antnis 27.12.2011 17:15:01 | |
---|
Tää Ruotsin mateen http://www.youtube.com/watch?v=vpTWq-9qv14 o just semmosta että kun valkoset miehet haluu olla reippaita ja asettaa rytmin melodian edelle nii eihä siitä tu hevon helvettiä ja kuuntelija hyytyy viimeistään puolessavälissä. Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
jazzmies 27.12.2011 17:34:39 | |
---|
sirdickyj: Ei mun mielestä. Ajo puuttuu. Niin kun minkä osalta ei sinun mielestäsi? Laulunko? Mielestäni kokonaisuutena erittäin hienosti laitettu. Ei ole helppoa esittää ensinnäkin tuollaista kappaletta siten, että ei tule vääriä ääniä. Se on jo suuri voitto se, eikä se onnistu keneltä tahansa. Toiseksi intensiteetti säilyy alusta loppuun asti, eikä kappaletta aleta esittää liian tykkinä, jotta yhtye välttyy hapoille menemiseltä. Laulusovitus on myös omanlaisensa positiivisessa mielessä. Ja ei ole myöskään helppo esittää taatusti kevyemmän setin lomassa tuollaista räyhäkän puoleista klassista rockia pukukansalle konserttisalissa. Kokonaisuutena sanoisin että arvosana on kiitettävä ja jatkoon! Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
sirdickyj 27.12.2011 18:50:41 | |
---|
jazzmies: Niin kun minkä osalta ei sinun mielestäsi? Laulunko? Mielestäni kokonaisuutena erittäin hienosti laitettu. Ei ole helppoa esittää ensinnäkin tuollaista kappaletta siten, että ei tule vääriä ääniä. Se on jo suuri voitto se, eikä se onnistu keneltä tahansa. Toiseksi intensiteetti säilyy alusta loppuun asti, eikä kappaletta aleta esittää liian tykkinä, jotta yhtye välttyy hapoille menemiseltä. Laulusovitus on myös omanlaisensa positiivisessa mielessä. Ja ei ole myöskään helppo esittää taatusti kevyemmän setin lomassa tuollaista räyhäkän puoleista klassista rockia pukukansalle konserttisalissa. Kokonaisuutena sanoisin että arvosana on kiitettävä ja jatkoon! Mun mielestä toi ei ole minkään osa-alueen osalta hyvä. Laulu on äärimmäisen jäykkää, epäsvengaavaa ja surkeasti fraseerattua selkokielistä ulkoluentaa. Bändi soittaa siten kuin ammattireiskat vetäis lapuista tommosen rallin, ulkoluentana. Mulle toi näyttäytyy niin. Muille voi näyttäytyä toisin. Burn on villihevoslauma, pitbull~on-crack ja roihuava kulovalkea. Ei mikään Lahden vanha moottoritie öiseen aikaan. Mattiesko on erikseen. Hyvä sekin, lajissaan. It's the singer, not the song. |
jazzmies 27.12.2011 22:27:36 | |
---|
sirdickyj: Mun mielestä toi ei ole minkään osa-alueen osalta hyvä. Laulu on äärimmäisen jäykkää, epäsvengaavaa ja surkeasti fraseerattua selkokielistä ulkoluentaa. Bändi soittaa siten kuin ammattireiskat vetäis lapuista tommosen rallin, ulkoluentana. Mulle toi näyttäytyy niin. Muille voi näyttäytyä toisin. Burn on villihevoslauma, pitbull~on-crack ja roihuava kulovalkea. Ei mikään Lahden vanha moottoritie öiseen aikaan. Mattiesko on erikseen. Hyvä sekin, lajissaan. Tuossahan ammattireiskat vetävät lapusta tämän rallin, tosin todella hyvin. Ensimmäinen puoliminuuttinen on hieman tempon hakemista, mutta sitten loksahtaa ja loksahtaakin erinomaisesti. Sillä kokemuksella, mitä noilla ammattireiskoilla on, niin tämä on vain yksi kulma musiikista. Mutta siitä huolimatta hyvin liekitys lähtee. Jokseenkin minä suhteutan nämä asiat kahdeksi eri jutuksi, nimittäin nuorten leijonien esitykseksi Burn-levyllä ja Purple-coveriksi Pentti Hietasen juhlakonsertissa, missä tuli kattaus paljon muutakin. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Musta Arkipyhä 28.12.2011 11:27:07 | |
---|
sirdickyj: Tuolla herättää keskustelua se, että onko tää kova; http://www.youtube.com/watch?v=85NKrjWitec Ei kyllä pitäis liiemmin herättää. Kuuntelin uudestaan.Joku mättää myös kitarasoundissa ja kitarassa ylipätään.Jotenkin toi riffi vedetään löysästi mun mielestä ja sellanen atakki puuttuu. Hienoja muusikoita sinällään ja Vesa Aaltosta arvostan kovasti jo Pressan takia. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Loijaa 28.12.2011 11:40:40 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kuuntelin uudestaan.Joku mättää myös kitarasoundissa ja kitarassa ylipätään.Jotenkin toi riffi vedetään löysästi mun mielestä ja sellanen atakki puuttuu. Hienoja muusikoita sinällään ja Vesa Aaltosta arvostan kovasti jo Pressan takia. Pikkasen munattomalta läpyttelyltä kuulostaa, vaikka periaatteessa biisi vedetään ihan ok. Se ei riitä. Minusta Pena ite vetää tuossa parhaiten. God damn, it's the PUSHER! |
krautio 28.12.2011 13:22:15 | |
---|
Eipä tuota kukaan muu osaa soittaa oikein kuin Ritchie... Hey Ho, Let's Go! |
jazzmies 28.12.2011 14:52:42 (muokattu 28.12.2011 14:53:07) | |
---|
krautio: Eipä tuota kukaan muu osaa soittaa oikein kuin Ritchie... Itse asiassa muille kitaristeille on jo asetettu lähestymiskielto muusikoiden.netin rokkipoliisien osalta. Jos joku julkeaa esittää Burn-kappaletta edes mielikuvituksissaan, voidaan asettaa atakittomaan, munattoman läpsyttelyn rangaistukseen, joka kärsitään työelämässä, mikä pahinta - keikoilla, ammattireiskojen kanssa keikoilla loppuelämän kestävällä viihdyttämiskiertuulla mattieskomaisissa maisemissa Lahdenväylän etelä- ja pohjoispuolella. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Funkånaut 28.12.2011 15:06:00 (muokattu 28.12.2011 15:06:37) | |
---|
jazzmies: Itse asiassa muille kitaristeille on jo asetettu lähestymiskielto muusikoiden.netin rokkipoliisien osalta. Jos joku julkeaa esittää Burn-kappaletta edes mielikuvituksissaan, voidaan asettaa atakittomaan, munattoman läpsyttelyn rangaistukseen, joka kärsitään työelämässä, mikä pahinta - keikoilla, ammattireiskojen kanssa keikoilla loppuelämän kestävällä viihdyttämiskiertuulla mattieskomaisissa maisemissa Lahdenväylän etelä- ja pohjoispuolella. Eei ny sentää, kyl Jämä sentää saa vetää. Hän kun tietää kaikesta kaiken. E: Tarkoitan siis, että kitaristi samassa bändissä saa soittaa, kunhan Jämä vetää bassoa. Koska silloin kitaristin tulee omata tyyli. "Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä |
sirdickyj 28.12.2011 17:53:05 | |
---|
Funkonaut: Eei ny sentää, kyl Jämä sentää saa vetää. Hän kun tietää kaikesta kaiken. E: Tarkoitan siis, että kitaristi samassa bändissä saa soittaa, kunhan Jämä vetää bassoa. Koska silloin kitaristin tulee omata tyyli. Niin, toi on nyt sun tulkintas. Kieltämättä oman bändini kitaristi osaa tuon Burnin soittaa melko hyvin. It's the singer, not the song. |
sirdickyj 28.12.2011 17:53:40 | |
---|
It's the singer, not the song. |
sirdickyj 28.12.2011 17:53:47 | |
---|
jazzmies: Itse asiassa muille kitaristeille on jo asetettu lähestymiskielto muusikoiden.netin rokkipoliisien osalta. Jos joku julkeaa esittää Burn-kappaletta edes mielikuvituksissaan, voidaan asettaa atakittomaan, munattoman läpsyttelyn rangaistukseen, joka kärsitään työelämässä, mikä pahinta - keikoilla, ammattireiskojen kanssa keikoilla loppuelämän kestävällä viihdyttämiskiertuulla mattieskomaisissa maisemissa Lahdenväylän etelä- ja pohjoispuolella. http://www.youtube.com/watch?v=rG3Jr_hA4S4 It's the singer, not the song. |
BigPapa 28.12.2011 17:59:46 | |
---|
|
Tawsky 28.12.2011 18:10:35 (muokattu 28.12.2011 18:14:37) | |
---|
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
sirdickyj 28.12.2011 18:20:18 | |
---|
BigPapa: Eiku näin: http://www.youtube.com/watch?v=7IBsEjrybo8 Tää on hyvä. Omanlaisensa. Mutta on kuitenkin versio. Yngwien oma liveversio aiheesta on ton Hietasen vedon ohella huonoin Burn mitä olen kuullut. Hietasen on huonoin. Huonoiten soitettu ja huonoiten laulettu tanssibändiversio. Jazzmies sen kiteytti hyvin että on biisi joka on vedetty muunlaista musaa sisältävän konsertin ohessa. Oletettavasti se muunlainen musa on ollut paremmin esitettyä. It's the singer, not the song. |
Jii-Gee 28.12.2011 18:20:36 | |
---|
jazzmies: ..eikä kappaletta aleta esittää liian tykkinä, jotta yhtye välttyy hapoille menemiseltä. Mun mielestä ku tämän osaston rokkia nimenomaan kuuluu tygittää niin että heikompia huimaa (!??). Ja jos menee hapoille = ei jaksa..niin..; a; jaksamista tulee kyl sit treenin / rutiinin mukana. b; ja jos pelko perseessä et ei ihan oikeesti jaksa (liian hapokasta..?) ,niin sit kandee pysyy sellaisissa lajeissa mis ei mee hapoille. |
BigPapa 28.12.2011 18:23:08 | |
---|
|
BobHope 28.12.2011 18:47:17 | |
---|
Eihän tuo Hietasen versio nyt todellakaan HUONO ollut, mutta sellaista tiettyä rock-energiaa siitä puuttui. Rumpalin soitosta (tuossa iässä ei mikään ihmekään) puuttui sellaista raskasta otetta, mitä tähän olisi toivonut. Pitkistä snarerolleista tykkäsin - Paicemaista tulkintaa! "Tykimpiä" soundeja tuo biisi silti kaipaisi... Hyvä veto kokonaisuutena silti! Diatonic is a low calorie Schweppes. |
jazzmies 28.12.2011 21:11:57 | |
---|
sirdickyj: http://www.youtube.com/watch?v=rG3Jr_hA4S4 Mitä ihmeen sydämettömiä supermusiikkilinkkejä te tänne tarjoilette? Minun mielestäni Burn on musikaalinen kappale, ja taas nämä kolme linkitettyä versiointia ovat eriasteista kökköä. Mr. Big on säälittävän kuuloinen yritelmä, missä rumpali jää loppumetreillä kopsuttelemaan yksin komppiansa kun kieliviikarit harjoittelevat asteikkoja. Kuuntele hei kokonaisuutta - näkemyksetöntä quasirockia, mistä on kappaleen myötäeläminen mahdollisimman kaukana. Sen on korvannut soittotaito. Ja sitten tuo Living Color -veijareiden pakkosovitus, hyi hirvitys. Tai tämä Jornin sekametelisoppa. Hohhoijaa! Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Karipiirto 28.12.2011 21:21:09 | |
---|
jazzmies: Mitä ihmeen sydämettömiä supermusiikkilinkkejä te tänne tarjoilette? Minun mielestäni Burn on musikaalinen kappale, ja taas nämä kolme linkitettyä versiointia ovat eriasteista kökköä. Mr. Big on säälittävän kuuloinen yritelmä, missä rumpali jää loppumetreillä kopsuttelemaan yksin komppiansa kun kieliviikarit harjoittelevat asteikkoja. Kuuntele hei kokonaisuutta - näkemyksetöntä quasirockia, mistä on kappaleen myötäeläminen mahdollisimman kaukana. Sen on korvannut soittotaito. Ja sitten tuo Living Color -veijareiden pakkosovitus, hyi hirvitys. Tai tämä Jornin sekametelisoppa. Hohhoijaa! Täytyy kompata nyt kyllä tätä. Ei noista yksikään vain sisällä sitä samaa latausta(Mä sitten rakastan näitä hämäriä määreitä) kuin alkuperäinen. Jopa purplen omat livevedot biisistä on jättäneet kylmäksi. Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!" |