Fuzzball 27.02.2004 23:54:52 | |
---|
Eppujen koetaan olevan niin ylevää musiikkia? Tuota en ihan allekirjoittaisi, useimmitenhan Eput yhdistetään juuri monien inhoamaan traktorijunttirokkiin. Ja miten niin rahastusta? Ihmiset maksavat jostain sellaisesta, mitä haluavat. En minä ainakaan koe tulleeni huijatuksi kun ostin Akun tehtaan pari viikkoa sitten, koska tykkään kuunnella sitä. Kai minua sitten on kusetettu Okei,onhan se "junttimusiikkia",mutta jollain tapaa Pantsea ja Marttia pidetään joinain suomirockin jumalina.Onhan miehet tehneet monta hienoa,ja kulutusta kestävää biisiä,en sitä kiellä,mutta se että niistä tehdään jumalia..huhhuh.. No itse nään aikamoisia dollarinkuvia,jos miehet eivät kymmenessä vuodessa saa markkinoille kuin pari kokoelmaa,ja sitten niitten pohjalta tekevät muutaman keikan.Elävät menneillä teoillaan.Ja välillä näytetään seiskassa naamaa,kun on ajeltu humalassa. Rakasta itseäsi jotta muutkin rakastaisivat sinua... |
Kapina 28.02.2004 11:36:33 | |
---|
Okei,onhan se "junttimusiikkia",mutta jollain tapaa Pantsea ja Marttia pidetään joinain suomirockin jumalina.Onhan miehet tehneet monta hienoa,ja kulutusta kestävää biisiä,en sitä kiellä,mutta se että niistä tehdään jumalia..huhhuh.. No itse nään aikamoisia dollarinkuvia,jos miehet eivät kymmenessä vuodessa saa markkinoille kuin pari kokoelmaa,ja sitten niitten pohjalta tekevät muutaman keikan.Elävät menneillä teoillaan.Ja välillä näytetään seiskassa naamaa,kun on ajeltu humalassa. Noihin kokoelmiin mä olin tavallaan pettynyt. Tai, ei niissä todellakaan mitään vikaa ole, mutta että vain kokoelmia. Ja hittibiisejä festareilla. Onneksi nyt on alkanut tapahtua. Niin no, eihän se Syrjien vika ole jos niitä jumalina pidetään... En ole tyhmä, olen basisti. |
Jani The Rock 28.02.2004 12:02:02 | |
---|
Eput on sentään joskus tehneet hyviäkin levyjä, kun taas 95 prosenttia muista suomalaisista bändeistä ei ole saanut aikaiseksi edes yhtä hyvää biisiä. Rough and tough and plenty mean. |
DeWilde 28.02.2004 19:05:43 | |
---|
Eput on sentään joskus tehneet hyviäkin levyjä, kun taas 95 prosenttia muista suomalaisista bändeistä ei ole saanut aikaiseksi edes yhtä hyvää biisiä. Komppaan. ohoH |
Fuzzball 28.02.2004 21:46:36 | |
---|
Eput on sentään joskus tehneet hyviäkin levyjä, kun taas 95 prosenttia muista suomalaisista bändeistä ei ole saanut aikaiseksi edes yhtä hyvää biisiä. Niin,silloin joskus vuonna jotain.Itse olen niin nuori,etten ollut edes syntynyt silloin kun eput olivat parhaimmillaan,mutta se nyt ei vaikuta tähän. En minä Eppu Normaalia vihaa,mutta respectiä ei enää löydy. Se juuri bändissä ärsyttää,että tehdään juuri niitä jumalattomia festarikeikkoja soittamalla VANHOJA biisejä. Tämä 95 prosenttia muista bändeistä varmasti myös uudistaa tuotantoaan,tai tajuaa lopettaa,jos tajuavat.Eput eivät tajunneet. Olisivat lopettaneet huipulla,jos ei kymmenessä vuodessa saada mitään uutta materiaalia pihalle. Rakasta itseäsi jotta muutkin rakastaisivat sinua... |
Mr. Mustard 28.02.2004 22:20:21 | |
---|
Vaikka olen itsekin hieman kyllästynyt eppujen musaan, niin silti en lähtisi vähättelemään yhtyeen saavutuksia ja merkitystä. Eppujen haukkuminen tuntuu olevan monelle foorumilaiselle oikein kunnia-asia. Musiikista ei tarvitse pitää, mutta kyllä eppujen näytöt ovat aika kiistattomat suomirokin rintamalla, vaikka ne ei lykkäisi enää ikinä uutta levyä. Ja mikä synti se on veivata vanhoja biisejä? Musiikin ei tarvitse olla kertakäyttökamaa. Kyllähän eput ovat väsänneet semmoisen määrän kurkobiisejä, että yhden bändin osalta normaalikiintiö on jo ylitetty monin kerroin. Ei se keikkailu aina uutta levyä tarvitse. Relatkaa vähän! Toisaalta on fiksua olla tekemättä uutta levyä, jos kelvollista kamaa ei synny. Ei ole moni ajatellut asiaa tältä kannalta. Olisiko pitänyt väkisin vääntää jotain maanataikappaleita vain siksi, että saadaan parin vuoden välein uutta materiaalia? Eppujen kataloogi on jo nyt niin mammuttimainen, että sieltä löytyy aika monelle uusiakin tuttavuuksia, jos hankkii kaikki levyt. Eli kuinka monelle narisijalle on nykytuotanto kokonaisuudessaan tuttua? Ne argumentit millä eppuja on teilattu kertoo enemmän kuuntelijoiden uskomattomasta puritaanisuudesta ja kirkasotsaisesta idealismista, vaikka yritetään olla niin analyyttista kriitikkoa että... Mielestäni eput omassa laiskuudessaan ovat kuitenkin enemmän uskollisia itselleen kuin moni huomaakaan. Pitäisikö eppujen lopettaa? Historian valossa sillä ei enää ole ainakaan minulle niin väliä, voin kuunnella Vihreän joen rannalla kaikessa rauhassa edelleen... "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
sikanaama 28.02.2004 22:29:05 | |
---|
Jippijaijee. Minkähänlaista tavaraa sieltä on tulossa. Tekisivät progea. Tulis joku kunnon kesähitti jota kuulee sitten kaikkialla. Niin ja ei kai Eput ois nyt keikkoja heittänytkään jos ei kysyntää olisi ollut. Eikä ne niitä keikkoja ole heittänytkään kuin pari vuodessa. Ainaski vissiin. Kansa päättää ja haluaa kuulla Eppuja. "Soitetaan metallia, ei pilata tätä juttua progella" -Valdemar Välimallin kone |
Fuzzball 28.02.2004 22:37:03 | |
---|
Hyvä on,lopetan kun ymmärrän olevani häviöllä. Rakasta itseäsi jotta muutkin rakastaisivat sinua... |
anttipoeka 28.02.2004 22:52:15 (muokattu 28.02.2004 23:12:28) | |
---|
Plussaa pojille; Mr Mustard kiteytti aika paljon ja Jani the Rock avasi pelin. Ymmärrän hyvin, että joillain menee hermot kun bändi ratsastaa vanhoilla hiteillään ja tekee rahakkaita keikkoja, mutta kysyntähän tämän määrää. Eppu Normaalia ali-arvostetaan todella paljon nykyään, kriteereinä pelkästään juuri tämä nyky-"rahastus", samalla unohdetaan (yleensä edes materiaaliin tutustumatta) miten tärkeä ja hyvä suomirock-yhtye on kyseessä. Kyllästyttävän yleinen ilmiö tämä, koko bändin tuotannon parjaus uusien levyjen perusteella. Otetaan esimerkkinä vaikka Yö, en tykkää bändin uudesta levystä yhtään, mutta 90-luvun alussa oli tiukka bändi itselle. Yhtye on mennyt tuohon suuntaan, mikä on aika ymmärrettävää. Ja kai Mambassakin on jotain samaa, kyllä se Launtai-ilta C-kasetti oli joskus kovassa soitossa ja nykyään täytyy heittää radio seinään kun tulee Mamban uusinta hittituotantoa. Ja takaisin Eppuihin, tuskin uutta levyä ostan (sikäli mikäli se koskaan ilmestyy), mutta pakko se on ainakin läpi kuunnella. Jep, täytynee laittaa Valkoinen Kupla Lp soimaan. Edit: Pientä säätöä, tosin teksti kaipaisi hieman isompaakin. Ei tässä sen kummempaa. |
L Angelo Misterioso 29.02.2004 00:28:20 | |
---|
Mr. Mustard sanoi asiat niin hienosti, ettei meikäläisellä siihen ole mitään lisättävää. People are crazy and times are strange, I'm locked in tight, I'm out of range. I used to care but - things have changed. -Dylan |
Pluto 29.02.2004 09:04:11 | |
---|
Juu, Mr. Mustard tosiaan puhui täyttä asiaa. Minusta Eppujen 11 vuoden tauossa ei ole mitään pahaa, mikäli uutta julkaisukelpoista materiaalia ei vain pystynyt enää tekemään. Parempi se kai on rauhassa antaa ajan kulua ja kypsytellä ideoita kuin pistää ulos jotain sellaista, mihin ei itse ole tyytyväinen. Ja nyt pitäisi ainakin olla jo aika helvetin kypsää, sen verran pitkään on muhinut. =) Harmittaa tosiaan välillä se, että Eput tunnetaan vain niistä suurimmista hiteistään, koska studiolevyiltä löytyy aivan uskomattoman hyviä ja tuoreen kuuloisia kappaleita. Jos progesoundia kaipaa niin kannattaapi kuunnella Tie vie, jossa nimikappaleen väliosa menee jopa 3/4 -tahtiin (muu kipale 4/4). Siinä on jo kikkailtu... Jepu jee... Dillon, you son of a bitch! |
Walrus 29.02.2004 12:11:31 | |
---|
Syy minkä takia Eput alkaa tekeen taas musaa on se, että Martti on jälleen poikamies eikä muuten niin rumalla naamalla saa naista ellei levy ole listaykkösenä. Vieläköhän muiden Eppujen vaimot muuten uskoo että äijät lähtee joka viikonloppu "tekemään levyä" ku sitä levyä on tehty jo 11 vuotta ja siinä touhussa on pari ajokorttiakin joutunu kuivumaan. Varmaan rankkaa hommaa se levyn teko. Odotan kauhulla mitä tuubaa Ylöjärven pojat taas saa aikaan, Radio Novan pakkosoitossa sitä joutuu kumminkin kuuntelemaan. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Mr. Mustard 29.02.2004 15:22:17 | |
---|
Syy minkä takia Eput alkaa tekeen taas musaa on se, että Martti on jälleen poikamies eikä muuten niin rumalla naamalla saa naista ellei levy ole listaykkösenä. Vieläköhän muiden Eppujen vaimot muuten uskoo että äijät lähtee joka viikonloppu "tekemään levyä" ku sitä levyä on tehty jo 11 vuotta ja siinä touhussa on pari ajokorttiakin joutunu kuivumaan. Varmaan rankkaa hommaa se levyn teko. Odotan kauhulla mitä tuubaa Ylöjärven pojat taas saa aikaan, Radio Novan pakkosoitossa sitä joutuu kumminkin kuuntelemaan. Huh huh! Melkein jo provosoiduin ;) "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Hippie* 18.03.2004 10:46:52 | |
---|
Eppujen (yhtye jota ihailen) musiikki vain yksinkertaisesti on osunut aina suomalaisten sydämmiin. Kun ne aloitti se osui oikeaan aikaan ja niin edes päin. Vieläkin, vaikka nuoret valittaa, on Eppujen festari keikoilla aivan täyttä ja porukka laulaa humalassa mukana biisejä jotka osaavat vaikka unissaan. Eikö se ole vain mukavaa. Muut keikat on loppuunmyytyjä. Ne on lahjakkaita! Biisit on hyviä ja keikalla ne rokkaa vieläkin. Minä ainakin odotan uutta levyä, vanhoja se ei varmaan tule kyllä voittamaan. "Our songs help people trough a hard time. A fast car out of a bad situation." By: Travis |
Pluto 18.03.2004 20:04:56 | |
---|
Eppujen (yhtye jota ihailen) musiikki vain yksinkertaisesti on osunut aina suomalaisten sydämmiin. Kun ne aloitti se osui oikeaan aikaan ja niin edes päin. Vieläkin, vaikka nuoret valittaa, on Eppujen festari keikoilla aivan täyttä ja porukka laulaa humalassa mukana biisejä jotka osaavat vaikka unissaan. Eikö se ole vain mukavaa. Muut keikat on loppuunmyytyjä. Ne on lahjakkaita! Biisit on hyviä ja keikalla ne rokkaa vieläkin. Minä ainakin odotan uutta levyä, vanhoja se ei varmaan tule kyllä voittamaan. Komppaan aivan täysin. Minä tulen Eppujen musiikista helvetin hyvälle tuulelle, varsinkin kun nyt olen innostunut tutustumaan bändin vanhempiin tuotoksiin. Aitoa, rehellistä ja HUOLETONTA musiikkia. Tuo vimosena mainittu on aika harvinaista nykyään. "Rock and rollia ydinsota uhkaa, Nyt tähdistä tulee tuhkaa" Dillon, you son of a bitch! |
sormunen 18.03.2004 22:03:50 | |
---|
"Rock and rollia ydinsota uhkaa, Nyt tähdistä tulee tuhkaa" Taisit määritellä "huolettomuuden" uudella tavalla?
|
Ossi 18.03.2004 23:22:24 (muokattu 18.03.2004 23:23:17) | |
---|
Vaikka Eput eivät olekaan erityisen lähellä sydäntäni, on heppujen toiminta kieltämättä kokonaisuutena kiitettävän omintakeista. Musa ja sanoitukset eivät kumartele trendejä, mutta ovat kuitenkin muodostuneet tavaramerkiksi. Ponnahti mieleen äsken sinänsä sairaalta tuntuva ajatus, kuinka Eppu Normaalin matsku mahtaisi toimia esim. Rushin tulkitsemana. Bändien melodia-ajattelussa saattaa olla hieman samansuuntaisia piirteitä; duurahtavaa mollivoittoisuutta. Ja ehkä tarkemmin ajatellen biisien rakenteistakin löytyy jotain yhtäläisyyksiä. - Tai, ehkä olen täysin hakoteillä.- "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Skinwalker 19.03.2004 00:01:18 (muokattu 19.03.2004 00:02:52) | |
---|
Eput ovat kyllä tottavie yksi harvoja vanhanliiton suomibändejä, joiden biisit olisivat toimineet/toimisivat ulkomailla asti. Yli kymmenen vuotta ilman uutta levyä. Onko se tosiaan niin hirveän kamalaa, että bändiä on oikeus mollata ihan siitä syystä. Pitkäänhän eput olivat telakalla, keikkoja ei tehty ja niinpoispäin. Rahastusta olisi ollut se, että eput olisivat kiertäneet suomen moneen kertaan ja julkaisseet puolihuolimattomia jollotuslevyjä, jotka olisivat olleet sen 2 viikkoa listakärjessä. Mä olen aina arvostanut näitä tyyppejä. Muuten, epuilla on aina ollut levyillä soundit aivan eriluokkaa kuin oikeastaan millään muulla suomibändillä. Mistä tälläinen johtuu? Ei ole tullut sellaisia floppisaundeja millekkään levylle kuin vaikka alangon ismolle tai muille. Big man, pig man, ha ha, charade you are |
The Duke 19.03.2004 00:19:10 | |
---|
Epuilta on keväällä tulossa ulos uusi single, ja kokonainen levy myöhemmin tänä vuonna. Ei....Painajaiset käyvät toteen. Noh, onneksi kenenkään levyjä ei ole pakko ostaa. It's not another state of mind..It's another mind of state... |
Jani The Rock 19.03.2004 08:02:57 | |
---|
Muuten, epuilla on aina ollut levyillä soundit aivan eriluokkaa kuin oikeastaan millään muulla suomibändillä. Mistä tälläinen johtuu? Ei ole tullut sellaisia floppisaundeja millekkään levylle kuin vaikka alangon ismolle tai muille. Eikös se Pantse varsinkin ollut kova niitä soundeja hieromaan. Rough and tough and plenty mean. |