Aihe: Dr. Feelgood
1 2 3 4 58 9 10 11 12
MarkoA
30.03.2004 20:58:56
on suomen ehkä parhaimman bluesbändin basisti ja tuttavani "Robban".

Ja käsittääkseni tuo samainen heppu nousi tohtorien kanssa myös lavalle viimeiseen biisiin: see you later alligator, bassoa jumputtamaan. Hieno meininki kaverilla heti kättelyssä!

Ja myös paikallinen Bad Lemonade oli hienoa kuultavaa.
Pojathan soittaa omien sanojen mukaan lähinnä terapiana itselleen, joten siihen nähden erittäin hyvä. Kuuntelee siis mielikseen.
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
KooAa
30.03.2004 21:46:26
Minä näin Dr. Feelgoodin vuonna 1976 (muistaakseni) Lappeenrannan VPK talolla. Oli meikäläisen ensimmäin rokkikonsertti, maalta kun olen. Silloin digattiin kovasti sitä.
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
MarkoA
31.03.2004 20:31:37
No, kävikö kukaan Oulussa katsomassa tohtoreita?
Eiku siksi vaan kyselen, kun tuossa meidän paikallilehdessä
eräs _kriitikko_ haukkui keikan ihan lyttyyn.
Nimenomaan kitaristi, joka mielestäni oli pelkkää energiaa, oli hänen mielestään vaisu (?!) ja muutenkin koko tohtoripoppoo sais kuulemma lopettaa toimintansa jne.
Eli oikeastaan mitään positiivista ei tämä JE löytänyt keikasta.
Olenko itse täysin tiedoton siitä missä nykypäivänä mennään vai osasko ne ei-alkuperäiset-ja-oikeat-tohtorit soittaa sittenkin?
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
HaloOfFlies
31.03.2004 23:14:30 (muokattu 31.03.2004 23:20:01)

Herää kysymys, että missähän tuo kyseinen kirjoittaja oli keikan aikana? Ei ainakaan yleisön joukossa. Keikka oli aivan upea heti alusta lähtien. Ei minkäänlaista moitteen sanaa ole sanottavana. Aivan mahtava fiilis oli sekä bändillä että yleisössäkin. Ja bändi oli huippuiskussa.
"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty
Velli
03.04.2004 16:21:25
Oulun keikka oli loistava! Se oli toiseksi paras keikka mitä olen täällä tähän mennessä nähnyt (muutin Ouluun syksyllä). Ite vähän epäilin aluksi että kuinkahan nopeasti siihen blueskiertoon kyllästyy siellä keikalla, mutta se oli alusta loppuun täyttä rautaa!
aikavaikea
08.09.2005 11:54:39
Huom! Olet kirjoittamassa yli 522 päivää vanhaan ketjuun!

No prkl! On jo aikakin siis nostaa. Herätti vain huomioni (ja hilpeyttä), kun kävin Hyväolon sivuilla tiirailemassa seuraavia Suomen keikkoja ja löysin seuraavaa tietoa:

MARCH 2006
16. - 22.03.2006 FINLAND
23. - 25.03.2006 LAPLAND

Aika laaja käsite tuo Lapland, toivottavasti nyt puhutaan Suomen Lapista :-).

Ja ostakaa hyvät ihmiset Going Back Home cd+dvd, se toimii. http://www.cdon.com/product.phtml?prod=445693
"I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..." -Rosanna Arquette
rheinone
08.09.2005 13:20:21 (muokattu 08.09.2005 13:27:29)
MARCH 2006
16. - 22.03.2006 FINLAND
23. - 25.03.2006 LAPLAND

Aika laaja käsite tuo Lapland, toivottavasti nyt puhutaan Suomen Lapista :-).

No eihän sulla kovin pitkä matka oo Ruotsin lappiinkaan keikkaa tsekkaamaan?

Montakohan kertaa olen Feelgoodin keikalla ollut... tuntuu siltä että viimeisen viiden vuoden aikana vähintään 5 kertaa. Voisko olla mahdollista...
Nykyisen kokoonpanon aikana olen joka kerralla yllättynyt positiivisesti että äijät pystyy vetämään noita samoja piisejä vuodesta toiseen aina yhtä tiukalla intensiteetillä ja fiiliksellä. Ihan kuin ne soittais ihan aidosti suoraan sydämestä.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
aikavaikea
08.09.2005 14:00:59
No eihän sulla kovin pitkä matka oo Ruotsin lappiinkaan keikkaa tsekkaamaan?

No ei ole, ei. Ja varmasti menen mikäli n.300 km:n säteellä ovat.

Nykyisen kokoonpanon aikana olen joka kerralla yllättynyt positiivisesti että äijät pystyy vetämään noita samoja piisejä vuodesta toiseen aina yhtä tiukalla intensiteetillä ja fiiliksellä. Ihan kuin ne soittais ihan aidosti suoraan sydämestä.

Juuri näin. Yllättävän kova on se "nuori" solisti. Ei tarvi Brillon haudassa pyöriä. Ja todella mukavia kundeja olivat kaikki kun heitä jututin pari vuotta sitten keikan jälkeen krääsämyyntipöydän äärellä.
"I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..." -Rosanna Arquette
rheinone
08.09.2005 14:44:12 (muokattu 08.09.2005 14:52:50)
Yllättävän kova on se "nuori" solisti. Ei tarvi Brillon haudassa pyöriä.

Joo, hyvää meininkiä pitää Robert koko ajan päällä ja vetää harpullakin mallikkaasti. Mutta kitaristi Steve Walwyn on mun mielestä se toinen kantava voima joka vetää omalla tyylillään täysillä ja antaa lavalla kaikkensa.

Ootteko muuten kuullu Brillon jälkeisen ajan levyjä? Onko asiallista kamaa?
rheinone
31.10.2005 13:48:49
Music Hunterissa näin lauantaina Feelgoodin Going Back Home DVD+CD:n käytettyjen hyllyssä. Jos en ihan väärin nähnyt, hinta oli 9.99 eur. Käykäähän hakemassa pois! Mielettömän kova bändin kotikaupungin keikka siis kyseessä 70-luvun puolivälistä.
rheinone
17.12.2005 13:32:20 (muokattu 17.12.2005 13:35:45)
On kai aika laajalti hyväksytty totuus, että Feelgoodin parhaat albumit ovat ne kaksi ekaa: Down By The Jetty ja Malpractice.

Itselläni on levyhyllyssä Down By The Jettyn lisäksi ainoastaan Live At The BBC 1974-75, Classic ('87) ja tässäkin ketjussa kehuttu Going Back Home live.

Kirjastosta olen vuosien varrella lainaillut jotain Feelgoodia, mutta vasta äskettäin lainaamani Feelgood Factor ('93) kolahti niin kovaa että menee hankintalistalle. Siinä on messissä jo nykyinen kitaristi Steve Walvyn, ja Brillokin vielä elävien kirjoissa + kovassa iskussa.

Suositelkaahan mulle Feelgoodin muita studiolevyjä!

Ootteko kuullu esim. Private Practiceä, jolta löytyy Milk And Alcohol?
aikavaikea
17.12.2005 13:40:46
Suositelkaahan mulle Feelgoodin muita studiolevyjä!

Omien kokemusten pohjalta voin varauksetta suositella Malpracticea ja Sneakin' Suspicionia tuolta alkuajoilta (mulla on muuten Down By The Jetty mono-vinyylinä :). Wilkon jälkeisiltä ajoilta loistolevyjä ovat ainakin Be Seeing You ja Doctor's Orders. Vuoden 1984 kokoonpanon näinkin livenä Rukalla juhannuksena.
Stupidity on loistava live, vaikka studiosuosituksia kaipasitkin.
I don't know what it is, but it just won't quit.
rheinone
17.12.2005 14:01:37
Omien kokemusten pohjalta voin varauksetta suositella Malpracticea ja Sneakin' Suspicionia tuolta alkuajoilta (mulla on muuten Down By The Jetty mono-vinyylinä :).

Joo, Malpractice on ollu lainassa monta kertaa ja hankintalistalla. Sneakin' Suspicion menee nyt sinne kans. Kiitti vinkistä!

Wilkon jälkeisiltä ajoilta loistolevyjä ovat ainakin Be Seeing You ja Doctor's Orders. Vuoden 1984 kokoonpanon näinkin livenä Rukalla juhannuksena.

Onks noissa Mayo kitarassa, vai?

Stupidity on loistava live, vaikka studiosuosituksia kaipasitkin.

Tosi on, ehdottomasti parempi kuin toi mun BBC 74-75. Pakko oli poltella muutama piisi kirjaston Stupidityltä...

Minkälaista kamaa noi Let It Roll ja Brilleaux on?
aikavaikea
17.12.2005 14:07:22
Onks noissa Mayo kitarassa, vai?

Be seein youlla on Mayo, mutta Ordersilla on Gordon Russell. Ihan loistotyyppi!

Minkälaista kamaa noi Let It Roll ja Brilleaux on?

Mun mielestä molemmat aika "munattomia" levyjä. Ei oo oikeen energiaa irronnut kuultavaksi asti.

Tuolla viralliset sivut / levyosio: http://www.drfeelgood.de/albums.htm
Valdemar
17.12.2005 14:34:49
MARCH 2006
16.-25.03.2006 FINLAND - details to follow
23.-25.03.2006 LAPLAND - details to follow

hoho
It`s hard to be in first class, when you are white trash.
willie
17.12.2005 14:37:59 (muokattu 17.12.2005 14:44:03)
Suosittelen sitä ihan ekaa Feelgood albumia Down By The Jetty, 1974 äänitetty ja MONO..!

Lee Brilleaux laulussa, Wilko Johnson kitarassa, John Sparks bassossa ja Big Figure rummuissa.

Edit: tää suosittelu siis muille paitsi rheinone:lle, sinullahan se jo näköjään onkin.. :)
aikavaikea
17.12.2005 15:42:09
Suosittelen sitä ihan ekaa Feelgood albumia Down By The Jetty, 1974 äänitetty ja MONO..!

Lee Brilleaux laulussa, Wilko Johnson kitarassa, John Sparks bassossa ja Big Figure rummuissa.

Edit: tää suosittelu siis muille paitsi rheinone:lle, sinullahan se jo näköjään onkin.. :)

Johan mä tossa aiemmin mainostin, että alkuperäinen vinyyli löytyy ;-). Loistolevy se on, totta joka sana.
HaloOfFlies
17.12.2005 16:31:05

MARCH 2006
16.-25.03.2006 FINLAND - details to follow
23.-25.03.2006 LAPLAND - details to follow

hoho

Tulisivatpa taas Raaheen. Kaksi edellistä täällä soittamaansa keikkaa olivat aivan huikeita, todellisia rock and roll-elämyksiä.

Nykyisestä kokoonpanosta sen verran, että rumpali Kevin Morris, basisti P.H. Mitchell ja kitaristi Steve Walwyn ovat olleet mukana jo vuodesta 1983, eli taisivatpa soitella mm. See You Later, Alligatorin studioversiolla ja monella muulla biisillä. Vokalisti Robert Kane on kyllä todella kova laulaja, aivan loistava paikkaaja Brillolle.
First they steal your mind and then they steal your soul
rheinone
17.12.2005 17:38:55 (muokattu 17.12.2005 17:57:44)
Omien kokemusten pohjalta voin varauksetta suositella Malpracticea ja Sneakin' Suspicionia tuolta alkuajoilta.

Kävin hakemassa kaupasta Sneakin' Suspicionin ja Feelgood Factorin. Viime aikoinahan Feelgoodin levyt on ollu vähän niinku kiven alla. Malpracticeakin olen etsinyt tosi pitkään. Mutta nyt yllättäen saatavilla oli tosi hyvin albumit melkein koko diskografian leveydeltä. Mutta voi jeesus mitä rahastusta: 20 eur per kipale!

Kaupassa oli tyrkyllä myös kesällä ilmestynyt Feelgood-kirja, 70 eur. Onhan se hirvee tiiliskivi kovilla kansilla ja hienoilla kuvilla... Mutta 70 rähkylää pubibändin (jos tällainen kärjistys sallitaan) historiikistä: Kamoon!

Mutta anyhow: Sneakin' Suspicion albumilla Hey Mama, Keep Your Big Mouth Shut toimii kuin hirvi.
aikavaikea
17.12.2005 18:11:36
rumpali Kevin Morris, basisti P.H. Mitchell ja kitaristi Steve Walwyn ovat olleet mukana jo vuodesta 1983.

Walwyn tuli mukaan vasta 1989. Basistikin vaihtui välillä hetkeksi Dave Bronzeen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)