29.12.2011 00:35:49 (muokattu 29.12.2011 01:06:45) | |
---|
sirdickyj: Voisi toki jos ne soittaisivat ammatikseen hyvin. Nyt soittavat vain ammatikseen ja se haisee kilsan päähän. Toki jokainen ymmärtää ja kuulee että kyseessä on loistavat muusikot eikä kukaan ole muuta ikinä väittänytkään. Et ilmeisesti itse ole päässyt soittamaan näiden oikein sananmukaisesti muusikoiden kanssa. Se soitto mitä kuulen tuossa Pentti Hietasen esittämässä Burnissa on aivan h..vetin kovaa luokkaa. Siihen voi ihan oikeesti pyrkiä monikin. |
mlehtinen 29.12.2011 06:56:20 | |
---|
Väliin tietokilpailukysymys. Onko Roger Glover vetänyt Burnia livenä? On tietenkin ja ihan Deep Purplen riveissäkin. Mk V:n aikoihinhan se oli ihan vakiobiisi keikoilla. Taisi olla vallan keikkojen avausbiisinä joksi kyllä mainiosti sopikin. "Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!" |
Musta Arkipyhä 29.12.2011 08:51:40 | |
---|
BigPapa: Et ilmeisesti itse ole päässyt soittamaan näiden oikein sananmukaisesti muusikoiden kanssa. Se soitto mitä kuulen tuossa Pentti Hietasen esittämässä Burnissa on aivan h..vetin kovaa luokkaa. Siihen voi ihan oikeesti pyrkiä monikin. Kovan luokan soittajia kyllä,mutta ei tuo Burn todellakaan oikein lähde lentoon.Ja minusta kyllä tuo Mr.Bigin tulkinta on lähempänä sitä miten tuo biisi tulisi mielestäni vetää. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 29.12.2011 08:52:09 | |
---|
mlehtinen: On tietenkin ja ihan Deep Purplen riveissäkin. Mk V:n aikoihinhan se oli ihan vakiobiisi keikoilla. Taisi olla vallan keikkojen avausbiisinä joksi kyllä mainiosti sopikin. Juu Slaves and Masters -kiertueella Burn oli tosiaan avausbiisinä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
sirdickyj 29.12.2011 08:59:30 | |
---|
krautio: Väliin tietokilpailukysymys. Onko Roger Glover vetänyt Burnia livenä? On vetäny. Turnerin ollessa bändin solisti. It's the singer, not the song. |