![]() 18.11.2010 14:36:30 | |
---|---|
djanni: Täällähän alkaa löytymään ihan selviä mielipide-eroja :D Tuossa paremmuusjärjestyksessä: 1. Secret Treaties 2. Tyranny and Mutation 3. Blue Öyster Cult 4. Fire Of Unknown Origin 5. Imaginos 6. Agents of Fortune 7. Cultösaurus Erectus 8. Spectres 9. Heaven Förbid 10. Curse of the Hidden Mirror 11. Mirrors 12. The Revölution By Night 13. Club Ninja | |
![]() 18.11.2010 17:39:57 | |
StJerky: Tuossa paremmuusjärjestyksessä: 1. Secret Treaties 2. Tyranny and Mutation 3. Blue Öyster Cult 4. Fire Of Unknown Origin 5. Imaginos 6. Agents of Fortune 7. Cultösaurus Erectus 8. Spectres 9. Heaven Förbid 10. Curse of the Hidden Mirror 11. Mirrors 12. The Revölution By Night 13. Club Ninja Tai siis näin: 1. Secret Treaties 2. Tyranny and Mutation 3. Fire Of Unknown Origin 4. Agents of Fortune 5. Blue Öyster Cult 6. Cultösaurus Erectus 7. Imaginos 8. Spectres 9. Mirrors 10. The Revölution By Night 11. Club Ninja Kahteen uusimpaan en voi ottaa kantaa. "Pockets" on ainakin huppubiisi jommalta kummalta. | |
![]() 19.11.2010 08:39:08 | |
2541: Kahteen uusimpaan en voi ottaa kantaa. "Pockets" on ainakin huppubiisi jommalta kummalta. "Pocket" on Curselta. Heaven Forbid löytyy spottifaistakin. | |
![]() 19.11.2010 10:15:10 | |
StJerky: Tuossa paremmuusjärjestyksessä: 1. Secret Treaties 2. Tyranny and Mutation 3. Blue Öyster Cult 4. Fire Of Unknown Origin 5. Imaginos 6. Agents of Fortune 7. Cultösaurus Erectus 8. Spectres 9. Heaven Förbid 10. Curse of the Hidden Mirror 11. Mirrors 12. The Revölution By Night 13. Club Ninja Minä en pysty sanomaan absoluuttista listaa - vaihtelee liikaa kausittain, mutta sanotaan näin: 1. Secret Treaties 2. Blue Öyster Cult 3. Tyranny and Mutation 4. Fire Of Unknown Origin 5. Imaginos 6. Agents Of Fortune 7. Revölution By Night 8. Spectres Loppuja en saa järjestykseen siitä syystä,että suurinta osaa niistä en ole kuunnellut pitkiin aikoihin, mutta jäävät mielestäni noiden kahdeksan jälkeen. Pitääkö kukaan muuten Buck Dharman - Flat Out levystä? Olen joskus onnekkaasti löytänyt sen vinyylinä ja tulee kuunneltua silloin tällöin. Ei välttämättä sovi kaikille B.Ö.C.-faneille, mutta kyllä mulle uppoaa. | |
![]() 19.11.2010 10:58:35 | |
djanni: Pitääkö kukaan muuten Buck Dharman - Flat Out levystä? Olen joskus onnekkaasti löytänyt sen vinyylinä ja tulee kuunneltua silloin tällöin. Ei välttämättä sovi kaikille B.Ö.C.-faneille, mutta kyllä mulle uppoaa. Olen kuullut vain muutamia piisejä, mutta niiden perusteella turhan puhtoista AOR:ää. Sellainen menee BÖCin viistomman matskun seassa (nehän Buckin piisit niitä myyviä hittejä on olleet), mutta Buck Dharma soolona on vähän liikaa. | |
![]() 19.11.2010 11:10:24 | |
StJerky: Olen kuullut vain muutamia piisejä, mutta niiden perusteella turhan puhtoista AOR:ää. Sellainen menee BÖCin viistomman matskun seassa (nehän Buckin piisit niitä myyviä hittejä on olleet), mutta Buck Dharma soolona on vähän liikaa. Joo, ei sitä määräänsä enempää kuuntele. Mielenkiintoinen setti on myös Buck Dharman Archive Series 4CD-setti. Lähinnä kuriositeetti arvoa. Täytyy myöntää, että en ole katsonut ostamisen arvoiseksi ($99), mutta olen kuunnellut läpi kun jossain "torrentti-kaupassa" sellainen oli tarjouksessa... | |
![]() 19.11.2010 11:34:57 (muokattu 19.11.2010 11:35:05) | |
djanni: Joo, ei sitä määräänsä enempää kuuntele. Mielenkiintoinen setti on myös Buck Dharman Archive Series 4CD-setti. Lähinnä kuriositeetti arvoa. Täytyy myöntää, että en ole katsonut ostamisen arvoiseksi ($99), mutta olen kuunnellut läpi kun jossain "torrentti-kaupassa" sellainen oli tarjouksessa... Pientä riistomeininkiä, kuten Eric Bloomin saitille rekisteröityminenkin. Harmittaa kun en aikanaan älynnyt tilata Stalk-Forrest Groupin StCecilia levyä. Se on nyt loppuun myyty. Eli sehän on esi BÖCiä. | |
![]() 19.11.2010 11:43:37 | |
djanni: Pitääkö kukaan muuten Buck Dharman - Flat Out levystä? Olen joskus onnekkaasti löytänyt sen vinyylinä ja tulee kuunneltua silloin tällöin. Ei välttämättä sovi kaikille B.Ö.C.-faneille, mutta kyllä mulle uppoaa. Kyllä tykkään, sopivana annoksena. Edellisestä onkin aikaa, kun cd:tä en ole saanut hankittua... Poppis-miehiä se Buck Dharma, mutta eikös me kaikki. Välillä Hot Rails To Hell, sitten taas Come Softly to Me. Elämä on. BÖC veti Forssassa juhannuksena -83 Born To Rock-biisin. Sopi kyllä settiin. Tuo biisi ja Take Me Away antoi tulevaisuudenlupauksia, joita syksyllä ilmestynyt Revolution ei sitten enää täysin lunastanut. Vaan ovat Cultosaurus ja Unknown Origin hienoja levyjä. Ja C. Erectuksen huumori jopa välittyi tosikolle lukionpojalle... ;) "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett | |
![]() 19.11.2010 12:12:31 | |
StJerky: Pientä riistomeininkiä, kuten Eric Bloomin saitille rekisteröityminenkin. Harmittaa kun en aikanaan älynnyt tilata Stalk-Forrest Groupin StCecilia levyä. Se on nyt loppuun myyty. Eli sehän on esi BÖCiä. eBaysta (mm.) löytyy tollanen painos: http://cgi.ebay.co.uk/STALK-FORREST … _CDs_CDs_GL&hash=item5640e46b26 Biisejä vähemmän kuin Rhinon versioissa ja tuon virallisuudesta en osaa sanoa mitään. | |
![]() 19.11.2010 12:17:25 (muokattu 19.11.2010 12:19:09) | |
2541: "Going Through The Motions" (mainio poppis missä Ian Hunterin kädenjälki todella kuuluu). Mulle tuo on niitä pahimpia tunnelmantappajia. Muistan kun tutustuin bändiin aikoinaan jonkun kokoelman merkeissä ja olo oli biisejä kuunnellessa hämmentynyt. Jess-hyiss-jess-hyiss. Tuo biisi oli ehkä se pahin hyiss. Mut ekat levyt on tasasempaa matskua, no debyyttiä en ihan niin paljon ole kuluttanut, mutta Tyranny&Mutation on se ykkönen. | |
![]() 19.11.2010 12:45:58 | |
bedlam: Mulle tuo on niitä pahimpia tunnelmantappajia. Muistan kun tutustuin bändiin aikoinaan jonkun kokoelman merkeissä ja olo oli biisejä kuunnellessa hämmentynyt. Jess-hyiss-jess-hyiss. Tuo biisi oli ehkä se pahin hyiss. Mut ekat levyt on tasasempaa matskua, no debyyttiä en ihan niin paljon ole kuluttanut, mutta Tyranny&Mutation on se ykkönen. Juuri tuo "Going Through The Motions" on mallierimerkki siitä mitä hämmennystä Spectres levy aiheutti minulle. Tutustuin BÖC:iin aikanaan sitä kautta, kun pyysin yhtä puolituttua tyyppiä (joka oli bändikavereitteni tuttuja ja näytti niin 70-luvun rock-staralta kuin vain mahdollista) äänittämään mulle kasetillisen hyvää musaa. Siitä tuli tutuksi BÖC:n ohella mm. Cream ja Steppenwolf. BÖC:ltä oli kaveri valikoinut kasetille muistaakseni biisit "Cities On Flame With R'nR", "Screams", "She's As Beatiful As a Foot" sekä "Workshop Of Telescopes" ja nämä tekivät ison vaikutuksen. Eka levy jonka sitten kaupasta löysin olikin "Some Enchanted Evening" ja koukkuun jäin pahasti. Se, että bändiin tutustuminen tapahtui tuon vanhemman tuotannon kautta varmaan on vaikuttanut siihen, että minun on ollut melko vaikea hyväksyä noita kepoisempia "iloluontoisia" biisejä :) | |
![]() 19.11.2010 14:08:23 | |
Meikäläinen taas diggailee sen verran Ian Hunterin tuotoksia joten "Motions" menee läpi myös kakistelematta. Bloomin tilalle on hyvin helppo kuvitella Ian laulamaan. | |
![]() 26.11.2010 09:29:42 (muokattu 26.11.2010 09:31:28) | |
Kohta on kuunneltu kaikki studiolätyt läpi muutaman kerran. Imaginos on nyt viimeisin joka vihdoin aukaisi salansa. Upea levy. Vauvan kanssa juuri kuunneltiin Del Rio's Song oikein kovalla, tykkääpi kovasti :) Siege and investiture onnistuu kuulostamaan ihan Diolta, cool. Se on nyt semmonen homma että vasta Agents of Fortune on eka levy jossa on jotain tarttumapintaa, monta hyvää biisiä. pyydän anteeksi, en vain ymmärrä; 3 ekaa levyä kuulostaa geneeriseltä renkutukselta, vaikka helmiä seassa onkin. Ja mitä niin kevyttä Spectressä on? häh. soittotyyli? Helvatan synkkiä biisejä, yksi suosikeista. Mirrors on taas käsittämätöntä pelleilyä, ei soi enää yhtään tässä taloudessa, ehkä joskus vaihtelun vuoksi. Fire of unknown origin räjäyttää koko potin, vain pari tylsää biisiä. mystistä scifikamaa. Heavy Metal -leffa pitäs taas nähä joskus. Revolution by night, top vitosessa; Take me away, Shadow of california, feel the thunder, light years of love... klassikkokamaa. Club ninja, ääh. http://www.youtube.com/watch?v=pv2J8TDnRwg ^Buck ajoi viikset veke, Bloom laittoi päähän rambonauhan, ja joku pekka teki biisin, siinäkö resepti menestykseen? Uskomattoman hyvä biisi kyllä, mutta tuntuu jotenki vammaselta tollanen väkisinhakeutuminen kaupallisuuteen, tällaselta bändiltä. Cult Classic on hauska; uudelleenäänitettyjä versioita vanhoista biiseistä. ne kaksi uutta levyä on vielä kuuntelun alla; Eipä tähän mennessä ole oikein noussut mitään kovinkaan mielenkiintoista esiin, täytyy jatkaa harjoituksia. Mutta nytten imaginos soimaan. | |
![]() 26.11.2010 10:01:35 (muokattu 26.11.2010 10:57:33) | |
TeslaCoilForest: pyydän anteeksi, en vain ymmärrä; 3 ekaa levyä kuulostaa geneeriseltä renkutukselta, vaikka helmiä seassa onkin. Esim. Secret Treaties levyllä ei minusta heikkoja hetkiä ole ja 2 viimeistä piisiä "Flaming Telepaths" ja Astronomy" ehkä kovin levyn lopetus keltään ikinä. EDIT ja eka levy on kyllä kaukana geneerisestä renkutuksesta minusta. | |
![]() 26.11.2010 13:30:53 (muokattu 26.11.2010 13:31:08) | |
TeslaCoilForest: Se on nyt semmonen homma että vasta Agents of Fortune on eka levy jossa on jotain tarttumapintaa, monta hyvää biisiä. Mun mielestä Agents of Fortune oli edellisiin verrattua todella hajanainen kokonaisuus. Ja häh, kakkos- ja kolmoslevyhän on täynnä tarttumapintaa! | |
![]() 26.11.2010 13:51:04 | |
Kahta edellistä seuraten: Kolmella ensimmäisellä levyllä jos millä oli yksilöllinen persoonallinen näkemys rock musiikkiin, joka poikkesi minun mielestäni selvästi aikalaisistaan - Blue Öyster Cultin oma soundi oli vahvasti läsnä, ja melodiset ja soitolliset ratkaisut olivat jotain äärimmäisen mielenkiintoista. | |
![]() 26.11.2010 18:33:15 (muokattu 26.11.2010 18:40:37) | |
Yep Kompataan 3 edellistä. Kyllä BÖC:n kolmessa ekassa levyssä viehättää edelleenkin niiden arvaamattomuus, erilaiset biisirakenteet.Sen takia varsinkin 2 ja 3 levyt eivät vuosien saatossa ole menettäneet viehätystään. Jos verrataan vaikka saman aikakauden Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple tuotantoihin, niin kyllä BÖC:n käsitys raskaammasta rokista poikkesi. Johtuneeko siitä että vaikuttivat Amerikassa? Multa löytyy tuon Buck Dharman "Flat Out"-levyn cd-versio (Wounded Bird) ja onhan siinäkin hetkensä, vaikka aor-osastolla enimmäkseen viihdytään. Tapani | |
![]() 29.11.2010 12:32:53 | |
Täytyy vielä kommentoida, että vaikka ketjun sisällä onkin mielipide-eroja siitä mitkä albumit ovat hyviä, mitkä huonoja ja minkä aikakauyden B.Ö.C. on sitä "oikeaa", niin kysehän on vain mielipiteistä - ei ole olemassa oikeita ja vääriä vastauksia. | |
![]() 27.01.2011 13:48:55 (muokattu 27.01.2011 13:49:51) | |
Youtubeen on ilmaantunut nyt Albert Bouchardin Immaginos demoja joista sitten uusiksi laulettiin ja osin soitettiin BÖCin Imaginos levy. Minulla on niitä koko CD. Muutama piisi jätettiin BÖC-versiosta pois, koska piti olla alunperin tuplalevy). Immaginos http://www.youtube.com/watch?v=xRyrmRLcwjI Gil Blanco County (ei levyllä) http://www.youtube.com/watch?v=3ZqbjuXRiVk The Girl that Love Made Blind (ei levyllä) http://www.youtube.com/watch?v=TuGypY2ToGs Tuossa taas Stalk-Forrest Groupia What is Quicksand? http://www.youtube.com/watch?v=Zj_qutTJYtM | |
![]() 13.02.2011 11:57:50 | |
BÖC-tietämykseni on ohuehkoa verrattuna moniin postaajiin täällä, mutta tässä parhausjärjestyksessä ne, jotka olen kuullut. 1. Fire of Unknown Origin 2. Agents of Fortune 3. Spectres 4. Secret Treaties 5. Tyranny and Mutation 6. Cultösaurus Erectus Tykkään kyllä toki tuosta vanhemmastakin BÖC:ista, ja olihan bändi kieltämättä vaarallisempaa kamaa siinä vaiheessa. Ja mitä siihen Motionsiin tulee, niin on se minusta ihan hirveä biisi, vaikka poppista diggaankin. Ian Hunterkaan ei ole kyllä kauheasti kolissut, Cleveland Rocksia lukuunottamatta. http://eeronmusablogi.tumblr.com/ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)