Aihe: Pop-addiktin nurkkaus: indie pop
1 2
konehes
21.12.2004 18:45:29
Mielestäni jotain yleislinjauksia voidaan käyttää ja kyllä minulle ainakin tulee jonkinlainen mielikuva jos puhutaan esim. grungesta. Varmaan Kornilla, Mudvaynella, Slipknotilla ja Deftonesillakin on omat luokituksensa, mutta ihan hyvin ne voidaan niputtaa nu-metalliin.
leijonamieli
27.12.2004 01:02:50
Tuossa tuli mieleen toisessa keskustelussa, että mitä on pop?
Moni musiikki on selvästi poppia, vaikka se ei myisikään miljoonia ja jäsenet itse tekevät musiikkia.
Onko depeche mode näinollen indiepoppia?! En tiedä. Olen tässä jo usein väitellyt indie sanasta ja siitä, että se ei ole määritys sille, että ei olla levy-yhtiöllä tai toimitaan omalla tai pienellä lafkalla. Tämä on silti aika hyvä kuvaus tällaisesta musiikista, tämä on myönnettävä pienen ajattelutuokion jälkeen.
Silti ennemmin sanoisin , että idietä on musiikki pinnan alla. Se musiikki, mitä musiikki ei-harrastava ei tiedä.
Olikohan tuo nyt hyvä kuvaus? Ei, koska jotkut bändit hakevat tunnettavuutta (jok'ikinen suomirokkibändi) ja niitä, joille media näkyvyys on pahinta helvettiä. Nyt sitten joku saisi tehdä aika rumasta yhteenvedon, ihan vaikka selvennyksen vuoksi.
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
PomppoK
27.12.2004 03:31:56

Tuossa tuli mieleen toisessa keskustelussa, että mitä on pop?

Pop on tämä threadi. Pop on se, jota me nyt hengitämme... jonka me tunnemme.

Muttamutta, näissä asioissa on ilmeisen vaikeaa vetää mitään vedenpitäviä johtopäätöksiä. Kuin myös aikana, jolloin persikkaolut ilmeistyi vähittäistavarakauppojen valikoimiin muiden olueiden sekaan. Oluttako?

Niin. Olueksi olet tullut, persikaksi olet päätyvä. Mietinpä vain, mitä merkitystä silläkään olisi, mikäli tuo kummastusta herättävä juoma sijoitettaisiinkin hedelmäjuomien sekaan.

Suhteellisen selvää kuitenkin on, että tällaisienkin threadien anti, ah, tuo hedelmällisyys, on noudettavissa myös sieltä kauppojen hyllyiltä, yhtälailla kuin naapurikunnan lukion musaluokan ovipielestäkin, keskeltä sitä mykistävää kauneutta, kun itsetyytyväiset hymyt ja himokkaat kiilusilmät yhtyvät villiin tanssiin kilkattavien kellojen kanssa. Kirkkaus laskeutui jälleen maan ylle.

Ei mulla muuta.
Eh Heh Him.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)