Aihe: CMX kauneus pettää
1 2 3
Fortune
25.10.2004 10:05:54
Niin. Onko se niin, että kun bändi julkaisee sinkkuna hieman erilaisen biisin vaihteeksi, bändin linja on täysin muuttunut? :)

Ja CMX:n julkisuuteen antamiin lausuntoihin nyt saa aina suhtautua varauksella. Vai mitenkäs se nyt menikään sen keikkailun lopettamisen kanssa :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
aikavaikea
25.10.2004 10:46:30
Se homo on muuten oppinut laulamaan!

Heh! Oli sen jo aikakin. Joskus 16-vuotiaana se jo eka kertoja ramppasi laulu(tekniikan) opettajan pakeilla. Ei vaan, onhan niitä hyviä suorituksia jo aiemminkin. Joskus on viisaampaa vetää tunteella kuin taidolla. Asikainen muuten murjaisi osuvasti tästä aiheesta eilen Popstars-ohjelmassa. Miten se nyt meni, jotain juuri siitä osaamisesta / antaumuksesta. Parempimuistisia? Ja sori off-topic taas.
Guess I'll have to break the news. That I got no mind to lose.
Krice
25.10.2004 12:45:57

olisko siinä sitten mitään järkee että veivaisi 20 levyllistä samalta kuulostavaa tavaraa?

On siinä jos se on hyvää tavaraa.
Jotkut yhtyeet yrittävät muuttua vähän liiankin kanssa ja tuloksena on tylsää poppia.
MrQ
25.10.2004 20:38:06
No, minä. Kelaan asian näin, että paras CMX on joko aurinko tai aura. Rautakanteleella muutama hyvä ralli ja veljeskunta sekä kolmikärki ovat ihan jees punkkia.

Vainajala oli sellainen pakollinen, mutta virheellinen ostos aikoinaan. DS:sta en edes jaksanut katsoa läpi, ja loput ovat olleet todella tylsää tavaraa, ainakin sen vähän perusteella mitä olen kuullut.

Ei vaan enää hullu luovuus tai luova hulluus soi samalla tavalla kun ovat pojat oppineet soittamaan ja laulamaan.

Noin. Täydellinen mielipide taas tarjoiltu, jatkokeskustelu aiheesta siis ollen täysin turhaa.
Krice
25.10.2004 20:46:44

Oikeastaan hyvin monella yhtyeellä on se ongelma, että niistä tulee "itsensä näköisiä", mutta sielu joka soi alussa puuttuu. Ehkä se liittyy niihin motiiveihin miksi musiikkia tehdään. Alussa varmaan yhtyeellä voi olla jotain sanottavaa joka tulee sydämestä, mutta jatkossa musiikkia vain sävelletään, koska pitää tehdä seuraava levy..
Bilharzia
25.10.2004 22:45:48
Musta se on hienoo nähdä että bändi muuttuu ja kehittyy johonkin suuntaan. Ja silleinhän sen tuliskin olla. Bändin, elipä ryhmän muusikoita, tavoitteena pitäis olla etsiskellä ja kokee asioita musiikin maailmassa ja tehdä sitä mikä tuntuu hyvälle. Eikä vaan olla pelkkä kävelevä jukeboxi.

Kyl Dinosaurus oli paikoin hyvää matskua mutta jätkät on otsa rypyssä ruvennu vääntään juttuansa näin vanhemmalla iällä. Se vittuilu ei oo samalla lailla läsnä ku aiemmilla levyillä.
www.thefucksociety.com tai www.thefriendsociety.com
Deep Shadow
25.10.2004 23:39:30 (muokattu 25.10.2004 23:42:37)
Mun mielestä tuo "Kauneus pettää"-kuulostaa ihan hyvältä. Ja minä olen ainakin ihan tyytyväinen sekä CMX:n vanhempaan että uudempaan tuotantoon.

Aion on ehkäpä CMX:n paras levy. Ei sillä, etteikö ne vanhat olisi hyviä, mutta tuossa levyllä on kyllä onnistunut lähes kaikki.

Edit: Ja CMX:n julkisuuteen antamiin lausuntoihin nyt saa aina suhtautua varauksella. Vai mitenkäs se nyt menikään sen keikkailun lopettamisen kanssa :)

Muistan vielä elävästi kun he viimeistä keikkaa olivat soittamassa ja silloisella Mafialla hehkutettiin, että nyt on viimeinen mahdollisuus kuulla CMX:ää livenä ikinä. Mutta Yrjänähän jo silloin sanoi, että päätös on lopullinen niin kauan kunnes joku tarjoaa tarpeeksi rahaa. ;) Lähinnähän se sitten oli odottamista, että koska palaavat lauteille. Siitä rahasta en sitten tiedä, kaipa noille ihan kelpo hintaa maksetaan.
~Nyt sanat on sanottu, laulut on laulettu, aamun koittaessa ilta jo hämärtää~
mikainen
26.11.2004 22:29:49
On siinä jos se on hyvää tavaraa.
Jotkut yhtyeet yrittävät muuttua vähän liiankin kanssa ja tuloksena on tylsää poppia.

No nii-i. jos vaikka Yölintu alkaisi soittaa death-metallia niin siitä tulisi vain tylsää poppia...

CMX aloitti vähän niinkuin huumoribändinä. Onnneksi ei jatkanut kauaa, ei niitä ekan lp:n (ja eepeiden) jutuille jaksa moneen kertaan nauraa.
Mutta joka kerta kun uusi lätty tulee kuunneltavaksi tuntuu että on paskin levy tähän asti kunnes noin kolmannen kerran toteaa että täähän on loistava! Auringosta saakka olen seuraillut.
Pelsi
27.11.2004 03:07:25
Heti ku yhteen biisiin tuli melodiaa, niin ne möi ittensä.

CMX on tekotaiteellista paskaa. Ja Yrjänä on homo.

Loistavaa ironiaa. Toivottavasti oli sitä.
"Huutaa joka akka niin ja huutaa joka ukko, ilma kiehuu ja kiekuu kukko! Tuomion pasuunat soi tuomiotaan: taasko piti mennä totta puhumaan? Siitä hyvä heilu ei." YUP - Todenpuhuja
patonki
27.11.2004 10:49:42

Se vittuilu ei oo samalla lailla läsnä ku aiemmilla levyillä.

Ei niitten tarvii enää vittuilla levyillä, kun ne saavat purettua moiset tarpeensa nettisivujensa kysymyspalstalla.
Anakonda*
27.11.2004 11:03:39
Kauneus pettää saa jostain syystä meikäläisen melkein itkemään taas kerran. Yleensä sellaiset biisit ovat mielestäni hyviä. Noh, niin tämäkin. Hienot sanat, kuten Yrjänän sanoitukset yleensäkin, sanoivat muut mitä tahansa.
Elämässä ei ole encorea!! -Jari Sinkkonen, muusikko
Von Härskiburg
27.11.2004 15:00:55

Mun mielestä CMX:ssä parasta on juuri se, että niiden musiikki on kehittynyt koko uran ajan, mutta silti bändi kuulostaa itseltään. Pari ekaa levyä menee hiukan ohi, mutta Auringosta Aioniin on jokainen levy vähintäänkin hyvä. Aionista pidän ehkä eniten.

Ja jottei menisi ihan offtopiciksi, niin sanottakkoon, että Kauneus Pettää on hyä piisi. Pitää toivoa, josko pukki toisi tuon kokoelman.
Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
aivokuolio
27.11.2004 15:28:53
Loistavaa ironiaa. Toivottavasti oli sitä.

Kyllä oli, älä huoli.
Dumb
27.11.2004 16:01:49

Tykkään erittäin paljon! En löytänyt tuota sinkkua mistään, joten päätin ostaa sitten tuon uuden kokoelman, jossa kyseinen biisi myös on. On tolla kokoelmalla kyllä paljon muitakin hyviä biisejä, eli hyvä ostos oli senkin takia.
paranoid android
27.11.2004 16:23:31
Aika tylsä biisi on tämä. En edes jaksanut kuunnella loppuun asti.
Mielestäni CMX:n paras levy on se tupla.
Nahkaliivit paukkuu.
aivokuolio
27.11.2004 17:30:13
Tykkään erittäin paljon! En löytänyt tuota sinkkua mistään, joten päätin ostaa sitten tuon uuden kokoelman, jossa kyseinen biisi myös on. On tolla kokoelmalla kyllä paljon muitakin hyviä biisejä, eli hyvä ostos oli senkin takia.

Ei siitä ole edes sinkkua julkaistu. Radiopromo korkeintaan.
Lux
27.11.2004 19:01:23

Aika tylsä biisi on tämä. En edes jaksanut kuunnella loppuun asti.
Mielestäni CMX:n paras levy on se tupla.

Melkoinen keskittymiskyky.

Biisihän on mainio jo alkuriffistä lähtien.
Teksti on tällä kertaa melko suoraa proosaa, mikä ei ole hyvä eikä huono asia vaan ihan huomio.
Juu, on se bändi taas ja yhä parhaimmillaan.

Hitto.
vapaus veljeys vandalismi
paranoid android
27.11.2004 20:04:57
Melkoinen keskittymiskyky.

Biisihän on mainio jo alkuriffistä lähtien.
Teksti on tällä kertaa melko suoraa proosaa, mikä ei ole hyvä eikä huono asia vaan ihan huomio.
Juu, on se bändi taas ja yhä parhaimmillaan.

Hitto.

Minä kyllä jaksan keskittyä musiikkiin, mutten juuri tälläiseen. Ei tällä ole keskittymiskyvyn kanssa mitään tekemistä.
Nahkaliivit paukkuu.
kassper
27.11.2004 22:47:50

Mun mielestä CMX:ssä parasta on juuri se, että niiden musiikki on kehittynyt koko uran ajan, mutta silti bändi kuulostaa itseltään.

Yrjänän äänellä lienee tässä osansa :) Siis että bändi kuulostaa itseltään. Taitaa myös säveltää aikalailla kaikki biisit. Vaikeahkoa kuvitella miestä soolouralle... Vois olla tietysti mielenkiintosta.

Ja jottei menisi ihan offtopiciksi...

Kauneus pettää on yksi niistä hyvistä biiseistä, jotka liittyy tiettyyn elämäntilanteeseen. Tämä sattuvuus tekee siitä paremman, kuin se ehkä analyyttisesti ajateltuna onkaan, mutta ei vähennä sen arvoa minulle.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
overtake
27.11.2004 23:47:19
Helvetin hyvä biisi. Aamun kohokohta aina kun joutuu autossa tuntikausia istumaan ja radiota kuuntelemaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)