juici 17.08.2023 11:12:24 (muokattu 17.08.2023 11:12:56) | |
---|
rheinone: Tekiköhän Hande yhtään keikkaa Köyhien Ystävien kanssa? Vai oliko kyseessä pelkkä levytysyhteistyö? Jotenkin tähän soppaan oli kytkeytynyt Pedro Hietanen, mutta en muista miten syvälle. Vanha viesti, mutta mahdoitko tarkoittaa Orpojen Tuki -kokoonpanoa eli se, joka äänitti Valo Yössä -kapakkajatsin? Köyhien Ystäväthän (Nurmio-Pulliainen-Etholén-Takanen) keikkaili niin paljon, että Nurmiolle jäi siitä ikuiset traumat, että mihin tahansa loukkoon hän ei enää lähde. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Kefiiri 17.08.2023 16:18:25 (muokattu 17.08.2023 17:45:42) | |
---|
Zed: Heikki Ranta näytti taas kykynsä löytää artistin ytimen: https://www.youtube.com/watch?v=vzQpIknf-t8 Valo yössä -kappaleen viides aste on kylläkin 9-sointu, mutta mitäpä tuota näin pienestä valittamaan. Nyt on niin tiukka pätkä että kylmiä väreitä pukkaa. Tekstissäkin on tolkkua enemmän kuin kohtuudella voisi vaatia. En ole musiikin asiantuntija. |
trih 17.08.2023 21:44:47 | |
---|
Zed: Heikki Ranta näytti taas kykynsä löytää artistin ytimen: https://www.youtube.com/watch?v=vzQpIknf-t8 Valo yössä -kappaleen viides aste on kylläkin 9-sointu, mutta mitäpä tuota näin pienestä valittamaan. Aivan älyttömän kova. Stadilaiseen iskee täysillä. Uskomaton heppu. |
Jucciz 18.08.2023 04:30:28 | |
---|
Zed: Valo yössä -kappaleen viides aste on kylläkin 9-sointu Linkkiä tällaiseen versioon, kiitos. Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
Zed 18.08.2023 09:31:46 (muokattu 18.08.2023 09:40:40) | |
---|
Jucciz: Linkkiä tällaiseen versioon, kiitos. Koekuunneltuani totean olevani luultavasti väärässä ainakin alkuperäisen version suhteen. Sen sijaan twist-versiossa (joka on jo nimeltäänkin Valo yössä twist, eli hävisin joka tapauksessa) kuulen Nurmion komppikitarassa selvästi 9-sävyn. Erottuu vasemmassa kanavassa kirkkaasti heti introssa. Valo yössä: https://www.youtube.com/watch?v=SuRZxDEHGDUValo yössä twist: https://www.youtube.com/watch?v=2bYEVf8oQUQ 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
shuffle 18.08.2023 17:13:58 | |
---|
Toi Heikin veto on kyllä ihan käsittämättömän kova. On ne muutkin olleet hyviä, mut tää on ihan 10/10. Kun pastissi on yhtä hyvä kuin originaali. Teksti etenkin on huippu. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
mpekkanen 18.08.2023 17:32:04 | |
---|
En katso enää ikinä mitään Heikki Rannan videota. Tuo käsillä huitominen ja ärrävika on niin raivostuttavia, että ei vaan pysty. Kelaten katsoin tuota ja en tykännyt myöskään siitä biisistä. Se oli yksinkertaisesti huono ja en sitä edes kokonaan pystynyt kuuntelemaan. Aika väkivaltaisia ajatuksia tuli tästä videosta... |
Jucciz 18.08.2023 19:53:12 | |
---|
Zed: Koekuunneltuani totean olevani luultavasti väärässä ainakin alkuperäisen version suhteen. Sen sijaan twist-versiossa (joka on jo nimeltäänkin Valo yössä twist, eli hävisin joka tapauksessa) kuulen Nurmion komppikitarassa selvästi 9-sävyn. Erottuu vasemmassa kanavassa kirkkaasti heti introssa. Valo yössä: https://www.youtube.com/watch?v=SuRZxDEHGDU Valo yössä twist: https://www.youtube.com/watch?v=2bYEVf8oQUQ Olet oikeassa. Ysihän siellä twistissä soi. Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
Henri Henri Olavi 17.09.2023 22:29:42 | |
---|
shuffle: Toi Heikin veto on kyllä ihan käsittämättömän kova. On ne muutkin olleet hyviä, mut tää on ihan 10/10. Kun pastissi on yhtä hyvä kuin originaali. Teksti etenkin on huippu. Ylivoimaisesti paras tämä Tuomari-imitaatio. Ihana myös tuo tyypin tapa sanoa r-kirjain. Rakastan syvästi. Sanoispa kaikki noin. Niinq cha cha cha oon tulessa. |
HaloOfFlies 18.09.2023 18:42:19 | |
---|
mpekkanen: En katso enää ikinä mitään Heikki Rannan videota. Tuo käsillä huitominen ja ärrävika on niin raivostuttavia, että ei vaan pysty. Kelaten katsoin tuota ja en tykännyt myöskään siitä biisistä. Se oli yksinkertaisesti huono ja en sitä edes kokonaan pystynyt kuuntelemaan. Aika väkivaltaisia ajatuksia tuli tästä videosta... Minä en ole katsonut yhtään ainutta näistä Rannan imitaatioista. Tekisi mieluummin jotain omaa kuin matkisi muita artisteja. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
gemisti 18.09.2023 20:36:52 | |
---|
HaloOfFlies: Minä en ole katsonut yhtään ainutta näistä Rannan imitaatioista. Tekisi mieluummin jotain omaa kuin matkisi muita artisteja. Mun mielestä noissa videoissa on antoisaa nähdä sitä pohdiskelua miten eri artistien biiseissä on artisteille ominaisia juttuja. Ja on sillä sitten oma viihdearvonsa kun se tekee niistä oman piisin artistin tyylillä. Tuo Nurmio-veto on sanoja myöten kyllä helvetin kova veto. Ja siis tuolla tyypillähän on ihan oma bändi myös, jota se usein hiukka mainitseekin noissa videoissaan. Että sillain tää sun kommentti on vähän hassu kun nuo ei varsinaisesti ole imitaatioita ja jätkä tekee jotain omaakin. |
Zed 19.09.2023 08:50:55 | |
---|
HaloOfFlies: Minä en ole katsonut yhtään ainutta näistä Rannan imitaatioista. Ja sen kyllä huomaa, kun sinulla ei näytä olevan oikein minkäänlaista käsitystä tyypin tekemisistä, eikä näiden videoiden sisällöstä tai tarkoitusperistä. Kritisoida saa ja pitää, mutta tehdään se edes välttävin perustein. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" |
Vessajono 19.09.2023 12:15:43 | |
---|
Zed: Ja sen kyllä huomaa, kun sinulla ei näytä olevan oikein minkäänlaista käsitystä tyypin tekemisistä, eikä näiden videoiden sisällöstä tai tarkoitusperistä. Kritisoida saa ja pitää, mutta tehdään se edes välttävin perustein. Mä oon kattonut suurimman osan ja onhan noi ihan hyvää viihdettä ja sinänsä taitavaa analyysin popularisointia, mut en mä kyllä siltikään ihan ymmärrä miksi jengi nimenomaan noiden videoiden, eikä esim. sen oman musan perusteella hehkuttaa kaverin neroutta aivan ilman alaleukaa. Once is a mistake, twice is a jazz |
Zed 19.09.2023 12:55:35 (muokattu 19.09.2023 14:01:21) | |
---|
Vessajono: Mä oon kattonut suurimman osan ja onhan noi ihan hyvää viihdettä ja sinänsä taitavaa analyysin popularisointia, mut en mä kyllä siltikään ihan ymmärrä miksi jengi nimenomaan noiden videoiden, eikä esim. sen oman musan perusteella hehkuttaa kaverin neroutta aivan ilman alaleukaa. Tämä nyt on ihan totta; lähinnä viittasinkin tuohon toivomukseen/kehotukseen tehdä omaa juttua imitoinnin sijaan, kun sitä omaa juttua kuitenkin on olemassa, ja videosarja perustuu juuri tähän kevytanalyysiin, jonka pohjalle pastissit rakentuvat. Tähän aspektiin perustunee myös videoiden suosio: tutut aiheet alulle pureskeltuina tarjoavat tarttumapintaa käsiteltyjen musiikintekijöiden tuotantoja tunteville, ja sitä kautta jutulle on tullut paljon näkyvyyttä. Koska valmis yleisö on jo olemassa, ei pitäisi olla kovinkaan epäymmärrettävää, että yleishuomio on kiinnittynyt juuri tähän osaan Rannan tekemisistä. Se onko tällainen loppuun saakka omaehtoista luovuutta tai muuten tyylikästä on sitten eri asia. Pelkkää helppoa viihdettä yrittämättäkään olla mitään muuta. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" |
Kefiiri 19.09.2023 13:07:03 (muokattu 19.09.2023 18:06:08) | |
---|
Äh, poistan löpinän ketjun otsikkoon liittymättömänä. Mutta kyllä Rannan pastissit ovat ihan kehunsa ansainneet! En ole musiikin asiantuntija. |
Henri Henri Olavi 31.10.2023 12:11:27 | |
---|
"FOLX -albumi ilmestyy huomenna. Täysin akustinen saundi oli kummitellut mielessä jo kauan. Aika tummia lauluja kuten traditioon kuuluukin. Kannen foto (Aapo Huhta) on autenttinen. Se otettiin viideltä sunnuntaiaamuna Flemarin ja Hesarin kulmassa. Mä sanoin että musta hevonen ja Winchester tarvitaan. Katu oli autio, mutta joku yökyöpeli tuli kulman takaa ja meinas lentää perseelleen. "Nyt alkaa iso luuta lakaseen!" mä huusin sille. Ehkä se kertoo tätä tarinaa AA -kerhossa vielä tänäänkin..." https://www.youtube.com/watch?v=D8diUKL9lNIMeininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Henri Henri Olavi 30.07.2024 22:57:57 | |
---|
Kun miljoona volttia iskee, on aivan yksi lysti lukeeko huusissa Korkeajännitystä vai Raamattua. |
trih 30.07.2024 23:27:37 | |
---|
Toi tais olla miesten yleisin. Eiköhän Dumarikin tienny tämän ja siksi tuskin pelottaa. Ihan hyvin voi hoitua jollain tavalla pois. Tsempit Dumarille! |
Henri Henri Olavi 30.07.2024 23:32:53 | |
---|
trih: Toi tais olla miesten yleisin. Eiköhän Dumarikin tienny tämän ja siksi tuskin pelottaa. Ihan hyvin voi hoitua jollain tavalla pois. Tsempit Dumarille! Yleisin joo. Kandee kaikkien yli 40-vuotiaiden miesten käydä säännöllisesti PSA(?)-testeissä. Kun etaripöpö havaitaan ajoissa, se on nykyään helppo hoitaa. Pääsääntöisesti. Kun miljoona volttia iskee, on aivan yksi lysti lukeeko huusissa Korkeajännitystä vai Raamattua. |
Zed 15.01.2025 15:43:44 | |
---|
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" |