L Angelo Misterioso 19.02.2004 14:40:39 | |
---|
Aika kiireellä ovat pykänneet lättyä. Kyllä kyllä. Vielä enemmän kiirettä taisi olla tosin 60-luvun alkupuolella, kun tahtina oli 2 albumia vuodessa ja näiden lisäksi vielä 3-4 singleä, joilla oli siis pelkästään biisejä, joita ei julkaistu albumeilla. Yhtye myös keikkaili tuona aikana jatkuvasti ja ehti tekemään vielä kaksi elokuvaakin. Ja silti jäi käyttämättömiä biisejä muiden artistien tarpeisiin. Aika tappotahdilla sitä materiaalia tosiaan ulos pistettiin. Ajat ovat muuttuneet sitten 60-luvun. "Every hundred pounds we've earned, we've got hundred pounds worth of problems to balance with." -George Harrison 1969 |
jussiohman 19.02.2004 14:57:46 | |
---|
Aika tappotahdilla sitä materiaalia tosiaan ulos pistettiin. Ajat ovat muuttuneet sitten 60-luvun. Mikäs siinä kun on vaan niin käsittämättömän hyvä tekemään niitä piisejä.. Jos vielä lisää off-topikkia saa laittaa, niin kertoisitteko mitkä syyt tuo Beatlesin hajottivat. Miksi Paul lähti? "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
MacGyverfan 19.02.2004 15:19:58 (muokattu 19.02.2004 15:20:57) | |
---|
---Jos vielä lisää off-topikkia saa laittaa, niinkertoisitteko mitkä syyt tuo Beatlesin hajottivat. Miksi Paul lähti?--- Hei wou nyt sentään! Tästä löytyy aineistoa netistäkin todella paljon ja käys hakemassa kirjastosta kirja. Paljon asioita en viitsisi listata. Jote kirkkarille. Ja itse albumiin, Beatlesin levyn muokkaus lienee hävästystä, mutta aina vain täydellisemmän albumin olisi saanut laittamalla Hey Juden Revolution 9 tilalle. Minusta Beatlesin suurin virhe oli juuri se, että Hey jude julkaistiin Vain singlenä. Se olisi ehdottomasti ainsainnut paikkansa tällä albumilla. Sir George Martinhan kertoi, että hänen elämänsä suurin virhe oli antaa Beatlesin julkaista single Strawberry Fields Forever/Penny Lane. Jos ne kaksi laulua olisivat olleet Sgt.pepperillä, niin mitä lienee olisi voinutkaan tapahtua. Flyygelin kun sais... |
Flash 19.02.2004 15:28:08 | |
---|
Sir George Martinhan kertoi, että hänen elämänsä suurin virhe oli antaa Beatlesin julkaista single Strawberry Fields Forever/Penny Lane. Jos ne kaksi laulua olisivat olleet Sgt.pepperillä, niin mitä lienee olisi voinutkaan tapahtua. No joo... kyllähän Beatlesilla tuota materiaalia riitti. Ja julkaistiinhan ko. biisit + pari muuta myöhemmin täydennetyllä Magical Mystery Tour albumilla (joka lienee Beatlesin parhaimpia levyjä mikäli se lasketaan viralliseksi levyksi, eikä kokoelmaksi). Rock And Roll Can Never Die |
aksiom 19.02.2004 18:46:18 | |
---|
Jos vielä lisää off-topikkia saa laittaa, niin kertoisitteko mitkä syyt tuo Beatlesin hajottivat. Miksi Paul lähti? Näin aina luullaan, mutta se ei ole Paul joka lähti. Lennon ilmoitti muille jo ennen Abbey Roadin levytystä, että hän on aikoo jättää bändin ja McCartney oli heistä se joka halusi eniten pitää bändin kasassa. McCartney oli kuitenkin heistä se, joka ensimmäisenä paljasti julkisuuteen että The Beatles lopettaa, ja siksi luullaan että "Paul lähti". Lähteenä McCartneyn kirja "Eilinen". Tuli aika ympäripyöreästi selitettyä mutta on kiire :D seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. |
Kuha 19.02.2004 21:03:32 | |
---|
McCartney oli kuitenkin heistä se, joka ensimmäisenä paljasti julkisuuteen että The Beatles lopettaa, ja siksi luullaan että "Paul lähti". Joo, ja Lennonia vähäsen potutti koska Macca ennätti julkaista oman sooloalbuminsa ekana. Oli tässäkin smart businessman. |
Sammakko 19.02.2004 21:45:02 | |
---|
Mikä bealtesin levy kantsii hommata ekana? Tuo whiteko? En halua hommata mitään kokoelmaa sillä haluun hommata nuo kaikki albumit ihan semmosinaan mutta ei ole varaa hommata nyt aluksi kuin yksi sillä nuo on törkeen hintasia. Peace. |
jussiohman 19.02.2004 22:13:26 | |
---|
Mikä bealtesin levy kantsii hommata ekana? Tuo whiteko? En halua hommata mitään kokoelmaa sillä haluun hommata nuo kaikki albumit ihan semmosinaan mutta ei ole varaa hommata nyt aluksi kuin yksi sillä nuo on törkeen hintasia. Itse hankin ekana Abbey Roadin. Sitten Rubber Soulin. Ehdottaisin kuuntelemaan kronologisesti nuo levyt. Näkee kehityksen. "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
Mr. Mustard 19.02.2004 22:14:50 | |
---|
Mikä bealtesin levy kantsii hommata ekana? Tuo whiteko? En halua hommata mitään kokoelmaa sillä haluun hommata nuo kaikki albumit ihan semmosinaan mutta ei ole varaa hommata nyt aluksi kuin yksi sillä nuo on törkeen hintasia. Osta ekaksi Revolver tai Rubber Soul "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Janne19691 19.02.2004 22:33:54 | |
---|
Osta ekaksi Revolver tai Rubber Soul Jeesh, noi on mun lempparit myös. Noihin aikoihin alkoi studiokokeilut ja bändi lopetti keikkailun. Rule #1: There are no rules. |
jussiohman 19.02.2004 22:38:03 | |
---|
Jeesh, noi on mun lempparit myös. Noihin aikoihin alkoi studiokokeilut ja bändi lopetti keikkailun. Minäkin pidän noista pirusti, mutta pitääkö kukaan enää 63-64 kaudesta? Love me do ja nämä. Kaikki Beatlesin kaudet ovat perkeleellisen hyviä. Kohta on pakko tilata tuo White Album kun sitä täällä hehkutetaan. "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
KTR 19.02.2004 22:45:19 | |
---|
Ekaksi levyksi minä suosittelisin ainakin Sgt. Pepperiä tai Revolveria. Revolver olisi ehkä paras. |
kingdom 19.02.2004 23:23:00 | |
---|
Minäkin pidän noista pirusti, mutta pitääkö kukaan enää 63-64 kaudesta? Love me do ja nämä. Ei ole Beatlesiltä huonoa levyä tullut. Please Please Me, With The Beatles, A Hard Day's Night ja Beatles For Sale ovat täynnä huippukappaleita. You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
Flash 20.02.2004 09:13:32 (muokattu 21.02.2004 10:35:51) | |
---|
Ei ole Beatlesiltä huonoa levyä tullut. Please Please Me, With The Beatles, A Hard Day's Night ja Beatles For Sale ovat täynnä huippukappaleita. Näinpä. Beatlesiin voi surutta sijoittaa rahansa. Revolverista aloittaisin kuitenkin minäkin. Siinä on hienojen pop laulujen lisäksi kokeellisempaakin kamaa. Tuo levy jo yksinään antaa suhteellisen kattavan kuvan Beatlesista. Edit: typo Rock And Roll Can Never Die |
Sammakko 20.02.2004 14:29:13 | |
---|
Osta ekaksi Revolver tai Rubber Soul Nuo löytyy vinyylinä! Peace. |
Blue Moon 20.02.2004 15:19:49 (muokattu 20.02.2004 15:21:23) | |
---|
Minäkin pidän noista pirusti, mutta pitääkö kukaan enää 63-64 kaudesta? Love me do ja nämä. Minä, ikuinen vastarannankiiski ja väärinymmärtäjä, jonka mielestä Beatles oli parhaimmillaan "With the Beatles", "A Hard Day's Night" ja "Help!! - albumeilla. "Revolver", "Magical Mystery Tour", "Sgt. Pepper..." ja osa "White Albumia" on säilynyt mulle musiikkina, joka ei isompia intohimoja herätä. Hyllystä toki löytyvät kuten kaikki Beatlesin albumit, enkä noiden albumien merkitystä mitenkään edes pyri kiistämään. Mutta silti, "not my cup of tea". - It's been a long time coming - |
aksiom 20.02.2004 15:30:31 | |
---|
Minä, ikuinen vastarannankiiski ja väärinymmärtäjä, jonka mielestä Beatles oli parhaimmillaan "With the Beatles", "A Hard Day's Night" ja "Help!! - albumeilla. Minun, toisen rannan kiisken mielestä Beatles alkaa levystä Rubber Soul. Se oli minusta ensimmäinen musiikillisesti mullistava levy ja kaikki sen seuraajat mullistivat maailmaa samalla lailla. Alkupään levytykset on tavallaan aikansa "britney spears". Aika ontuva vertaus mutta kuitenkin :D Hmmm täytyy kyllä myöntää että Help on kuitenkin mestariteos... Pitäiskö sittenkin sanoa että Beatles alkaa helpistä :D Niin kyllä minä olen ne alkupään levytkin ihan puhki asti kuluttanut, että ööö... kadotin pointin. On nekin hyviä. seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. |
Blue Moon 20.02.2004 15:44:36 | |
---|
Minun, toisen rannan kiisken mielestä Beatles alkaa levystä Rubber Soul. Se oli minusta ensimmäinen musiikillisesti mullistava levy ja kaikki sen seuraajat mullistivat maailmaa samalla lailla. Joo, tästä aiheesta oon keskutellut monien Beatles-fanien/asiantuntijoiden kanssa, täälläkin ja yleensä hyvässä hengessä. :-) Beatlesin ns. "kokeellisen kauden" tuotokset ei vaan aukene mulle sillä tavoin, että kokisin ne mielenkiintoisina. - It's been a long time coming - |
randombass 20.02.2004 15:47:33 | |
---|
Beatlesin levyn muokkaus lienee hävästystä, mutta aina vain täydellisemmän albumin olisi saanut laittamalla Hey Juden Revolution 9 tilalle. Minusta Beatlesin suurin virhe oli juuri se, että Hey jude julkaistiin Vain singlenä. Se olisi ehdottomasti ainsainnut paikkansa tällä albumilla. Sir George Martinhan kertoi, että hänen elämänsä suurin virhe oli antaa Beatlesin julkaista single Strawberry Fields Forever/Penny Lane. Jos ne kaksi laulua olisivat olleet Sgt.pepperillä, niin mitä lienee olisi voinutkaan tapahtua. Itse vuosikausia tuota suurinta koskaan kerrottua tarinaa kelailtuani olen tullut siihen tulokseen, että kaikki asiat tapahtuivat juuri niin kuin niiden pitikin. Muuten se ei olisi tänä päivänä sellainen legenda. |
Mika K 20.02.2004 16:35:19 (muokattu 20.02.2004 16:38:23) | |
---|
White Album on hieno levy , vaikka joukkoon mahtuu huonojakin biisejä. While My Guitar Gently Weeps on mun mielestä parhaita Beatles-biisejä. Tähän tulee allekirjoitus |