Tapio79 23.03.2005 15:56:29 | |
---|
Kontra. Siis biisi Mun rautalankabändi (tai jotain), joka on käännös jostakin, mutta en muista mistä. Kumma juttu, mutta mulla tuli otsikon luettuani mieleen ihan sama biisi. Kyseessähän on siis tämän loistavan yhtyeen debyytillä oleva kappale Paras rautalankayhtye, joka on käännös ruotsalaisrenkutuksesta nimeltä Sveriges elektriska ståltrådsorkester. Suom. san. Juha Vainio. Allekirjoitus. |
juhakki 23.03.2005 16:04:47 | |
---|
Puvut. Stratocaster. Vox. Nauhakaiku. Twist-komppi. Ei sitä ruokaa pakko ole syödä, eihän Juhakki ota edes palkkaa...kurjuuden voi maximoida olemalla vaikkapa kuskina. -uruttaja |
Kimmo72 23.03.2005 17:32:23 | |
---|
Minkälainen yhtye sinulle tulee mieleen sanasta rautalankabändi? Orkesteri joka soittaa rautalankamusiikkia. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
heu heu 23.03.2005 19:03:06 (muokattu 23.03.2005 19:06:28) | |
---|
Vaikka en ollut suurkuluttaja vielä 60-luvulla sanasta rautalanka tulee kirkkaana mielleen Sounds ja legendaarinen Emma-renkutus.. Din-din-di.. Meillä maalla, tosi korvessa, oli paavo niminen mies, joka rakensi kylän ensimmäisen sähkökitaran, ja pienellä vahvistimella sillä soitettuna Emma kuului tyynessä kesäyössä yli kahden kilometrin päähän.... Siitä alkoi minun tänne jatkunut suhteeni sähköistettyyn kitaraan... Vain rokki on poikaa... |
Henko 23.03.2005 21:30:09 | |
---|
Orkesteri, joka soittaa rautalangasta vännettyä musiikkia :O Aii saatana, olipa LAITTOMAN HUONO LÄPPÄ! "Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul". |
Chemo 27.03.2005 19:53:49 | |
---|
Kiitoksia vastauksistanne. Myös mä miellän asian niin, että rautalankabändi olisi instrumentaaliyhtye, ja laulupoppoot sitten jotain muuta. En mä kylläkään menetä yöuniani vaikka silloin tällöin kuuleekin myös vokalistilla varustettuja pumppuja kutsuttavan rautalankabändeiksi. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
sormunen 27.03.2005 20:37:17 | |
---|
Kiitoksia vastauksistanne. Myös mä miellän asian niin, että rautalankabändi olisi instrumentaaliyhtye, ja laulupoppoot sitten jotain muuta. En mä kylläkään menetä yöuniani vaikka silloin tällöin kuuleekin myös vokalistilla varustettuja pumppuja kutsuttavan rautalankabändeiksi. Varsinkin kun Shadowsitkin myöhemmin säesti Sir Cliff Richardia. No joo, eihän se silloin vielä sir ollut. Mistä päästäänkin siihen, että sen vuoden pari 60-l alussa rautalanka oli todellista kapinamusaa. Ne oli bändejä, mitkä soitti ennen kuulemattomalla soundilla ja itse. Eikä ne huolineet mitään puolivillaisia Fabianeja solisteikseen vaan vetivät instrumenaalisti. Nuoria kundeja ja kun kuuntelee jotain Ventureseja tai Spotnickseja, niin ne tutki vahvasti sähkökitaran rajoja. Vähän niinkuin Link Wraykin. |
Tapani L 28.03.2005 03:02:24 | |
---|
Instrumentaalibändi, joa soittaa minua ahdistavaa musiikkia. |
Chemo 28.03.2005 09:54:41 | |
---|
Varsinkin kun Shadowsitkin myöhemmin säesti Sir Cliff Richardia. Eikös ne ensin olleet Cliffin (ja vielä aikaisemmin Benny Hillin!) taustabändi, ja tekivät legendaariset instrumentaalilevynsä noiden jälkeen? Mutta siis totta on tuo, että laulua on heillä ollut, ja onpa ollut myöhemminkin - kaikkien aikojen heikointa Shadowsia mulle tarkoittaa 80-luvun lauluvedot. Venturesillakin ainakin Don Wilson on laulanut (todistuskappale tästä löytyy esim. nyt myynnissä olevalta halpa-DVD:ltä), Spotnickseilla oli paljon laulua jne. Kävipä kotoisen Soundsienkin kanssa niin, että lauluraitoja tuli mukaan kuvioihin, kun sellaiselle tuli niin paljon kysyntää. Mutta, todellakin ne muutamat vuodet 60-luvun alussa olivat aikaa, jolloin rautalanka oli aitoa kapinamusaa. Mä en liene ihan ainoa, jota kiinnostaa erityisesti sekä alkuaikojen punk että vanha rautalanka... ja surf-kulttuuri myös. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
juici 28.03.2005 13:01:26 | |
---|
Shadows, Ventures, Laika And The Cosmonauts ja tietenkin surf-musiikin legenda Dick Dale! "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
poppamies 28.03.2005 17:37:54 | |
---|
Tuleeko ensimmäisenä mieleen Agents tai Agentskopio, ... Ei tule. Agenta ja Agents kloonit eivät ole rautalankaa. Rautalankabändissä ei ole PA'ta ensinkään, puhumattakaan laulajasta. 1. Shadows 2. Ventures 3. Spotniks 4. Sounds (Emma) "G-strings are for strippers" |
baron 29.03.2005 10:32:58 | |
---|
Varsinkin kun Shadowsitkin myöhemmin säesti Sir Cliff Richardia.. Shadows aloitti Drifters nimisenä Cliff Richardin taustabändinä, mutta kun alkoi saada nimeä, jenkkilauluyhtye The Drifters tuli vastaan ja piti nimi muuttaa. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
Danko 07.04.2005 14:27:24 | |
---|
Viikate! Vaikkakin hevillä höystettynä.... Your fantasies are unlikely. But beautiful. |
Ed_Guy 07.04.2005 15:09:55 | |
---|
Agents itse en kyllä pahemmin perusta, mutta eräs tuttu on kova fani. Nobuo Uematsu on nero. |