Aihe: CMX
1 2 3 4 5102 103 104 105 106 107
mpekkanen
08.10.2023 12:45:56
Henri Henri Olavi: Mulle CMX:n tuotannosta edelleen ne parhaat ovat neljä eka EP:tä ja kolme ekaa albumia. Tätä kun mietin tajusin, etten ole edes kuullut kokonnaista albumia heiltä Discopoliksen jälkeen.

Laita kuunteluun Talvikuningas. Se on tosi kova levy.
Vessajono
08.10.2023 13:27:23
Danko: Pedot, Talvikuningas ja Iäti löytyy toki levyhyllystä, mutta se taas tuntuu jo niin eri yhtyeeltä että jäänyt liki kuuntelematta, ja sitä uudempia en edes ole ottanut haltuun.

Alkuteos kannattaa ottaa haltuun. Ihan bändin parhaimmistoa ja samassa sarjassa Auringon, Auran ja Aionin kanssa.

Miks ne kaikki parhaat levyt alkaa a:lla?
Once is a mistake, twice is a jazz
Henri Henri Olavi
08.10.2023 14:58:30
mpekkanen: Laita kuunteluun Talvikuningas. Se on tosi kova levy.

Kaveri soitti sitä mulle kun se ilmestyi, mutta ei puhutellut mua alkuunkaan. Voisin kokeilla uudestaan.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Sjömanni
08.10.2023 16:32:07
Henri Henri Olavi: Kaveri soitti sitä mulle kun se ilmestyi, mutta ei puhutellut mua alkuunkaan. Voisin kokeilla uudestaan.

Kaveri tuli, soitti levyä ja poistui sanaakaan sanomatta.
Loppu on seurausta. Lion # 79
Henri Henri Olavi
08.10.2023 16:33:27
Sjömanni: Kaveri tuli, soitti levyä ja poistui sanaakaan sanomatta.

Naurahdin :)
Vessajono
08.10.2023 16:50:10
Henri Henri Olavi: Kaveri soitti sitä mulle kun se ilmestyi, mutta ei puhutellut mua alkuunkaan. Voisin kokeilla uudestaan.

Sillon ku se ilmesty, niin sitä ensimmäisenä kauppoihin tullutta erikoispainosta ei tietenkään löytynyt paikallisesta myymälästä. Silloinen tyttöystäväni oli samana päivänä käymässä Tampereella, joten pyysin siltä että käytkö poistamassa sen mulle jostain paremmasta liikkeestä. Illalla kun se sit tuli mun luo, ilmoitin sille jotain sen suuntaista, että mää kuuntelen nyt tämän levyn ja sen jälkeen osoitan sulle jotain huomiota tai kuuntelen sen uudestaan.

Jossain kohtaa se sit soitti veljelleen ja ne huomasivat pitävänsä jonkinlaista CMX-leskien tukipuhelinta: siellä päässä kun oli ihan sama tilanne, eli 50% pariskunnasta suhtautuu bändiin intohimoisesti ja 50% on sitä mieltä, että ihan kiva 2,5/5.
Henri Henri Olavi
08.10.2023 17:12:11
Vessajono:
Jossain kohtaa se sit soitti veljelleen ja ne huomasivat pitävänsä jonkinlaista CMX-leskien tukipuhelinta: siellä päässä kun oli ihan sama tilanne, eli 50% pariskunnasta suhtautuu bändiin intohimoisesti ja 50% on sitä mieltä, että ihan kiva 2,5/5.

Haha, pitää kertoa tämä Yrjänälle joskus.
mpekkanen
08.10.2023 17:46:35

Aika moni hyvä levy voi olla aluksi hieman outo tai kummallinen. Paranee kyllä kun soittaa muutaman kerran lisää.
Henri Henri Olavi
08.10.2023 17:50:52 (muokattu 08.10.2023 17:51:04)
mpekkanen: Aika moni hyvä levy voi olla aluksi hieman outo tai kummallinen.

Eli just paras, jos on outo ja kummallinen. Se ei ollut sitä tarpeeksi silloin. Nyt olen vannha käppänä, joten otan kokeiluun joku päivä.
vanha_pieru
08.10.2023 22:49:35
Vessajono: Sillon ku se ilmesty, niin sitä ensimmäisenä kauppoihin tullutta erikoispainosta ei tietenkään löytynyt paikallisesta myymälästä. Silloinen tyttöystäväni oli samana päivänä käymässä Tampereella, joten pyysin siltä että käytkö poistamassa sen mulle jostain paremmasta liikkeestä. Illalla kun se sit tuli mun luo, ilmoitin sille jotain sen suuntaista, että mää kuuntelen nyt tämän levyn ja sen jälkeen osoitan sulle jotain huomiota tai kuuntelen sen uudestaan.

Tämänkö takia kyseessä on "silloinen" tyttöystävä? Teit toki aivan oikein. Kyllä asiat ja CMX:n uus levy/tyttöystävä pitääkin osata laittaa tärkeysjärjestykseen.
vanha_pieru
08.10.2023 22:56:00
Stugenaattori: ... kyseessähän on paras yhä toiminnassa oleva suomenkielinen yhtye.

Tähän kohtaan sellainen tarkennus, että itse asiassa CMX ei ole tällä hetkellä toiminnassa oleva yhtye, vaan "tauolla". Usein tämä tarkoittaa sitä, että lopetettiin, mutta jätettiin varmuuden vuoksi pieni kunniallinen takaportti sille mahdollisuudelle, että joskus vielä tehdään viimeinen jäähyväiskiertue tms. Toisinaan se taas tarkoittaa sitä, että bändi tosiaan on tauolla. Mielenkiintoista seurata kuinka käy tässäkin asiassa ja vielä jännempää on odotella Yrjänän soololevyä, kun ei yhtään tiedä mitä sieltä on tulossa.
Oon samaa mieltä tuosta yleisestä CMX:n ylistämisestäsi. Mulle kyseessä on selkeästi tärkein koskaan vaikuttanut kotimainen rock-yhtye. Vaikea uskoa, että mikään poppoo koskaan tätä asemaa myöskään horjuttaisi.
vanha_pieru
08.10.2023 22:58:08
Henri Henri Olavi: Mulle CMX:n tuotannosta edelleen ne parhaat ovat neljä eka EP:tä ja kolme ekaa albumia.

Jos oot tuota mieltä, niin kannattaa tutustua myös HC-EP:hen, joka on sitä, mitä nimi sannoo. Niinkin myöhäistä tuotantoa kuin vuodelta 2008.
Piepe
09.10.2023 14:03:01
Omat odotukset Yrjänän mahd. soololevystä on pessimistiset, pelkään pahinta eli sellasta aor-läpsyttelyä ja balladeja.
Henri Henri Olavi
09.10.2023 14:10:52
vanha_pieru: Jos oot tuota mieltä, niin kannattaa tutustua myös HC-EP:hen, joka on sitä, mitä nimi sannoo. Niinkin myöhäistä tuotantoa kuin vuodelta 2008.

"Näytä haavasi" ja "Maasi ei tarvitse sinua" olivat ihan hyviä kipaleita. Ne kaksi muuta olivat tylsiä. En mä tätä kuitenkaan uudestaan jaksaisi kuunnella, koska on olemassa ne vanhat CMX:t jos sellaista joskus kaipaan.
Vessajono
09.10.2023 14:14:48
vanha_pieru: Tämänkö takia kyseessä on "silloinen" tyttöystävä? Teit toki aivan oikein. Kyllä asiat ja CMX:n uus levy/tyttöystävä pitääkin osata laittaa tärkeysjärjestykseen.

Ei, kyllä se oli silloinen siitä vielä 14 vuotta eteenpäinkin ja ihan mielellään kävi mun kanssa bändiä katsomassa useampiakin kertoja.

Piepe: Omat odotukset Yrjänän mahd. soololevystä on pessimistiset, pelkään pahinta eli sellasta aor-läpsyttelyä ja balladeja.

Tää on kyllä se tylsin vaihtoehto. Mulla ei oo tavallaan mitään odotuksia siinä mielessä, että en oikeestaan osaa edes kuvitella mitä sieltä olis tulossa. Toki CMX:n biisit on suurimmaksi osaksi Yrjänän käsialaa, mutta kun niistä riisuu pois bändin, niin mitä jää jäljelle? Tai onko sieltä edes mitään bändilevyä tulossa? Yrjänän pitkäaikainen rakkaus elektronista musiikkia kohtaan on kuitenkin ihan tiedossa oleva juttu.
Henri Henri Olavi
09.10.2023 14:17:50
Vessajono: Yrjänän pitkäaikainen rakkaus elektronista musiikkia kohtaan on kuitenkin ihan tiedossa oleva juttu.

Tulispa jotain hämärää okkulttista elektronista musaa. Esim. Coil-hengessä. Olisi bäst.
Tympee Huttunen
09.10.2023 14:20:59
Pitikin Talvikuningasta sitten kuunella. Onpas siinä sangen onnistuneet soundit ja äänimaailmat. Onko se Illusion Rake sitten tuollainen maan kultasormi?
dixi19
09.10.2023 17:03:38

Henri Henri Olavi: Tulispa jotain hämärää okkulttista elektronista musaa. Esim. Coil-hengessä. Olisi bäst.

Tämä. Itse olen just nimenomaan ajatellut ja toivonut, että meininki tulisi olemaan enemmän sellaista Sielunvihollinen / Mekaanisten lintujen puisto -osastoa ja hieman samankaltaista menoa kuin oli siellä Juhlateltan Talvikuningas-illassa kun CMX soitti itsensä lämppärinä hämyisiä elektrosovituksia.
anomus.com
carnation
09.10.2023 17:18:04
Piepe: Omat odotukset Yrjänän mahd. soololevystä on pessimistiset, pelkään pahinta eli sellasta aor-läpsyttelyä ja balladeja.

Uutinen viime vuoden lopulta:

https://www.soundi.fi/uutiset/cmx-u … mi-a-w-yrjana-julkaisee-soololevyn/

"mutkikasta musiikkia" sekä "eroottista (!) runoutta" taitaa olla toistaiseksi ainoa ennakkotieto tulevasta, voihan nuo toisaalta sisältää mitä vain. Viime vuoden uutisessa mainitaan, että olisi tulossa "ensi vuonna", eli tänä vuonna, vaan saa nähdä vieläkö ehtii. Nyt olisi hyvä Vain elämää -hypen aallonharjalla pukata soololevy vielä loppuvuonna.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Vessajono
09.10.2023 17:23:23
carnation: Uutinen viime vuoden lopulta:

https://www.soundi.fi/uutiset/cmx-u … mi-a-w-yrjana-julkaisee-soololevyn/

"mutkikasta musiikkia" sekä "eroottista (!) runoutta" taitaa olla toistaiseksi ainoa ennakkotieto tulevasta, voihan nuo toisaalta sisältää mitä vain. Viime vuoden uutisessa mainitaan, että olisi tulossa "ensi vuonna", eli tänä vuonna, vaan saa nähdä vieläkö ehtii. Nyt olisi hyvä Vain elämää -hypen aallonharjalla pukata soololevy vielä loppuvuonna.

Tai sit siellä on joku eturivin soitto - ukoista koottu bändi taustalla ja tulee jotain superprogea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)