Aihe: Philip Parris Lynott kuoli 4.1.1986
1 2 3 4
Phil.Lyn.
06.01.2005 14:13:49
Eipäs. Ramonesit soitti aika pitkään ilman Dee Deetä. Suurin osa biiseistä merkattu yhteisiin nimiin.

Tarkennus:
Vaikka Dee Dee erosi bändistä, teki Hän silti biisejä Ramonesille, Vaikkei soittanut bändissä.

Otetaanpas asioista selvää ennenkuin ruvetaan kommentoimaan!!!
everyone follows the BASS PLAYER
erkko
07.01.2005 10:23:56
Joka väittää että Dee Dee oli jotenkin Ramonesin johtaja ei tiedä bändistä mitään. Dee Dee oli kyllä loistava biisintekijä (ja tosiaan teki suurimman osan Ramonesin biiseistä, myös lähtönsä jälkeen) mutta se oli kyllä kaikkea muuta kuin bändin johtaja. Hah! Kannattaa lukea joku Ramonesista kertova kirja niin pääsee hyvin perille niiden meiningistä.
Phil.Lyn.
07.01.2005 15:58:10
Joka väittää että Dee Dee oli jotenkin Ramonesin johtaja ei tiedä bändistä mitään. Dee Dee oli kyllä loistava biisintekijä (ja tosiaan teki suurimman osan Ramonesin biiseistä, myös lähtönsä jälkeen) mutta se oli kyllä kaikkea muuta kuin bändin johtaja. Hah! Kannattaa lukea joku Ramonesista kertova kirja niin pääsee hyvin perille niiden meiningistä.

johtajuutta on monenlaista.
Paras johtaja johtaa juuri niin, ettei muut sitä kauheesti huomaa.
Eikös toi biisinteko ole todellista musiikillista johtamista.
everyone follows the BASS PLAYER
DeWilde
07.01.2005 19:18:41
Enää en ihmettele basistivitsejä.
ALL WORK AND NO PLAY MAKES JACK A DULL BOY.
Travis Bickle
08.01.2005 01:23:02
Ehkei Sid Vicioustakaan voi oikein minkäänlaiseksi johtajaksi luokitella, ainakaan musiikillisessa tai aatteellisessa mielessä.
Peoplez
08.01.2005 03:53:54
Katos mä oon syntynt täsmälleen samana päivänä kuin tuo otsikko sanoo. En kyllä tiedä kenestä puhutte mutta samapa tuo.
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Angus
09.01.2005 04:20:42

Katos mä oon syntynt täsmälleen samana päivänä kuin tuo otsikko sanoo. En kyllä tiedä kenestä puhutte mutta samapa tuo.

Thin Lizzy ei sano mitään?
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album!
jjhjelt
10.01.2005 14:35:21 (muokattu 10.01.2005 14:36:15)

Mistähän se johtuu, että bändeistä, joissa on basisti johtajana tuppaa tulemaan legendoja:(menestyksekkäitä ja pitkäikäisiä)

Sex Pistols -Sid Vicious
-
Mikä helvetin basisti??? Mikä helvetin johtaja????
"Se joka naaman valitsee,se vähän nai." -J.Slabalowsky,Super Sika Show.
Peoplez
11.01.2005 18:50:09
Thin Lizzy ei sano mitään?

Katos katos sanoo kyllä, itseasiassa tuli kuunneltua bändiä just viikko pari sitten. Ei oo vaan nimi jääny päähän.
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Lönnrot
11.01.2005 21:23:49

Holy War on rautaa. Kuului niihin laulajiin joiden kuvittelee mielessään eläneen kaiken mistä kirjoittivat. Irkkubändien top 3:ssa ikuisesti.
Hello Kettle, my name is Pot.
Royal Banzai
12.01.2005 23:52:54
Dee Dee erosi '88 tai '89. Joten ei ne kovin pitkään ilman Dee Deetä soittanut. Ja tosiaan kyllä monet biisit olivat Dee Deen käsialaa, vaikka alkuvaiheissa merkkasivat koko bändin tekijöiksi.

Niin, vain 6-8 vuotta. Dee Dee oli bändin pahin narkkari, miehen väitetty "johtajuus" ilmeni lähinnä juuri biisien teossa ja 1-2-3-4:ssa. Bändin imago perustui osittain juuri sille ettei heillä ollut ilmiselvää johtajaa.
Does your mama like to reggae?
Kilgore Trout
21.01.2005 04:21:54
Hittoako te sen kuolemaa juhlistatte? Eilen oli John Paul Jonesin syntymäpäivä ja yhdeksäs päivä taas Jimmy Pagen. Jimmy täyttää pyöreitä vuosia!

Juhlistamme kruununprinssin kuoleman vuosipäivää. Philip oli ROCK toisin kuin nämä nobodyt, John Paul ja Jimmy. Kumpi näistä vikisee sen Stairway to Heavenin?
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
Risto Mustalisä
21.01.2005 07:59:57 (muokattu 21.01.2005 08:00:11)
Juhlistamme kruununprinssin kuoleman vuosipäivää. Philip oli ROCK toisin kuin nämä nobodyt, John Paul ja Jimmy. Kumpi näistä vikisee sen Stairway to Heavenin?

Siis mitä? Sarkasmia? John Paul Jones oli Led Zeppelinin basisti ja kosketinsoittaja,Jimmy Page orkesterin kitaristi."Vikisijä" on Robert Plant.

Jos ei tuon verran ole rock-historiaa hallussa olisi ehkä parempi olla kirjoittamatta mitään.

Näillä lakeuksilla ei jumalauta pilkata Zeppeliniä! :-)
Born to be wild - paitsi kotona
Groovelover
21.01.2005 08:52:15
Mistähän se johtuu, että bändeistä, joissa on basisti johtajana tuppaa tulemaan legendoja:(menestyksekkäitä ja pitkäikäisiä)

-Sex Pistols -Sid Vicious
tätä listaa olisi helppo jatkaa... ja
pakkohan tähän on eräs Mr. Häkkinen laittaa myös, tiukkaa kamaa tuli, viritteli vierellä kuka hyvänsä kuusikielistä

Sex Pistols, pitkäikäinen?? Heh heh... ja Sid Vicious johti kyseistä orkesteria ainoastaan kahdessa asiassa: itsetuhoisuudessa ja soittotaidottomuudessa. Ja eiköhän ganesien johtaja ollut Cissen sijasta eräs Mr. Aaltonen.
aikavaikea
22.08.2005 08:52:29
Philip Lynott sai patsaan

Legendaarisen Thin Lizzy-yhtyeen edesmennyt keulahahmo Philip Lynott elää ikuisesti kotikaupunkinsa Dublinin kaduilla, sillä lähes 20 vuotta sitten kuollut Lynott ikuistettiin patsaaksi.

Philip "Phil" Lynott menehtyi 1986 huume -ja alkoholiongelman uuvuttamana. Vaikka hän ei ole enää maanpäällisessä laulukuorossa, niin Lynottin ikivihreä musiikki tulee säilymään ikuisesti. Viimeksi Suomen Hanoi Rocks levytti Lynottin kappaleen Dear miss lonely heartsin uusimmalle albumilleen.

Irlannissa Thin Lizzyn laulaja/basisti on edelleen rockin suurmies, jota arvostetaan korkealle. Niinpä hänen kunniakseen pystytettiin patsas Grafton ja Harry- katujen kulmaukseen, joka oli Philin lempipaikkoja Dublinissa.

Patsaan julkistamista oli seuraamassa Lynottin entisten bändikavereiden ja satojen fanien lisäksi myös Philin äiti Philomena Lynott, joka säteili ylpeänä poikansa patsaan vierellä.

- Tämä on elämäni ylpein päivä. Olen odottanut jo 20 vuotta jotain tällaista, Philomena tunnelmoi Irlantilaismedialle.

- Olen onnellinen patsaasta. Rakastan sitä. Olin auttamassa tekijää patsaan suunnitteluvaiheessa, hän kertoi.

Philomenan mukaan Philin musiikki jätti ikuisen leiman Irlantiin.

- Hän muutti irlantilaisen musiikin historiaa avaamalla mahdollisuuden nuorille irlantilaisyhtyeille. Nyt yksi heistä, U2, on yksi maailman suurimmista yhtyeistä. Phil rakasti heitä, kun he olivat vasta nuoria poikia, Philomena kertoi.

Thin Lizzyn suurimmat suosion hetket ajoittuivat 1970-luvulle. Heidän suurin hittinsä oli The Boys are back in town-kappale. Myös Whiskey in the jar kuuluu ikivihreimpien laulujen joukkoon.

The Rocker-elämänkerrassaan Lynott kuvaillaan sympaattiseksi ihmiseksi, jolle perhe oli tärkeässä asemassa. Erityistä rakkautta Phil osoitti äitiänsä kohtaan, joka kasvatti poikansa yksinhuoltajana tukien hänen uraansa muusikkona.

- Rakastan Philiä ikuisesti ja minulla on häntä jatkuvasti ikävä. Elämä on ikävää ilman häntä, mutta minua helpottaa se, että myös moni muu rakastaa häntä vieläkin, Philomena sanoi Philin fanien keskellä.

http://www.iltalehti.fi/2005/08/22/popstars/200508203404065_ps.shtml

Hienoa! (Linkin takana olevassa jutussa kuva, jossa kurkistelee myös Mooren Gary).
Naiset nauttikaa
Miehet miettikää
Mechanizm
22.08.2005 09:02:52
Mun mielestä Helsingin Kauppatorille vois laittaa samanlaisen. Ja vaikka Lahden Kauppatorillekin.
My Mojo Ain't Workin No More
aikavaikea
22.08.2005 09:04:37
Mun mielestä Helsingin Kauppatorille vois laittaa samanlaisen. Ja vaikka Lahden Kauppatorillekin.

Tilataanko kimppaan? Tulisi halvemmaksi. Voisin ottaa pihalleni yhden.
Naiset nauttikaa
Miehet miettikää
Mechanizm
22.08.2005 09:11:52
Tilataanko kimppaan? Tulisi halvemmaksi. Voisin ottaa pihalleni yhden.

Hyvä idea! Taidan ottaa heti muutaman.
J.Hollström
22.08.2005 13:50:54
Ei oo omena kauas puusta pudonnu, kun äireen nimi on Philomena Lynott.
Mechanizm
22.08.2005 16:32:10
Ei oo omena kauas puusta pudonnu, kun äireen nimi on Philomena Lynott.

Ja muutenkin yhdennäköisyys on hämmästyttävä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)