Deep Shadow 11.06.2004 10:39:57 | |
---|
Itse olisin sijoittanut mahtipontisen Ghost Love Scoren viimeiseksi biisiksi ja jättänyt Kuolema Tekee Taiteilijan kappaleen kokonaan pois levyltä (se olisi sopinut vaikkapa singlen bonus raidaksi). Ei sillä, että se olisi huono kappale, mutta minusta kokonaisuus kärsii sen takia. No, tämä on vain minun näkemykseni ja pieni murhe muuten loistavassa kokonaisuudessa. Minä olisin siirtänyt tuon "Kuolema Tekee Taitelijan" vain eri kohtaan levyllä. Kun tuo on kymppiraitana ja sen jälkeen viimeisenä raitana tulee tuo "Higher Than Hope", niin tosiaan jotenkin laskeva suunta on levyllä loppua kohden. Ei sillä, etteikö viimeinen biisi voisi hidas olla... Tuo "Kuolema Tekee Taiteilijan" kävisi hyvin myös viimeisestä raidasta, mutta silloin tuo "Higher Than Hope" pitäisi löytyä ylempää... Mutta tosiaan loistava kokonaisuus tuo levy on... Joku haukkui siellä heavypalstalla kansikuvaa rumaksi ja vertasi sitä demobändien kansiin, mutta minusta tuo kansikin on upea. Ja aika mieletön määrä ihmisiä on osallistunut tuohon levyn tekoon. Hupaisana juttuna siellä "lopputeksteissä" se "Aaargghh by Hynynen". :) ”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen |
Jabbe 11.06.2004 10:54:26 | |
---|
Kohta levykaupaan hakemaan itsellekin tämä levy. Pari biisiä oon kuullu ja pakko-ostoshan tuo on selkeästi. Ainoa asia mikä ko pumpun musassa tökkii on mun mielestä synasoundit/samplet. Ne aina jotenki muovisen oloisia ja köpöjä, jotenkin tulee mieleen että mistähän euron casiosta nuokin on otettu. No hei! Sillä onkin jotain Korgeja... hommais Tuomas ees Motifin, prkl! ;) Kaikenlainen turha dogmaattisuus on ehkä ainoo juttu joka on fundamentaalisesti perseestä. Ja
jotta poikkeus vahvistaisi säännön kai sekin voi vaikuttaa lopputulokseen
positiivisesti. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
oizo 11.06.2004 12:09:22 | |
---|
Minä olisin siirtänyt tuon "Kuolema Tekee Taitelijan" vain eri kohtaan levyllä. Minun mielestä taasen kuolema tekee taiteilijan on juuri oikeassa kohdassa levyllä Ghost love scoren jälkeen. Ghost love score on niin huikea kappale, että sen jälkeen ei enää mikään rymistely tms. passaa vaan juuri tuo kuolema tekee taiteilijan kruunaa koko komeuden! Ainoa vaan, että sen jälkeen tuo viimeinen biisi saisi olla edempänä. Mutta nämä ovat vaan makuasioita, loistava levy joka tapauksessa! Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
mie 11.06.2004 15:25:52 | |
---|
Pikkusisko osti levyn eilen ja illalla kuuntelin sitä, mutta kuudennen biisin kohdalla lopetin. Ikinä en oo Nightwishista tykänny enkä tykkää vieläkään. Kuvittelinko vaan vai olivatko biisit rankempia kuin bändin edelliset tuotokset? |
Deep Shadow 11.06.2004 18:33:34 | |
---|
Minun mielestä taasen kuolema tekee taiteilijan on juuri oikeassa kohdassa levyllä Ghost love scoren jälkeen. Ghost love score on niin huikea kappale, että sen jälkeen ei enää mikään rymistely tms. passaa vaan juuri tuo kuolema tekee taiteilijan kruunaa koko komeuden! Ainoa vaan, että sen jälkeen tuo viimeinen biisi saisi olla edempänä. Mutta nämä ovat vaan makuasioita, loistava levy joka tapauksessa! Niin no onhan se noinkin... Joka tapauksessa ideani oli se, että "Kuolema Tekee Taiteilijan" ja "Higher Than Hope" eivät välttämättä toimi parhaiten noin peräkkäin... Ja taisinkin tuolla aiemmin todeta, että tuo "Kuolema Tekee Taiteilijan" olisi saattanut hyvinkin toimia lopetusraitana... ”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen |
Jabbe 14.06.2004 00:20:10 | |
---|
Ihme miten paljon juttua biisien järjestyksestä. Jos ei miellytä, niin voihan niitä helposti skippailla ja kuunnella haluamassaan järjestyksessä. :) Creek Mary's Blood on kyl hienoimpia biisejä mitä oon pitkään aikaan kuullu, ja levyn helmi ehdottomasti. Kokonaisuutena levy on kyllä loistava, tosin hieman rönsyilevä paikoitellen mutta ainakin monipuolinen. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Deep Shadow 14.06.2004 09:35:30 | |
---|
Ihme miten paljon juttua biisien järjestyksestä. Jos ei miellytä, niin voihan niitä helposti skippailla ja kuunnella haluamassaan järjestyksessä. :) Muuten niin hyvä levy, niin pakko jostain vähän kritisoida ;) Täytyisikin kokeilla ohjelmoida hieman eri järjestykseen noita kappaleita ja testata toimisiko paremmin :) Turhaahan se periaatteessa on mistään kappalejärjestyksestä puhua, mutta kyllä se on kuitenkin osa sitä levyä. Tuskinpa niitä biisejä ihan sattumanvaraiseen järjestykseen on laitettu. Ja kun Nightwishin jäsenet taisivat itsekin kehua levyä lähes täydelliseksi, niin tuo biisijärjestys nyt on sellainen juttu mitä itse olisin hionut.. ”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen |
Rattata 14.06.2004 14:26:49 | |
---|
Huikea levy! Paras Nightwish ehdottomasti. Parhaat biisit Dark Chest Of Wonders ja Ghost Love Score (tästä biisistä tulee kylmät väreet). "take seven aspirins and call me in the morning"
Disco Ensemble - Masquerade |
meiju 14.06.2004 14:29:37 | |
---|
Mulle se levy jäi vähän auki. En oikein tiiä mitä mieltä siitä olis. Ehkä vähän petyin tohon levyyn. Ja Piina Jatkuu... |
MrQ 15.06.2004 22:45:22 | |
---|
Nightwishin albumi Once on noussut suoraan Saksan albumilistan ykköseksi. Levy johtaa myyntitilastoja myös Norjassa ja Kreikassa. Ruotsissa Nightwish on listakakkosena ja Itävallassa neljäntenä. Once on myös SUomen myydyin levy, kuten myös albumin ensimmäinen single Nemo. Nightwish on juuri aloittanut puolitoista vuotta kestävän maailmankiertueen. Seuraavaksi yhtye esiintyy lauantaina Saksan Woodstage Summer Open Air –festivaaleilla. Suomessa yhtye on mahdollista nähdä tänä kesänä kaksi kertaa; Turun Ruisrockissa 10. 7. ja Helsingin Tuskassa 17. 7. Lähde: hesarin nytliite. Minen pirun vertaa välitä bändin musiikista, mitä nyt toi sinkkubiisi kenkii kuin hevonen. Joka tapauksessa suomalaisen sosiaaliruton vaivaama kurja musiikkitilanne rupeaa pikkuhiljaa paranemaan. Se on vain ja ainoastaan hyvä asia. Minä sitten seuraavaksi! :-) |
Carpenter 15.06.2004 23:34:05 | |
---|
Ghost Love Score on ihan kuin jostain leffasta. Holopainen voisi joskus säveltää vaikka hevimusikaalin Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Deep Shadow 16.06.2004 12:45:19 (muokattu 16.06.2004 12:46:25) | |
---|
Häiritseekö ketään muuta Dead Gardens biisissä kuuluva piippaus 2:23 kohdalla? Joka kerralla pistää ikävästi korvaan... Mikä piippaus tuo mahtaa olla? Kuulostaa aivan kännykän tekstiviestiääneltä kun on valittuna piippaus... ~Nyt sanat on sanottu,
laulut on laulettu,
aamun koittaessa
ilta jo hämärtää~ |
hene 16.06.2004 15:41:40 | |
---|
Kirjoitinkin jo tuonne hevipalstalle, mutta kun se on poistettu, niin kirjoitan uudestaan. Once on Nightwishin paras levy, ja se ei ole mikään mitätön saavutus. Biisit on hyviä ja taustalla pauhaava orkesteri tekee levystä erittäin mahtavan kuuntelukokemuksen. Aluksi inhosin Wish I had an angel -kappaletta sen diskokompin takia, mutta nyt kun olen tottunut siihen, niin aivan loistava kappale tuokin. En keksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa levystä. Ainoastaan Creeck Mary's Bloodin lopussa lausuttu runo toimisi ehkä paremmin jos se olisi vähän lyhyempi. Nyt sitä ei pahemmin jaksa kuunnella ja pitää aina siirtyä seuraavaan kappaleeseen. Tästä huolimatta levy on aivan loistava. Taikuri käveli rannalla, mutta kukaan ei kaivannut häntä. |
Danko 01.02.2005 12:27:51 | |
---|
|
MV 01.02.2005 12:44:25 | |
---|
Itsellä ei tuota levyä ole mutta kirjastosta lainasin ja kyllä tykkään... Olen aina tykännyt Nightwishistä silleen että ihan jees, hyvää menoa mutta levyä en oo jaksanu ostaa...Tämän ostoa voisi harkitakkin... Kyllä tämä on parasta nightwishiä tähän asti...Lähinnä nuo rujot kitarat mitä ei aiemmillä levyillä pahemmin ollut niin miellyttävät minua...Esim. siinä avausbiisillä... Ja ei ihme että menestyy maailmalla... mitä tähän pitäis laittaa perkele? |