Aihe: Rockin kuoleman syyt ja seuraukset
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
StJerky
02.12.2010 08:55:47
Lennu: purahaosastolla tätä ongelmaa ei ole. Siksi se on ainoa vitaali taiteen osa-alue.

Voihan myös amatöörimusiikki olla vitaalia. Senkään ei tarvitse miellyttää mainstreamyleisöä ja olla kaupallista paskaa.
Musta Arkipyhä
02.12.2010 09:48:48
hippelihuijaa: Ja kysymyshän on keneltä ja kenelle ne ovat "uudelleenkohdennettu"!

Ne on vähennetty budjetista.

Todellisuudessa julkisia menoja ei ole vähennetty, vaan niiden määrän voi jokainen lukea "Valtion tulo- ja menoarvio"-kokoelmasta eli budjetista. Kasvaneet vuosi vuodelta vaan mihin ovatkaan menneet?

En tiedä mutta tälläkin hetkellä muutama Euroopan valtio (mm.Iso-Britannia) kaavailee menoleikkauksia.Seuraa uutisia jos kiinnostaa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
02.12.2010 09:53:54
jazzmies:Taiteen tukeminen on ehdottoman tärkeää ja lopullista, niin kauan kuin yhteiskuntarakenteemme on tämänkaltainen.

Olen samaa mieltä.Kyllä taiteen tukemista tarvitaan.Vaan epäilen ,että sitä ei pidetä yhteiskunnan prioriteettina kun menoja karsitaan.Siitähän tässä on kyse.

Raskaimmin nämä mehdolliset menoleikkaukset iskevät raskaasti subventoituihin jazziin ja klassiseen.Rockille tällä ei ole niin suurta merkitystä.

Ikävää joka tapauksessa.

Se on taas yksilön ongelma, jos edes hetken luulee taiteen tai korkeakulttuurin olevan elitististä.

Ei se ole yksilön ongelma jos tämän kulttuurin edustajat käyttäytyvät ylimielisesti ja elitistisesti.

Sitä saa mitä tilaa.
jazzmies
02.12.2010 10:02:15
Askr: Taiteen kenttä suorastaan kuhisee, ja on aina kuhissut, (nuoria) vihaisia miehiä (ja nykyisin myös naisia), jotka toinen toisensa perään julistavat, että kaikki muut ovat väärässä, rappiolla ja paskoja, tässä on ainoa oikea totuus.

...kunnes he itse ovat kasvaneet aikuisiksi ja huomanneet olevansa väärässä tai degenereoituneet takapauisine ajatuksineen menneisyyteen. Taistolaisuus ja nahkaliivirocki ovat tästä hyviä esimerkkejä. Silloin kun rockin oli vitaalisimmillaan, astuivat mukaan myös laiskat, omahyväiset ja heikkolahjaiset vasemmistoradikaalit ja moottoripyöräjengit. Maailma on täynnä näitä komppausryhmiä, jotka ihmeen tavalla saavat kannuksiansa myös taiteen tekemisestä tyyliin Agit Prop tai Backsliders.

Loppupelissä ainoa mikä ratkaisee vihaisten nuorten tekemisessä on heidän taiteensa laatu ja substanssi. Se ei aina miellytä sen hetkistä yleisöä, jos jokin taitamaton "vihailija" lyödään alas kritiikeissä. Seppo Heikinheimo uskalsi sanoa suoraan näistä turisteista, kuten myös Jukka Kajava, ja heitähän vihattiin tai pelättiin. Missä on rock-kritiikki, kysyn vaan? Rock-kritiikki = levymainonta!
Danko Jones on ensimmäinen todellinen rockiakti ever!
jazzmies
02.12.2010 10:04:38
PsychedelicWarlord: Ei se ole yksilön ongelma jos tämän kulttuurin edustajat käyttäytyvät ylimielisesti ja elitistisesti.

Itse tulkitsisin tämän tyyliin "ei se ole yksilö itsensä ongelma, jos hän itse on hyvällä itsetunnolla varustettuja ja uskaltavat kritisoida pinnallisuutta".
Danko Jones on ensimmäinen todellinen rockiakti ever!
Musta Arkipyhä
02.12.2010 10:46:30
jazzmies: Itse tulkitsisin tämän tyyliin "ei se ole yksilö itsensä ongelma, jos hän itse on hyvällä itsetunnolla varustettuja ja uskaltavat kritisoida pinnallisuutta".

Väärä tulkinta."Pinnallisuus" on hyvnkin subjektiivinen ja suhteellinen käsite.
Musta Arkipyhä
02.12.2010 10:52:14 (muokattu 02.12.2010 10:53:09)
jazzmies: Silloin kun rockin oli vitaalisimmillaan, astuivat mukaan myös laiskat, omahyväiset ja heikkolahjaiset vasemmistoradikaalit ja moottoripyöräjengit.

Milloinkahan tämä mahtoi tapahtua? Vasemmistoradikalismi oli voimissaan 70-luvun alussa ja moottoripyöräjengit ainakin Suomessa tulivat laajemmin esille 90-luvulla.Vasemmiston puolellahan rockia tupattiin myös pitämään jenkki-imperialismina.

Maailma on täynnä näitä komppausryhmiä, jotka ihmeen tavalla saavat kannuksiansa myös taiteen tekemisestä tyyliin Agit Prop tai Backsliders.

Agit Prop ja Backsliders? Siis Agit Prop oli rockia? :-D

Olen sanaton.
Lennu
02.12.2010 14:02:17

StJerky: Voihan myös amatöörimusiikki olla vitaalia. Senkään ei tarvitse miellyttää mainstreamyleisöä ja olla kaupallista paskaa.

Viittasin tähän jo. Ei amatöörillä ole aikaa tarpeeksi paneutua siihen musiikkiin, joten se tyytyy soutelemaan tutuilla vesillä. Koska sen täytyy jotenkin syödä. Jotta se voisi täysipainoisesti keskittyä, se tarvitsee apurahaa. Tällöin se ei ole enää amatööri. Ja että saa apurahaa, pitää olla joku ylitettävä rima.

Amatööri voi perustaa sen backslidersin tai kyyttö-urmas trion ja tienata sillä lisätuloja, mutta ei se uutta ja luovaa ole. Taide uudistuu ja elää apurahoista.
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
Bongowing
02.12.2010 14:31:33
Lennu: Viittasin tähän jo. Ei amatöörillä ole aikaa tarpeeksi paneutua siihen musiikkiin, joten se tyytyy soutelemaan tutuilla vesillä. Koska sen täytyy jotenkin syödä. Jotta se voisi täysipainoisesti keskittyä, se tarvitsee apurahaa. Tällöin se ei ole enää amatööri. Ja että saa apurahaa, pitää olla joku ylitettävä rima.

Amatööri voi perustaa sen backslidersin tai kyyttö-urmas trion ja tienata sillä lisätuloja, mutta ei se uutta ja luovaa ole. Taide uudistuu ja elää apurahoista.

Viittaatko toimeentulotukeen?
But where the heck is magenta?
Musta Arkipyhä
02.12.2010 14:33:38
Lennu: Viittasin tähän jo. Ei amatöörillä ole aikaa tarpeeksi paneutua siihen musiikkiin, joten se tyytyy soutelemaan tutuilla vesillä. Koska sen täytyy jotenkin syödä. Jotta se voisi täysipainoisesti keskittyä, se tarvitsee apurahaa. Tällöin se ei ole enää amatööri. Ja että saa apurahaa, pitää olla joku ylitettävä rima.

Tämä on kyllä täyttä soopaa.Semminkin kun "uusi" ja "luova" musiikki merkitsevät meille niin monia eri asioita.

Asian voi nähdä myös niin ,että koska amatööri ei ole riippuvainen mistään rahoituksesta se on myös vapaa luomaan uutta.
StJerky
02.12.2010 14:38:58 (muokattu 02.12.2010 14:42:08)

Minusta tuntuu että amatöörillä voi hyvinkin olla aikaa, kunhan ei erehdy hommaamaan palloa jalkaan ja muita siitä seuraavia hidasteita. Ja kun ei ole rahaa tuhlata turhiin huvituksiin ja baarissa roikkumisiin, on enemmän aikaa kehitellä säveltaidetta.

EDIT: Työttömyys tietenkin on toivottavaa tässä tapauksessa.
velipesonen
02.12.2010 14:47:12

StJerky: Työttömyys tietenkin on toivottavaa tässä tapauksessa.

Työttömyyspäiväraha on uutteralle henkilölle stipendi paneutua haluamaansa asiaan.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Terry Pantheras
02.12.2010 14:49:14 (muokattu 02.12.2010 14:49:36)
Lennu: Amatööri voi perustaa sen backslidersin tai kyyttö-urmas trion ja tienata sillä lisätuloja, mutta ei se uutta ja luovaa ole. Taide uudistuu ja elää apurahoista.

No luovaksi homman tekee se, että tekee esim. itse omat biisit. Uuttahan se ei tyylillisesti rock-historiaan peilaten ole/olisi.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
StJerky
02.12.2010 17:07:05
Kun kuuntelee Radio Rockia, tulee kyllä sellainen olo että rock on kuollut.
Terry Pantheras
02.12.2010 18:56:57
StJerky: Kun kuuntelee Radio Rockia, tulee kyllä sellainen olo että rock on kuollut.

Mulle tulee mieleen hifk, koff, loudness war ja ummehtunut äijäily... Ja kieltämättä tuo mainitsemasi.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
StJerky
03.12.2010 08:49:23
Terry Pantheras: Mulle tulee mieleen hifk, koff, loudness war ja ummehtunut äijäily... Ja kieltämättä tuo mainitsemasi.

Auton CD-soitin on rikki. Olen joutunut kuuntelemaan radiota. Oululainen Radio Mega mainostaa: "Rockia jonka tunnet". Ja tarjonta on sen mukaista.

YLE puhe on lähimpänä rockia.
texjazz
03.12.2010 16:11:28

Rockareiden puoluekirjat on nyt syytä tarkastaa pitkittyneiden kuolonkorahtelujen välissä, kuten Matti "siirryinpätyönantajienleiriinneropatteilemaan" Apunen Evasta haluaa toimittajien puoluekannat selville.

Toimittaja: "Mitä puoluetta edustat, Andy?"
Andy: "No viddu, mää oon oikeesti ollu aina kepulainen. Kyll musta oli dorka juttu, ku Korhonen sai fudut. Siin heebossa oli rock'n rollii."
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
velipesonen
03.12.2010 16:48:18

Remu on sosialidemo, joka on tosin ollut vaaleissa myös nyt jo kuolleen liberaalipuolueen ehdokkaana. Antroposofi Jukka Kuoppamäki, erittäin rock, on ollut Perustuslaillisten ehdokkaana. Mato Valtonen oli näkyvästi SMP:n listoilla 1980-luvulla ja tuki Esko Ahon (kesk.) vuoden 2000 presidentinvaalikampanjaa. Mikko Alatalo aiemmin ainakin kutsui itseään demariksi mutta kun Kepulla oli nostetta niin sinne siis. Teiniliiton veteraani Erkki Liikanen (Suomen Pankin pääjohtaja, sd.) ei ole rockmuusikko mutta tiettävästi ainoa suomalainen joka oli Woodstockissa, ties vaikka näki siellä Whon.

Vanhoja stalinisteja tms. umpivasureita on niin paljon etten jaksa luetella.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Musta Arkipyhä
03.12.2010 18:00:22 (muokattu 03.12.2010 18:03:14)
velipesonen: Vanhoja stalinisteja tms. umpivasureita on niin paljon etten jaksa luetella.

Esimerkkisi nyt eivät ole kaikki välttämättä kovin rock.Yrityksesi ängetä rock ja vasemmistolaisuus samaksi asiaksi ei näytä sekään onnistuvan perusteiden ja esimerkkien valossa kovinkaan hyvin.

Rock-kuvioissa taitaa olla loppujen lopuksi aika vähän.Ehkä enemmän edesmenneen Love-recordsin piirissä olleita.Tosin ihan yhtä paljon niitä on ollut jazz-kuvioissa.

Perstuntumalta veikkaisin ,että rock-maailma on aika epäpoliittinen.Onko se sitten hyvä vai huono asia sitä en osaa sanoa.
Askr
03.12.2010 18:03:06
StJerky: Kun kuuntelee Radio Rockia, tulee kyllä sellainen olo että rock on kuollut.

Tämä on kyllä väite pätevimmästä päästä.

Lukujen keskittymisenä se mutuakin kamalampaa se puhkisoittaminen mitä siellä tapahtuu. Kun sen biisivalikoiman samankaltaisuuskin syö toisiaan, samaa jyystöä. Volbeatin Fallen julkaistiin 9.8 ja se on soinut Rockilla 460 kertaa, melkein neljä kertaa joka ikinen päivä vajaan neljän kuukauden ajan. Kotiteollisuuden yhteissoittomäärä on jotain 6000 toistoa, neljän vuoden aikana se tekee 4 toistoa vähän vaihtuvin biisein jokaisena 1460 päivänä, Metallica vieläkin useammin. No joo, yhtä paljon asiasta varmaan on jauhettukin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)