Aihe: Them Crooked Vultures
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
hjukke
18.11.2009 21:59:13 (muokattu 18.11.2009 22:25:12)

wino: http://www.soundi.fi/arvostelut?nid=9950

Soundin arvostelija ei hirveesti innostu lätystä. Itsekin olen sitä mieltä että liikaa kuulostaa Qotsa etc tyyyliseltä Homme projektilta. Paremmalla/eri äänisellä laulajalla levy olisi parempi.

Olen kyllä niin kauan kun olen vähänkin seurannut Soundin arvosteluita ollut aina eri mieltä.. lähinnä huvittava noita on välillä lukea. Ja määrätynlainen taidepatonkipaska taas kelpaa kyllä. Ei minkäännäköistä suuntaa tai linjaa.
Luotan korviini sen verran että taidan sen vinyylin hakea huomenissa.
Kre-per
18.11.2009 22:22:19
wino: http://www.soundi.fi/arvostelut?nid=9950

Soundin arvostelija ei hirveesti innostu lätystä. Itsekin olen sitä mieltä että liikaa kuulostaa Qotsa etc tyyyliseltä Homme projektilta. Paremmalla/eri äänisellä laulajalla levy olisi parempi.

Lopetin arvostelun lukemisen Chinese Democracy -rinnastuksen kohdalla.
Kärpäsruoska
18.11.2009 22:49:17
wino: Itsekin olen sitä mieltä että liikaa kuulostaa Qotsa etc tyyyliseltä Homme projektilta. Paremmalla/eri äänisellä laulajalla levy olisi parempi.

Tältä minustakin tuntuu. Enkä muutenkaan oikein jaksa innostua, vaikka odotukseni olivatkin melko korkealla vielä silloin kun ensimmäisiä näytteitä kuulin. Ehkä myöhemmin nappaa, mutta nyt ei kyllä juuri.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
McNulty
19.11.2009 00:55:29
Kre-per: Lopetin arvostelun lukemisen Chinese Democracy -rinnastuksen kohdalla.

Juu, olihan siellä GnR ja White Stripes rinnastukset. Selvisi ainakin jäsen Alangon lähtökohdat arvostelijana. Mitä enemmän kyseisen henkilön arvosteluja lukee, sen vähemmän "miestä" ottaa tosissaan. Ilmeisesti levyn olisi pitänyt olla White Stripesiä alusta loppuun, eikä esim. JPJ:n, Grohlin ja Hommen näköistä/hajuista/kokoista/kuuloista musiikkia.

Monestihan ne hyvät levyt onkin sellaisia, joiden juttua ei ensimmäisellä promokiekkoa pyöräyttävällä kierroksella vielä huomaa. Sikäli Alanko on kyllä kohdallaan, että levyn sisältö vähän aaltoilee, mutta toisaalta taas se voi olla sen viehätyskin "meille toisille". Ehkä Herr Alanko toivoo että levy olisi tylsää taiderokkijumpsutusta alusta loppuun sen 40-45min verran... vielä jos kansilehdykkää koristaisi joku anorektikko narkki tai muuten vain "mustan surman uhria", etäisesti ihmistä muistuttava, hahmo... sellainen alternative-polkkatukka silmille kammattuna. Niin ja tietysti levyn persiissä jonkun maailman pienimmän lafkan leima... mieluiten tietysti omakustanne.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Johnny Buzz
19.11.2009 09:06:41

hjukke: Olen kyllä niin kauan kun olen vähänkin seurannut Soundin arvosteluita ollut aina eri mieltä.. lähinnä huvittava noita on välillä lukea. Ja määrätynlainen taidepatonkipaska taas kelpaa kyllä.

Aika samoilla linjoilla. Olen tsekannut parin viimeisimmän numeron kaikki neljä tai viisi tähteä saaneet levyt Spotifystä ja aika skeidaa ollut suurin osa näistä levyistä.
Veikko
19.11.2009 09:17:55
bonecrusher: Juu, olihan siellä GnR ja White Stripes rinnastukset. Selvisi ainakin jäsen Alangon lähtökohdat arvostelijana. Mitä enemmän kyseisen henkilön arvosteluja lukee, sen vähemmän "miestä" ottaa tosissaan. Ilmeisesti levyn olisi pitänyt olla White Stripesiä alusta loppuun, eikä esim. JPJ:n, Grohlin ja Hommen näköistä/hajuista/kokoista/kuuloista musiikkia.

Vaatii kyllä melkoista ammattitaidottomuutta tai mauttomuutta kun kriitikko kirjoitaa näin kuten Tero Alanko: "Ihan pontevaa rokkausta, mutta tälläiset biisit Jack White hylkää jo kakkoslaatuna ennen studioon astumista"

Alanko voisi kirjoittaa kaikki tulevat arvostelunsa sen mukaan, että mitä Jack White olisi piisille tehnyt. Sitten se voisi antaa 1-5 Jack White -päätä.
- Lopeta itsesi - Jaakko 2,5 vee
SikaPete
19.11.2009 11:00:57
Katkeruus haiskahtaa. Arvostelu oli hyvin perusteltu ja kirjoitettu, mutta ilmeisesti liikaa joillekin, kun pitää ruveta haukkumaan taiderokkariksi ja vastaavaksi.
Superkingi
19.11.2009 11:09:23
SikaPete: Katkeruus haiskahtaa. Arvostelu oli hyvin perusteltu ja kirjoitettu, mutta ilmeisesti liikaa joillekin, kun pitää ruveta haukkumaan taiderokkariksi ja vastaavaksi.

Katkeruus ja hyvin perusteltu -> :-------------------D
Je Je jejeijei
SikaPete
19.11.2009 11:19:19
Superkingi: Katkeruus ja hyvin perusteltu -> :-------------------D

Anteeksi epätarkkuuteni, tarkoitin nimenomaan keskustelijoiden katkeruutta. Superbändeillä on aina omasta mielestäni tietty superbändileima, vaikka biisit sinäänsä olisivatkin ihan hyviä. Ehkä siinä on kyseessä epärealistiset odotukset kun taustalla on niinkin suuria bändejä. Toisaalta kuten arvostelussa sanottiin, ihmisille kelpaa tietyiltä henkilöiltä minkälainen levy tahansa ilman sen suurempaa kritiikkiä.
Kre-per
19.11.2009 11:32:49
Katkeruus haiskahtaa. Arvostelu oli hyvin perusteltu ja kirjoitettu, mutta ilmeisesti liikaa joillekin, kun pitää ruveta haukkumaan taiderokkariksi ja vastaavaksi.

Niin. Arvostelut ovat jonkun henkilön x mielipiteitä jostain lätystä. Lähinnä lukijan pitää itse löytää sellaiset arvostelijat, joiden musiikkimaku on lähinnä sitä omaa. Näin löytyy helmet sioista. Tässä arvostelussa pisti vaan silmään tuollaiset lähinnä vittuilevat kommentit. Mulla ei oo mitään Jack Whitea vastaan, päinvastoin, mutta on silläkin jätkällä aika monta hutia tullut (Raconteursin toka, dead weather imo). Ja koskaanhan ei oo koolia diggailla gunnareita/axl rosea, joten se oli hyvä heittää sinne samaan soppaan.
SikaPete
19.11.2009 11:36:03
Kre-per: Niin. Arvostelut ovat jonkun henkilön x mielipiteitä jostain lätystä. Lähinnä lukijan pitää itse löytää sellaiset arvostelijat, joiden musiikkimaku on lähinnä sitä omaa. Näin löytyy helmet sioista. Tässä arvostelussa pisti vaan silmään tuollaiset lähinnä vittuilevat kommentit. Mulla ei oo mitään Jack Whitea vastaan, päinvastoin, mutta on silläkin jätkällä aika monta hutia tullut (Raconteursin toka, dead weather imo). Ja koskaanhan ei oo koolia diggailla gunnareita/axl rosea, joten se oli hyvä heittää sinne samaan soppaan.

Onhan toi totta, parhaimmillaan ja pahimmillaankin arvostelussa on kyse vain sen henkilön mielipiteestä. Ainoa asia, jossa saattaa ammattikriitikko olla parempi kuin tavallinen levyjenpyörittäjä on argumentointi ja levyjen asettaminen oikeaan mittasuhteeseen. Toisaalta siitäkään ei ole mitään takeita. Monesti itsekin diggaan levyistä, jotka on yleisesti aika tehokkaasti lytätty. Älkää siis ottako henkilökohtaisesti.
Terry Pantheras
19.11.2009 11:39:47
SikaPete: Anteeksi epätarkkuuteni, tarkoitin nimenomaan keskustelijoiden katkeruutta. Superbändeillä on aina omasta mielestäni tietty superbändileima, vaikka biisit sinäänsä olisivatkin ihan hyviä. Ehkä siinä on kyseessä epärealistiset odotukset kun taustalla on niinkin suuria bändejä. Toisaalta kuten arvostelussa sanottiin, ihmisille kelpaa tietyiltä henkilöiltä minkälainen levy tahansa ilman sen suurempaa kritiikkiä.

TCV:ssapa ei ole kyse mistään Chickenfootista tai Damn Yankeesista - saati Northern Kingsista... Mielestäni jo "paperilla" JPJ, Grohl ja Hommen kytköksessä on jo sinänsä jotain erityisen puoleensavetävää ja kun vielä lopputulos on mikä on, niin sehän on vallan täydellistä. Mielestäni TCV:n tapauksessa homma on vedetty hyvällä tyylitajulla.
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Kre-per
19.11.2009 11:48:03 (muokattu 19.11.2009 11:50:30)
Älkää siis ottako henkilökohtaisesti.

Hmm. Nyt kun luin edellisen postaukseni uudelleen, se vaikutti lähes hyökkäävältä. Kirjoitin vaan siis yleisesti tollasen mielipiteen, se ei ollut turhautunut puuskaus ketään kohtaan, vaikka lainasinkin palasen tekstiä. Pointtina siis että to each his own jne.

E: TCV:ssapa ei ole kyse mistään Chickenfootista tai Damn Yankeesista - saati Northern Kingsista... Mielestäni jo "paperilla" JPJ, Grohl ja Hommen kytköksessä on jo sinänsä jotain erityisen puoleensavetävää ja kun vielä lopputulos on mikä on, niin sehän on vallan täydellistä. Mielestäni TCV:n tapauksessa homma on vedetty hyvällä tyylitajulla.

Mielipiteitähän noi vaan on. Vaikka sä tykkäät, ni se Alanko ei välttämättä tykkää.
hjukke
19.11.2009 13:00:28

SikaPete: Anteeksi epätarkkuuteni, tarkoitin nimenomaan keskustelijoiden katkeruutta. Superbändeillä on aina omasta mielestäni tietty superbändileima, vaikka biisit sinäänsä olisivatkin ihan hyviä. Ehkä siinä on kyseessä epärealistiset odotukset kun taustalla on niinkin suuria bändejä. Toisaalta kuten arvostelussa sanottiin, ihmisille kelpaa tietyiltä henkilöiltä minkälainen levy tahansa ilman sen suurempaa kritiikkiä.

Mutta välillä myös se leima kääntyy toisinpäin; "Superbändien" tuotokset ovat joillekkin paskaa jo kuuntelematta, ja se(kin) asenne Terpan arvostelusta vähän huokui (tai katkeruus siitä että kalpea jaska ei soita haitaria tässä) Sitä vartenhan näitä on just välillä kiva lukea että voi vääntää ja olla eri mieltä, ei tää niin vakavaa oo.
apua-mies
19.11.2009 13:08:45 (muokattu 19.11.2009 13:10:22)
hjukke: Olen kyllä niin kauan kun olen vähänkin seurannut Soundin arvosteluita ollut aina eri mieltä.. lähinnä huvittava noita on välillä lukea. Ja määrätynlainen taidepatonkipaska taas kelpaa kyllä. Ei minkäännäköistä suuntaa tai linjaa.
Luotan korviini sen verran että taidan sen vinyylin hakea huomenissa.

mitä suuntaa tai linjaa? eiköhän siellä ole yhtä monta suuntaa tai linjaa kuin on arvostelijoitakin..ja jos tykkää appelsiineista,ei välttämättä tykkää omenoista. huvittavaa aina tää itkeskely,kun monta vuotta musiikkia ammatikseen kuunnellut ja siitä kirjoittanut ihminen antaa levylle "vain kolme tähteä", niin ei tiedetä oikeasta rokista mitään ja kuunnellaan muka vaan taidepaskaa. ne on yhden ihmisen mielipiteitä, älkää repikö pelihousujanne. vai kävikö niin paljon luonnon päälle, kun hommea ja kumppaneita ei tällä kertaa hehkutettukaan ihan niin neroiksi? ja vain kolme tähteä, ihan kamalaa, täähän on pyhäinhäväistys. kaikkien pitäs antaa tälle viis tai ainakin neljä,muuten on taidepatonkipaskasta tykkäävä homo. sama reaktio että jos jollekin 2012 tai transformers elokuvalle joku kriitikko antaa yhden tai kaksi tähteä, niin itketään että ne tykkää vaan jostain ranskalaisista mykkä- ja mustavalkoelokuvista.
Zammy
19.11.2009 13:15:30
Selvästi tarviimma jonkin valtion tahon määrittelemään oikeat mielipiteet, niin saadaan Soundillekin sakot väärästä mielipiteestä.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Terry Pantheras
19.11.2009 13:48:09
Kre-per: Mielipiteitähän noi vaan on. Vaikka sä tykkäät, ni se Alanko ei välttämättä tykkää.

Juu, näin toki ymmärrän myös minä asian.
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
wino
19.11.2009 13:59:40
http://www.rollingstone.com/reviews … view/30805558/them_crooked_vultures

Rolling Stones antaa puol täteä enemmän ja pikaisesti etsittynä joku englannin arvostelu vain 3 tähteä vaikka yleensä englannissa palvotaan Grohlin etc tekeleitä.

http://www.guardian.co.uk/music/200 … /them-crooked-vultures-album-review

Tähän sopii clishee:mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on aina omansa.
McNulty
19.11.2009 14:20:03
Zammy: Selvästi tarviimma jonkin valtion tahon määrittelemään oikeat mielipiteet, niin saadaan Soundillekin sakot väärästä mielipiteestä.

Kyllä mun mielestä jokainen saa tykätä tai olla tykkäämättä. Tuo Alangon kirjoittelu on lähinnä säälittävää ja ala-arvoista. Esim. juurikin tuo pari kommenttia aikaisemmin mainittu "Jack White b-listan biisi"-vertaus yms. Tarvitseeko arvostelu moista? Olisiko sen oman tyytymättömyytensä, pettymyksensä levyyn voinut tuoda ilmi jollain muulla tavalla?

Ei miullekaan kaikki tuon levyn biisit uppoa, mutta ei se automaattisesti tee levystä "paskempaa kuin White Stripes" tai Kiinalaista demokratiaa.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Zammy
19.11.2009 14:24:10
bonecrusher: Ei miullekaan kaikki tuon levyn biisit uppoa, mutta ei se automaattisesti tee levystä "paskempaa kuin White Stripes" tai Kiinalaista demokratiaa.

No ei, mutta Tero Alangon mielestä näin kuitenkin on, joten ihan yhtä turhaa kuin väittää Alangon mielipidettä vääräksi on myös väittää Alangon perusteluita huonoiksi tai vääriksi. Eri mieltähän kyllä voi olla jos tykkää.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)